Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV en de inhoudverschillen
Moderator: moderatorteam
KVV en de inhoudverschillen
Ik wil via deze weg kijken of er mensen op dit forum zijn die zich werkelijk verdiept hebben in KVV en de inhoud ervan.Dus ik zoek geen ervaringen van;"mijn hond doet het beter op merk X dan op merk Y".Nee echt specifiek de inhoud vam die hamburgertjes.
Zo zou ik willen weten wat de verschillen zijn tussen:Rodi en Energique,of Smuldier.
Dat zijn de drie merken die wij regelmatig voeren.We voeren 50-50 brok/Kvv.
Ik zit nu te twijfelen om nu voor 100% weer KVV te gaan geven.Maar....
We hebben al 6 maanden Prins Lams&Rijst Kvv gevoerd en zijn daar mee gestopt omdat onze jongste hond het er echt niet lekker op deed.Ze traande onophoudelijk,had minstens 3x per week buikpijn en zat duidelijk niet lekker in haar vel.Nadat we over zijn gegaan op brok zag ik deze hond echt opknappen,ze had meer energie,geen buikpijn meer en die traanogen behoorde ook tot de verleden tijd(thank god).Toen zijn we langzaam andere merken gaan proberen in de weekenden en dat waren:Rodi,Energique en Smuldier.Dit gaat tot op heden goed zo,maar wil misschien toch weer alle dagen KVV geven,dus wil ik graag weten wat de inhoudverschillen zijn en wat dus het veiligst is om te geven en dat het dan ook goed blijft gaan.De merken die ik genoemd heb zijn de merken waar ik makkelijk aan kan komen.Alvast bedankt voor de reakties!
Zo zou ik willen weten wat de verschillen zijn tussen:Rodi en Energique,of Smuldier.
We hebben al 6 maanden Prins Lams&Rijst Kvv gevoerd en zijn daar mee gestopt omdat onze jongste hond het er echt niet lekker op deed.Ze traande onophoudelijk,had minstens 3x per week buikpijn en zat duidelijk niet lekker in haar vel.Nadat we over zijn gegaan op brok zag ik deze hond echt opknappen,ze had meer energie,geen buikpijn meer en die traanogen behoorde ook tot de verleden tijd(thank god).Toen zijn we langzaam andere merken gaan proberen in de weekenden en dat waren:Rodi,Energique en Smuldier.Dit gaat tot op heden goed zo,maar wil misschien toch weer alle dagen KVV geven,dus wil ik graag weten wat de inhoudverschillen zijn en wat dus het veiligst is om te geven en dat het dan ook goed blijft gaan.De merken die ik genoemd heb zijn de merken waar ik makkelijk aan kan komen.Alvast bedankt voor de reakties!
-
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hmmm....ik snap het niet.
Op een ander forum vertel je dat je hondje traande door Energique en Duck. Je was overgegaan op blikvoer en toen ging het wel goed.
Daarna toch weer naar het vers en je had nu Prins en dat ging goed.
En hier schrijf je dat de hond van Prins traanogen krijgt.
Op een ander forum vertel je dat je hondje traande door Energique en Duck. Je was overgegaan op blikvoer en toen ging het wel goed.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nou de lams en rijst van Prins is toch echt compleet hoor.Het heet Lamb-rice Complete.En KVV zegt het al kompleet vers vleesbianca83 schreef:Als je echt alleen KVV wilt gaan voeren moet je vooral opletten dat je de complete versie geeft. Lam en rijst bv. is niet compleet daar moet je zelf dan nog dingen aan toevoegen

Ja dit klopt wel een beetje,we hebben een hele tijd Energique nr.4 gegeven,maar dat shcijnt dus het zelfde te zijn als Prins Lamb-rice,het komt uit een en de zelfde fabriek.Dit is dus het rottige als je alles door elkaar voert dan weet je niet meer van welk merk de problemen kunnen komen.Dus voordat ik nu weer aan de gang ga,wil ik graag meer weten over de inhoud.Het is geen kwestie van moeten,als mijn hond er slecht op blijft reageren dan blijft het zoals het nu is.Inge schreef:Hmmm....ik snap het niet.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ah ok.....ik was ff in de war hierdoorTinkertje schreef:Ja dit klopt wel een beetje,we hebben een hele tijd Energique nr.4 gegeven,maar dat shcijnt dus het zelfde te zijn als Prins Lamb-rice,het komt uit een en de zelfde fabriek.Dit is dus het rottige als je alles door elkaar voert dan weet je niet meer van welk merk de problemen kunnen komen.Dus voordat ik nu weer aan de gang ga,wil ik graag meer weten over de inhoud.Het is geen kwestie van moeten,als mijn hond er slecht op blijft reageren dan blijft het zoals het nu is.Inge schreef:Hmmm....ik snap het niet.

Aan mij heb je verder niks want ik heb me totaal niet verdiept in de inhoud. Ik kijk naar waar mijn honden het goed op doen. Naast de brokken krijgen ze hier periodes (steeds een aantal weken achter elkaar)kvv van KIVO en dat gaat prima. En ze krijgen ook rauwe botten om te kluiven, af en toe kippennekken en ander rauw vlees waar ik aan kan komen (veulenvlees bv. en schapenpens)
Groetjes Inge

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Concreet vergelijkend onderzoek is bijna niet te doen, net als bij brokken dat bijna niet mogelijk is, alleen op hoofdzaken.
Maar leg maar eens wat van elk merk naast elkaar en je ziet duidelijk wat de kwaliteit is van elk product.
Maar leg maar eens wat van elk merk naast elkaar en je ziet duidelijk wat de kwaliteit is van elk product.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: KVV en de inhoudverschillen
Als ze alle drie de merken goed accepteren dan zou ik die gewoon afwisselen, of kijken welke ze het lekkerst vinden. En als je regelmatig de complete versies geeft kun je ook met gemak een paar keer per week een enkelvoudig product geven. De inhoud van de verschillende versies staat op de verpakking vermeld. Er staat alleen niet bij hoeveel van wat precies. Dat is het geheim van de smid.Tinkertje schreef:Ik wil via deze weg kijken of er mensen op dit forum zijn die zich werkelijk verdiept hebben in KVV en de inhoud ervan.Dus ik zoek geen ervaringen van;"mijn hond doet het beter op merk X dan op merk Y".Nee echt specifiek de inhoud vam die hamburgertjes.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
KVV is een "algemene" naam die mensen al snel aan al het Versvlees geven, maar de meeste zijn niet compleet!Tinkertje schreef: Nou de lams en rijst van Prins is toch echt compleet hoor.Het heet Lamb-rice Complete.En KVV zegt het al kompleet vers vlees
Energique hebben die van mij het nooit echt super op gedaan moet ik eerlijk zeggen, wel op Duck maar alleen de Uitmuntend!
Verder geef ik voornamelijk, Smuldier/Rodi en Duck en Verse vuile pens! Maar ik geef er wel dingen bij moet ik zeggen

Je moet toch kijken waar die van jou het het beste op doet, er zijn nog veel meer merken KVV hoor, gewoon beetje zoeken en kijken wat er bij jou in de omgeving te krijgen is.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Nou ik moet het even afkloppen,maar...Ik geef nu al een paar dagen achtereen Rodi compleet en ik heb nog geen traantje gezien!!!
Ik ben eigenlijk nooit eerder zo met Rodi bezig geweest omdat ik altijd dacht dat het een van de mindere merken was.Vraag me niet waarom,maar meer omdat het supermarktvoer is.Als dit goed blijft gaan zou ik dit erg fijn vinden.Ik heb 3 honden en er is er maar eentje die er echt last van kreeg,de andere 2 doen het overal goed op.Ik heb met Prins gebeld en die dachten dat het misschien kon komen dat de Lams en Rijst schijven een behoorlijk hoog vitamine A gehalte hadden,dat onze hond daar niet tegen kon?Ik heb heel lang gedacht aan"ontgiftings verschijnselen"zoals je wel eens hoort,maar na 6 maanden was ik het zat.Ik denk dat ik het voor de aankomende dagen maar op Rodi hou en kijk hoelang het goed gaat.Eigenlijk maakt het de dingen voor mij wel simpeler,want voor de Energique/Prins/Duck moest ik het altijd speciaal bestellen en nu kan ik het zo bij de supermarkt meenemen.
Alleen moet je dan nog af en toe wat spiervlees geven,omdat het voornamelijk orgaanvlees is(toch?)? 

-
- Zeer actief
Lukt het nu wel met Rodi?Tinkertje schreef:Nou ik moet het even afkloppen,maar...Ik geef nu al een paar dagen achtereen Rodi compleet en ik heb nog geen traantje gezien!!!Ik ben eigenlijk nooit eerder zo met Rodi bezig geweest omdat ik altijd dacht dat het een van de mindere merken was.Vraag me niet waarom,maar meer omdat het supermarktvoer is.Als dit goed blijft gaan zou ik dit erg fijn vinden.Ik heb 3 honden en er is er maar eentje die er echt last van kreeg,de andere 2 doen het overal goed op.Ik heb met Prins gebeld en die dachten dat het misschien kon komen dat de Lams en Rijst schijven een behoorlijk hoog vitamine A gehalte hadden,dat onze hond daar niet tegen kon?Ik heb heel lang gedacht aan"ontgiftings verschijnselen"zoals je wel eens hoort,maar na 6 maanden was ik het zat.Ik denk dat ik het voor de aankomende dagen maar op Rodi hou en kijk hoelang het goed gaat.Eigenlijk maakt het de dingen voor mij wel simpeler,want voor de Energique/Prins/Duck moest ik het altijd speciaal bestellen en nu kan ik het zo bij de supermarkt meenemen.
Alleen moet je dan nog af en toe wat spiervlees geven,omdat het voornamelijk orgaanvlees is(toch?)?
In een ander topic schrijf je namelijk dat ze Rodi niet lekker vindt.
Mwah,het gaat.Ze valt niet aan als de spreekwoordelijke wolf,maar ze eet.Gisteren had ik de andere honden Smuldier compleet gegeven en toen liet een van de honden het staan en zij vrat ineens alle restjes op!Smuldier deed zijn naam eer aan,haha.Maar ik wil nu eerst steeds een paar dagen achtereen 1 merk proberen,om zo te kijken welke de boosdoener is.Na deze week proberen we bv een week Smuldier.Maar omdat ik altijd alles door elkaar voerde kon ik niet meer zeggen wat nou wat veroorzaakte.Het is een beetje een chaotisch verhaal,snappen jullie het nog?Djinny schreef:Lukt het nu wel met Rodi?Tinkertje schreef:Nou ik moet het even afkloppen,maar...Ik geef nu al een paar dagen achtereen Rodi compleet en ik heb nog geen traantje gezien!!!Ik ben eigenlijk nooit eerder zo met Rodi bezig geweest omdat ik altijd dacht dat het een van de mindere merken was.Vraag me niet waarom,maar meer omdat het supermarktvoer is.Als dit goed blijft gaan zou ik dit erg fijn vinden.Ik heb 3 honden en er is er maar eentje die er echt last van kreeg,de andere 2 doen het overal goed op.Ik heb met Prins gebeld en die dachten dat het misschien kon komen dat de Lams en Rijst schijven een behoorlijk hoog vitamine A gehalte hadden,dat onze hond daar niet tegen kon?Ik heb heel lang gedacht aan"ontgiftings verschijnselen"zoals je wel eens hoort,maar na 6 maanden was ik het zat.Ik denk dat ik het voor de aankomende dagen maar op Rodi hou en kijk hoelang het goed gaat.Eigenlijk maakt het de dingen voor mij wel simpeler,want voor de Energique/Prins/Duck moest ik het altijd speciaal bestellen en nu kan ik het zo bij de supermarkt meenemen.

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, duidelijkTinkertje schreef:Mwah,het gaat.Ze valt niet aan als de spreekwoordelijke wolf,maar ze eet.Gisteren had ik de andere honden Smuldier compleet gegeven en toen liet een van de honden het staan en zij vrat ineens alle restjes op!Smuldier deed zijn naam eer aan,haha.Maar ik wil nu eerst steeds een paar dagen achtereen 1 merk proberen,om zo te kijken welke de boosdoener is.Na deze week proberen we bv een week Smuldier.Maar omdat ik altijd alles door elkaar voerde kon ik niet meer zeggen wat nou wat veroorzaakte.Het is een beetje een chaotisch verhaal,snappen jullie het nog?Djinny schreef:Lukt het nu wel met Rodi?Tinkertje schreef:Nou ik moet het even afkloppen,maar...Ik geef nu al een paar dagen achtereen Rodi compleet en ik heb nog geen traantje gezien!!!Ik ben eigenlijk nooit eerder zo met Rodi bezig geweest omdat ik altijd dacht dat het een van de mindere merken was.Vraag me niet waarom,maar meer omdat het supermarktvoer is.Als dit goed blijft gaan zou ik dit erg fijn vinden.Ik heb 3 honden en er is er maar eentje die er echt last van kreeg,de andere 2 doen het overal goed op.Ik heb met Prins gebeld en die dachten dat het misschien kon komen dat de Lams en Rijst schijven een behoorlijk hoog vitamine A gehalte hadden,dat onze hond daar niet tegen kon?Ik heb heel lang gedacht aan"ontgiftings verschijnselen"zoals je wel eens hoort,maar na 6 maanden was ik het zat.Ik denk dat ik het voor de aankomende dagen maar op Rodi hou en kijk hoelang het goed gaat.Eigenlijk maakt het de dingen voor mij wel simpeler,want voor de Energique/Prins/Duck moest ik het altijd speciaal bestellen en nu kan ik het zo bij de supermarkt meenemen.

Ha ik heb de boosdoener denk ik ontmaskert!
Het is waarschijnlijk de Prins/Energique nr.4(Lam&rijst).Vanochtend sinds langere tijd weer gegeven en ja hoor,de hele dag als een gek lopen tranen.De adviesdame van Prins(had ik al een poosje geleden gebeld)dacht dat het kon door het hoge vitamine A gehalte.Ik heb diverse ingredienten labels bewaard en deze naast elkaar gelegd en er zit idd een waanzinnig hoog vitamine A gehalte in,in vergelijking met andere KVV's.Dus morgen dan maar snel weer Rodi geven,want dat tranen staat zo akelig en ook haar vacht word er helemaal rood van.

lam en rijst wordt gebruik voor bv huid problemen dus er zitten beperkingen in.Tinkertje schreef:Nou de lams en rijst van Prins is toch echt compleet hoor.Het heet Lamb-rice Complete.En KVV zegt het al kompleet vers vleesbianca83 schreef:Als je echt alleen KVV wilt gaan voeren moet je vooral opletten dat je de complete versie geeft. Lam en rijst bv. is niet compleet daar moet je zelf dan nog dingen aan toevoegen
als je daar te lang doorgaat zonder een volledig krijgje problemen
- starfleet
- Erelid
Nee want vanaf 25 augustus zijn er nu zo'n 80 merken voorbij gekomen. Je kunt na een dag voeren niet zeggen of een hond het ergens goed op doet of niet.Tinkertje schreef:Na deze week proberen we bv een week Smuldier.Maar omdat ik altijd alles door elkaar voerde kon ik niet meer zeggen wat nou wat veroorzaakte.Het is een beetje een chaotisch verhaal,snappen jullie het nog?
Anne
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Als 't compleet is is het compleet en heb je geen enkele reden om problemen te verwachten.lupa schreef:lam en rijst wordt gebruik voor bv huid problemen dus er zitten beperkingen in.Tinkertje schreef:Nou de lams en rijst van Prins is toch echt compleet hoor.Het heet Lamb-rice Complete.En KVV zegt het al kompleet vers vleesbianca83 schreef:Als je echt alleen KVV wilt gaan voeren moet je vooral opletten dat je de complete versie geeft. Lam en rijst bv. is niet compleet daar moet je zelf dan nog dingen aan toevoegen
als je daar te lang doorgaat zonder een volledig krijgje problemen
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Mwah, light voeders zijn ook officieel niet gemaakt om langdurig of structureel te geven. maar oké, als je het zo gaat bekijken dan zou je dus geen enkel compleet voer langdurig moeten geven, want voor de wet compleet is inderdaad niet voor iedere hond compleet. Ik bedoelde in 1ste te zeggen dat woef van geen enkel compleet voer gebreksproblemen zoals groeistoornissen o.i.d. zal krijgen omdat de term "compleet" officiëel staat voor het feit dat benodigde vitamine/mineralen calcium/fosfor allemaal aanwezig zijn. Maar, ik had het dus over andere problemen dan doffe vachtjes en/of schilfertjes. Of jou moeten nog andere problemen bekend zijn bij het verstrekken van langdurig alleen lightvoerlupa schreef:de light is ook compleet maar als je dat te lang blijf geven krijgje wel problemen, dus ja wat is compleet?

Goh 80?Weet je dat zeker?Ik dacht dat ik goed had geteld en ik kwam op 78starfleet schreef:Nee want vanaf 25 augustus zijn er nu zo'n 80 merken voorbij gekomen. Je kunt na een dag voeren niet zeggen of een hond het ergens goed op doet of niet.Tinkertje schreef:Na deze week proberen we bv een week Smuldier.Maar omdat ik altijd alles door elkaar voerde kon ik niet meer zeggen wat nou wat veroorzaakte.Het is een beetje een chaotisch verhaal,snappen jullie het nog?
Anne

Het probleemhondje kreeg ik als herplaatser in Februari en zij was erg mager en kreeg bij de vorige eigenaren Bruinbrood met smeerworst te eten vanaf dat ze pup was.Ze was dus mager en had dagelijks veel last van diarree.Brokken eten kende ze niet en lukte ook maar matig.Door info op internet ben ik in aanraking gekomen met versvleesvoeding.Ben begonnen met Energique nr.4/Prins Lamb&Rice complete(=zelfde)en ja hoor de darmproblemen waren binnen twee dagen over,ze had een mooie vaste ontlasting.<Maar na een poosje begonnen de problemen op een ander vlak,ze had vaak buikpijn en begon traanogen te krijgen.Maar toen dacht ik dus over te stappen op Duck,en toen kwamen de darmproblemen weer terug,dus weer terug op Prins.En zo een half jaar aan gerommeld en toen uit wanhoop weer brok gaan geven wat nu wel redelijk lukte met wat blik erdoor.Maar na een paar weken werd het enthousiasme om die brokken op te eten steeds minder en ben ik dus maar weer terug gegaan op KVV.De eerste week Rodi gegeven en dat gaat goed,dus ik moest het hier dan maar een poosje op houden en niet verder aanrommelen.Haar darmen zijn wel veel sterker geworden sinds de KVV,want ze is niet meer aan de race geweest,ook niet als ik ze nu een dag brokken zou geven.Nou ja dit was zo'n beetje het verhaal dit ter verduidelijking van het warrige verhaal.