Ik praat meestal even met de baas. Even uitleggen hoe mijn hond is, en vragen hoe zijn hond is, enz. Kan je redeljk inschatten of het goed gaat en of alle partijen er blij mee zijn.DoberLuca schreef: Loop maar gauw door' zeggen ze dan..... Of mensen die ineens hun hond gaan aanlijnen, of als ze al aangelijnd zijn strak bij zich houden... Nou wat leer je je hond dan????
haha, sufferds...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
met wie mag jouw hond spelen ?
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier mogen allebei onze honden met honden spelen waarmee het goed gaat. Onze jack kruising heeft eigenlijk niet veel intresse in andere honden, maar als hij met een vreemde hond speelt, is het meestal met een hondje die even groot is als hij. Met grotere honden speelt hij eigenlijk nooit, behalve met onze kees, zijn maatje
Onze keeshond speelt met iedere hond die los loopt en wil spelen
Vooral met teven speelt hij graag, maar ook met reuen kan hij leuk spelen
Onze keeshond speelt met iedere hond die los loopt en wil spelen
Vooral met teven speelt hij graag, maar ook met reuen kan hij leuk spelen
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Mijn hond is ook gek op spelen
Mijn hond mag ook spelen. Dat stond in de gebruiksaanwijzing dus die volg ik maar op. Ik vind dat de honden het onderling prima oplossen. Ik heb een grote hond en kom veel dominante kleine hondjes tegen die nogal tekeer gaan aan het einde van de lijn. Mijn hond heeft geleerd dat je daar toch niet leuk mee kunt spelen dus negeert ze. Ik maak er meestal een grapje van "Wees u maar gerust hoor, mijn hond heeft vanmorgen al gegeten" Oud grapje maar wel leuk.
Ik let nooit zozeer op de honden. Ik kijk naar de baasjes. Drukke baasjes met veel spanning vermijd ik liever. Als mensen hun hond grijpen als wij er aan komen dan hou ik meestal even mijn hond bij me. Aanlijnen gaat me te ver, het is ten slotte hun probleem. Maar meer om hun wat gerust te stellen. Ik hoop dan op iets minder spanning en dat de baas het dan aandurft om de hond los te laten. Dat laatste lukt meestal niet. Maar soms wel en heeft mijn hond weer even een leuk verzetje.
Groetjes Mark
Ik let nooit zozeer op de honden. Ik kijk naar de baasjes. Drukke baasjes met veel spanning vermijd ik liever. Als mensen hun hond grijpen als wij er aan komen dan hou ik meestal even mijn hond bij me. Aanlijnen gaat me te ver, het is ten slotte hun probleem. Maar meer om hun wat gerust te stellen. Ik hoop dan op iets minder spanning en dat de baas het dan aandurft om de hond los te laten. Dat laatste lukt meestal niet. Maar soms wel en heeft mijn hond weer even een leuk verzetje.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- Moos
- Zeer actief
Re: Mijn hond is ook gek op spelen
Ja, heel leuk. Vooral als je zelf kleine hondjes hebt (die overigens noch keffen noch uitvallen), en dat elke week een keer of 10 moet horenMark-fryslan schreef: Ik maak er meestal een grapje van "Wees u maar gerust hoor, mijn hond heeft vanmorgen al gegeten" Oud grapje maar wel leuk.
Groetjes Mark
En al helemaal leuk als kleine onzekere Saar met d'r staart tussen d'r poten weg probeert te komen van een grotere hond, en de baas weer met ditzelfde 'grapje' op de proppen komt...

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Jouw frustratie is me bekend en ik snap het ook wel. Als een hond echt bang is dan zal ik mijn hond wel aanlijnen. Zelde doe ik bij kinderen. Bij kinderen laat ik de hond ook vaak af gaan zodat ze niet zo groot lijkt. Dan durfen ze mijn hond vaak wel even te aaien.Moos schreef:Ja, heel leuk. Vooral als je zelf kleine hondjes hebt (die overigens noch keffen noch uitvallen), en dat elke week een keer of 10 moet horenMark-fryslan schreef: Ik maak er meestal een grapje van "Wees u maar gerust hoor, mijn hond heeft vanmorgen al gegeten" Oud grapje maar wel leuk.
Groetjes Mark
En al helemaal leuk als kleine onzekere Saar met d'r staart tussen d'r poten weg probeert te komen van een grotere hond, en de baas weer met ditzelfde 'grapje' op de proppen komt...
Dus naar jou zou ik zo'n flauwe grap echt niet maken. Mijn hond is gelukkig goed van karakter en ze heeft al heel wat kleine honden gespeeld.
Mijn frustratie is dat men over het algemeen niks accepteert van een grote hond maar dat al het opdringerige en dominate gedrag van de kleine hondjes als schattig wordt bevonden. Als mijn hond een kwart van dat gedrag zou vertonen dan was ze me allang ontnomen door de politie. Daar erger ik me wel eens aan.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Jouw frustratie is me bekend en ik snap het ook wel. Als een hond echt bang is dan zal ik mijn hond wel aanlijnen. Zelfde doe ik bij kinderen. Bij kinderen laat ik de hond ook vaak af gaan zodat ze niet zo groot lijkt. Dan durven ze mijn hond vaak wel even te aaien.Moos schreef:Ja, heel leuk. Vooral als je zelf kleine hondjes hebt (die overigens noch keffen noch uitvallen), en dat elke week een keer of 10 moet horenMark-fryslan schreef: Ik maak er meestal een grapje van "Wees u maar gerust hoor, mijn hond heeft vanmorgen al gegeten" Oud grapje maar wel leuk.
Groetjes Mark
Dus naar jou zou ik zo'n flauwe grap echt niet maken. Mijn hond is gelukkig goed van karakter en ze heeft al heel wat kleine honden gespeeld.
Mijn frustratie is dat men over het algemeen niks accepteert van een grote hond maar dat al het opdringerige en dominante gedrag van de kleine hondjes als schattig wordt bevonden. Als mijn hond een kwart van dat gedrag zou vertonen dan was ze me allang ontnomen door de politie. Daar erger ik me wel eens aan.
Dit gaat dus niet over jou honden. Maar dat mag duidelijk zijn.
- Moos
- Zeer actief
Ik snap jouw kant ook hoor. Ik ken ze ook die irritante kleine hondjes. En de bazen die alles van lieve poeperige Fikkie accepterenMark-fryslan schreef:Jouw frustratie is me bekend en ik snap het ook wel. Als een hond echt bang is dan zal ik mijn hond wel aanlijnen. Zelfde doe ik bij kinderen. Bij kinderen laat ik de hond ook vaak af gaan zodat ze niet zo groot lijkt. Dan durfen ze mijn hond vaak wel even te aaien.Moos schreef:Ja, heel leuk. Vooral als je zelf kleine hondjes hebt (die overigens noch keffen noch uitvallen), en dat elke week een keer of 10 moet horenMark-fryslan schreef: Ik maak er meestal een grapje van "Wees u maar gerust hoor, mijn hond heeft vanmorgen al gegeten" Oud grapje maar wel leuk.
Groetjes Mark
Mijn frustratie is dat men over het algemeen niks accepteert van een grote hond maar dat al het opdringerige en dominante gedrag van de kleine hondjes als schattig wordt bevonden. Als mijn hond een kwart van dat gedrag zou vertonen dan was ze me allang ontnomen door de politie. Daar erger ik me wel eens aan.
Moos en Saar hebben zich gewoon te gedragen, net zoals elke andere hond, en zo ga ik ook met ze om.
Alleen ik krijg dus die opmerkingen dat hun hond al gegeten heeft constant, echt tig keer per week. Dus ik vind daar weinig grappigs meer aan, ik vind het alleen hoogst irritant.
Maar dat komt, geef ik eerlijk toe, ook doordat het vaak gezegd wordt als Saar piepend weg wil rennen. En op zo'n moment ben ik al helemaal niet in voor dat soort 'grapjes'

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Oke fijn dat we elkaar begrijpen
Maar de honden hebben het volgens mij zelf echt niet zo door hoe groot of klein dat ze zijn. Mijn hond van 50kg is er al eens vandoor gegaan toen een kleine terrier plots heel vel uit de hoek kwam. Deze liep los en was echt zijn roedel aan het beschermen. Dan voel je je niet zo stoer hoor als je trots er vandoor gaat. Nee hoor grapje. Het was een erg komisch gezicht.
Groetjes Mark
Maar de honden hebben het volgens mij zelf echt niet zo door hoe groot of klein dat ze zijn. Mijn hond van 50kg is er al eens vandoor gegaan toen een kleine terrier plots heel vel uit de hoek kwam. Deze liep los en was echt zijn roedel aan het beschermen. Dan voel je je niet zo stoer hoor als je trots er vandoor gaat. Nee hoor grapje. Het was een erg komisch gezicht.
Groetjes Mark
- Moos
- Zeer actief
Nou, dat vraag ik me dus af. Ik denk dat dat ook aan de hond ligt. Moos is vrij zelfverzekerd, en reageert inderdaad hetzelfde op een teckel en op een Duitse Dog.Mark-fryslan schreef:Oke fijn dat we elkaar begrijpen![]()
Groetjes Mark
Saar is dus onzeker, en die heeft wel degelijk door hoe groot een andere hond is, daar heeft ze duidelijke criteria voor.
Alles groter dan zijzelf is groot ( en met haar 4 kilo is dat helaas voor haar dus elke hond die we tegenkomen). Met alles onder de 10-15 kilo wil ze best even vrolijk springen, en heeeeeel wellicht even 2 minuutjes een speelpoging wagen (die ze weer afbreekt zodra een grotere poot op haar snuit terecht komt, de miep).
Alles boven de 15-20 kilo is echt groot en wordt voorzichtiger benaderd. Is de hond in kwestie dan ook nog zelfverzekerd, of erg druk, dan vallen ze onder de catagorie 'eng'.

- Zoie
- Zeer actief
Mark-fryslan schreef:Oke fijn dat we elkaar begrijpen![]()
Groetjes Mark
Mark-fryslan schreef:[
Mijn frustratie is dat men over het algemeen niks accepteert van een grote hond maar dat al het opdringerige en dominate gedrag van de kleine hondjes als schattig wordt bevonden.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hoezo deze quote?Zoie schreef:Mark-fryslan schreef:Oke fijn dat we elkaar begrijpen![]()
Groetjes MarkMark-fryslan schreef:[
Mijn frustratie is dat men over het algemeen niks accepteert van een grote hond maar dat al het opdringerige en dominate gedrag van de kleine hondjes als schattig wordt bevonden.
- Zoie
- Zeer actief
Wat is er komisch aan dan dat een kleine hond een grote verjaagt ? Het grappige is dat het absurd is: komt het er op aan, dan heeft de kleine geen kans.yamie schreef:hoezo deze quote?Zoie schreef:Mark-fryslan schreef:Oke fijn dat we elkaar begrijpen![]()
Wat is er niet grappig als de grote hond de kleinere verjaagt ? De kleine heeft geen kans.
Dus ik begrijp zijn frustratie niet.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Zoie schreef:Wat is er komisch aan dan dat een kleine hond een grote verjaagt ? Het grappige is dat het absurd is: komt het er op aan, dan heeft de kleine geen kans.yamie schreef:hoezo deze quote?Zoie schreef:Mark-fryslan schreef:Oke fijn dat we elkaar begrijpen![]()
Wat is er niet grappig als de grote hond de kleinere verjaagt ? De kleine heeft geen kans.
Dus ik begrijp zijn frustratie niet.
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Garppig of niet niet
Blijkbaar is grootte niet doorslaggevend bij de rolverdeling. Een kleine hond kan dus heel goed een grote hond domineren. Mijn hond wordt ook volledig onderworpen door mijn twee katten. Een blik en een sis zijn voldoende om mijn hond te doen terug deinzen. Maar ook dat zal wel niet grappig wezen.
Groetjes Mark
Groetjes Mark
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Garppig of niet niet
rangorde is er niet tussen 2 wildvreemde hondenMark-fryslan schreef:Blijkbaar is grootte niet doorslaggevend bij de rolverdeling. Een kleine hond kan dus heel goed een grote hond domineren. Mijn hond wordt ook volledig onderworpen door mijn twee katten. Een blik en een sis zijn voldoende om mijn hond te doen terug deinzen. Maar ook dat zal wel niet grappig wezen.
Groetjes Mark

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mark-fryslan
- Zeer actief
???malinois schreef:rangorde is er niet tussen 2 wildvreemde honden
Nee dat klopt die gaat vastgelegd worden, als je de ontmoeting door laat gaan. Daar kun je als mens weinig aan doen. Elk ingreep schept verwarring=>meer stress=> meer ellende. Dus als je de ontmoeting niet ziet zitten kun je hem beter vermijden.
Bedoel je zoiets?
Groetjes Mark
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ook niet, rangorde heb je pas in een roedel die elkaar kent of regelmatig ziet. Niet tussen 2 wildvreemde honden. Ik vind het altijd nog wonderbaarlijk hoe vaak het goed gaat tussen wildvreemde honden onderling die maar zo bij elkaar gelaten worden.Mark-fryslan schreef:???malinois schreef:rangorde is er niet tussen 2 wildvreemde honden![]()
Nee dat klopt die gaat vastgelegd worden, als je de ontmoeting door laat gaan. Daar kun je als mens weinig aan doen. Elk ingreep schept verwarring=>meer stress=> meer ellende. Dus als je de ontmoeting niet ziet zitten kun je hem beter vermijden.
Bedoel je zoiets?
Groetjes Mark
Het spelen wat zoveel mensen ook zien is vaak ook geen spelen maar uittesten wie de ander is, hoe sterk hij zal zijn maar de rangorde zal pas bepaald worden als ze elkaar veel vaker zien.
Ik heb nu een aantal keer gezien hier in de buurt dat toevallige ontmoetingen met een hond vaak goed gaan maar zien die honden elkaar dagelijks dan kunnen ze ineens niet meer met elkaar overweg en gaan ze knokken.
Mijn honden mogen daarom ook niet met vreemde honden spelen, snuffelen mag maar ik loop door, spelen doen ze maar gewoon met elkaar of bekende honden waarvan ik zeker weet dat het goed gaat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Oke
Oh nou ik zie dat echt anders. Honden hebben zomaar door wie de sterkere is. Dat die rollen om kunnen draaien als ze elkaar echt leren kennen is logisch. Maar je kunt de eerste minuut gelijk al goed zien wie er de baas is. Stand van de oren, staart enz.
Ik vind dat allemaal heel overduidelijk. En het gaat ook meestal goed. Ze zullen er zijn echt verknipte honden die tot bloedens toe aanvallen maar ik ben ze nog niet tegengekomen gelukkig. Zeker als de honden los zijn gaat het echt wel goed. Ben banger dat mijn hond onder een auto komt ofzo. Maar respecteer je standpunt en zal me hond bij me roepen mocht je voorbij komen.
Groetjes Mark
Ik vind dat allemaal heel overduidelijk. En het gaat ook meestal goed. Ze zullen er zijn echt verknipte honden die tot bloedens toe aanvallen maar ik ben ze nog niet tegengekomen gelukkig. Zeker als de honden los zijn gaat het echt wel goed. Ben banger dat mijn hond onder een auto komt ofzo. Maar respecteer je standpunt en zal me hond bij me roepen mocht je voorbij komen.
Groetjes Mark
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Oke
Als ik mijn honden los heb, kunnen in principe andere honden er gewoon bijkomen, en dat laat ik ook wel toe alleen loop ik dus door en laat ze niet spelen cq. krachtmeten. Dus je honden kunnen gewoon loslopen en ook bij mijn honden komen als ze los zijnMark-fryslan schreef:Oh nou ik zie dat echt anders. Honden hebben zomaar door wie de sterkere is. Dat die rollen om kunnen draaien als ze elkaar echt leren kennen is logisch. Maar je kunt de eerste minuut gelijk al goed zien wie er de baas is. Stand van de oren, staart enz.
Groetjes Mark
En zo'n overduidelijke rangorde tussen wildvreemde honden ben ik dus nog nooit tegengekomen.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
misschien weten die eigenaren hoe hun hond zal reageren en gaat het niet om die van jouDoberLuca schreef:Of mensen die ineens hun hond gaan aanlijnen, of als ze al aangelijnd zijn strak bij zich houden... Nou wat leer je je hond dan????
haha, sufferds...
als ik jou of wie dan ook tegenkom met een hond die losloopt en er is een kans dat die hond bij ons komt dan hangt sammy tussen mijn benen.. en dat is niet omdat ik bang ben dat jouw hond bijt, maar omdat ik weet dat de mijne het wel doet.
mij zie je met sam ook niet in een losloopgebied

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me trouwens heel vermoeiend als je hond niet met vreemde honden kan opschieten.massam schreef:misschien weten die eigenaren hoe hun hond zal reageren en gaat het niet om die van jouDoberLuca schreef:Of mensen die ineens hun hond gaan aanlijnen, of als ze al aangelijnd zijn strak bij zich houden... Nou wat leer je je hond dan????
haha, sufferds...![]()
als ik jou of wie dan ook tegenkom met een hond die losloopt en er is een kans dat die hond bij ons komt dan hangt sammy tussen mijn benen.. en dat is niet omdat ik bang ben dat jouw hond bijt, maar omdat ik weet dat de mijne het wel doet.
Groetjes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is dat rangorde dan?Frenkie schreef:Ik zie toch zeker wel een rangorde tussen mijn hond en andere honden...als er een grote hond aan komt (die van mij is medium) dan gedraagt hij zich heel anders dan bij een hond van zijn grootte. Bij een grote hond zal hij ook niet proberen om de baas te spelen.
Groetjes

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dapper mag op zich met ieder teefje spelen en met geen enkele reu. Een teef kan hem bijten en hoog of laag springen, hij blijft galant en doet nooit iets terug.
Met reuen kan hij niet, geen enkele. Labrador-reuen "verkracht" hij gewoon door ze non stop te berijden en tegen de grond te kwakken. Hij herkent ze echt want agressie toont hij nooit naar reuen van dat ras. Reuen met praatjes zal hij provoceren in de hoop op een vechtpartijtje en reuen zonder praatjes gaat hij blokken en in de nek hangen, ook niet gezellig dus dan maar niet
.
Cleo kan in principe met iedere hond maar ze benaderd ze heel coyote-achtig met veel poeha, opstaande rugharen en veel gegrom. Bijten of vechten heeft ze echter nog nooit gedaan.
Zij mag dus met alle honden spelen die ik vertrouw. Niet met boxerteven, herderteven en staffies ed. omdat die soms slecht reageren op haar extreme lichaamstaal als ze nadert terwijl zij alleen wil spelen.
Verder mag ze met elke reu omgaan. Ik ben gister nog zonder Dapper 2 uur naar een druk park in Amsterdam geweest en ze heeft zich kostelijk geamuseerd met allerlei honden
Een setterteefje heeft ze grommend over het veld gejaagd en die kon er geen genoeg van krijgen want ze bleef maar uitdagen. Twee leuke bastaardreutjes waar ze echt mee heeft gerend en een fikse herder-staff waar ze helemaal hotel de botel van was. Een grote ambull maar die was haar echt te sloom. Een dik oud reutje maar daar wilde ze alleen naast lopen, voor rennen was hij veel te oud
Zelf ben ik nog gevlucht voor een enorme staff-ambullmiksteef die met zeer hoge houding aan kwam lopen. Cleo zet dan ook de haren op en gaat met stijve poten kijken wie dan echt de grootste is, dat durfde ik dus niet aan met haar
Ook al zal ze zelf nooit iets doen en direct weglopen bij echte agressie van een andere hond. Stel dat zo'n teef haar te pakken krijgt of dat ze ineens wel denkt terug te moeten bijten, brrrrrrrr.
Met reuen kan hij niet, geen enkele. Labrador-reuen "verkracht" hij gewoon door ze non stop te berijden en tegen de grond te kwakken. Hij herkent ze echt want agressie toont hij nooit naar reuen van dat ras. Reuen met praatjes zal hij provoceren in de hoop op een vechtpartijtje en reuen zonder praatjes gaat hij blokken en in de nek hangen, ook niet gezellig dus dan maar niet
Cleo kan in principe met iedere hond maar ze benaderd ze heel coyote-achtig met veel poeha, opstaande rugharen en veel gegrom. Bijten of vechten heeft ze echter nog nooit gedaan.
Zij mag dus met alle honden spelen die ik vertrouw. Niet met boxerteven, herderteven en staffies ed. omdat die soms slecht reageren op haar extreme lichaamstaal als ze nadert terwijl zij alleen wil spelen.
Zelf ben ik nog gevlucht voor een enorme staff-ambullmiksteef die met zeer hoge houding aan kwam lopen. Cleo zet dan ook de haren op en gaat met stijve poten kijken wie dan echt de grootste is, dat durfde ik dus niet aan met haar
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom? Ik zie het nut er niet van in om vreemde honden bij elkaar te gooien dus ontloop zulke plekken ook in principe...ondanks dat mijn honden gewoon met andere honden overweg kunnen als ze los lopen. Is niets vermoeiend aan hoor...Frenkie schreef:Lijkt me trouwens heel vermoeiend als je hond niet met vreemde honden kan opschieten.massam schreef:misschien weten die eigenaren hoe hun hond zal reageren en gaat het niet om die van jouDoberLuca schreef:Of mensen die ineens hun hond gaan aanlijnen, of als ze al aangelijnd zijn strak bij zich houden... Nou wat leer je je hond dan????
haha, sufferds...![]()
Groetjes

- M@scha
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar heb je gelijk in en dat is ook zonde... Ik kom hier in het bos heel weinig mensen tegen en als ik iemand zie aankomen ga ik links of rechtsaf... paden genoeg om uit te wijken...massam schreef:ik wordt er ook niet zo moe van. wat wel jammer is is dat ik sam veel moet ontzeggen. op zondag het bos in is ondenkbaar. sam is wel vast, maar de rest niet... en zo nog een helehoop dingen.
als het niet anders kan roep ik m'n honden bij me omdat ik niet weet wat de ander bij zich heeft.. ik zie daar het probleem niet van in hoor...
Ik vind het heerlijk zo alleen te lopen.. ze hebben elkaar en dat is ruim voldoende... Ik kan ze gelukkig wel allemaal los laten ook m'n reu omdat hij meteen terugkomt als ik hem roep ook al ziet hij andere reuen...

- M@scha
- Zeer actief
sam vertrouw ik daar niet genoeg voor. hij is zo gefocussed op andere honden...malinois schreef:daar heb je gelijk in en dat is ook zonde... Ik kom hier in het bos heel weinig mensen tegen en als ik iemand zie aankomen ga ik links of rechtsaf... paden genoeg om uit te wijken...massam schreef:ik wordt er ook niet zo moe van. wat wel jammer is is dat ik sam veel moet ontzeggen. op zondag het bos in is ondenkbaar. sam is wel vast, maar de rest niet... en zo nog een helehoop dingen.
als het niet anders kan roep ik m'n honden bij me omdat ik niet weet wat de ander bij zich heeft.. ik zie daar het probleem niet van in hoor...
Ik vind het heerlijk zo alleen te lopen.. ze hebben elkaar en dat is ruim voldoende... Ik kan ze gelukkig wel allemaal los laten ook m'n reu omdat hij meteen terugkomt als ik hem roep ook al ziet hij andere reuen...
1x issie ontsnapt en toen had ik de mazzel dat er iets heeel lekker rook. achter hem liep een man met een reu en die heeft ie gezien, maar het geurtje was spannender en gelukkig luisterde hij toen ik AFFF bulderde en heb hem toen mee naar binnen genomen...

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat hebben wij ook met Dapper. Hij kan zo leuk rennen en spelen met Cleo of een teefje maar overal lopen honden los die dan om ons heen komen draaien. Dapper kan gewoon echt niet met andere ongecastreerde reuen. Dat wordt matten en dan slaan alle stoppen door.massam schreef:ik wordt er ook niet zo moe van. wat wel jammer is is dat ik sam veel moet ontzeggen. op zondag het bos in is ondenkbaar. sam is wel vast, maar de rest niet... en zo nog een helehoop dingen.
Cleo laat ik tegenwoordig regelmatig apart uit zonder hem en dus kan ze lekker dollen met andere honden. Martijn kan dan met Dapper iets gaan doen als oefeningen en gehoorzaamheid zonder dat Cleo last heeft van zijn gedrag en Dapper opgefokt raakt omdat Cleo met een reu aan het dollen is of hem in de nek hangt met apporteren.
Op het moment durf ik niet meer goed uit met ze omdat er bij Martijn in de straat dagelijks iemand met 2 bordercollies loopt. Die man heeft zijn twee reuen totaal niet onder controle en Martijn is nu al 2 keer aangevallen door die honden. Dapper en Cleo flippen omdat ze de baas willen bijten en dan vallen de collies Dapper aan