Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En weer terug op kvv...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

En weer terug op kvv...

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik vond het niet verantwoord meer Chaya op brokken te houden. Ze kan wel een poosje brokken eten, of dit gecombineerd met vers vlees, maar haar darmen kunnen er toch minder goed tegen dan ik dacht.
Ze kan het een tijdje eten en dan is ze toch weer regelmatig aan de dunne. Ook zie ik het terug in haar vacht als ze even geen kvv heeft gehad.

Ze staat dus weer helemaal op kvv. Geen Bibi, want dat is voor mij niet betaalbaar. Daar betaalde ik 2,40 euro de kilo voor (ze eet 1 kilo per dag).
Ze eet nu Smuldier. Dat kost me ongeveer 6 euro per week. Persoonlijk vind ik het niet het beste merk kvv maar ze eet het graag en haar ontlasting is weer perfect.

En nu maar hopen dat ze een gezond hondje blijft :wink:

Als je Smuldier geeft kan het zijn dat je het lastig vindt dat je steeds maar een paar pakketjes bij de supermarkt kan halen. Wat wij hebben gedaan is daar iemand aangesproken en gevraagd of ze een doos (of eventueel meerdere) kunnen bestellen. Dat is er dan de dag erna.
In zo'n doos zitten 12 bakjes van 400 gram Smuldier. Daar kan je dus weer even mee vooruit :ok:
Groetjes Rob
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb hier ook wel eens Smuldier, met name de pens en de hart, ze vinden het hier heerlijk en hebben prima ontlasting :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Heb je wel iets compleets dan? Toch niet alleen de vlees, kip, hart of pens he?
Tarz
Zeer actief

Marion. schreef:Heb je wel iets compleets dan? Toch niet alleen de vlees, kip, hart of pens he?
Nee joh :wink: . Ze krijgen de complete versie.
Groetjes Rob
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er word dan wel gezegd dat Smuldier niet het beste soort KVV is dat men kan kopen,maar het is wel een feit dat heel veel honden het echt graag eten.En een tweede voordeel is natuurlijk dat het voor bijna iedere beurs betaalbaar is.Hier vinden ze het ook erg lekker,ik geef het dan niet iedere dag maar toch wel 2x per week.Wij waren ook eerst van KVV weer terug op de brok en nu toch maar weer terug op KVV,op èèn hond na dan die wil pertinent geen KVV.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Rob waarom denk je niet eens aan wat meer Vlees erbij? in Alkmaar heb je toch ook wel Islamitische slagers? of poeliers of wat dan ook? daar kan je zoveel halen en het meeste wat ik krijg is gratis dus :wink:
Enne mijn honden krijgen ook smuldier hoor de complete versie en de pensversie, het nadeel van smuldier vind ik persoonlijk de lucht haha en dan met name smorgens :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Als je veel vriesruimte hebt is het misschien interessant voor je om naar de fabriek te rijden van Smuldier. De verpakkingen zijn dan 500 gram en het is een stuk goedkoper, als je heel veel tegelijk haalt dan kun je het ook gratis thuis laten bezorgen :wink:

Quasar kreeg trouwens ook weleens smuldier hoor voordat hij volledig op vers vlees zat :wink: Is niets mis mee.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

cloris schreef:Rob waarom denk je niet eens aan wat meer Vlees erbij? in Alkmaar heb je toch ook wel Islamitische slagers? of poeliers of wat dan ook? daar kan je zoveel halen en het meeste wat ik krijg is gratis dus :wink:
Enne mijn honden krijgen ook smuldier hoor de complete versie en de pensversie, het nadeel van smuldier vind ik persoonlijk de lucht haha en dan met name smorgens :wink:
Ik woon nu in Hoorn :wink: . Wat is dan handig om te gaan bestellen bij poeliers/islamitsche slagers?
Ik ben laatst bij een islamitische slager geweest en daar had ik ribben vandaan, maar dat was best duur...

Smuldier ruikt indd naar mest :mrgreen: misschien dat honden het daarom wel lekker vinden.
Groetjes Rob
Tarz
Zeer actief

bianca83 schreef:Als je veel vriesruimte hebt is het misschien interessant voor je om naar de fabriek te rijden van Smuldier. De verpakkingen zijn dan 500 gram en het is een stuk goedkoper, als je heel veel tegelijk haalt dan kun je het ook gratis thuis laten bezorgen :wink:

Quasar kreeg trouwens ook weleens smuldier hoor voordat hij volledig op vers vlees zat :wink: Is niets mis mee.
Wij hebben jammer genoeg niet zoveel vriesruimte meer. De grote vriezer past niet in ons huisje :boos:
We hebben nu zo'n vrieskistje.
Groetjes Rob
cloris
Zeer actief

Tarz schreef:
cloris schreef:Rob waarom denk je niet eens aan wat meer Vlees erbij? in Alkmaar heb je toch ook wel Islamitische slagers? of poeliers of wat dan ook? daar kan je zoveel halen en het meeste wat ik krijg is gratis dus :wink:
Ik woon nu in Hoorn :wink: . Wat is dan handig om te gaan bestellen bij poeliers/islamitsche slagers?
Ik ben laatst bij een islamitische slager geweest en daar had ik ribben vandaan, maar dat was best duur...

Smuldier ruikt indd naar mest :mrgreen: misschien dat honden het daarom wel lekker vinden.
Oops Hoorn :mrgreen:

Je moet eigenlijk ook om botten vragen, zachte botten (afval) dan kan je vaak aan het einde van de dag terugkomen.
Koste mij vaak niets omdat zij ervan af zijn :wink:

Bij de poelier gewoon ruggen bestellen vaak worden die gebruikt om soep van te koken en zijn niet duur, ik haal ze voor 50ct. per kilo
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bianca83
Zeer actief

Tarz schreef:
bianca83 schreef:Als je veel vriesruimte hebt is het misschien interessant voor je om naar de fabriek te rijden van Smuldier. De verpakkingen zijn dan 500 gram en het is een stuk goedkoper, als je heel veel tegelijk haalt dan kun je het ook gratis thuis laten bezorgen :wink:

Wij hebben jammer genoeg niet zoveel vriesruimte meer. De grote vriezer past niet in ons huisje :boos:
We hebben nu zo'n vrieskistje.
Ow dat is jammer, ik weet ook niet meer precies de hoeveelheid ervan maar je kunt het daar ook gewoon ophalen, ze zitten vlakbij Duitsland, weet niet hoelang het rijden is voor jullie :19:

Je kunt het echt beter bij een slachthuis halen, daar is het veel goedkoper. Als ik lamsribben koop betaal ik 2,50 per kilo en als ik het bij een islamitisch slager zou halen dan betaal ik ineens 6,95 per kilo :eek:

Je kunt bv. eens kippennekken of karkassen halen bij een Poelier. Maar ook bv. lamsstaarten, weet niet wat ze gewend zijn.

Weet wel dat Chaya kopvlees lekker vind, toen ze bij ons was lag er nog een lap in de bak van Quasar en dat ging ze gelijk eten :smile: Daarvoor hoef je dus niet bang te zijn dat ze het niet lust :wink:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

cloris schreef:
Oops Hoorn :mrgreen:

Je moet eigenlijk ook om botten vragen, zachte botten (afval) dan kan je vaak aan het einde van de dag terugkomen.
Koste mij vaak niets omdat zij ervan af zijn :wink:

Bij de poelier gewoon ruggen bestellen vaak worden die gebruikt om soep van te koken en zijn niet duur, ik haal ze voor 50ct. per kilo
Die islamitsche slager hier in de buurt had geen afval. Maar ik ga het wel ergens anders proberen.

Hier zit ook in de buurt een hertenslachterij.... misschien ga ik daar ook wel even langs om te vragen :mrgreen: lijkt me wel apart om een keer hertenvlees te geven.

Ik ga als ik vrij ben even op jacht! Bedankt voor de tips :ok:
Groetjes Rob
Gast

Tarz schreef:
Toch niet letterlijk hè? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bianca83
Zeer actief

Tinkertje schreef:
Tarz schreef:
Hij heeft er wel de goede honden voor :mrgreen:
Afbeelding
Gast

bianca83 schreef:
Tinkertje schreef:
Tarz schreef:
Ja dat wel,dan word het geen KVV meer voeren,maar Exreme Barfing! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
cloris
Zeer actief

Tinkertje schreef:
bianca83 schreef:
Tinkertje schreef:
Tarz schreef:
Ja dat wel,dan word het geen KVV meer voeren,maar Exreme Barfing! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fangio en Chira willen MEEEEEE :cheer:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

cloris schreef:
Tinkertje schreef:
bianca83 schreef:
Tinkertje schreef:Toch niet letterlijk hè? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: als Quasar dat hoort hij ook :smile:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:
cloris schreef:
Tinkertje schreef:
bianca83 schreef: Hij heeft er wel de goede honden voor :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: als Quasar dat hoort hij ook :smile:
Dan worden we "Deerhunters" :pffff:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief

Zie je het al voor je :smile:
Groetjes Rob
cloris
Zeer actief

Tarz schreef:Zie je het al voor je :smile:
Ja :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ik zie ze al gaan hoor met z'n vieren :smile: :smile: Spruit 11 van mij achteraan :smile:
Afbeelding
cloris
Zeer actief

bianca83 schreef:Ik zie ze al gaan hoor met z'n vieren :smile: :smile: Spruit 11 van mij achteraan :smile:
haha dat gaat best tegenvallen denk ik :wink:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

cloris schreef:
bianca83 schreef:Ik zie ze al gaan hoor met z'n vieren :smile: :smile: Spruit 11 van mij achteraan :smile:
haha dat gaat best tegenvallen denk ik :wink:
Vermoed dat ze Quincy bedoelt. Dat is haar soort van York (maar dan anders :mrgreen: ) die tot nu toe Quasar onder de duim weet te houden. Heb dat zondag mogen aanschouwen en heb vlak gelegen om die 2 :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”