Brokken zijn voor de producenten (Nestlé, Mars etc) middelen om hun restanten te verwerken. Ze worden gemaakt van de pulp, vezels en vleesresten ed die over blijven bij het produceren van humane voeding. Ze staan bol van de granen, wat vleesmeel etc, nou niet bepaald iets waar maag en darmen in verwerkt zijn. Kan ook niet want dan bederven de brokken te snel

.
Daarnaast worden ze ook nog eens verhit zodat veel vitaminen, mineralen enzo kapot gemaakt worden.:quote
Nou tegenwoordig mag je toch niet zomaar iets op verpakkingen schrijven dacht ik?(EU- regels?) ik lees altijd wat erop staat voor dat ik het koop en er zouden genoeg vitaminen en mineralen in zitten en b.v. smolke brokken zouden zelfs nog geschikt zijn voor menselijke consumtie.
Honden met alleen brokken kunnen ook heel gezond oud worden hoor
En mijn vergelijking met babyvoeding is nog helemaal niet zo dom Fabrikanten proberen natuurlijke voeding na te bootsen in de vorm van brokken, dat maak je mij niet wijs dat er alleen maar rotzooi inzit.