Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of niet ander voer gaan geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

DoberLuca schreef:Wat is dan een betaalbaar merk KVV, want het meeste is 2x zo duur als brokken volgens mij (ik geef CAvom....)

En ik heb ook gehoord dat in Rodi bijna geen voedingsstoffen zitten.
Klopt dit?
Vers vlees van Kivo is heel betaalbaar.
Het kost geloof ik 1,10 euro per kilo.
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Suzan schreef:
naikel schreef:Ik ben daar misschien een miemel in maar dat vers voer vind ik zo een vieze zooi.( aangeboren)
Heb eens een keer een pak gekocht en toen het ontdooid was dacht ik dat het bedorven was (wat een stank) ik heb het meteen de container ingemieterd. Hoorde ik naderhand dat het altijd zo ruikt :ugh:
Dus ook al is dit misschien het beste voor de hond ik begin er niet meer aan :pffff:
Onze voorouders aten ook rauw vlees maar dat wil nog niet zeggen dat dat het beste was??? :ok:
Wat moet het dan wel als je hond later ouder wordt, sommige honden gaan dan ook wat stinken, wordt hij dan soms opgeruimd, zoals zoveel mensen doen?
Nou ja waar slaat dat nou weer op? :blah: Dus als je bepaalde merken KVv vind stinken ben je een slechte eigenaar die vast en zeker zijn hond op oudere leeftijd de deur uit zwiept?Dit is echt een argument waar ik van zeg;"Zeg dan niks".Enne bovendien hoeft geen ene oudere hond te gaan stinken hoor!Gewoon lekker in bad met Beau Beau. :pffff:
Barbara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Barbara »

joline schreef:
starfleet schreef:
joline schreef:Ik vindt Rodi niet stinken, zelfs de pens van Rodi vindt ik meevallen. Het enige wat ik echt vindt stinken is de pens van Smuldier, maar zelfs daar raak ik wel gewend aan. Alleen mijn vriend niet, maar dan heeft hij pech, ik vindt zijn satesaus ook stinken :mrgreen:
Is je Kees al een beetje afgevallen?

Anne( of was dat de andere Kees oops in dat geval)
Ja dat was die andere kees :pffff: :mrgreen:
Hallo dat was mijn kees Balou.
Ik kan jullie vertellen dat het goed gaat. Hij valt mooi af. Ik geef hem carnibest smuldier of Rodi. Het heeft natuurlijk zijn tijd nodig maar het gaat goed en hij is ook veel actiever. Ik heb echt het idee dat hij niet goed tegen brokken kon. In het begin heeft hij steeds boertjes gelaten en zijn buik is ook niet meer zo opgeblazen. Dus we gaan zo door.
groetjes Carla :smile: :wink: :ok:
Barbara
Vaste gebruiker

naikel schreef::mrgreen: mwaa volgens mij eet mijn hond ook wel gezond in een brok zit namelijk ook alle voedingsstoffen . Is net zoiets als flessenvoeding bij baby's, borstvoeding is natuurlijk het beste maar in de flessenvoeding zit ook al het goede.
En trouwens een hond is een carnivoor omdat zijn voorouders dat ook waren? Maaaaaaaar die aten een prooi helemaal op dus ook de maag en darmen waar nog groenten en fruitresten inzaten, en zo kwamen ze dus aan al hun voedingsstoffen. Hoort dat ook bij kvv ? gevulde magen en darmen??
En tegenwoordig krijgen de koeien ,varkens, en kippen toch ook inentingen en medicatie dus helemaal zonder chemische troep is dat vers vlees ook niet. Dus als ik zeg : Wat een stinkerij daar begin ik niet aan, Ik geef mijn hond wel een goede brok doe ik hem heus niks tekort m.i. :blah:
Hallo Naikel

Kijk eens bij www.carnibest.nl en klik de button van Drs Koning aan. Dat is een dierenarts en die schrijft een stukje over waarom KVV.

groetjes Carla
naikel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naikel »

Brokken zijn voor de producenten (Nestlé, Mars etc) middelen om hun restanten te verwerken. Ze worden gemaakt van de pulp, vezels en vleesresten ed die over blijven bij het produceren van humane voeding. Ze staan bol van de granen, wat vleesmeel etc, nou niet bepaald iets waar maag en darmen in verwerkt zijn. Kan ook niet want dan bederven de brokken te snel :eek: .
Daarnaast worden ze ook nog eens verhit zodat veel vitaminen, mineralen enzo kapot gemaakt worden.:quote
Nou tegenwoordig mag je toch niet zomaar iets op verpakkingen schrijven dacht ik?(EU- regels?) ik lees altijd wat erop staat voor dat ik het koop en er zouden genoeg vitaminen en mineralen in zitten en b.v. smolke brokken zouden zelfs nog geschikt zijn voor menselijke consumtie.
Honden met alleen brokken kunnen ook heel gezond oud worden hoor :pffff:
En mijn vergelijking met babyvoeding is nog helemaal niet zo dom Fabrikanten proberen natuurlijke voeding na te bootsen in de vorm van brokken, dat maak je mij niet wijs dat er alleen maar rotzooi inzit.

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

naikel schreef:Brokken zijn voor de producenten (Nestlé, Mars etc) middelen om hun restanten te verwerken. Ze worden gemaakt van de pulp, vezels en vleesresten ed die over blijven bij het produceren van humane voeding. Ze staan bol van de granen, wat vleesmeel etc, nou niet bepaald iets waar maag en darmen in verwerkt zijn. Kan ook niet want dan bederven de brokken te snel :eek: .
Daarnaast worden ze ook nog eens verhit zodat veel vitaminen, mineralen enzo kapot gemaakt worden.:quote
Nou tegenwoordig mag je toch niet zomaar iets op verpakkingen schrijven dacht ik?(EU- regels?) ik lees altijd wat erop staat voor dat ik het koop en er zouden genoeg vitaminen en mineralen in zitten en b.v. smolke brokken zijn zelfs geschikt voor menselijke consumptie.
Honden met alleen brokken kunnen ook heel gezond oud worden hoor :pffff:
En mijn vergelijking met babyvoeding is nog helemaal niet zo dom Fabrikanten proberen natuurlijke voeding na te bootsen in de vorm van brokken, dat maak je mij niet wijs dat er alleen maar rotzooi inzit.

Brokkenfabrikanten proberen helemaal niet de natuurlijke voeding van een hond na te bootsen, ze proberen brokken zo te maken dat honden er op kunnen overleven. Brokken worden voornamelijk van granen gemaakt en ik heb nog nooit zoveel granen in een natuurlijke hondenvoeding gezien (ook niet via de maaginhoud van een prooi). Het vleesaandeel is niet zo heel erg groot, kan ook niet want dan wordt het te duur en bederven de brokken te snel. Dan koopt niemand het meer :denken: .

Ik zeg niet dat er alleen maar rotzooi in zit, de ingrediënten zullen best van goede kwaliteit zijn, maar ik zeg wel dat brokken niet zo natuurlijk mogelijk nagebootst voer is.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 29 aug 2005 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
naikel
Vaste gebruiker

Tinkertje schreef:
Suzan schreef:
naikel schreef:Ik ben daar misschien een miemel in maar dat vers voer vind ik zo een vieze zooi.( aangeboren)
Heb eens een keer een pak gekocht en toen het ontdooid was dacht ik dat het bedorven was (wat een stank) ik heb het meteen de container ingemieterd. Hoorde ik naderhand dat het altijd zo ruikt :ugh:
Dus ook al is dit misschien het beste voor de hond ik begin er niet meer aan :pffff:
Onze voorouders aten ook rauw vlees maar dat wil nog niet zeggen dat dat het beste was??? :ok:
Wat moet het dan wel als je hond later ouder wordt, sommige honden gaan dan ook wat stinken, wordt hij dan soms opgeruimd, zoals zoveel mensen doen?
Nou ja waar slaat dat nou weer op? :blah: Dus als je bepaalde merken KVv vind stinken ben je een slechte eigenaar die vast en zeker zijn hond op oudere leeftijd de deur uit zwiept?Dit is echt een argument waar ik van zeg;"Zeg dan niks".Enne bovendien hoeft geen ene oudere hond te gaan stinken hoor!Gewoon lekker in bad met Beau Beau. :pffff:
Tinkertje weer bedankt :ok:
Wat een felle tantes
Vers voer zal heus wel goed zijn maar ik begin er gewoon niet aan.Ook omdat ik zie dat mijn hond het op brokken ook goed doet. :roll:
Maar iedereen die niet in brokken gelooft! succes ermee en barf ze.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

naikel schreef:
Tinkertje schreef:
Suzan schreef:
Wat een felle tantes
Vers voer zal heus wel goed zijn maar ik begin er gewoon niet aan.Ook omdat ik zie dat mijn hond het op brokken ook goed doet. :roll:
Je zit echt uit je nek te kletsen, in ditzelfde topic schrijf je onderstaande
Chiko eet haar brokken ook met lange tanden.
en dan ook nog eens heeeel weinig. Daarom doe ik er iets lekkers bij (meestal een boterham met pate in stukjes) Ik ben bang dat ze anders niet aan haar voedingsstoffen komt.
Maar eigenlijk wil ik haar gewoon brokken geven en klaar, altijd dat gefrutsel met brood en pate, en echt gezond zal het wel niet zijn.
Zou ik nu eens een ander merk proberen? Ze kreeg eerst canin royal en nu lam & rice brokken En beide eet ze niet.
of moet ik gewoon een bak brokken klaarzetten en maar afwachten tot ze eet??
Ze is al vrij dun dus ik ben bang dat ze helemaal mager word.
Wat zouden julie doen???

Ga lekker een ander galbakken met je flauwekul :devil:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Addy schreef:
naikel schreef:
Tinkertje schreef:
Suzan schreef: Wat moet het dan wel als je hond later ouder wordt, sommige honden gaan dan ook wat stinken, wordt hij dan soms opgeruimd, zoals zoveel mensen doen?
Wat een felle tantes
Je zit echt uit je nek te kletsen, in ditzelfde topic schrijf je onderstaande
Chiko eet haar brokken ook met lange tanden.
en dan ook nog eens heeeel weinig. Daarom doe ik er iets lekkers bij (meestal een boterham met pate in stukjes) Ik ben bang dat ze anders niet aan haar voedingsstoffen komt.
Maar eigenlijk wil ik haar gewoon brokken geven en klaar, altijd dat gefrutsel met brood en pate, en echt gezond zal het wel niet zijn.
Zou ik nu eens een ander merk proberen? Ze kreeg eerst canin royal en nu lam & rice brokken En beide eet ze niet.
of moet ik gewoon een bak brokken klaarzetten en maar afwachten tot ze eet??
Ze is al vrij dun dus ik ben bang dat ze helemaal mager word.
Wat zouden julie doen???

Ga lekker een ander galbakken met je flauwekul :devil:
Haha jij bent scherp Addy, dat was mij even voorbij gegaan. :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

DoberLuca schreef:Wat is dan een betaalbaar merk KVV, want het meeste is 2x zo duur als brokken volgens mij (ik geef CAvom....)

En ik heb ook gehoord dat in Rodi bijna geen voedingsstoffen zitten.
Klopt dit?
Ik weet niet of het waar is van Rodi, maar lijkt me niet, ik moet uitkijken dat ik mijn honden niet overvoer met Rodi. Onze Jack Russell kruising is er in korte tijd zelfs 2 kilo van aangekomen, dus het lijkt me niet dat er weinig voedingsstoffen in zitten :wink:
joline
Zeer actief

Barbara schreef:
joline schreef:
starfleet schreef:
joline schreef:Ik vindt Rodi niet stinken, zelfs de pens van Rodi vindt ik meevallen. Het enige wat ik echt vindt stinken is de pens van Smuldier, maar zelfs daar raak ik wel gewend aan. Alleen mijn vriend niet, maar dan heeft hij pech, ik vindt zijn satesaus ook stinken :mrgreen:
Is je Kees al een beetje afgevallen?

Ik kan jullie vertellen dat het goed gaat. Hij valt mooi af. Ik geef hem carnibest smuldier of Rodi. Het heeft natuurlijk zijn tijd nodig maar het gaat goed en hij is ook veel actiever. Ik heb echt het idee dat hij niet goed tegen brokken kon. In het begin heeft hij steeds boertjes gelaten en zijn buik is ook niet meer zo opgeblazen. Dus we gaan zo door.
Hoi Carla, fijn dat het goed gaat met Balou, onze honden lieten veel scheten door de brokken, nu ze Rodi eten doen ze dat niet meer. En ze vinden het erg lekker! Vindt Balou de kvv lekker?
Barbara
Vaste gebruiker

joline schreef:
Barbara schreef:
joline schreef:
starfleet schreef: Is je Kees al een beetje afgevallen?

Hoi Carla, fijn dat het goed gaat met Balou, onze honden lieten veel scheten door de brokken, nu ze Rodi eten doen ze dat niet meer. En ze vinden het erg lekker! Vindt Balou de kvv lekker?
Hallo Joline

Ik ben echt blij met de goede tips die ik van jullie kreeg. Ik ben toen helemaal overgegaan op vers vlees en Balou vind het heerlijk. Hij heeft het in een paar seconden op. Hij staat vaak nog bij de aanrecht te blaffen zo van heb je nog meer. Sinds kort geef ik hem ook carnibest 1x per dag en dan 1x rodi of smuldier. Het was voor mij ook even wennen maar als je eigen hond zo ervan geniet en ook nog veel actiever is, dan maakt het niet uit of het wat stinkt of wat bloederig is. Dat heb ik er dan graag voor over. Er moeten nog heel wat kilootjes van af maar we zijn op de goede weg.

groetjes Carla :wink: :ok:
cloris
Zeer actief

Barbara schreef: Het was voor mij ook even wennen maar als je eigen hond zo ervan geniet en ook nog veel actiever is, dan maakt het niet uit of het wat stinkt of wat bloederig is. Dat heb ik er dan graag voor over. Er moeten nog heel wat kilootjes van af maar we zijn op de goede weg.

Geweldig he als je dat verschil gaat zien :wink:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Barbara
Vaste gebruiker

cloris schreef:
Barbara schreef: Het was voor mij ook even wennen maar als je eigen hond zo ervan geniet en ook nog veel actiever is, dan maakt het niet uit of het wat stinkt of wat bloederig is. Dat heb ik er dan graag voor over. Er moeten nog heel wat kilootjes van af maar we zijn op de goede weg.

Ja dat is inderdaad geweldig !
Ik denk dat ik straks een hele andere hond heb.
Hij speelt ook meer een teken dat hij goed in zijn vel zit.
:smile: :wink:
cloris
Zeer actief

Barbara schreef:
cloris schreef:

Ja dat is zeker, zie fotos in mijn onderschrift :mrgreen:
Afbeelding
Barbara
Vaste gebruiker

cloris schreef:
Barbara schreef:
cloris schreef:

Ja hartstikke actief. Mooi.!!! Zijn dat amerikaanse Bulldogs ?
cloris
Zeer actief

Nee zie avatar, Argentijnse Doggen, resp. 9 en 8 jaar oud :wink:
Afbeelding
Barbara
Vaste gebruiker

Barbara schreef:
cloris schreef:
Barbara schreef:
cloris schreef: Geweldig he als je dat verschil gaat zien :wink:
Ja hartstikke actief. Mooi.!!! Zijn dat amerikaanse Bulldogs ?
ooooooo ik zie het nu. Argentinos. Prachtige honden. :roll: :ok: :wink:
naikel
Vaste gebruiker

Chiko eet idd haar brokken met lange tanden, en ik vroeg dus of ik ander voer (brokken) zou proberen.
Het advies van sommigen, barf of kvv, staat me niet zo aan om al lang en breed bekritiseerde redenen. Ok
Moet iedereen zelf weten .
maar moet dat steeds op zo een valse manier???
joline
Zeer actief

Barbara schreef:
joline schreef:
Barbara schreef:
joline schreef: Ja dat was die andere kees :pffff: :mrgreen:
Hallo Joline

Ik ben echt blij met de goede tips die ik van jullie kreeg. Ik ben toen helemaal overgegaan op vers vlees en Balou vind het heerlijk. Hij heeft het in een paar seconden op. Hij staat vaak nog bij de aanrecht te blaffen zo van heb je nog meer. Sinds kort geef ik hem ook carnibest 1x per dag en dan 1x rodi of smuldier. Het was voor mij ook even wennen maar als je eigen hond zo ervan geniet en ook nog veel actiever is, dan maakt het niet uit of het wat stinkt of wat bloederig is. Dat heb ik er dan graag voor over. Er moeten nog heel wat kilootjes van af maar we zijn op de goede weg.

Hoi Carla, leuk dat Balou het zo lekker vindt, en fijn dat hij beter in zijn vel zit! :ok:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

naikel schreef:Chiko eet idd haar brokken met lange tanden, en ik vroeg dus of ik ander voer (brokken) zou proberen.
Het advies van sommigen, barf of kvv, staat me niet zo aan om al lang en breed bekritiseerde redenen. Ok
Ik ben niet vals, maar wel eerlijk.
Dat jij iets niet lekker vind ruiken vind ik geen goede reden om kvv of BARF af te kraken.
Feit is gewoon dat brokken behoorlijk ver van het natuurlijke dieet van een hond afliggen.
Mijn hond deed het vroeger ook "goed" op brokken, maar sinds hij kvv krijgt doet hij het veeeeeeeeeeeeeeeel beter. Ik zocht toen de betere brok uit (Hill's kwam overigens niet op mijn lijst voor, maar dat is wel 7 jaar geleden).
Je geeft zelf aan dat je bang bent dat ze voedingsstoffen tekort komt door dat brood en pate, dat het niet gezond voor haar is en dat ze helemaal mager wordt.
Ik geef aan dat kvv een betere optie is.
Dat jij er om eigen redenen voor kiest om jouw hond brokken te geven moet je zelf weten (terwijl je merkt dat hij dat met lange tanden eet en dan truckjes uit moet gaan halen om toch maar die brokken naar binnen te werken), maar ik durf er om te wedden dat je hond het beter gaat doen als ze kvv krijgt.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 30 aug 2005 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Addy

naikel schreef:Chiko eet idd haar brokken met lange tanden, en ik vroeg dus of ik ander voer (brokken) zou proberen.
De waarheid is hard, je spreekt jezelf tegen, eerst doet je hond het slecht op brokken en dan ineens loop je te orakelen hoe goed brokken wel niet zijn :roll:
Ik zou zeggen make up your mind :wink: en als ik me niet vergis vroeg je in dit topic ook wat kvv was

Takkie schreef:
Ja, waarom probeer je niet KVV? De meeste honden vinden het heerlijk! en het is nog beter ook dan brokken!

Misschien een stomme vraag maar wat isKVV eigenlijk.

en nu staat het je niet aan om al lang en breed bekritiseerde redenen ???????????????
Dus in een en hetzelfde topic weet je eerst niet wat kvv is en nu alles :denken: tja dan moet ik in alle eerlijkheid weer terugvallen op wat ik al eerder zei, je loopt gewoon een partijtje uit je nek te kletsen :blah: :blah: :blah:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Addy schreef:
De waarheid is hard, je spreekt jezelf tegen, eerst doet je hond het slecht op brokken en dan ineens loop je te orakelen hoe goed brokken wel niet zijn :roll:
Ik zou zeggen make up your mind :wink: en als ik me niet vergis vroeg je in dit topic ook wat kvv was

Takkie schreef:
Ja, waarom probeer je niet KVV? De meeste honden vinden het heerlijk! en het is nog beter ook dan brokken!

en nu staat het je niet aan om al lang en breed bekritiseerde redenen ???????????????
Dus in een en hetzelfde topic weet je eerst niet wat kvv is en nu alles :denken: tja dan moet ik in alle eerlijkheid weer terugvallen op wat ik al eerder zei, je loopt gewoon een partijtje uit je nek te kletsen :blah: :blah: :blah:
Dat iedereen zelf moet weten wat ie zijn hond te eten geeft is logisch.Maar waarom nou steeds die "ruzies"over dat KVv beter is?Door de soms fanatieke manier van reageren op mensen die brokken voeren,overtuig je iemand niet.Sterker nog je schrikt mensen er alleen mee af.Er word in mijn ogen te vaak gedaan of je ik weet niet hoe verkeerd bezig bent als je brokken voert,doe effe normaal.KVV is net zulke bagger als brokken,je weet dat het van slachtafval gemaakt is(Sorry voor de gene die dachten dat er biefstuk en kipfilet in zat :wink: )en er is door de fabrikant het een en ander aan suplementen toegevoegd.Mijn mening is dat als je het echt wilt weten dat wat je hond binnen krijgt dan moet je gaan BARFen.Ik zelf voer mijn honden 50% brokken en 50% kvv(Prins,Rodi).
cloris
Zeer actief

Tinkertje schreef: Dat iedereen zelf moet weten wat ie zijn hond te eten geeft is logisch.Maar waarom nou steeds die "ruzies"over dat KVv beter is?Door de soms fanatieke manier van reageren op mensen die brokken voeren,overtuig je iemand niet.Sterker nog je schrikt mensen er alleen mee af.Er word in mijn ogen te vaak gedaan of je ik weet niet hoe verkeerd bezig bent als je brokken voert,doe effe normaal.KVV is net zulke bagger als brokken,je weet dat het van slachtafval gemaakt is(Sorry voor de gene die dachten dat er biefstuk en kipfilet in zat :wink: )en er is door de fabrikant het een en ander aan suplementen toegevoegd.Mijn mening is dat als je het echt wilt weten dat wat je hond binnen krijgt dan moet je gaan BARFen.Ik zelf voer mijn honden 50% brokken en 50% kvv(Prins,Rodi).
Tinkertje, de pot verwijt de ketel :neenee:

Er wordt onzin gepraat hier, iemand krijgt advies, men raad aan om eens VersVlees te proberen, dan wordt er verderop gezegd; nee dat geef ik niet, het kan wel beter zijn voor mijn hond maar IK vind het vies......
En DAAR wordt op gereageerd, niet op het feit dat iemand brokken voert, dan gaat die persoon ook vervolgens nog nog zichzelf tegenspreken en dan wordt DAAR wederom op gereageerd, wederom niet om het feit dat er brokken gegeven worden, plus dat deze persoon zelf ook aardig uit de hoek kan komen.
Afbeelding
naikel
Vaste gebruiker

Addy schreef:

Takkie schreef:

Ik wist niet dat rodi en duck en dergelijke kvv heet . en het is bekritiseerd door jullie niet door mij.(ik vind het dus alleen vies ruiken)
Maar sommigen hebben normaal antwoord gegeven en geschreven dat niet alle merken zo erg stinken . dusssssss mischien ga ik het eens kopen
en dan combineren met brokken. nu houd er maar verder over op :19:
Ik weet nu iets meer maar dus niet dankzij jou. want het ging toch uiteindelijk om de vraag wel of niet ander voer.??
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Heb eens een keer een pak gekocht en toen het ontdooid was dacht ik dat het bedorven was (wat een stank) ik heb het meteen de container ingemieterd.
Als je een varieteit zonder pens neemt ruikt dat waarschijnlijk niet zo vies voor je verwende neus. Wel zielig voor je hond, die krijgt dan vast ook nooit eens een lekkere pensstaaf of bullenpees :jank:

Valse Anne
Addy

cloris schreef:
Tinkertje schreef: Dat iedereen zelf moet weten wat ie zijn hond te eten geeft is logisch.Maar waarom nou steeds die "ruzies"over dat KVv beter is?Door de soms fanatieke manier van reageren op mensen die brokken voeren,overtuig je iemand niet.Sterker nog je schrikt mensen er alleen mee af.Er word in mijn ogen te vaak gedaan of je ik weet niet hoe verkeerd bezig bent als je brokken voert,doe effe normaal.KVV is net zulke bagger als brokken,je weet dat het van slachtafval gemaakt is(Sorry voor de gene die dachten dat er biefstuk en kipfilet in zat :wink: )en er is door de fabrikant het een en ander aan suplementen toegevoegd.Mijn mening is dat als je het echt wilt weten dat wat je hond binnen krijgt dan moet je gaan BARFen.Ik zelf voer mijn honden 50% brokken en 50% kvv(Prins,Rodi).
Tinkertje, de pot verwijt de ketel :neenee:

Er wordt onzin gepraat hier, iemand krijgt advies, men raad aan om eens VersVlees te proberen, dan wordt er verderop gezegd; nee dat geef ik niet, het kan wel beter zijn voor mijn hond maar IK vind het vies......
En DAAR wordt op gereageerd, niet op het feit dat iemand brokken voert, dan gaat die persoon ook vervolgens nog nog zichzelf tegenspreken en dan wordt DAAR wederom op gereageerd, wederom niet om het feit dat er brokken gegeven worden, plus dat deze persoon zelf ook aardig uit de hoek kan komen.
Nee, ik schrijf nergens dat KVV beter is want persoonlijk vind ik barfen het allerbeste :wink: Ik schrijf ook niet dat ik tegen brokken ben. Ik ben tegen brokken voor mijn honden omdat ik barfen nou eenmaal het allerbeste voer vind.
Ik val over het gegalbak, je vraagt en krijgt goede adviezen en vervolgens vind je het vies en weet je zelfs te vertellen dat kvv om diverse redenen slecht is. Ga je dan eerst verdiepen in voeding voordat je dit soort onzit spuit. En dan zijn wij vals ??????????? Nee hoor dan krijg je gewoon lik op stuk :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”