Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

graven in de tuin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bokke
Vaste gebruiker

graven in de tuin

Ongelezen bericht door bokke »

Hallo hondenvrienden

Ik heb een probleem met mijn hondje bokke (kruising malteser- Yorkshire): hij graaft putten in de tuin! :denken:

Normaal is hij heel braaf, hij kan al trukjes en luistert naar zijn naam, maar dat graven lijkt niet af te leren (hij is nog maar 4 maanden, misschien is het nog te vroeg....)

Heeft er iemand nuttige tips?
Afbeelding

Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hoe reageer je daarop en wat heb je allemaal al geprobeerd?
Zeg bvb. Nee op het moment zelf (dus nooit achteraf er wat van zeggen, dat heeft geen zin) en probeer hem af te leiden met iets leuks waar hij wel mag mee spelen, en beloon hem dan als hij braaf is.
Ik zou hem voorlopig niet alleen in de tuin laten als jullie hem niet de hele tijd in de gaten kunnen houden, want met elke keer dat hij toch putten kan graven, wordt het moeilijker om het af te leren.
Voor hem is het nog allemaal ontdekken en spelen, of het baasje uitdagen en uittesten hoever hij kan gaan, maar hij moet nu al wel leren wat wèl en wat niet mag. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
bokke
Vaste gebruiker

meestal zeg ik 'nee' als hij aan het graven is, maar na een tijdje begint hij dan terug.
Ik zal eens proberen om hem af te leiden zoals je gezegd hebt

bedankt voor de tips !!! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Misschien kun je je hond ook een plek geven in de tuin waar hij wel mag graven. Honden vinden het nu eenmaal erg leuk om te doen en daarnaast is het honds gedrag.
Wij hebben dus een stuk tuin ter beschikking gesteld aan Ameno om te graven. Ze had zo door waar de kuilen gegraven mochten worden en waar niet.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Gewoon de kuiltjes gebruiken om een plantje in te zetten?

Ik laat de kuilen waar ze zijn. Daar maakt men dan gebruik van en er komen geen nieuwe bij. Ze maken hier veel gerik van die kuilen, vooral als het warm is, zo'n kuil is dan waarschinlijk lekker koel.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

pooh schreef:Misschien kun je je hond ook een plek geven in de tuin waar hij wel mag graven. Honden vinden het nu eenmaal erg leuk om te doen en daarnaast is het honds gedrag.
Wij hebben dus een stuk tuin ter beschikking gesteld aan Ameno om te graven. Ze had zo door waar de kuilen gegraven mochten worden en waar niet.
Dat heb ik ook gedaan en dat werkt erg goed. En als het daar diep genoeg is (zie onderschrift) dan maak ik er mss wel een zwembad van :mrgreen:.
bokke
Vaste gebruiker

graven

Danku allemaal voor de tips :ok: ! We zullen onze Bokke een vaste graafplaats geven waar hij zich kan uitleven
Afbeelding

Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

pooh schreef:Misschien kun je je hond ook een plek geven in de tuin waar hij wel mag graven. Honden vinden het nu eenmaal erg leuk om te doen en daarnaast is het honds gedrag.
Dat heb ik dus ook gedaan. Beau heeft het grootste gedeelte van de tuin, en mag daar naar hartelust graven. Toevallig heb ik net weer een hele diepe kuil dicht gegooit, mag hij weer opnieuw beginnen. Ik gooi de erg diepe kuilen wel regelmatig dicht, omdat Beau vaak de gekke vijf minuten krijgt en dan flink door de tuin aan het racen is, en ik dus bang ben dat hij zich in zo'n diepe kuil verstapt. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bij mij mag hij niet graven. Maar je moet het wel heeeel belangrijk vinden om dat af te leren. Consequent zijn en goed opletten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Baris
Actief

Ongelezen bericht door Baris »

Gewoon met geduld telkens wanneer hij weer zit te graven NEE zeggen.
Dus niet is een keertje toe laten en andere keer niet. Altijd NEE.

Succes :ok:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bij ons mogen ze dat niet en ik heb het zonder moeite afgeleerd.Gewoon in het begin nooit alleen in de tuin laten, en elke keer als je het ziet gewoon duidelijk nee zeggen, en afleiden en belonen als hij stopt.Zoals je ook afleert iets van tafel of van je bord te pakken ed :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb in het begin laten graven toen ze nog pup was. Nu is ze ouder en graaft ze op plekken dat het mag. Als ze lekker in het gras wil gaan graven zeg ik "nee".

Ik was er gemakkelijk in omdat we toch flutgras hebben en ze het zo ontzettend machtig vond. Wel regelmatig dichtgooien, anders kunnen er ongelukken gebeuren. Volgend voorjaar moeten er nieuwe matten in, maar dan is Buffy ook al weer anderhalf.

Als we een mooie tuin hadden gehad was ik er beslist strenger in geweest, maar we hebben expres de (bijzonder grote) schade die de vorige pup heeft aangericht niet echt hersteld omdat er toch weer een puppie kwam.

Anne
Wooki
Actief

Ongelezen bericht door Wooki »

Hoi,

wat ik dus als tip gehoord dat je op de plek waar je hond een put graaft, je een drol moet begraven, als ie dan terug begint te graven en hij ruikt die drol, dan doet ie het normaalgezien niet meer. Tip die ik gekregen heb van de fokster van onze nog ongeboren pup.

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”