Zoie schreef:
Oke, lachen, dat is het ook niet precies. Maar ik zou er niet bang van worden, en om eerlijk te zijn, voor Luna ben ik dat wel als ze dreigt. Ik ga daar dus anders mee om.
Denk dat negen van die tien forummers van Luna geen botje af durven pakken, en van de rest krijgt minimaal de helft spijt als ze het toch doen.
Als ik met Spok op het uitlaatveldje loop, vindt iedereen het vanzelfsprekend dat ze z'n stok uit z'n bek mogen trekken. Maar als ik daar met Luna zou staan, durft bijna niemand dat, hoewel ik het ook heb meegemaakt dat zotten het probeerde. Uiteraard heb ik ze daar van weerhouden.
Maar het heeft ook totaal niks met angst te maken dat ik Moos toen heb gecorrigeerd. Dat zou lekker worden dat ik bang ben voor een grommende hond van 3,5 kilo
Het gaat er bij mij dan om dat er gewoon niet naar de baas gegromd wordt; punt! Moos staat gewoon behoorlijk zeker in zijn schoenen, en als die naar mij gromt dan wordt dat absoluut niet getolereerd.
Bij Saar zou ik me trouwens eerst afvragen waarom ze dan gromde. Ze heeft 1 keer naar me gegromd, heeeeel voorzichtig en zachtjes (en dus niet zoals Moos vol, en diep vanuit de keel), toen ik haar iets probeerde te laten doen. Ik ben daarmee gestopt, ben na gaan denken, en realiseerde me toen dat ik per se wilde dat ze ergens ging zitten waar zij het hardstikke eng vond. Ze gromde toen uit angst.
Dat heb ik dus niet afgestraft, maar ik heb mezelf op mijn flikker gegeven dat ik Saar zover had gepushed dat ze alleen nog maar (heeeeeel zachtjes) kon grommen om aan te geven dat ze dat echt niet durfde.
Dat was voor mij ook het moment dat ik me realiseerde dat Saar gewoon heel gevoelig is, en heel snel bang, en dat ik daar maar flink wat rekening mee heb te houden.