Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hills brokken
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
ik heb een grote hond en daar om geef ik hills
wij geven hills natuurbest
omdat je moet kijken naar de samensteling wat er in de brok zit
een newfoundlander groeid erg snel
en wij hebben vele brokken uit geprobeerd
en zijn gebleven bij hills natuurbest omdat dat de beste samenstelling heeft
voor een snel groeinde hond
kijk maar eens op de voederzak wat er percies in zit
bij ons is het
ruweiwit 23,0 %
calcium 0,74%
fosfor 0,62%
ruwvet 13,8%
calium 0,70%
bij ons is het
ruweiwit 23,0 %
calcium 0,74%
fosfor 0,62%
ruwvet 13,8%
calium 0,70%
groetjes ed

-
- Zeer actief
Wat er precies in zit... dat heb je naar mijn idee hiermee niet echt omschreven. Zo'n lijstje als dit zegt toch helemaal niets over wat er concreet in gestopt wordt?ed schreef:ik heb een grote hond en daar om geef ik hills
bij ons is het
ruweiwit 23,0 %
calcium 0,74%
fosfor 0,62%
ruwvet 13,8%
calium 0,70%
Weet je ook wat er écht in zit? Gewoon in concrete dingen die ik
ook bij wijze van spreken op de markt zou kunnen kopen?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Actief
- Contacteer:
jelle schreef:Wat er precies in zit... dat heb je naar mijn idee hiermee niet echt omschreven. Zo'n lijstje als dit zegt toch helemaal niets over wat er concreet in gestopt wordt?ed schreef:ik heb een grote hond en daar om geef ik hills
bij ons is het
ruweiwit 23,0 %
calcium 0,74%
fosfor 0,62%
ruwvet 13,8%
calium 0,70%
Weet je ook wat er écht in zit? Gewoon in concrete dingen die ik
ook bij wijze van spreken op de markt zou kunnen kopen?
ik wil alles er wel op zeten maar dit is balangrijk dat het niet te hoog is
Het gaat er om wat er in zit in het voer en de verhouding calcium fosfor en het vooral gehalte ervan is de belangrijkste factor om groeipijnen te voorkomen.
Veel mensen denken dat groeipijnen onstaan omdat een hond te hard groeit door verkeerd voer en dat is slechts tendele waar.
De groei is vastgelegd in de genen maar een hond kan wel door verkeerde voeding tekorten krijgen en die veroorzaken dan op den duur groeipijnen. Vaak is hiervan de oorzaak dat de botten te snel verbenen door een te hoog calcium én fosfor gehalte (daardoor zijn er tegenwoordige de voeren die speciaal voor grote rassen gemaakt worden)
De verhoudingen in de meeste voeders zijn ongeveer gelijk maar slechts enkele voeders , zoals Hills en Eukanuba hebben de ideale gehaltes voor grote rassen zoals onze Newfoundlander.
Doordat die botten te snel van kraakbeen in bot veranderen laat soms het botvlies los of komen er bloedvaten in het bot klem te zitten en dat geeft pijnen. In ernstige gevallen groeien soms ook de ellepijp en het spaakbeen niet gelijkmatig waardoor de pup kromme benen krijgt (zoals een basset) maar dit kan ook een andere oorzaak hebben.
Groeipijn herken je vaak door dat de hond afwissellend kreupel is dan weer voor en dan weer achter en dan weer links en dan weer rechts.
Sommige honden hebben hier al op heel jonge leeftijd last van en andere pas als ze tegen de 18 maanden lopen........
Er zijn voermerken die heel hard roepen dat het allemaal onzin is om voer voor diverse grotes van rassen te hebben omdat de wolf /wilde hond ook maar één voer kent. Maar we moeten niet vergeten dat een newf in het wild nooit zo groot zou zijn geworden (hij zou het met zijn lompheid niet eens redden een prooi te vangen;-)) en dat de fokkers ze zo groot en zwaar hebben laten worden
groetjes ed

-
- Actief
- Contacteer:
Als je voer zoekt voor een pup moet je op een paar dingen in de samenstelling letten:
1. Eiwitpercentage zou hooguit 28% moeten zijn
2. Vetpercentage zou tussen de 14 en 18% moeten liggen
3. Calciumgehalte mag maximaal 1,0 % zijn
4. Fosforgehalte moet in verhouding tot calcium staan, bij 1,0% calcium moet er 0,8% fosfor zijn.
Als je deze 4 punten loslaat op het voer dat je wilt gaan geven dan kom je snel tot de conclusie dat bepaalde voeders niet geschikt zijn om aan pups van ons ras te voeren, ondanks dat de dierenwinkel, dierenarts en fabrikant zegt dat het heel geschikt is.
Nutrochoice bevat teveel calcium en fosfor, Royal Canin bevat veeeeeeel te veel eiwit, en zo kan ik nog een wel een rijtje opnoemen.
Een aantal voeders die wel voldoen zijn:
1. Eukanuba Puppy/Junior Large Breed
2. Vobra Junior Lam/Rijst
3. Farm Food HE
4hills
4. Fosforgehalte moet in verhouding tot calcium staan, bij 1,0% calcium moet er 0,8% fosfor zijn.
Als je deze 4 punten loslaat op het voer dat je wilt gaan geven dan kom je snel tot de conclusie dat bepaalde voeders niet geschikt zijn om aan pups van ons ras te voeren, ondanks dat de dierenwinkel, dierenarts en fabrikant zegt dat het heel geschikt is.
Nutrochoice bevat teveel calcium en fosfor, Royal Canin bevat veeeeeeel te veel eiwit, en zo kan ik nog een wel een rijtje opnoemen.
Een aantal voeders die wel voldoen zijn:
1. Eukanuba Puppy/Junior Large Breed
2. Vobra Junior Lam/Rijst
3. Farm Food HE
4hills
groetjes ed

-
- Zeer actief
Ik krijg de indruk dat de stukjes die je hebt neergezet niet oorspronkelijk door jou zijn geschreven, klopt dat? Geeft niet hoor, maar het is op zich wel netjes om dan een bron erbij te zetten.
Het is in ieder geval al met al ook nog altijd geen antwoord op de vraag wat er nou precies in die brokken zit. Wat zijn nou de echte grondstoffen die er in gestopt worden? Wat geef je je hond nu eigenlijk?
Het is in ieder geval al met al ook nog altijd geen antwoord op de vraag wat er nou precies in die brokken zit. Wat zijn nou de echte grondstoffen die er in gestopt worden? Wat geef je je hond nu eigenlijk?

-
- Actief
- Contacteer:
jelle schreef:Ik krijg de indruk dat de stukjes die je hebt neergezet niet oorspronkelijk door jou zijn geschreven, klopt dat? Geeft niet hoor, maar het is op zich wel netjes om dan een bron erbij te zetten.
deze stukjes heb ik van een forum omdat ik toen ook bezig was
om een goede brok te vinden voor me honden
en ik heb al heel wat brokken uit geprobeerd
en geef nu hills natuurbest
als je de hele sammenstelling van me hills wil weten ga ik dat voor je op zoeken
ik heb nog een zak in de schuur
maar dat duurt even zeg het maar ik heb toch vakantie
groetjes ed

-
- Zeer actief
Op zich hoef je het niet zo voor mij op te zoeken hoor. Ik vraag me meer af of je het eigenlijk niet zelf zou willen weten? Je bent een hele tijd bezig geweest om een voer te vinden, maar weet je zelf (bij benadering) wat er nou echt in zit?ed schreef:
als je de hele sammenstelling van me hills wil weten ga ik dat voor je op zoeken

-
- Actief
- Contacteer:
jelle schreef:Op zich hoef je het niet zo voor mij op te zoeken hoor. Ik vraag me meer af of je het eigenlijk niet zelf zou willen weten? Je bent een hele tijd bezig geweest om een voer te vinden, maar weet je zelf (bij benadering) wat er nou echt in zit?ed schreef:
dit vond ik het belangrijkste
en ben daar naar gaan zoeken
en zo kwam ik bij hills terecht
en dit zit in hillsruweiwit 23,0 %
calcium 0,74%
fosfor 0,62%
ruwvet 13,8%
calium 0,70%
groetjes ed

-
- Actief
- Contacteer:
voor jelle
hills nature best
ingredienten
gemalen mais kippen en kalkoenemeel maisglutenmeel dierlijk vet eiwithydrolysaat gemalen rijst plantaardige olie eipoeder gedroogde bieten pulp erwten wortelen lijnzaad zout rozemarijnextract
analyse
ruw eiwit 23.%
ruwvet13.8%
ruwe celstof1.8%
ruwe as 5.3%
vocht 8.0%
CALCIUM 0.70%
fosfor 0.62%
natrium 028%
kalium 0.70%
hills nature best
ingredienten
gemalen mais kippen en kalkoenemeel maisglutenmeel dierlijk vet eiwithydrolysaat gemalen rijst plantaardige olie eipoeder gedroogde bieten pulp erwten wortelen lijnzaad zout rozemarijnextract
analyse
ruw eiwit 23.%
ruwvet13.8%
ruwe celstof1.8%
ruwe as 5.3%
vocht 8.0%
CALCIUM 0.70%
fosfor 0.62%
natrium 028%
kalium 0.70%
groetjes ed

-
- Zeer actief
Wat vind je zelf van dit lijstje?ed schreef: hills nature best
ingredienten
Het is verplicht zulke lijsten af te drukken in volgorde van hoeveel er in zit.
Dat betekent dat er dus een grote hoeveelheid mais en aanverwante produkten in zit. Dan nog wat vermalen kip en kalkoen, waarvan ik me afvraag eigenlijk welke delen dat dan zijn en in welke vorm het erin gaat.
Zelf vind ik dat een hondenvoer een veel groter percentage vlees en andere dierlijke produkten, en ook veel meer variatie aan verschillende dier"soorten" zou moeten bevatten. Ik snap niet waarom een hond mais zou moeten eten, en al helemaal niet in zulke grote hoeveelheden.

-
- Actief
- Contacteer:
jelle schreef:Wat vind je zelf van dit lijstje?ed schreef: hills nature best
ingredienten
Het is verplicht zulke lijsten af te drukken in volgorde van hoeveel er in zit.
Dat betekent dat er dus een grote hoeveelheid mais en aanverwante produkten in zit. Dan nog wat vermalen kip en kalkoen, waarvan ik me afvraag eigenlijk welke delen dat dan zijn en in welke vorm het erin gaat.
Zelf vind ik dat een hondenvoer een veel groter percentage vlees en andere dierlijke produkten, en ook veel meer variatie aan verschillende dier"soorten" zou moeten bevatten. Ik snap niet waarom een hond mais zou moeten eten, en al helemaal niet in zulke grote hoeveelheden.
weet jij mischien een beter voer
sta er voor open
wat voer jij je honden
ik zie dat je een sintbernard heeft
groetjes ed

-
- Zeer actief
Zelf BARF ik met mijn honden, dat wil zeggen dat ze alledrie alleen maar volledig verse, rauwe en zelf samengestelde voeding krijgen. Het aandeel aan vlees en andere dierlijke produkten en de variatie die er in aangebracht wordt heb ik zo volledig zelf in de hand en ook van de andere dingen die ze eten weet ik precies wat er in gaat. Ze krijgen dus ook dingen te waar ze echt wat voor moeten doen om het op te eten (penslappen, botten etc) wat ze op zich bezig houdt en nog zeer bevorderend is voor schone gebitten ook.
En mijn honden eten dus geen mais

-
- Actief
- Contacteer:
jelle schreef:Zelf BARF ik met mijn honden, dat wil zeggen dat ze alledrie alleen maar volledig verse, rauwe en zelf samengestelde voeding krijgen. Het aandeel aan vlees en andere dierlijke produkten en de variatie die er in aangebracht wordt heb ik zo volledig zelf in de hand en ook van de andere dingen die ze eten weet ik precies wat er in gaat. Ze krijgen dus ook dingen te waar ze echt wat voor moeten doen om het op te eten (penslappen, botten etc) wat ze op zich bezig houdt en nog zeer bevorderend is voor schone gebitten ook.
en haal je dat allemaal op de markt
groetjes ed

-
- Zeer actief
op de markt, bij slagers/poeliers, incidenteel de supermarkt, deels via dierenwinkels, en deels via mensen die hun spullen direct bij het slachthuis halen.ed schreef:
en haal je dat allemaal op de markt

Die chemische middelen zitten er niet in ik heb vandaag een zak gekocht en er specifiek opgelte dat deze chemische stoffen er niet in zaten.Saartje schreef:Ik heb trouwens ook ergens gelezen hebben dat er in Hills (en waarschijnlijk nog veel andere soorten brokken, daar niet van) chemische middelen zitten (o.a. landbouwgiffen dacht ik) om het langer te kunnen bewaren.
Nouja, in ieder geval raad ik je aan om hier veel te gaan lezen in wat oudere topics, daar kom je al een eind mee denk ik.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat kan wel kloppen, maar het blijven brokken :N: .Tinkertje schreef:Die chemische middelen zitten er niet in ik heb vandaag een zak gekocht en er specifiek opgelte dat deze chemische stoffen er niet in zaten.Saartje schreef:Ik heb trouwens ook ergens gelezen hebben dat er in Hills (en waarschijnlijk nog veel andere soorten brokken, daar niet van) chemische middelen zitten (o.a. landbouwgiffen dacht ik) om het langer te kunnen bewaren.
Nouja, in ieder geval raad ik je aan om hier veel te gaan lezen in wat oudere topics, daar kom je al een eind mee denk ik.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?De topic gaat toch over Hills brokken.Nou en ik voer dus ook brokken en heb dus nu Hills gekocht.Mijn katten voer ik altijd al Hills en ben daar erg tevreden over.En zeker nu ik zeker weet dat er gèèn chemische zooi in zit.Liesbeth schreef:Dat kan wel kloppen, maar het blijven brokken :N: .Tinkertje schreef:Die chemische middelen zitten er niet in ik heb vandaag een zak gekocht en er specifiek opgelte dat deze chemische stoffen er niet in zaten.Saartje schreef:Ik heb trouwens ook ergens gelezen hebben dat er in Hills (en waarschijnlijk nog veel andere soorten brokken, daar niet van) chemische middelen zitten (o.a. landbouwgiffen dacht ik) om het langer te kunnen bewaren.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat ik niet kapot ben van brokken en zeker niet van dat vreselijke commerciële gedoe er omheen.Tinkertje schreef:Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?De topic gaat toch over Hills brokken.Nou en ik voer dus ook brokken en heb dus nu Hills gekocht.Mijn katten voer ik altijd al Hills en ben daar erg tevreden over.En zeker nu ik zeker weet dat er gèèn chemische zooi in zit.Liesbeth schreef:Dat kan wel kloppen, maar het blijven brokken :N: .Tinkertje schreef:Die chemische middelen zitten er niet in ik heb vandaag een zak gekocht en er specifiek opgelte dat deze chemische stoffen er niet in zaten.Saartje schreef:Ik heb trouwens ook ergens gelezen hebben dat er in Hills (en waarschijnlijk nog veel andere soorten brokken, daar niet van) chemische middelen zitten (o.a. landbouwgiffen dacht ik) om het langer te kunnen bewaren.
Brokken tegen tandsteen, puppybrokken, seniorbrokken, brokken voor bepaalde rassen, voor honden met artrose (daar zit zo weinig glucosamine in dat het geen enkel effect heeft

Volgende tekst heb ik gekopieërd van het forum van de BARFplaats. Het is er geplaatst door een DA-assistente.
Hier even een voorbeeldje van wat voor soort folders/info je als DA van zo'n brokkengigant toegestuurd krijgt (dit voer kwam nieuw op de markt toen):
"Haal alles uit deze "natuurlijke" kans:
Verhoog uw winst
- Het Hill's Science Plan Nature's Best prijsonderzoek toont aan dat de consument bereid is meer te betalen voor natuurlijke kwaliteit.
Bevorder een stijgende omzet
- Hill's Science Plan Nature's Best trekt een ander type klanten aan dan premiumvoeding.
- Onderzoeken tonen aan dat Hill's Science Plan Nature's Best consumenten zal aantrekken die nu in de supermarkt kopen.
- Kopers van natuurprodukten kopen liever bij een specialist.
Stimuleer klantentrouw
- Ervaring in Amerka leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar. "
Nou ja en zo gaat het maar door met zelfs allerlei grafieken erbij over het verdubbelen van het aantal klanten, etc, etc.
Ze spreken nergens over de gezondheid van honden.
Vooral deze zin; "Ervaring in Amerka leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar." zegt mij een hoop.
Liesbeth schreef:Ja sorry hoor,maar ìk ben niet zo kapot van BARf dus reageer ik niet op die topics die over BARf gaan.We hebben het nu in deze topic toch over Hills èn brokken.Tinkertje schreef:Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?De topic gaat toch over Hills brokken.Nou en ik voer dus ook brokken en heb dus nu Hills gekocht.Mijn katten voer ik altijd al Hills en ben daar erg tevreden over.En zeker nu ik zeker weet dat er gèèn chemische zooi in zit.Liesbeth schreef:Dat kan wel kloppen, maar het blijven brokken :N: .Tinkertje schreef:Die chemische middelen zitten er niet in ik heb vandaag een zak gekocht en er specifiek opgelte dat deze chemische stoffen er niet in zaten.![]()
Dat ik niet kapot ben van brokken en zeker niet van dat vreselijke commerciële gedoe er omheen.
Brokken tegen tandsteen, puppybrokken, seniorbrokken, brokken voor bepaalde rassen, voor honden met artrose (daar zit zo weinig glucosamine in dat het geen enkel effect heeft)
Volgende tekst heb ik gekopieërd van het forum van de BARFplaats. Het is er geplaatst door een DA-assistente.
Hier even een voorbeeldje van wat voor soort folders/info je als DA van zo'n brokkengigant toegestuurd krijgt (dit voer kwam nieuw op de markt toen):
Verhoog uw winst
- Het Hill's Science Plan Nature's Best prijsonderzoek toont aan dat de consument bereid is meer te betalen voor natuurlijke kwaliteit.
- Hill's Science Plan Nature's Best trekt een ander type klanten aan dan premiumvoeding.
- Onderzoeken tonen aan dat Hill's Science Plan Nature's Best consumenten zal aantrekken die nu in de supermarkt kopen.
Stimuleer klantentrouw
- Ervaring in Amerka leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar. "
Nou ja en zo gaat het maar door met zelfs allerlei grafieken erbij over het verdubbelen van het aantal klanten, etc, etc.
Vooral deze zin; "Ervaring in Amerka leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar." zegt mij een hoop.
- Liesbeth
- Zeer actief
Klopt daar heb ik het toch ook overTinkertje schreef:Ja sorry hoor,maar ìk ben niet zo kapot van BARf dus reageer ik niet op die topics die over BARf gaan.We hebben het nu in deze topic toch over Hills èn brokken.Liesbeth schreef:Dat ik niet kapot ben van brokken en zeker niet van dat vreselijke commerciële gedoe er omheen.Tinkertje schreef:Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?De topic gaat toch over Hills brokken.Nou en ik voer dus ook brokken en heb dus nu Hills gekocht.Mijn katten voer ik altijd al Hills en ben daar erg tevreden over.En zeker nu ik zeker weet dat er gèèn chemische zooi in zit.Liesbeth schreef: Dat kan wel kloppen, maar het blijven brokken :N: .
Brokken tegen tandsteen, puppybrokken, seniorbrokken, brokken voor bepaalde rassen, voor honden met artrose (daar zit zo weinig glucosamine in dat het geen enkel effect heeft)
Verhoog uw winst
Stimuleer klantentrouw
Vooral deze zin; "Ervaring in Amerka leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar." zegt mij een hoop.![]()

Het enige wat er in dat bericht van mij over BARF staat is dat de tekst uit die folder van iemand (een dierenartsassistente) van het BARFforum komt

Ja sorry ik lees nu pas wat je bedoelt,ik had eerst goed moeten lezen en dan reageren.Liesbeth schreef:Klopt daar heb ik het toch ook overTinkertje schreef:Ja sorry hoor,maar ìk ben niet zo kapot van BARf dus reageer ik niet op die topics die over BARf gaan.We hebben het nu in deze topic toch over Hills èn brokken.Liesbeth schreef:Dat ik niet kapot ben van brokken en zeker niet van dat vreselijke commerciële gedoe er omheen.Tinkertje schreef:Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?De topic gaat toch over Hills brokken.Nou en ik voer dus ook brokken en heb dus nu Hills gekocht.Mijn katten voer ik altijd al Hills en ben daar erg tevreden over.En zeker nu ik zeker weet dat er gèèn chemische zooi in zit.
Verhoog uw winst
Stimuleer klantentrouw
Vooral deze zin; "Ervaring in Amerka leert dat kopers van Hill's Science Plan Nature's Best tweemaal zo vaak de dierenartspraktijk bezoeken als de gemiddelde huisdiereneigenaar." zegt mij een hoop.![]()
.
Het enige wat er in dat bericht van mij over BARF staat is dat de tekst uit die folder van iemand (een dierenartsassistente) van het BARFforum komt.