Zoek stok! schreef:Wil de hond schreef:Eline* schreef:Zoek stok! schreef:
Hij sprong vrolijk weer door. Bij die Jackie hadden de correcties het minste effect. Ik krijg vast heel veel over me heen maar in die zin had het ook wel wat komisch; trainer doet erg z'n best, Jackie maakt koprollen maar gaat gewoon door met wat hij deed. Jammer dan trainer.
Je kan gewoon een rug zwaar beschadigen bij een hondje als een jack. Nekherniaatja..ach, all in the game!
Ik heb echt al het nodige gezien maar dit soort horror heb ik pas één keer meegemaakt. En niet door een korrektie met een slipketting.
Dat was een klant die me vertelde dat haar man hun vorige hond dood had gemaakt door een ruk aan de riem. Het tuigje waar die hond aan vastzat drukte tegen de ribbenkast waardoor een rugwervel van zijn plaats schoot met als gevolg een verlamde hond.
Heb jij al eens uit de eerste hand van een beschadigde rug gehoord, of een nekhernia, als gevolg van een korrektie met een slipketting?
Als een pup niet snapt waar het om gaat wordt hij zenuwachtig. Zenuwen kunnen zich omzetten in bewegingsonrust en dat ziet er dan uit alsof de pup leuk doorgaat.
Volgens mij spekuleer je hier nu, deze hond had al last van bewegingsonrust, schat ik zo in, voordat zijn baasje ooit van deze hondenschool had gehoord.
Hoe dan ook, als je een hondje formaat cavia een lijn ombindt om eraan te gaan rukken ben je geen knip voor mijn neus waard.
Ik snap werkelijk niet waar dat voor nodig is.
Ik ben overigens inderdaad wel met je eens dat hetzelfde geldt voor een labradorpup of een doggenpup. Het is allemaal geen manier om met jonge honden om te gaan.
Volgens mij weet jij echt niet goed waar je het over hebt als je het over korrekties hebt.
Dat jij een andere manier van trainen voorstaat is prima, maar je draaft een beetje door als je het over manieren hebt die jou niet aanstaan.

Wil, ik denk dat nu vooral de mensen die 'tegen' zijn nog reageren. Volgens mij zijn er veel meer mensen op het forum die met correcties werken, maar die weten dat ze finaal afgezeken worden als ze meedoen in de discussie. Dus hebben ze daar geen zin in.
Ik denk dat ook de meeste mensen die wel met correcties werken dit niet doen in de aanleerfase.
Er worden wel meer mensen "afgezeken"zoals jij het noemt. Van beide kanten. Ik vind dat je erg in de verdediging schiet,
Het gaat er niet om dat er mensen tegen de correcties zijn, al ben ik daar ook geen voorstander van, maar het gaat meer over de manier waarop het nu gaat.
Een pup van 6 maanden, of jonge hond, zoals je het wilt noemen, die eventueel met een slipketting iets nieuws aangeleerd krijgt en gelijk al in de les waar het voor het eerst behandelt wordt, gecorrigeerd wordt.
Je hebt het over hondjes die kleiner zijn en vliegles krijgen en over pups die jonger zijn dan Bram, een maand of vier en een half.
Ik vind dit van de zotte, sorry, en dat heeft niks met voor of tegen correcties zijn te maken. Zo leer je gewoon een hond niet iets aan.