Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeda lust geen Cavom meer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jeda lust geen Cavom meer
Beau en Jeda krijgen al een hele tijd Cavom maar opeens lust Jeda het niet meer. Ik vind haar ook een beetje mager worden. s'Ochtends krijgen ze een plak Duck en dat eet ze zo snel op dat ik het idee krijg dat ze honger heeft. Beau vind Cavom trouwens wel erg lekker. Is er iets dat op Cavom lijkt en dat ook goed gegeten wordt?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- starfleet
- Erelid
Re: Jeda lust geen Cavom meer
Waarom niet volledig Duck als dat er prima ingaat, dan is het probleem toch opgelost? Eventueel kun je ze apart laten eten als je Beau wel gedeeltelijk op Cavom wil laten en hij Duck ook veel lekkerder vindt.Tiny schreef:Beau en Jeda krijgen al een hele tijd Cavom maar opeens lust Jeda het niet meer. Ik vind haar ook een beetje mager worden. s'Ochtends krijgen ze een plak Duck en dat eet ze zo snel op dat ik het idee krijg dat ze honger heeft. Beau vind Cavom trouwens wel erg lekker. Is er iets dat op Cavom lijkt en dat ook goed gegeten wordt?
Anne
Ik zou bij twee van die kleine hondjes ze ook alleen maar Duck geven als ze dat zo graag eten.Ik heb naast mijn bejaarde Husky ook twee kleine hondjes van plm.6,5 kilo en die doen ook zo vaak lastig.Maar nu geef ik ze weer versvlees en dat gaat er dan weer in.Ik ben al blij dat vooral die ene(de ergste van de twee)iets eet.Dus als ik weet dat ze iets erg lekker vind dan geef ik dat graag.De Husky eet wel gewoon brokken.Succes!En laat je nog eens weten hoe het over een tijdje gaat?Tiny schreef:Beau en Jeda krijgen al een hele tijd Cavom maar opeens lust Jeda het niet meer. Ik vind haar ook een beetje mager worden. s'Ochtends krijgen ze een plak Duck en dat eet ze zo snel op dat ik het idee krijg dat ze honger heeft. Beau vind Cavom trouwens wel erg lekker. Is er iets dat op Cavom lijkt en dat ook goed gegeten wordt?
-
- Zeer actief
Waarom niet volledig Duck als dat er prima ingaat, dan is het probleem toch opgelost? Eventueel kun je ze apart laten eten als je Beau wel gedeeltelijk op Cavom wil laten en hij Duck ook veel lekkerder vindt.
Ik kan ze inderdaad alleen Duck geven maar Beau is gewend dat hier een hele dag brokken staat (waar hij trouwens af en toe een brokje van eet) en als hij dan s'avonds ook nog Duck krijg is het dubbel op. En om Jeda s'avonds alleen Duck te geven vind ik zielig voor Beau.
Ik kan ze inderdaad alleen Duck geven maar Beau is gewend dat hier een hele dag brokken staat (waar hij trouwens af en toe een brokje van eet) en als hij dan s'avonds ook nog Duck krijg is het dubbel op. En om Jeda s'avonds alleen Duck te geven vind ik zielig voor Beau.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- starfleet
- Erelid
Jeda apart geven of Beau ook lekkere Duck en geen gemaus met elke keer een paar brokjes niks zieligs aanTiny schreef:

Anne
Ik zie eerlijk gezegd ook het probleem niet zo,maar dat kan aan mij liggenstarfleet schreef:Jeda apart geven of Beau ook lekkere Duck en geen gemaus met elke keer een paar brokjes niks zieligs aanTiny schreef:
Ik kan ze inderdaad alleen Duck geven maar Beau is gewend dat hier een hele dag brokken staat (waar hij trouwens af en toe een brokje van eet) en als hij dan s'avonds ook nog Duck krijg is het dubbel op. En om Jeda s'avonds alleen Duck te geven vind ik zielig voor Beau.![]()
Anne

- ducktails
- Actief
- Contacteer:
honden kiezen niet wat het lekkerste is voor hun maar het beste.Tinkertje schreef:Ik zie eerlijk gezegd ook het probleem niet zo,maar dat kan aan mij liggenstarfleet schreef:Jeda apart geven of Beau ook lekkere Duck en geen gemaus met elke keer een paar brokjes niks zieligs aanTiny schreef:
Ik kan ze inderdaad alleen Duck geven maar Beau is gewend dat hier een hele dag brokken staat (waar hij trouwens af en toe een brokje van eet) en als hij dan s'avonds ook nog Duck krijg is het dubbel op. En om Jeda s'avonds alleen Duck te geven vind ik zielig voor Beau.![]()
AnneMaar het is 9 van de 10 keer zo dat als mensen gaan rommelen met brokken en versvlees op èèn dag dat de hond dan gaat kiezen wat ie het lekkerst vind.En in 99,9% van de gevallen zal een hond een verse hap verkiezen voor een drogen brok(mijn Husky hoort helaas bij die 00,1% die geen KVV wil!).Het is ook inmiddels wel bekend dat het voor de spijsvertering niet optimaal is om KVV en brok op 1 dag te geven,het geeft mij altijd de indruk dat de eigenaar geen keuze kan maken(niet dat ik zo standvast ben hoor
).Misschien kun je dan beter òf vers òf brok op een dag geven.Maar in jou geval was het voor mij makkelijk;Weg met die brok en met z'n alle aan de KVV!
![]()
![]()
Cavom is een vrij zware brok en misschien verteerd het wel niet goed of ligt het niet lekker op de maag.
Stel , ze geven jouw elke dag eten wat als een blok ligt hoe zou je dat vinden?
En dat vind ik dus zielig.......een hond eten geven wat niet goed valt bij de hond.
Luister en kijk naar je hond! denk niet in je eigen termen maar verdiep je eens in je hond.
Geef je hond eten waar die het goed op doet en het is helemaal niet zielig als dat voor elk van je honden anders is.
- starfleet
- Erelid
Als je het zo ongenuanceerd stelt ben ik het niet met je eens. Dan at Buffy elke dag bij het ontbijt een boterham met boter en kaas en een tomaatje erop en als toetje een hapje kattenpoep, dat zou dan het beste voor haar zijn.ducktails schreef:
honden kiezen niet wat het lekkerste is voor hun maar het beste.
Ben het wel met je eens dat als een hond met lange tanden eet en het niet goed doet , dat het hoog tijd is voor iets anders.
Anne
Haha,nou en die van mij zouden dan als beste keus kiezen voor Pedigree Pall in blik,dat is hun lievelingskostje!Maar ik eet ook niet iedere dag mijn favoriete junkfood dus beperk ik het tot een dagje in de week voor het lekkere.starfleet schreef:Als je het zo ongenuanceerd stelt ben ik het niet met je eens. Dan at Buffy elke dag bij het ontbijt een boterham met boter en kaas en een tomaatje erop en als toetje een hapje kattenpoep, dat zou dan het beste voor haar zijn.ducktails schreef:
honden kiezen niet wat het lekkerste is voor hun maar het beste.
Ben het wel met je eens dat als een hond met lange tanden eet en het niet goed doet , dat het hoog tijd is voor iets anders.
Anne
-
- Zeer actief
satestokjes, tennisballen, golfballen, maiskolven, rattengif, rottende kadavers, poep........................ducktails schreef:honden kiezen niet wat het lekkerste is voor hun maar het beste.
weg gehaald zit een virus in
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Tiny,
Ik denk dat je Farmfood nog het meest kunt vergelijken met Cavom.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
Dank je, dit is wat ik bedoelde met iets anders dan Cavom. Heb me een beetje onduidelijk uitgedrukt denk ik. Want ik wil wel brokken blijven geven, ook met weggaan is dit makkelijker, maar wel iets wat mijn honden beide lekker vinden. En Beau is gewoon al 4 jaar gewend om op de dag wat brokjes naar behoefte te eten, wat trouwens s'avonds in mindering wordt gebracht bij zijn avondeten.Scooby schreef:Hoi Tiny,
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn hond lust ook geen Cavom brokken meer en ik wil hem toch graag brokken blijven geven. Weet iemand nog meer merken die bestaan uit geperste brokken? Ik weet van de merken Cavom en FarmFood. Las in dit onderwerp de Prins Super Procare maar volgens de verkoopster waren dit geen geperste brokken. Wie kan mij vertellen of dit nou wel of niet geperste brokken zijn?????? En wat is jullie ervaring met dit merk?
Groetjes
Groetjes
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Prins heeft wel een geperste brok hoor hoe die precies heet weet ik niet maar dat zjn van die platte pallets 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
prins procare zijn geperste brokken, als je het zeker wil weten moet je gewoon ff de zakken bevoelen(doe ik altijd)
Takkie krijgt het, doet het er wel goed op. Is ook zoon zemelaar die brokken als ze "nieuw" zijn graag eet en als ie ze een paar weken gehad heeft gaat lopen tuttelen met zijn eten.
Ik gaf eerst de rode zak, later de blauwe (meer energie) die vond hij lekkerder, zat meer vet in
, nu krijgt hij weer de rode.
Takkie krijgt het, doet het er wel goed op. Is ook zoon zemelaar die brokken als ze "nieuw" zijn graag eet en als ie ze een paar weken gehad heeft gaat lopen tuttelen met zijn eten.
Ik gaf eerst de rode zak, later de blauwe (meer energie) die vond hij lekkerder, zat meer vet in

weg gehaald zit een virus in
- Sandracula
- Zeer actief
Zijn wel geperste brokken, ik heb ze ook voor Nessa (zie mijn reaktieFrenkie schreef:Mijn hond lust ook geen Cavom brokken meer en ik wil hem toch graag brokken blijven geven. Weet iemand nog meer merken die bestaan uit geperste brokken? Ik weet van de merken Cavom en FarmFood. Las in dit onderwerp de Prins Super Procare maar volgens de verkoopster waren dit geen geperste brokken. Wie kan mij vertellen of dit nou wel of niet geperste brokken zijn?????? En wat is jullie ervaring met dit merk?
Groetjes