Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
en weer uit de kattenbak gegeten!
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
en weer uit de kattenbak gegeten!
Mijn pup eet uit de kattenbak, als ik haar de kans geef.
Ik heb 'm vanmiddag net verschoond en ja hoor, ik let even niet op en ze heeft haar bek vol en doorgeslikt, voordat ik het er uit kan halen :N:
Ik heb daar echt de pest in, hoe leer ik dat haar af? En waarom doet ze dat?
Ik heb 'm vanmiddag net verschoond en ja hoor, ik let even niet op en ze heeft haar bek vol en doorgeslikt, voordat ik het er uit kan halen :N:
Ik heb daar echt de pest in, hoe leer ik dat haar af? En waarom doet ze dat?
- de drentjes
- Actief
Ik vind het moeilijk om af te leren hoor. Ook omdat je het niet altijd ziet gebeuren.
Ik heb de eerste tijd de (overdekte) bak met de ingang naar een hoek toe gezet zodat de honden er niet bij konden maar mijn katten vonden dat niet echt een goed idee.
Bovendien gingen de dames gewoon voor die bak zitten wachten wat voor de katten nou ook niet echt relaxed was. En als ik weggeweest was stond de bak ergens anders en lag er nooit een drol in
Uiteindelijk heb ik de bak boven in een kamertje gezet met een traphekje voor de ingang
(mijn zus heeft bij haar thuis een kattenluikje in een deur gezet; werkt ook goed.
)
Probleem opgelost.
Wil
Ik heb de eerste tijd de (overdekte) bak met de ingang naar een hoek toe gezet zodat de honden er niet bij konden maar mijn katten vonden dat niet echt een goed idee.
Bovendien gingen de dames gewoon voor die bak zitten wachten wat voor de katten nou ook niet echt relaxed was. En als ik weggeweest was stond de bak ergens anders en lag er nooit een drol in
Uiteindelijk heb ik de bak boven in een kamertje gezet met een traphekje voor de ingang
Probleem opgelost.
Wil
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
plenty
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
-
plenty
- Zeer actief
-
gucci
- Zeer actief
hier ook hoor, in het begin probeerde ik het ook af te leren, maar het is schijnbaar zo lekker
, dat het niets heeft geholpen, ze weten dat het niet mag, en doen het ook niet als ik in de kamer ben, maar zodra ik even weg loop, hoppa, de kattenbak ergens anders neerzetten is hier ook geen optie, ivm de kittens die ik af en toe in huis heb, ik heb me er bij neergelegd, ze doen hun best maar, maar geen dikke knuffel als ze net hebben zitten vreten. mijn herder is er 9 mee geworden en mijn oudje ook al flink op leeftijd, dus het zal niet schadelijk zijn. maar fris is wat anders, als ik kittens heb, weten de honden al, precies wanneer de kittens naar de bak gaan, heerlijk toch, vooral net vers van de pers, nog zo lekker warm. :N:
groetjes,
groetjes,
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Afleren is erg lastig. Onze honden hebben het eerlijk gezegd nooit gedaan. Maar het lijkt me niet onmogelijk, want het is ons b.v. ook gelukt om ze af te leren het kattenvoer te jatten dat altijd voor de kat klaar stond. Tot op de dag van vandaag doen ze dat niet. Ook niet bij het voer van mijn katten.
Ik denk dat de enige mogelijkheid om het af te leren is, als je een situatie hebt waarbij je dus altijd kan ingrijpen als ie in de buurt van de kattenbak is. Heb je een situatie waarin ie alleen is in de buurt van een kattenbak, dan denk ik dat de enige oplossing is dat je de bak naar een plek verplaatst waar ie niet bij kan. Want ik weet niet wat voor grit je gebruikt, maar mocht het klompvormend zijn dan kan het nog behoorlijk gevaarlijk zijn ook omdat dit fikse verstoppingen kan veroorzaken.
Ik denk dat de enige mogelijkheid om het af te leren is, als je een situatie hebt waarbij je dus altijd kan ingrijpen als ie in de buurt van de kattenbak is. Heb je een situatie waarin ie alleen is in de buurt van een kattenbak, dan denk ik dat de enige oplossing is dat je de bak naar een plek verplaatst waar ie niet bij kan. Want ik weet niet wat voor grit je gebruikt, maar mocht het klompvormend zijn dan kan het nog behoorlijk gevaarlijk zijn ook omdat dit fikse verstoppingen kan veroorzaken.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mijn katenbak staat wat hoger ( op een ton) als mijn honden erbij willen moeten ze erin springen en dat is ze wat teveel moeite, omdat ze opzich best weten dat ik het niet wil hebben... de katten hebben geen moeite met het sprongetje.. nou heb ik natuurlijk voornamelijk kleine honden
echt afleren lukt hier ook niet hoor, ook omdat de katten (en die van andere) ook hier buiten in de tuin lopen en ze daar dus ook de drollen vinden en ze opeten... en tja als ze de smaak te pakken hebben... (ze doen het hierbinnen niet als ik erbij sta hoor, maar goed ik sta niet de hele dag naast de kattebak..
als je niet thuis bent, de hond iig niet daar laten lopen waar ze ook bij de kattenbak kan, en als je wel thuis bent hoor je het ( ws) wel als de kat op de bak gaat..en dan direct de drol verwijderen, de hond dus steeds voor proberen te zijn, dan kan het zijn dat je het gedrag wat meer doorbreekt, hier weten ze het ook al direct aan het geluid wat de kat in de bak maakt als er een vers hoopje ligt en daar reageren ze ook op...
en waarom ze het doet? omdat ze het erg lekker vind
echt afleren lukt hier ook niet hoor, ook omdat de katten (en die van andere) ook hier buiten in de tuin lopen en ze daar dus ook de drollen vinden en ze opeten... en tja als ze de smaak te pakken hebben... (ze doen het hierbinnen niet als ik erbij sta hoor, maar goed ik sta niet de hele dag naast de kattebak..
als je niet thuis bent, de hond iig niet daar laten lopen waar ze ook bij de kattenbak kan, en als je wel thuis bent hoor je het ( ws) wel als de kat op de bak gaat..en dan direct de drol verwijderen, de hond dus steeds voor proberen te zijn, dan kan het zijn dat je het gedrag wat meer doorbreekt, hier weten ze het ook al direct aan het geluid wat de kat in de bak maakt als er een vers hoopje ligt en daar reageren ze ook op...
en waarom ze het doet? omdat ze het erg lekker vind
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Katten verteren hun eten slecht
Katten verteren hun voedsel slecht. Het is dus puur vlees met erg veel smaak! Een hond gaat puur op de geur af en heeft niet die nare associatie die wij hebben. Afleren? Dat is heel moeilijk. Zeker als ze weten wat de beloning is.
Het zou mooi zijn als je hond op het moment dat hij een hap uit de kattenbak wil nemen plotseling ergens erg van schrikt. Maar ja hoe doe je dat? Emmer water? Iets op de kattenbak gooien als de hond zijn kop er in heeft? Hij mag de aktie niet aan jou koppelen. Hij moet dan echt denken dat het een gevolg is van zijn poging om uit de kattenbak te eten. Timing is lastig. En ze zijn al een paar keer goed beloond voor het niet gewenste gedrag. Dus je hond blijft de afweging maken. Wel of niet nog eens proberen?
Ik zou er dus ook voor kiezen om de kattenbakken op een plek te zetten waar de hond niet bij kan komen. Ik heb dat hier thuis ook. Een extra kattenluikje van de keukendeur naar de gang. Deze deur zit altijd dicht en de hond heeft daar niks te zoeken.
Dus ik zou hier gaan voor de weg van de minste weerstand.Zet de bakken ergens anders neer.
Groetjes Mark
Het zou mooi zijn als je hond op het moment dat hij een hap uit de kattenbak wil nemen plotseling ergens erg van schrikt. Maar ja hoe doe je dat? Emmer water? Iets op de kattenbak gooien als de hond zijn kop er in heeft? Hij mag de aktie niet aan jou koppelen. Hij moet dan echt denken dat het een gevolg is van zijn poging om uit de kattenbak te eten. Timing is lastig. En ze zijn al een paar keer goed beloond voor het niet gewenste gedrag. Dus je hond blijft de afweging maken. Wel of niet nog eens proberen?
Ik zou er dus ook voor kiezen om de kattenbakken op een plek te zetten waar de hond niet bij kan komen. Ik heb dat hier thuis ook. Een extra kattenluikje van de keukendeur naar de gang. Deze deur zit altijd dicht en de hond heeft daar niks te zoeken.
Dus ik zou hier gaan voor de weg van de minste weerstand.Zet de bakken ergens anders neer.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
-
Sjiel
- Zeer actief
Re: Katten verteren hun eten slecht
??? Ben erg geinteresseerd in de bron van deze aannameMark-fryslan schreef:Katten verteren hun voedsel slecht.
weg gehaald zit een virus in
-
Sjiel
- Zeer actief
Honden(en katten nog veel sterker) kennen het zg smaak-aversie-leren, als ze iets nieuws eten en ze worden misselijk binnen een bepaalde tijd (hoe sneller hoe beter) zullen ze dit nieuwe eten vermijden in de toekomst.
Om de hond het poep-eten af te leren moet je ergens een route met smakelijke poep preparen door op de smakelijke poep een hele berg zout te leggen, van het zout word de hond misselijk/gaat braken en dat zou hij dus met het poepeten moeten verbinden en in het vervolg geen poep meer eten.
Zover klinkt het niet moeilijk alleen de "grap" is dat het het beste werkt bij iets dat echt nieuw is, dus al bij de eerste keer ervan eten. Als het al vaker gebeurd is moet je het langer volhouden en heel goed zorgen dat er tusen de zoute poep geen poep gegeten wordt waar ie niet misselijk van wordt.
Om de hond het poep-eten af te leren moet je ergens een route met smakelijke poep preparen door op de smakelijke poep een hele berg zout te leggen, van het zout word de hond misselijk/gaat braken en dat zou hij dus met het poepeten moeten verbinden en in het vervolg geen poep meer eten.
Zover klinkt het niet moeilijk alleen de "grap" is dat het het beste werkt bij iets dat echt nieuw is, dus al bij de eerste keer ervan eten. Als het al vaker gebeurd is moet je het langer volhouden en heel goed zorgen dat er tusen de zoute poep geen poep gegeten wordt waar ie niet misselijk van wordt.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Je bedoeld dat honden zover kunnen nadenken dat ze beseffen dat ze ziek zijn van het eten wat ze eerder op die dag genuttigd hebben? Zo zullen ze als pup wel dingen leren. Maar deze hond weet hoe lekker het is.
Dat van de kattenvertering heb ik ergens een keer gelezen maar weet begod niet meer waar. Dat ze het lekker vinden is wel duidelijk. Zout erover helpt volgens mij niet. Dan heb je katepoep met zout = niet eten en je hebt kattepoep zonder zout = wel eten.
Maar mischien denk ik te simpel.
Groetjes Mark
Dat van de kattenvertering heb ik ergens een keer gelezen maar weet begod niet meer waar. Dat ze het lekker vinden is wel duidelijk. Zout erover helpt volgens mij niet. Dan heb je katepoep met zout = niet eten en je hebt kattepoep zonder zout = wel eten.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
-
pepim
- Zeer actief
Ik gebruik houtkorrels, zijn die klompvormend? En ik heb de kattenbak alvast maar met de opening naar de muur gedraaid.Branka schreef:Afleren is erg lastig. Onze honden hebben het eerlijk gezegd nooit gedaan. Maar het lijkt me niet onmogelijk, want het is ons b.v. ook gelukt om ze af te leren het kattenvoer te jatten dat altijd voor de kat klaar stond. Tot op de dag van vandaag doen ze dat niet. Ook niet bij het voer van mijn katten.
Maar ze had het echt voorzien op de kattenbak, ik hoefde maar even naar de deur of zo te lopen en ze zat er al met haar kop in.
-
pepim
- Zeer actief
Re: Katten verteren hun eten slecht
Nou het probleem is eigenlijk ook, dat de deur van de bijkeuken wel open moet blijven.Mark-fryslan schreef:Katten verteren hun voedsel slecht. Het is dus puur vlees met erg veel smaak! Een hond gaat puur op de geur af en heeft niet die nare associatie die wij hebben. Afleren? Dat is heel moeilijk. Zeker als ze weten wat de beloning is.
Groetjes Mark
Het is mss een beetje ingewikkeld verhaal, maar ik zal het proberen uit te leggen.
Ik had een half jaar geleden (denk ik) een logéhond, daar zou ik 3 weken voor zorgen, ivm ziekte van zijn baas.
Dat liep door omstandigheden uit en werden 5 maanden.
De hond, een boomertje, kan absoluut niet met katten overweg en ik heb toen eerlijk gezegd, mijn katten zo'n beetje opgesloten in de bijkeuken
en overdag mochten ze dan behalve in de kamer en keuken, wel in de rest van het huis.
Sinds een maand is mijn logéhond weg en ik had in de voorafgaande periode mijn katten maar mondjesmaat aan mijn pup kunnen laten wennen.
En op zich gaat het best goed, mijn pup weet al aardig dat ze rustig moet doen, maar ja eigenlijk wil ze ook wel met ze spelen en dat kan niet.
Dus soms blaft ze naar ze. En mijn éne kat vindt dat nogal eng, dus ik wil heel graag, dat ze dan toch in die bijkeuken kan, de kat dus.
Als ik een kattenluikje zou maken, mss trouwens wel een optie voor in de toekomst, dan ben ik bang, dat ze helemaal niet naar binnen komt.
Ze is nogal een kat-uit-de-boom-kijkerd, zeg maar.
Maar goed, ik lees ook in de andere reacties al, dat afleren nog niet zo makkelijk zal zijn.
Ik dacht nog even, dat ze het mss deed, omdat ze van het één of ander tekort zou komen.
- kattekop
- Actief
Ik las in een boek van Martin Gaus de tip om een hond die graag poep eet elke week een eierkoek te geven. Had het ook al eens eerder ergens op een forum gelezen, vond het een raar verhaal, maar de moeite waard om het te proberen. Eierkoek ruikt een beetje naar ammoniak en dat zou ook datgene zijn in poep dat honden aantrekt. Hoe het precies zit weet ik niet. Luna vindt de eierkoeken heerlijk! Of het echt helpt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb het idee dat ze wel minder geinteresseerd is in uitwerpselen van andere dieren. Paardenpoep laat ze nu links liggen, maar konijnenkeutels zijn nog steeds een delicatesse. Ik heb zelf geen kattenbak in huis, mijn katten doen het in de tuin onder de struiken. Als er een drol open en bloot ligt, dan sta ik er niet voor in dat Luna die niet op zal eten, maar ze gaat ook niet op strooptocht onder de struiken. Misschien kun je eens een zak eierkoeken halen en de proef op de som nemen... Verder zou ik de kattenbak voor zover mogelijk buiten bereik van de hond zetten.

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Katten en honden
Ik heb een hond van 5 jaar ook moeten wennen aan twee volwassen katten uit het asiel. De ene kat was duidelijk wel een hond gewend en was al snel niet meer zo onder de indruk. Mijn andere kat echter was geen honden gewend en is er nu ook nog steeds het meest voorzichtig. We hebben een kattenluikje naar de hal gemaakt zodat de katten de bovenverdieping hebben en de hond de beneden verdieping. De katten kunnen dus in de woonkamer komen maar hebben altijd de vluchtmogelijkheid naar boven.
De eerste twee maanden hebben we geen kat beneden gezien. Toen heel af en toe onze rooie poes die wel honden gewend was. Ze kwam meestal even kijken als de hond lag te slapen. Het heeft wel een half jaar geduurd voordat onze zwarte poes zo ver was. Nu zijn we ruim een jaar laten en hebben de poezen er voor gekozen om lekker beneden te leven als wij er zijn. Soms slapen ze een hele nacht beneden samen met de hond. Als mijn hond blaft, ze waakt nogal, dan vlucht de zwarte poes naar boven. Verder zijn de katten nu mijn hond van 50 kilo volledig de baas. Als ze te dichtbij komt dan kan ze een haal krijgen. Mijn hond gaat dan erg hoog piepen en jammeren. Ze geeft zich erg over en probeert er een spelletje van te maken. Ze hebben dus de rollen helder verdeeld.
Een heel verhaal maar ik wil er graag mee duidelijk maken dat ze best aan elkaar kunnen wennen maar dat het soms echt even wat tijd nodig heeft. Ga niet forceren of moeilijk doen. Ze komen uiteindelijk vanzelf wel uit. Zolang je hond maar niet echt op ze gaat jagen natuurlijk. Bij ons ging dat goed. Een grote lobbes die niet onder de bank kan komen. Dus altijd mogelijkheden als poes om je te verschuilen.
Groetjes Mark
De eerste twee maanden hebben we geen kat beneden gezien. Toen heel af en toe onze rooie poes die wel honden gewend was. Ze kwam meestal even kijken als de hond lag te slapen. Het heeft wel een half jaar geduurd voordat onze zwarte poes zo ver was. Nu zijn we ruim een jaar laten en hebben de poezen er voor gekozen om lekker beneden te leven als wij er zijn. Soms slapen ze een hele nacht beneden samen met de hond. Als mijn hond blaft, ze waakt nogal, dan vlucht de zwarte poes naar boven. Verder zijn de katten nu mijn hond van 50 kilo volledig de baas. Als ze te dichtbij komt dan kan ze een haal krijgen. Mijn hond gaat dan erg hoog piepen en jammeren. Ze geeft zich erg over en probeert er een spelletje van te maken. Ze hebben dus de rollen helder verdeeld.
Een heel verhaal maar ik wil er graag mee duidelijk maken dat ze best aan elkaar kunnen wennen maar dat het soms echt even wat tijd nodig heeft. Ga niet forceren of moeilijk doen. Ze komen uiteindelijk vanzelf wel uit. Zolang je hond maar niet echt op ze gaat jagen natuurlijk. Bij ons ging dat goed. Een grote lobbes die niet onder de bank kan komen. Dus altijd mogelijkheden als poes om je te verschuilen.
Groetjes Mark
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Poep eten van andere dieren is heel normaal. Daar helpt geen enkele koek tegen. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- stefanie
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Re: Katten en honden
Bedankt voor je verhaal!Mark-fryslan schreef:Ik heb een hond van 5 jaar ook moeten wennen aan twee volwassen katten uit het asiel. De ene kat was duidelijk wel een hond gewend en was al snel niet meer zo onder de indruk. Mijn andere kat echter was geen honden gewend en is er nu ook nog steeds het meest voorzichtig. We hebben een kattenluikje naar de hal gemaakt zodat de katten de bovenverdieping hebben en de hond de beneden verdieping. De katten kunnen dus in de woonkamer komen maar hebben altijd de vluchtmogelijkheid naar boven.
Groetjes Mark
Ik begrijp, dat ik niets moet forceren en inderdaad misschien wil ik ook wel te snel. Komt ook, doordat de katten 5 maanden niet in de keuken en woonkamer konden komen.
Een kattenluikje van de woonkamer naar de gang vind ik nog even geen optie. Als het moet doe ik het, maar ik wacht het nog heel even af.
En mijn pup is van hele goede wil, dat is het punt niet. Ze moet nog leren, dat ze wél met andere honden kan spelen, maar met konijnen en katten niet.
Ze is gewoon harstikke enthousiast, maar ja ze is ook nog maar ruim 4 maanden. Mijn éne kat ruikt af en toe aan haar kop en dan blijft ze heel stil liggen.
Ik kan mss nog wel iets verzinnen, zodat ze überhaupt niet meer bij de kattenbak kan.
Verder dus maar veel drollen scheppen en de bak supernetjes houden.
En dan nog de tips eventueel om het af te leren, maar ja ze heeft het inderdaad ontdekt, het poep eten :N:
-
pepim
- Zeer actief
Ja ok normaal, maar in die zin, dat het niet uitmaakt of ze het wel of niet doet?stefanie schreef:En ook geen ananas of ander voer.Eline* schreef:Poep eten van andere dieren is heel normaal. Daar helpt geen enkele koek tegen.
En ik vraag me ook af in hoeverre die eierkoeken en ananas slecht voor het gebit zijn? Dat is toch harstikke zoet?
Nog afgezien of het wel of niet helpt ...
- *Linda*
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Re: Katten en honden
Als de katten vijf maanden niet beneden konden komen, is het dan geen idee om het eten, drinken en de kattenbak te laten staan waar het voorheen stond? Ze zijn dat dan toch ook gewend dat de kattenbak ook op die plek kan staan?pepim schreef: Ik kan mss nog wel iets verzinnen, zodat ze überhaupt niet meer bij de kattenbak kan.
Verder dus maar veel drollen scheppen en de bak supernetjes houden.
En dan nog de tips eventueel om het af te leren, maar ja ze heeft het inderdaad ontdekt, het poep eten :N:
Zolang de hond nog niet goed geleerd heeft dat hij niet tegen de katten moet keffen of achter ze aan moet jagen moeten de katten toch een uitwijkmogelijkheid hebben vind ik. Als je geen kattenluikje wil maken naar de bijkeuken, zou je ook de deur van de bijkeuken op een haak kunnen doen, met een opening die wel groot genoeg is voor de katten, maar waar de hond niet doorkan o.i.d.
Anne
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee, houtkorrels zijn niet klompvormend.pepim schreef:Ik gebruik houtkorrels, zijn die klompvormend? En ik heb de kattenbak alvast maar met de opening naar de muur gedraaid.Branka schreef:Afleren is erg lastig. Onze honden hebben het eerlijk gezegd nooit gedaan. Maar het lijkt me niet onmogelijk, want het is ons b.v. ook gelukt om ze af te leren het kattenvoer te jatten dat altijd voor de kat klaar stond. Tot op de dag van vandaag doen ze dat niet. Ook niet bij het voer van mijn katten.
Maar ze had het echt voorzien op de kattenbak, ik hoefde maar even naar de deur of zo te lopen en ze zat er al met haar kop in.
Kennissen hadden trouwens ook dit probleem met hun Labrador. Die hadden 1 of ander rekje gevonden. Tralies iets verbogen en voor de ingang van de bak gezet. De katten pasten er nog wel door. De kop van de hond niet. Ook een oplossing.
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Die oplossing dacht ik hier ook gevonden te hebben. Haakje op de badkamerdeur, waar de katten wel door konden, en Moos net aan niet.starfleet schreef:Dat is slimBranka schreef:De katten pasten er nog wel door. De kop van de hond niet. Ook een oplossing.[/color]![]()
Anne
Maar Saar groeit maar niet! En die is dus net zo smal, zo niet smaller, als de katten en past ook gewoon door een kiertje van 15 -20 cm.
Dus nu schep ik elke dag meerdere keren om te voorkomen dat mevrouw in de kattenbak zit.
Als iemand nog tips heeft voor mij; ze zijn welkom!

-
Sjiel
- Zeer actief
Ik denk dat degene die deze methode aanraadt er wel verstand van heeft.Mark-fryslan schreef:Je bedoeld dat honden zover kunnen nadenken dat ze beseffen dat ze ziek zijn van het eten wat ze eerder op die dag genuttigd hebben? Zo zullen ze als pup wel dingen leren. Maar deze hond weet hoe lekker het is.
Groetjes Mark
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Dat verklaard dan waarom je er mee op de proppen komt. Mischien als ik het origineel lees dat ik het dan wel begrijp. Maar in dit verband, met deze hond, snap ik je verhaal niet zo.