Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje pesten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

poema
Actief

Hondje pesten

Ongelezen bericht door poema »

Hoooo k#*^$t jongeren
je zal misschien zeggen waar slaat dit op ga ik
je uitleggen en wil gelijk effe zeggen dat ik
het niet over alle jongeren heb maar de personen
in kwestie.

ga ik net effe de markt op met poemie en toen
dacht ik o ik moet ook even papier halen bij
bruna dus ik zet poema aan een paaltje loop
5 meter naar voren en dan 3 meter op zij dan zit je
in de bruna.ben nog geen 2 minuten weg loop ik terug
net voordat ik de hoek om ga hoor ik hem ineens
keihard blaffen dus ik loop een versnelling harder
stap ik de hoek om zie ik een paar jongen jaar of 14 15 16 17
zo ongeveer. het voorwiel vann hun fiets op tillen en dat net
voor poema zijn neus weer op de grond laten vallen.en denk maar niet dat je er wat van mag zeggen wat ik dus wel dee nee want wat ik alle maal naar me hoofd kreeg, ik was een k@#$%$#@ hoer en ze zouden de volgende keer wel effe lekker me hond neersteken als hij daar weer zou staan.Daar stond ik dan in mijn eentje tegen over 12 gasten wat moest ik nu ik heb verder maar wijs mijn mond gehouden ook al had ik ook nog genoeg te zeggen hoor het bloed kookte van binnen echt zo van waar haal je het gore lef vandaan aan MIJN kind te zitten maar ja heb mijn mond gehouden en ben naar huis gegaan.ben nu 5 dagen gestopt met roken maar wat zou ik er graag een opsteken nu. Kan dus tegenwoordig nergens meer met je hond naartoe
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Jah vervelend he... (ben zelf ook jongere van 18) maar goed...
En het allergrapigste daarvan is..meestal zijn ze bang voor honden.. :roll: :boos: Soms loop ik door de straat en dan maken mensen allemaal domme geluiden..loop ik er langs.. Springen ze wel 5 meter opzij :roll:
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik snap ook niet waarom je die hond aan een paal bind om vervolgens weg te gaan, ook al is het maar voor een paar minuten. Dan kan je er toch op zoiets gaan wachten. Ja het is niet goed te praten van die luitjes hoor, daar niet van.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
poema
Actief

normaliter doe ik dit ook niet , maar ik dacht
ben er nu toch en het is maar effe snel plus er is markt
dus kan niks gebeuren, nou ik heb het geweten
vertrouw niet te veel op je medemens en zet nooit
meer me hond vast breng hem in het vervolg wel eerst
naar huis toe weet ik teminste dat tie veilig is.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

naja, eens en dus nooit weer.
kan begrijpen dat je woest was.
Tjee zeg, zitten ze jouw schatje een beetje te tergen :boos:
Is idd mischien maar beter om haar eerst even naar huis te brengen, want er lopen zieke geesten rond
Afbeelding
J.Hunt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door J.Hunt »

waar haal je het gore lef vandaan aan MIJN kind te zitten
Dat is dus de rede waarom ik mijn dochter niet vastbind aan een paaltje :mrgreen:

Niet dat ik je woede niet begrijp..........voel het zelf ook wel borrelen.......maar laat nou niet iets onbeheerd achter, ook niet ff
poema
Actief

Dat is dus de rede waarom ik mijn dochter niet vastbind aan een paaltje :mrgreen:
kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt het zal ook niet meer gebeuren leg nog liever zelf het lootje dan dat ik mijn hond door mijn schuld iets laat overkomen inieder geval iets wat voorkomen had kunnen worden door iets simpels zoals hem effe naar huis te brengen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

clausipaus schreef:Ik snap ook niet waarom je die hond aan een paal bind om vervolgens weg te gaan, ook al is het maar voor een paar minuten. Dan kan je er toch op zoiets gaan wachten. Ja het is niet goed te praten van die luitjes hoor, daar niet van.
Ik leg mijn honden vrij regelmatig even vast als ik een snelle boodschap moet doen, hier in de wijk, maar dat geeft nog niet iemand het recht om te doen en laten wat ze willen met mijn honden. Ik ga toch ook geen fietsen omtrappen die "onbeheerd" buiten staan? :wink:
Hier is nog nooit wat gebeurd overigens. Iedereen hier kent mijn honden en niemand heeft er problemen mee als ze even een paar minuutjes voor de winkel liggen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
poema
Actief

en zo hoort het ook Inge
Maar ja de mentaliteit van
veel jongeren is niet meer
wat het was.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Inge schreef:
clausipaus schreef:Ik snap ook niet waarom je die hond aan een paal bind om vervolgens weg te gaan, ook al is het maar voor een paar minuten. Dan kan je er toch op zoiets gaan wachten. Ja het is niet goed te praten van die luitjes hoor, daar niet van.
Ik leg mijn honden vrij regelmatig even vast als ik een snelle boodschap moet doen, hier in de wijk, maar dat geeft nog niet iemand het recht om te doen en laten wat ze willen met mijn honden. Ik ga toch ook geen fietsen omtrappen die "onbeheerd" buiten staan? :wink:
Hier is nog nooit wat gebeurd overigens. Iedereen hier kent mijn honden en niemand heeft er problemen mee als ze even een paar minuutjes voor de winkel liggen. :wink:
nee uiteraard, niemand heeft dat recht. Maar het gebeurt wel. En vooral als je een jonge hond hebt, dan zit je er toch niet op te wachten dat hij zo een nare ervaring mee maakt en daar misschien wat aan over houd.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Nou woon ik in Rotterdam, de grootste stad van nederland, maar ik heb dat soort dingen nou nog nooit gehoord of gezien...en op Terschelling waar 3 kippen en 2 boeren en een papegaai woont, daar hebben ze dit soort terreur.
Ben blij dat ik nooit heb meegemaakt, want dan gaat er echt eentje zijn eigen voorband opvreten....walgelijke mannetjes, bah.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ronduit schandelijk, je hoort ieder levend wezen te respecteren.......
En waarom dit zo "uit de hand loopt" kan ik niet verklaren.
Ik moet zeggen waar ik woon gebeurd dat niet maar ik heb ook altijde de angst dat een klein kindje mijn honden wil aaien. Bij Tonnie (de Tatra) zou dat geen probleem zijn maar Tosca (Boerenfox) weet ik niet of dat goed af loopt en neem dat risico ook niet.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Van een kennis van me is een puppy op die manier gestolen, ook heel eventjes een winkel in.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zet mijn honden nooit maar dan ook nooit vast buiten, of ze gaan mee naar binnen of ik ga weer naar huis en ga later terug.
Ik hoor en lees teveel van dat soort verhalen.
En jij heb wijselijk je mond gehouden maar ik ben dus iemand al staan er 15 voor mijn gezicht ik trek absoluut mijn mond verder open en dreigen kan ik ook veel beter.
Dus ik zet ze maar niet vast...das beter voor iedereen denk :smile:

Jacqueline
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Belle schreef:Van een kennis van me is een puppy op die manier gestolen, ook heel eventjes een winkel in.
Dat is hier in de buurt ook een keer gebeurd en sinds die tijd laat ik ze dus ook nooit meer fftjes buiten bij een winkel...
poema
Actief

Jaqueline
wat voor hondjes zijn dat ik vindt ze zo schattig
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

als ik het lees kook ik al.

Wat een laf zooitje zeg. Bah.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

clausipaus schreef:
nee uiteraard, niemand heeft dat recht. Maar het gebeurt wel. En vooral als je een jonge hond hebt, dan zit je er toch niet op te wachten dat hij zo een nare ervaring mee maakt en daar misschien wat aan over houd.
Helaas gebeurt het inderdaad, triest maar waar,
Ik leg ze ook enkel en alleen hier in de wijk even vast, ik neem ze nooit mee naar het centrum bv.
Maar op het einde van de uitlaatronde even vast zodat ik snel een brood kan kopen, of sigaretten, daar heb ik persoonlijk geen problemen mee.
Ben er ook niet bang voor dat ze gestolen worden, dat scheelt misschien.
Voordat ze de riemen loshebben zijn ze al 3x omgesprongen door het dolle duo, Marouck gaat er hard bij blaffen...knappe gozer die dat ongemerkt doet dus, zeker gezien het feit dat mijn honden bekend zijn in de wijk. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

In het begin ,toen ik nog midden in de stad woonde, nam ik Chello vaak mee naar de supermarkt. Voor de supermarkt ligt een mooi speelveld, daar balde ik dan wat met hem en aan het einde kocht ik even snel iets voor het avondeten.
Chello zat altijd keurig braaf te wachten en vanuit de winkel kon ik hem goed zien zitten en hield ik hem ook goed in de gaten.
Maar wat mij irriteerde was dat men gewoon echt zowat om Chello zijn nek hing te knuffelen, dat ze hem dingen voerden, dat men kinderen ook gewoon om zijn nek lieten hangen etc. Want met zijn slappe oortje ziet Chello er heel schattig uit en nu doet Chello toevallig niks en is hij naar mensen erg sociaal maar toch...

Ik doe het nu dus niet meer. Straks gaat het wel een keer fout.
Pieta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieta »

minhie schreef:Jah vervelend he... (ben zelf ook jongere van 18) maar goed...
En het allergrapigste daarvan is..meestal zijn ze bang voor honden.. :roll: :boos: Soms loop ik door de straat en dan maken mensen allemaal domme geluiden..loop ik er langs.. Springen ze wel 5 meter opzij :roll:
Haha jouw bericht had het mijne kunnen zijn alleen ben ik 19. Ik heb letterlijk een paar 'grote stoere jongens' van in de 20 zien rennen alsof hun leven er vanaf hing toen ik er met mijn hond aankwam... en dat is dan nog een pluizig geval :mrgreen: :19: .

Maar dat soort lui... tja, het is te hopen dat die ooit zichzelf nog vinden en normaal worden :roll: :wink: .
poema
Actief

Pieta schreef:
Haha jouw bericht had het mijne kunnen zijn alleen ben ik 19. Ik heb letterlijk een paar 'grote stoere jongens' van in de 20 zien rennen alsof hun leven er vanaf hing toen ik er met mijn hond aankwam... en dat is dan nog een pluizig geval :mrgreen: :19: .

Maar dat soort lui... tja, het is te hopen dat die ooit zichzelf nog vinden en normaal worden :roll: :wink: .

Dat is dus het vreemde meeste mensen denken dat poema een volwassen hond is en dan geloven ze me niet als ik zeg dat het eigenlijk
nog een pup is. En de meeste mense als ik met hem loop lopen een
blokje om want hij zou veel te groot en agressief zijn.ja ja tegenwoordig is je hond agressief als hij nog een speelse pup is
Pieta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieta »

poema schreef:
Pieta schreef:

Dat is dus het vreemde meeste mensen denken dat poema een volwassen hond is en dan geloven ze me niet als ik zeg dat het eigenlijk
nog een pup is. En de meeste mense als ik met hem loop lopen een
blokje om want hij zou veel te groot en agressief zijn.ja ja tegenwoordig is je hond agressief als hij nog een speelse pup is
Als ik nou een ras aan moest wijzen dat ik echt NIET angstaanjagend vind he... :D

Even helemaal offtopic hoor maar hier om de hoek zat altijd een echtpaar met een 'oude' (tja klinkt een beetje lullig maar we weten allemaal dat Duitsertjes niet zoooo heel oud worden, ik bedoel dus een relatief oude) Duitse dog. Die hond is geloof ik vorig jaar overleden, die vrouw was er stuk van en zei geen hond meer te nemen. Een Duitser 'ging' niet meer en ze was wel zo verknocht aan het ras dat ze geen ander meer wilde.
Loop ik vanmorgen de deur uit... word ik enthousiast begroet door een nog relatief ukkig gevlekt Duitsertje... blijkbaar konden ze het toch niet laten :cheer: .
britta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door britta »

ik leg britta alleen aan de paal als ik haar vanuit de winkel kan zien, dat is meestal ff bij een kaasboer of zo, een snelle boodschap dus, maar moet ook niet zien dat er zo iets gebeurt, want dan vlieg ik naar buiten, al staan er 20 jongeren, ik ben wat dat aangaat wel weer een driftkop :neenee:
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

Afbeelding
Wooki
Actief

Ongelezen bericht door Wooki »

Hoi,

hier nog zo'n driftkopje, ook al ben ik een vrouw, dat wil niet zeggen dat ik mijn mannetje niet kan staan.
Moesten ze tegen mij gezegd hebben dat ze hem gingen neersteken ofzo, ik was eringevlogen, daar ben ik zeker van, zo'n kleine snotaapjes wat denken die wel (hiermee bedoel ik niet de 18 - 19 jarigen op dit forum he!!)
Ze zouden er nog met een 20 of 30 mogen staan, ik laat me niet doen, ook al ben ik een vrouw :wink:
Ik zou m'n hond wel nooit vastbinden aan een paal maar ja, ik begrijp het wel, jou valt niks kwalijk te nemen hoor maar ik zou het gewoon niet durven, stel dat ie toch losraakt en je bent hem kwijt!

groetjes
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Ja ook ik zet Aiko wel eens vast hier bij de winkels.
Gelukkig is er nog nooit iets gebeurt, meestal als ik terug kom staat er wel iemand met hem te knuffen.Voordeel is wel dat bijna iedereen " die grote gevlekte hond" kent!

Maar idd er kan van alles gebeuren als je je hond ff vast zet!

Stelletje randdebielen!
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Heel vervelend wat er gebeurt is, maar ook ik zou mijn hond nooit buiten vastbinden. Voor hetzelfde geld nemen ze je hond mee. Ik laat mijn hond lekker thuis als ik boodschappen ga doen. Ik zie hier ook wel eens hondjes vast gebonden zitten bij AH, snap niet dat de mensen dat durven.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Jeetje wat erg en vervelend dat het gebeurd is. Maar ook ik zou m'n honden ooit aan een paaltje of wat dan ook vastleggen om even snel iets te halen. Bedoel het niet vervelend naar jou toe hoor maar ik zou echt veel en veel te bang zijn dat als ik terug kom m'n honden er niet meer zouden staan of dat ze iets aangedaan wordt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”