Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help! Advies nodig.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Nee, het is zeker geen goede vergelijking. Te meer al omdat wanneer de mens zich voortplant de kinderen meestal bij de ouders blijven en dat het aantal kinderen dat per keer geboren wordt meestal 1 of 2 is. En het land zit niet vol met kinderen die geen goed tehuis kunnen vinden. Van mij kan je niet moralistisch genoeg zijn met betrekking tot het op de wereld zetten van kruisingen die niet gewenst zijn.

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
sam&gijs schreef:bernersennenfan schreef: Plaats het dan hier ook niet! Als je weet wat de reacties zijn. Want
inderdaad, wij denken na over de consequenties wat dit met zich meebrengt, wie er nou ook verantwoordelijk zijn.., de pups worden er de dupe van
Sorry, hoor, ik wordt soms zo moe van dit politiek correcte gelul.![]()
Tuurlijk, de asiels zitten vol, ik ben het ook niet met dit nestje eens en ja ik heb ook een hekel aan broodfokkers, maar omdat iemand eens een keer een nestje van zijn eigen hond wil en daar goede baasjes voor gaat zoeken, is dat nog geen slecht mens.
Volgens mij zijn er ook errug veel kindjes op de wereld die een beter huis verdienen en daar ook misschien wel hun hele leven op zitten te wachten in een kindertehuis. Iedereen die dus een kindje van zichzelf wil is een slecht mens? Ik neem aan dat jij dus geen kinderen hebt/wilt en ze ander uit een tehuis haalt???
En als je ze van jezelf hebt heb je natuurlijk wel jezelf en je partner uitgebreid laten testen op erfelijke afwijkingen? Dit zou de gezondheidszorg namelijk erg veel geld kunnen schelen en veel mensen een hoop ellende.
Zo niet moet je ook eens over jezelf nadenken voor je iemand anders zo aanvalt, we zijn namelijk niet allemaal wereldverbeteraars.

Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Amen!Hutsje schreef:Nee, het is zeker geen goede vergelijking. Te meer al omdat wanneer de mens zich voortplant de kinderen meestal bij de ouders blijven en dat het aantal kinderen dat per keer geboren wordt meestal 1 of 2 is. En het land zit niet vol met kinderen die geen goed tehuis kunnen vinden. Van mij kan je niet moralistisch genoeg zijn met betrekking tot het op de wereld zetten van kruisingen die niet gewenst zijn.

-
- Actief
Je kan je hier ook niet verdedigen , want er springt meteen 100 man op je nek..
Er word hier om advies gevraagd en het enige wat er gebeurd is afkraken.
Daar heeft niemand om gevraagd..
Het nestje komt er hoe dan ook , of jullie , of hun het nou wilen of niet.
Wat dacht je ervan om nuttige en bruikbare tips neer te zetten ipv hoe fout het allemaal wel niet is , en hoe het voorkomen had kunnen worden?
Het is nu eenmaal gebeurd , laat het voor wat het is en geef ze iets nuttigs waar ze op kunnen kauwen ipv dit gezeik...
Wat dacht je ervan om nuttige en bruikbare tips neer te zetten ipv hoe fout het allemaal wel niet is , en hoe het voorkomen had kunnen worden?
Het is nu eenmaal gebeurd , laat het voor wat het is en geef ze iets nuttigs waar ze op kunnen kauwen ipv dit gezeik...
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Inderdaad Tamara, wat mij betreft is het dat. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat als je werkelijk wilt dat dit nest er niet komt je hulp gaat bieden. Zelf zou ik dan alles op alles zetten om het te voorkomen. En daarvoor hulp vragen. Dus alle horrorverhalen zouden dan welkom zijn.**Tamara** schreef:Ik denk dat er juist omdat niemand er achter staat er verder geen advies word gegeven. Ik heb eerlijk gezegd ook wel zoiets van: ze willen het niet weg laten halen, nou dan zoeken ze het ook maar uit ook....
(nou ben ik geen fokker en kan ik geen advies geven, maar goed..)

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Er valt ook niets te verdedigen in dit gevalPoohPie schreef:Je kan je hier ook niet verdedigen , want er springt meteen 100 man op je nek..

Inderdaad er wordt om advies gevraagd, maar betekent dit dat degenen die het er absoluut niet mee eens zijn dit niet mogen zeggen? Nuttige en bruikbare tips? Die heeft ze gehad maar niets meegedaan: Laat het weghalen.

-
- Actief
Ja maar in dit geval heeft ze er weinig over te zeggen?
bedoel, de baas van de "misschien drachtige" teef wil het absoluut niet weg laten halen , ja dan sta je daar..
Dan is toch het beste wat je kunt doen , zoveel mogenlijk informatie inwinnen om toch te helpen dat het nestje waarvan JOU REU de vader is , geen onverwachte verassingen krijgt??
Het enige wat ze kan doen is dus dit lijkt mij?
En volgens mij doet ze heus wat met de adviezen die gegeven worden , als het maar goede adviezen zijn.
En tuurlijk mag iedereen zijn mening geven , maar moet dit altijd op zon onvriendelijk manier??
En dan helemaal naar haar toe??
Kunt beter nar de eigenaresse van de teef toe stappen , en daar je mening geven , want ik geloof dat zij ook heel hard dr best doet om het vrouwtje over te halen , maar wat niet lukt lukt niet??
bedoel, de baas van de "misschien drachtige" teef wil het absoluut niet weg laten halen , ja dan sta je daar..
Dan is toch het beste wat je kunt doen , zoveel mogenlijk informatie inwinnen om toch te helpen dat het nestje waarvan JOU REU de vader is , geen onverwachte verassingen krijgt??
Het enige wat ze kan doen is dus dit lijkt mij?
En volgens mij doet ze heus wat met de adviezen die gegeven worden , als het maar goede adviezen zijn.
En tuurlijk mag iedereen zijn mening geven , maar moet dit altijd op zon onvriendelijk manier??
En dan helemaal naar haar toe??
Kunt beter nar de eigenaresse van de teef toe stappen , en daar je mening geven , want ik geloof dat zij ook heel hard dr best doet om het vrouwtje over te halen , maar wat niet lukt lukt niet??
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nee, wat mij betreft niet. Als mijn reu bij mij in de tuin een ontsnapte teef zou dekken zou dat mij in de problemen kunnen brengen. Want wij hebben raszuivere Goldens en kunnen door zo'n geintje geroyeerd worden door de rasvereniging. En ik weiger dus om door een ander zijn stomiteit in de problemen te komen.
Ik zou dus eisen dat ze het nest zou laten weghalen en anders een verklaring laten ondertekenen dat ik in geen enkele situatie verantwoordelijk kan worden gehouden voor enige problemen met dit nest of ten gevolge van het nest.
Redenen waarom ik tegen het fokken van zo'n nest ben is dat ik vind dat er al genoeg klakkeloos wordt aangefokt. Verder is 1 van onze reuen ongeschikt voor de fok en de ander voldeed aan alle eisen voor de fok. Voor hem zouden we dus zelfs recht hebben op dekgeld.
Kortom aan iets waar ik zo enorm op tegen ben wil ik niet meewerken, noch wil ik op enige manier verantwoording opgelegd kunnen krijgen bij problemen die erdoor ontstaan. Ik zou dus zeker geen advies gaan inwinnen en al helemaal niet zoeken naar mensen voor de puppen. Die kijken n.l. mij erop aan als er iets mis gaat.
Ik zou dus eisen dat ze het nest zou laten weghalen en anders een verklaring laten ondertekenen dat ik in geen enkele situatie verantwoordelijk kan worden gehouden voor enige problemen met dit nest of ten gevolge van het nest.
Redenen waarom ik tegen het fokken van zo'n nest ben is dat ik vind dat er al genoeg klakkeloos wordt aangefokt. Verder is 1 van onze reuen ongeschikt voor de fok en de ander voldeed aan alle eisen voor de fok. Voor hem zouden we dus zelfs recht hebben op dekgeld.
Kortom aan iets waar ik zo enorm op tegen ben wil ik niet meewerken, noch wil ik op enige manier verantwoording opgelegd kunnen krijgen bij problemen die erdoor ontstaan. Ik zou dus zeker geen advies gaan inwinnen en al helemaal niet zoeken naar mensen voor de puppen. Die kijken n.l. mij erop aan als er iets mis gaat.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dat is in dit geval het probleem.. het is haar hond niet..Hutsje schreef:Er valt ook niets te verdedigen in dit gevalPoohPie schreef:Je kan je hier ook niet verdedigen , want er springt meteen 100 man op je nek..
Het is nu eenmaal gebeurd , laat het voor wat het is en geef ze iets nuttigs waar ze op kunnen kauwen ipv dit gezeik....
Inderdaad er wordt om advies gevraagd, maar betekent dit dat degenen die het er absoluut niet mee eens zijn dit niet mogen zeggen? Nuttige en bruikbare tips? Die heeft ze gehad maar niets meegedaan: Laat het weghalen.
tenminste.. zoals ik het begrijp was haar reu vast in de tuin en een loopse teef heeft zich toegang tot de tuin verschaft en zich aangeboden aan de reu die.... nou ja, neem het hem eens kwalijk

als het mij zo zou gebeuren, dat sam dus een teef dekt die ineens mijn tuin in zou komen (wat niet kan, want uitbraakveilig is ook inbraakveilig voor honden) dan zou ik ten zeerste adviseren ze weg te laten halen, in mijn geval nog op de RAD wijzen, maar verder zoeken ze het maar uit!
als lola loops is hou ik haar in de gaten! daar komt niet per ongeluk een reu op!
en alles wat hier gezegd wordt is terecht, maar dan wel tegen de teefeigenaar in dit geval.

-
- Actief
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
Plaats het dan hier ook niet! Als je weet wat de reacties zijn. Want
inderdaad, wij denken na over de consequenties wat dit met zich meebrengt, wie er nou ook verantwoordelijk zijn.., de pups worden er de dupe van
Dit is dus de reden dat ik twijfelde aan het plaatsen hiervan...maar aangezien ik het beste voor heb met de pupjes heb ik het wel gedaan. Gelukkig heb ik een dikke huid en kan ik hier wel tegen, alleen heeft het helaas nog niet de adviezen opgeleverd die ik had gehoopt.PoohPie schreef:Je kan je hier ook niet verdedigen , want er springt meteen 100 man op je nek..
Tuurlijk weg laten halen, maar dat is niet aan mij, maar daarom trek ik me het lot van die beestjes wel aan.
Het is erg makkelijk om te zeggen dat als ik het er niet mee eens ben ik me er dan dus ook niet mee moet bemoeien. Wie zijn daar uiteindelijk misschien de dupe van? Juist de puppies, en aangezien we hier allemaal een groot hart voor deze dieren hebben, snappen jullie toch ook wel dat ik me er wel mee wil bemoeien als dat iets positiefs kan opleveren??Kortom aan iets waar ik zo enorm op tegen ben wil ik niet meewerken
-
- Vaste gebruiker
-
- Actief
- Contacteer: