Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik kap er mee

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ik kap er mee

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik wordt gestoord van mezelf met dat voer. Blijf maar over zetten en proberen dat ik nu besloten heb om de honden te laten staan waarop ze nu staan. Ik gaf naar alle tevredenheid Cavom maar nu ging Alano er van overgeven (had hij met FarmFood ook) en Tank hoe weinig ik hem ook geef wordt vierkant. En hij heeft nog steeds honger.

Alano krijgt nu 's morgens 2 plakjes Duck, Tank ook en 's avonds krijgen ze een bekertje Nutro light. Tank krijgt daar dan nog een 4de van een plak Duck door ivm met zijn medicijnen die door het voer moeten.

Vind het wel best zo, dit gaf ik eerst en ben er prima tevreden over, nu kap ik er echt mee :mrgreen: Vroeg ik me alleen af, 2 plakjes is dat erg weinig of niet?
Zoie
Zeer actief

Re: Ik kap er mee

Ongelezen bericht door Zoie »

Brigitte schreef:Ik wordt gestoord van mezelf met dat voer. Blijf maar over zetten en proberen dat ik nu besloten heb om de honden te laten staan waarop ze nu staan. Ik gaf naar alle tevredenheid Cavom maar nu ging Alano er van overgeven (had hij met FarmFood ook) en Tank hoe weinig ik hem ook geef wordt vierkant. En hij heeft nog steeds honger.

Alano krijgt nu 's morgens 2 plakjes Duck, Tank ook en 's avonds krijgen ze een bekertje Nutro light. Tank krijgt daar dan nog een 4de van een plak Duck door ivm met zijn medicijnen die door het voer moeten.

Vind het wel best zo, dit gaf ik eerst en ben er prima tevreden over, nu kap ik er echt mee :mrgreen: Vroeg ik me alleen af, 2 plakjes is dat erg weinig of niet?
Spok - 14 a 15 kilo - krijgt er vijf, plus alle extra's in de vorm van koekjes, knabbeltjes, gehakt of vlees etc. Heel soms slaat hij dan wel eens een maaltijd over, maar twee lijkt me erg weinig.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hoeveel je moet geven verschilt heel erg per hond, Brigitte.
Toby krijgt 5 a 6 ons vlees per dag en smorgens een hand brokjes.
Terwijl de berner van mijn ouders van 2 schijven al dik wordt.
Gewoon even aankijken hoe de jongens erop gaan. Kan je altijd op het oog bekijken en iets meer geven als ze magerder worden. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Oei meid over de hoeveelheid kan ik je niks zeggen,want ik ben niet bekend met zulke grote honden als Tank.Maar ik kan het begrijpen als je zegt dat je stopt met het steeds veranderen.Ik maak mezelf onderhand ook een beetje gek met me gezoek naar de perfecte manier van voeren voor mijn honden.Eerst 17 jaar brok+blik gevoerd en het laaste half jaar door de komst van 2 nieuwe hondjes ben ik begonnen met KVV,soms in combi met brok,toen weer blik,toen weer brok+blik,nu weer proberen met toch maar weer KVV.Ik raak er onderhand aardig van overspannen!Ik ben nu ook op een punt gekomen dat ik zeg:Nu is het genoeg,we voeren dit en niks geen gezeur meer.Soms willen we het allemaal tè goed doen,maar je doet je best en verdiept je tenminste in het voer van je hond,dat kan je niet altijd van iedereen die een hond heeft zeggen.Mijn advies is dat je een beetje met je ogen moet voeren,en verdeel de porties anders een beetje over de dag.Succes!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Fangio krijgt 7 plakken per dag, smorgens 2, smiddags 2 en savonds 3 maar als het aan hem lag had hij met 2 kilo nog niet genoeg en dan maakt het niet uit wat je hem geeft, vlees, brok wat dan ook, die hond heeft letterlijk NOOIT genoeg :roll:

Verder gewoon even kijken of het genoeg is Bri, dat zie je snel genoeg.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Barbara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Barbara »

Brigitte schreef:Ik wordt gestoord van mezelf met dat voer. Blijf maar over zetten en proberen dat ik nu besloten heb om de honden te laten staan waarop ze nu staan. Ik gaf naar alle tevredenheid Cavom maar nu ging Alano er van overgeven (had hij met FarmFood ook) en Tank hoe weinig ik hem ook geef wordt vierkant. En hij heeft nog steeds honger.

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ging ook niet goed met brokken. Hij kreeg klachten en werd echt dik. Zoveel gaf ik hem niet. Nu heb ik van een bekende via de kezenhondenclub en mensen van dit forum het advies gekregen ga helemaal over op KVV. Dat heb ik gedaan. Ik geef mijn hond nu 1x carnibest en 1x smuldier of rodi per dag. Ik heb ergens gelezen dat je 20 gram per kilo moet tellen. Mijn hond moet dan ook afvallen maar hij mag 25 kilo volgens schema wegen dat is dan 500 gram per dag. Misschien heb je hier wat aan?
Succes en sterkte er mee ! :wink: :denken:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Brigitte,

Kun je eens afwegen hoeveel Cavom je Tank geeft/gaf? Lana en Levi krijgen hier namelijk ook ontzettend weinig en worden ook maar dikker... :roll: Dat wil ik dus niet, dus geef ik ze drie keer per dag héél weinig.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toen ik voor het eerst over Cavom hoorde waren het voornamelijk de africhters die Cavom aan hun honden gaven. Kan het zijn dat die brok toch meer voor de sporthonden is? Dat je daarom voor een huishond al snel te veel geeft? Het is maar een idee hoor, maar het valt me op.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Roelfien schreef:Toen ik voor het eerst over Cavom hoorde waren het voornamelijk de africhters die Cavom aan hun honden gaven. Kan het zijn dat die brok toch meer voor de sporthonden is? Dat je daarom voor een huishond al snel te veel geeft? Het is maar een idee hoor, maar het valt me op.
Hoi Roelfien,

Ik weet het niet. Heel veel doggenfokkers geven het al jaren naar volle tevredenheid. Ik ken ook heel veel doggen-eigenaren die het geven. Ik en er zelf ook erg tevreden over sinds ik er op overgestapt ben.
Brigitte
Zeer actief

Zoie schreef:

Spok - 14 a 15 kilo - krijgt er vijf, plus alle extra's in de vorm van koekjes, knabbeltjes, gehakt of vlees etc. Heel soms slaat hij dan wel eens een maaltijd over, maar twee lijkt me erg weinig.
Ja, dat dacht ik ook. Maar dat kwam mede doordat de man waarbij ik cursus loop (ook verkoper van Duck) zijn grote poedel maar 4 plakjes per dag geeft en die hond ziet er super uit. Ik gaf de honden namelijk eerst 's ochtends 4 plakken en 's avonds 3 maar kwa kosten gaat het gewoon niet lukken dus ik wil nu 's ochtends Duck geven en 's avonds dan maar brok :wink:
Brigitte
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Brigitte,

Kun je eens afwegen hoeveel Cavom je Tank geeft/gaf? Lana en Levi krijgen hier namelijk ook ontzettend weinig en worden ook maar dikker... :roll: Dat wil ik dus niet, dus geef ik ze drie keer per dag héél weinig.
Ik vertrek zo voor een week naar Dordecht maar zal eens kijken hoeveel het is. Tank is niet super groot maar hij krijgt echt weinig vind ik maar hij groeit gewoon dicht. En hij drinkt ook meer sinds hij erop staat.
Brigitte
Zeer actief

Tinkertje schreef:Oei meid over de hoeveelheid kan ik je niks zeggen,want ik ben niet bekend met zulke grote honden als Tank.Maar ik kan het begrijpen als je zegt dat je stopt met het steeds veranderen.Ik maak mezelf onderhand ook een beetje gek met me gezoek naar de perfecte manier van voeren voor mijn honden.Eerst 17 jaar brok+blik gevoerd en het laaste half jaar door de komst van 2 nieuwe hondjes ben ik begonnen met KVV,soms in combi met brok,toen weer blik,toen weer brok+blik,nu weer proberen met toch maar weer KVV.Ik raak er onderhand aardig van overspannen!Ik ben nu ook op een punt gekomen dat ik zeg:Nu is het genoeg,we voeren dit en niks geen gezeur meer.Soms willen we het allemaal tè goed doen,maar je doet je best en verdiept je tenminste in het voer van je hond,dat kan je niet altijd van iedereen die een hond heeft zeggen.Mijn advies is dat je een beetje met je ogen moet voeren,en verdeel de porties anders een beetje over de dag.Succes!
Ohh erg he. Ik gaf Tank eerst ook brok + blik en dta was omdat hij nooit geen vers moest. Sinds hij een aantal keer chemisch gecastreed is geweest is het een enorme vreetbal geworden, alles gaat erin en hij loopt zelfs de scharrelen en te snaaien.

Nu heb ik ipv dan wat blik er een heel klein beetje Duck door voor de smaak en omdat hij medicijnen met een vies smaakje over zijn eten moet hebben.

Ik gaf ze voor de Cavom dus al vers en Nutro brok en dat ging prima, waarvoor ik dan weer over ben gegaan :roll:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je nu light geeft krijgt ie in ieder geval zijn essentiele voedingsstoffen binnen. Ik raad een kleinere voerbak aan voor mensen die vinden dat hun hond zo weinig eet (maar niet afvalt of aankomt), ziet het er niet zo lullig uit.
weg gehaald zit een virus in
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sjiel schreef:Als je nu light geeft krijgt ie in ieder geval zijn essentiele voedingsstoffen binnen. Ik raad een kleinere voerbak aan voor mensen die vinden dat hun hond zo weinig eet (maar niet afvalt of aankomt), ziet het er niet zo lullig uit.
Haha,ja dat is ook een goeie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Die zal ik onthouden!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

snackbal is ook leuk
krijgt ie meteen beweging :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”