Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog een keer?
Moderator: moderatorteam
-
- Erelid
- Contacteer:
nog een keer?
Stel....
je bent op zoek naar een pup van een bepaald ras. Fokker is snel gevonden en je kiest de pup uit op de leeftijd van 3 Ã 4 weken. Op de leeftijd van 7 weken ga je de pup halen en vervolgens kom je er na een week of 5 achter dat het niet het ras is dat je had uitgezocht.(het is er een kruising van)
Je brengt de pup terug naar de fokker en krijgt je geld terug. Een familie lid van je koopt de pup terug op en jij ziet dat diezelfde fokker ineens wel het ras heeft dat je zocht en dus koop je daar een pup van.(Bij dezelfde fokker dus als waar je belazerd was)
Ben je dan dom?
je bent op zoek naar een pup van een bepaald ras. Fokker is snel gevonden en je kiest de pup uit op de leeftijd van 3 Ã 4 weken. Op de leeftijd van 7 weken ga je de pup halen en vervolgens kom je er na een week of 5 achter dat het niet het ras is dat je had uitgezocht.(het is er een kruising van)
Je brengt de pup terug naar de fokker en krijgt je geld terug. Een familie lid van je koopt de pup terug op en jij ziet dat diezelfde fokker ineens wel het ras heeft dat je zocht en dus koop je daar een pup van.(Bij dezelfde fokker dus als waar je belazerd was)
Ben je dan dom?

Peace sells, but who is buying?
-
- Erelid
- Contacteer:
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Als je van een bepaald ras al 5 keer een hond hebt gehad vind ik het verbazingwekkend dat je je een pup van een ander ras in de handen laat drukken en daar pas weken later achter komt.
Verder zou ik niet met een fokker in zee gaan die allerlei rassen en kruizingen fokt.
Tenslotte zou ik al helemaal niet meer in zee gaan met een fokker die mij heeft belazerd. Als ik een pup aanschaf wil ik een goed gevoel hebben bij de fokker en iemand die mij belazerd zou ik niet snel meer vertrouwen.
Dom is een woord dat ik niet snel gebruik, maar geloof dat dat op deze situatie inderdaad wel van toepassing is.
Verder zou ik niet met een fokker in zee gaan die allerlei rassen en kruizingen fokt.
Tenslotte zou ik al helemaal niet meer in zee gaan met een fokker die mij heeft belazerd. Als ik een pup aanschaf wil ik een goed gevoel hebben bij de fokker en iemand die mij belazerd zou ik niet snel meer vertrouwen.
Dom is een woord dat ik niet snel gebruik, maar geloof dat dat op deze situatie inderdaad wel van toepassing is.

-
- Erelid
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Re: nog een keer?
Je bent natuurlijk wel besodemieterd door die fokker, maar ben je na vijf weken niet gehecht aan dat hondje? Dat je hem dan nog terugbrengt??granny schreef:Op de leeftijd van 7 weken ga je de pup halen en vervolgens kom je er na een week of 5 achter dat het niet het ras is dat je had uitgezocht.(het is er een kruising van)
Je brengt de pup terug naar de fokker en krijgt je geld terug.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja zoiets had ik ook altekkel schreef:Je bent natuurlijk wel besodemieterd door die fokker, maar ben je na vijf weken niet gehecht aan dat hondje? Dat je hem dan nog terugbrengt??granny schreef:Op de leeftijd van 7 weken ga je de pup halen en vervolgens kom je er na een week of 5 achter dat het niet het ras is dat je had uitgezocht.(het is er een kruising van)
Je brengt de pup terug naar de fokker en krijgt je geld terug.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, precies, dan maar geen echt ras.Lysette schreef:Ja zoiets had ik ook altekkel schreef:Je bent natuurlijk wel besodemieterd door die fokker, maar ben je na vijf weken niet gehecht aan dat hondje? Dat je hem dan nog terugbrengt??granny schreef:Op de leeftijd van 7 weken ga je de pup halen en vervolgens kom je er na een week of 5 achter dat het niet het ras is dat je had uitgezocht.(het is er een kruising van)
Je brengt de pup terug naar de fokker en krijgt je geld terug.Die pup zou bij mij niet meer terug gaan...
Zou wel contact opnemen met de fokker maar de hond weer weg doen, nee.
Een kennis van mij kocht partic. een yorkshire terrier.]
Als pup leek ze er sprekend op, maar hoe ouder ze werd hoe meer er te zien kwam dat er iets met krullen door heen zat.
Ze zijn toch echt dolblij met de hond en hebben haar gewoon nog steeds.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- stefanie
- Zeer actief
Ik snap niet dat als je bedonderd bent door die fokker, je alsnog een andere hond bij hem gaat 'halen'. Dat is heel dom ja. Bovendien is het gewoon een broodfokker als ie meerdere, al dan niet kruisingen, rassen heeft en mensen bedondert.
Maar wat ik helemaal niet snap is dat je je pup na 5 weken gewoon weer terug kan geven omdat het niet het goede ras is.
Toen ik mijn tweede (buitenlandse) pup kreeg, werd ze de volgende dag al ernstig ziek. Ik moest er echt niet aan denken dat ik haar kwijt zou kunnen raken. En dat was al binnen een dag.
Je hecht je toch aan zo'n beestje?
Maar wat ik helemaal niet snap is dat je je pup na 5 weken gewoon weer terug kan geven omdat het niet het goede ras is.

Toen ik mijn tweede (buitenlandse) pup kreeg, werd ze de volgende dag al ernstig ziek. Ik moest er echt niet aan denken dat ik haar kwijt zou kunnen raken. En dat was al binnen een dag.
Je hecht je toch aan zo'n beestje?
-
- Vaste gebruiker
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
-
- Vaste gebruiker
hmmmmmm.... nee ik zou de hond ook niet meer terug kunnen brengen..ben je dan toch al aan gehecht, lijkt mij! Maar ik zou er ook geen andere hond meer halen. Tenslotte ben je er toch beduveld!
Ons jongste hondje hebben we bij een boerderij gehaald bij mensendie "per ongeluk"een nestje hadden. Nu wilde wij niet persee een rashond...maar wel een lieverd (en dat is ze!!) Ze werd aangeboden als donkere boerenfox. Haar moeder (en oma) die er rondliepen waren inderdaad boerenfoxen! Maar volgens ons is die wel met een herder gekruisd! En dus wordt ze groter dan we dachten...maar lief is ze ! En echt...we willen haar niet meer missen!
(en ook geen discussie over of het wel/niet verstandig is geweest haar daar te kopen! Ze was goed gezond toen we de dag erna naar de dierenarts gingen!)
groetjes SOnja
Ons jongste hondje hebben we bij een boerderij gehaald bij mensendie "per ongeluk"een nestje hadden. Nu wilde wij niet persee een rashond...maar wel een lieverd (en dat is ze!!) Ze werd aangeboden als donkere boerenfox. Haar moeder (en oma) die er rondliepen waren inderdaad boerenfoxen! Maar volgens ons is die wel met een herder gekruisd! En dus wordt ze groter dan we dachten...maar lief is ze ! En echt...we willen haar niet meer missen!
(en ook geen discussie over of het wel/niet verstandig is geweest haar daar te kopen! Ze was goed gezond toen we de dag erna naar de dierenarts gingen!)
groetjes SOnja