Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voeding van Duitse Dog

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

zwijntje
Actief

voeding van Duitse Dog

Ongelezen bericht door zwijntje »

hey, ik vraag me wel eens af

wat eet een Duitse dog??
Hoeveel?
en wat kost dat dan wel niet???

ik denk niet dat deze hondjes genoeg hebben met 300 gr per dag, en als je ze dan zo Pedrigree of PropPlan ofzo geeft dat dat ook wel niet bepaald goedkoop zal zijn.

Dus wil het wel een keertje weten
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Jip zal je vast zo het antwoord brengen :wink:
Quasar is in verhouding met een Duitste Dog best klein en hij eet 1,5 kilo vlees per dag :wink: En nee, dat is niet duur :wink:
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Re: voeding van Duitse Dog

Ongelezen bericht door **Tamara** »

zwijntje schreef:
ik denk niet dat deze hondjes genoeg hebben met 300 gr per dag, en als je ze dan zo Pedrigree of PropPlan ofzo geeft dat dat ook wel niet bepaald goedkoop zal zijn.
Je noemt nou wel 2 merken die echt het tegenovergestelde van elkaar zijn. Bij mijn weten is pedigree een goedkoop supermarkt merk en helemaal niet zo duur??
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sandracula »

Valt reuze mee hier hoor :wink:
Nessa doet ongeveer een maand met 15 kilo Prins Super Procare (geloof 32 euro per zak)
Daarnaast wat kauwbotten ( zo'n 3 à 4 in de week 2,65 per 6) en één keer in de week rodi- of energique- burgers (ongeveer 12 verspreid over de dag, prijs weet ik niet uit mijn hoofd)
Ook nog wat hondenkoekjes (als we dan toch bezig zijn 99 cent of zo bij de aldi, doet ze een week of 2 mee) en wat boterhammen die ze jat als je niet oplet :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bianca83 schreef:Jip zal je vast zo het antwoord brengen :wink:
Quasar is in verhouding met een Duitste Dog best klein en hij eet 1,5 kilo vlees per dag :wink: En nee, dat is niet duur :wink:
Hoi Bianca,

Lana en Levi eten hier 'maar' een kilo Carnibest per dag en Bono krijgt 1,5 kilo Carnibest per dag.
bianca83
Zeer actief

Scooby schreef:
Hoi Bianca,

Lana en Levi eten hier 'maar' een kilo Carnibest per dag en Bono krijgt 1,5 kilo Carnibest per dag.
Quasar is ook nog aan het groeien he :wink: Maar met alle beweging die hij krijgt moet hij dat ook wel ongeveer hebben.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: voeding van Duitse Dog

Ongelezen bericht door M@scha »

**Tamara** schreef:
zwijntje schreef:
Je noemt nou wel 2 merken die echt het tegenovergestelde van elkaar zijn. Bij mijn weten is pedigree een goedkoop supermarkt merk en helemaal niet zo duur??
pedigree is uiteindelijk zelfs erg duur! de aanschaf valt wel mee, maar als je gaat rekenen wat het per dag kost dan is het ineens net zo duur of zelfs duurder als betere brokken!

en tegenovergesteld valt ook wel mee, want proplan heeft heel veel brokken onder zich, zo ook bonzo en beneful als ik me niet vergis, en die schaar ik ook onder de "supermarktzooi"
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:
Scooby schreef:
Hoi Bianca,

Quasar is ook nog aan het groeien he :wink: Maar met alle beweging die hij krijgt moet hij dat ook wel ongeveer hebben.
Hoi Bianca,

Bono is ook nog aan het groeien. Die is 15 maanden nu en krijgt ook veel beweging per dag. Alleen Bono weegt inmiddels meer dan 70 kilo...
bianca83
Zeer actief

Scooby schreef:
bianca83 schreef:
Scooby schreef:
Hoi Bianca,

Hoi Bianca,

Bono is ook nog aan het groeien. Die is 15 maanden nu en krijgt ook veel beweging per dag. Alleen Bono weegt inmiddels meer dan 70 kilo...
Je hoeft niet persee hoi te zeggen, snap wel dat je het dan tegen mij hebt :wink:
Als ik Quasar minder te eten zou geven dan gaat dat echt niet goed hoor, dan wordt hij echt veel te mager. 70 kilo is hij gelukkig niet :mrgreen:
Afbeelding
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ik doe 12 dagen met een zak Cavom van 20Kg voor 2 doggen. Dat is dus ong. € 80,00 aan brokken per maand.
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Ik doe ongeveer 10 dagen met een zak Cavom voor 2 doggen en een Hollandse Herder. Voor een zak betaal ik €27,75. Dat is dus ongeveer €83,25 per maand.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dog-out schreef:Ik doe ongeveer 10 dagen met een zak Cavom voor 2 doggen en een Hollandse Herder. Voor een zak betaal ik €27,75. Dat is dus ongeveer €83,25 per maand.
Jeet je weet je zeker dat het hier om honden gaat en niet om Shetland-pony's? :mrgreen: 60 kilo brokken per maand is niet niks. :wink:
Dog-out
Actief
een Borr

Ik weet het bijna zeker, maar inderdaad, als ik over straat loop twijfel ik er wel eens aan. Er zijn zoveel mensen die dan aan mij vragen of het misschien paarden of kalven zijn :mrgreen: .
Dog-out
Actief
een Borr

Ik voer normaal op 'zicht' maar heb net even de porties gewogen op mijn nieuwe keukenweegschaal.
De doggies krijgen 2x per dag ongeveer 400 gram brokken, dat is dus in totaal 1600 gram voor 2 doggen.
De herder krijgt 2x per dag ongeveer 250 gram, dus 500 gr per dag.
Per dag eten ze dus met z'n drieen 2100 gram brokken weg, dat klopt dus wel zo'n beetje met mijn eerdere berekening van 20 kilo per 10 dagen.
Ps: als jullie vinden dat de herder in verhouding met de doggen veel eet, dan klopt dat wel. Ik zit met de herder op hondensport en train 4 keer per week. Daardoor verbruikt hij wat meer en heeft hij in verhouding ook wat meer nodig. Mijn doggendames zijn beiden gesteriliseerd en niet meer in de groei, dat scheelt natuurlijk ook in het voer. Alledrie de honden zijn prima op gewicht, niet te dun en ook zeker niet te dik. Ze doen het prima op Cavom Compleet. Ze vinden het heerlijk, zien er goed uit en produceren mooie donkere keutels. :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dog-out schreef:De doggies krijgen 2x per dag ongeveer 400 gram brokken, dat is dus in totaal 1600 gram voor 2 doggen.
Hoi Lindy,

Jee, wat een verschil met mijn doggendames. Lana en Levi krijgen namelijk 3 x per dag 180 gram Cavom (heb ik net even afgewogen :wink: ). Dat is dus 540 gram Cavom per dog per dag. Wat een verschil met die van jou! En volgens mij zijn Lana en Levi niet dunner dan Joy en Noa? En ik heb ook niet het idee dat die van mij minder bewegen dan die van jou?
Gek, hè dat daar zulke verschillen tussen kunnen zitten?
Dog-out
Actief
een Borr

Das inderdaad wel een verschil! Misschien ligt het er aan dat die van jou iets ouder zijn? Of misschien toch iets minder bewegen (die van mij rauschen en stoeien de hele dag in de tuin)? Of dat die van mij gewoon een snellere verbranding hebben. Ik zou verder ook niet weten waar het aan ligt. Maakt ook niet zoveel uit als ze het maar goed hebben, toch?
Groetjes Lindy
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Lindy,

Ja, daar kun je inderdaad wel eens gelijk in hebben. Lana is tenslotte alweer 8,5 jaar en Levi is ruim 5 jaar. Ik wandel iedere dag wel veel met ze, maar echt heel erg racen en stoeien, doen ze inderdaad niet zo heel veel meer. Af en toe nog wel gelukkig, maar inderdaad niet zo idioot als Joy en Noa nog kunnen doen.
Dan zal het daar aan liggen! :wink:
Dog-out
Actief
een Borr

Joy en Noa idioot????????????????? :neenee: Hoe kom je daaaaaaaaaar nou bij :boos: :boos: :boos: :wink:
Senna1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Scooby schreef:
Jee, wat een verschil met mijn doggendames. Lana en Levi krijgen namelijk 3 x per dag 180 gram Cavom (heb ik net even afgewogen :wink: ). Dat is dus 540 gram Cavom per dog per dag.
Oops krijgt ook 3 x 200gr per dag, Senna daarintegen 3 x ruim 300gr.
Oops moet ik echt niet meer geven dan 600gr Cavom want dan wordt ze dikker. Senna moet ik echt niet minder geven want dan wordt hij zienderogen magerder. Verschil tussen reu en teef.. en daarbij ook het verschil in grootte. Ze krijgen beide evenveel beweging dus daar ligt het niet aan.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Senna1 schreef: Oops krijgt ook 3 x 200gr per dag, Senna daarintegen 3 x ruim 300gr.
Oops moet ik echt niet meer geven dan 600gr Cavom want dan wordt ze dikker. Senna moet ik echt niet minder geven want dan wordt hij zienderogen magerder. Verschil tussen reu en teef.. en daarbij ook het verschil in grootte. Ze krijgen beide evenveel beweging dus daar ligt het niet aan.
Hoi Danny,

Omdat Lindy ook twee teven heeft, vergeleek ik alleen met Lana en Levi. Bono krijgt 3 x ruim 400 gram per dag en dan hou ik hem nog wat aan de ranke kant, omdat hij pas 15 maanden is en nog enorm in de groei. Dus hier ook een énorm verschil tussen de teven en de reu en dat heeft hoogstwaarschijnlijk dan ook met de leeftijd te maken, want Bono is nog zo gek als een cent. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Kan ook nog aan een castratie liggen. Hier krijgen alle gecastreerde honden de helft van het voer van wat ze anders kregen.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Scooby schreef:
Dog-out schreef:De doggies krijgen 2x per dag ongeveer 400 gram brokken, dat is dus in totaal 1600 gram voor 2 doggen.
Hoi Lindy,

Jee, wat een verschil met mijn doggendames. Lana en Levi krijgen namelijk 3 x per dag 180 gram Cavom (heb ik net even afgewogen :wink: ). Dat is dus 540 gram Cavom per dog per dag. Wat een verschil met die van jou! En volgens mij zijn Lana en Levi niet dunner dan Joy en Noa? En ik heb ook niet het idee dat die van mij minder bewegen dan die van jou?
+ de carnibest??? in je vorige berichtje stond 1 kilo carnibest per dag...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

gonnylohken schreef:
Scooby schreef:Hoi Lindy,

+ de carnibest??? in je vorige berichtje stond 1 kilo carnibest per dag...
Hoi Gonny,

Nee, de Carnibest krijgen ze alleen in het weekend. :wink: (Dan krijgt Bono trouwens 1,5 kilo op een dag en Lana en Levi een kilo.)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen er 3 , 700 gram brokken per dag, de 2 jongste krijgen 800gr per dag, en de 2 reuen krijgen ook 800 gr per dag en de oudste krijgt 500 gr per dag. Maar ze zijn hier wel zowat de heledag in beweging hoor :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”