Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje aan ervaren fokkers.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Vraagje aan ervaren fokkers.
Een Saarlooswolfhonden RV heeft de laatste jaren grote problemen met fokken.
Het pakte niet of 1 of 2 jonge of heel veel nesten achter elkaar met dode pups.
Het werd zelfs zo erg dat ze dragers en nest genoten van lijders van PRA gingen gebruiken, zelfs niet vrij gegeven honden.
Het is natuurlijk net zoiets als een kat in nood maakt rare sprongen.
Nu vraag ik mij wel eens af, wij vermelden het pakte niet, maar kan het ook wel eens zijn dat het wel pakte maar dat de teef het later af stoot door omstandigheden?
Dat zou ik wel eens willen weten wat dan de reden kan zijn als het zo is.
Gr Bertus.
Het pakte niet of 1 of 2 jonge of heel veel nesten achter elkaar met dode pups.
Het werd zelfs zo erg dat ze dragers en nest genoten van lijders van PRA gingen gebruiken, zelfs niet vrij gegeven honden.
Het is natuurlijk net zoiets als een kat in nood maakt rare sprongen.
Nu vraag ik mij wel eens af, wij vermelden het pakte niet, maar kan het ook wel eens zijn dat het wel pakte maar dat de teef het later af stoot door omstandigheden?
Dat zou ik wel eens willen weten wat dan de reden kan zijn als het zo is.
Gr Bertus.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja dat kan, hoewel het niet erg vaak voorkomt, alhoewel dat natuurlijk best moeilijk te meten is hoeveel teven er resorberen.. ik bedoel als het resorberen in de eerste weken gebeurt zul je daar niets van merken en weet je het dus niet ( duidelijk he
)
ik ken wel wat verhalen van fokkers , die een echo hebben laten maken , daar waren vruchtjes op te zien maar uiteindelijk kwam er toch niks.. dus ja die hebben op zeker geresorbeert...maar goed... ik weet dus niet hoe vaak het voorkomt, en als het voorkomt kunnen daar verschillende redenen voor zijn, de conditie van de teef is niet oke, de teef heeft iets onder de leden...uh er is gewoon iets niet goed gegaan met het innestelen en het lichaam lost dat zelf op... ik ken zelf 1 verhaal van een teef die dus in de 5e week tot 2 of 3 keer toe resorbeerde en achteraf bleek dat ze cystes in haar baarmoeder had en dus verder ontwikkelen dan 5 weken ging niet en werd het afgestoten...

ik ken wel wat verhalen van fokkers , die een echo hebben laten maken , daar waren vruchtjes op te zien maar uiteindelijk kwam er toch niks.. dus ja die hebben op zeker geresorbeert...maar goed... ik weet dus niet hoe vaak het voorkomt, en als het voorkomt kunnen daar verschillende redenen voor zijn, de conditie van de teef is niet oke, de teef heeft iets onder de leden...uh er is gewoon iets niet goed gegaan met het innestelen en het lichaam lost dat zelf op... ik ken zelf 1 verhaal van een teef die dus in de 5e week tot 2 of 3 keer toe resorbeerde en achteraf bleek dat ze cystes in haar baarmoeder had en dus verder ontwikkelen dan 5 weken ging niet en werd het afgestoten...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan het ook een rol spelen als evt de eigenaars door ziekte of omstandigheden in de begin periode van de vrucht niet thuis zijn en dat er andere mensen in huis zijn om de teef te verzorgen of ze zit even in een asiel, ik maak zomaar een slag in de lucht?yamie schreef:tja dat kan, hoewel het niet erg vaak voorkomt, alhoewel dat natuurlijk best moeilijk te meten is hoeveel teven er resorberen.. ik bedoel als het resorberen in de eerste weken gebeurt zul je daar niets van merken en weet je het dus niet ( duidelijk he)

Gr Bertus.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
opzich kan stress, als er dan dus door verandering stress is, wel voor rare dingen zorgen, en ja ik geloof dus best dat stress een reden kan zijn dat er afgestoten word... maar goed dat ligt dus ook helemaal aan de teef, hij ze is, hoe ze dingen oppaktidorh schreef:Kan het ook een rol spelen als evt de eigenaars door ziekte of omstandigheden in de begin periode van de vrucht niet thuis zijn en dat er andere mensen in huis zijn om de teef te verzorgen of ze zit even in een asiel, ik maak zomaar een slag in de lucht?yamie schreef:tja dat kan, hoewel het niet erg vaak voorkomt, alhoewel dat natuurlijk best moeilijk te meten is hoeveel teven er resorberen.. ik bedoel als het resorberen in de eerste weken gebeurt zul je daar niets van merken en weet je het dus niet ( duidelijk he)
ik ken wel wat verhalen van fokkers , die een echo hebben laten maken , daar waren vruchtjes op te zien maar uiteindelijk kwam er toch niks.. dus ja die hebben op zeker geresorbeert...maar goed... ik weet dus niet hoe vaak het voorkomt, en als het voorkomt kunnen daar verschillende redenen voor zijn, de conditie van de teef is niet oke, de teef heeft iets onder de leden...uh er is gewoon iets niet goed gegaan met het innestelen en het lichaam lost dat zelf op... ik ken zelf 1 verhaal van een teef die dus in de 5e week tot 2 of 3 keer toe resorbeerde en achteraf bleek dat ze cystes in haar baarmoeder had en dus verder ontwikkelen dan 5 weken ging niet en werd het afgestoten...![]()
Gr Bertus.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat erom, stel dat er gedekt is, en het heeft gepakt, wat natuurlijk op dat moment niemand weet.Renske schreef:Absorberen is zeker mogelijk (zelfs na 4 weken).
Hebben deze fokkers wel eens een echo laten maken waar op dat moment meer pups op te zien waren dan achteraf zijn geboren?
En het gaat na een aantal dagen /weken????absoderen.
Dan zou ik wel eens willen weten wat voor verschillende reden daar voor kunnen zijn dat dat gebeurd.
Gr Bertus.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wij hebben een teefje welke ws in de 5e/6e week heeft geresorbeerd. Met de echo van 4 weken 6 vruchtjes gezien, uiteindelijk zijn er 3 geboren. In onze ogen geen veranderingen ondergaan, geen stress gehad, maar toch maar drie geboren. Daarna is ze nog 2 keer gedekt, wat heeft geresulteerd in een nest van 8 en een nest van 10.
- little action
- Vaste gebruiker
- Contacteer: