Hallo, Danja vertoont de laatste dagen angst er is niks gebeurt, waardoor zij angstig zou moeten zijn.
Als we naar het park gaan, hangt zij in d'r tuig en moet ik haar zowat meeslepen. Eerst dacht ik dat het door de Duitse Herders kwam, omdat die bij ons in het park niet zo aardig zijn. Nu waren we naar een ander park en dat ging in eerste instantie goed, tot we naar de auto liepen. Zij versnelde haar pas met haar oortjes en staart naar beneden. Ik heb haar aangelijnt, omdat ik niet weet wat ze doet. Ze luistert wel naar me als ik zeg dat ze moet wachten, dat zoet ze wel. Maar waar heeft zij die angst van ik zet er mijn vraagtekens bij.
Ik heb haar lichamelijk gecontroleert en niks te zien. Als ik een bal laat zien, dan is zij wel geïntereseert en is ook vrolijk.
Groetjes Anneke
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
angstig ineens
Moderator: moderatorteam
-
danja
- Actief
- Contacteer:
-
Regine from the Border
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Terrier
Ik denk dat je, om hier een goed beeld van te krijgen, je nog een paar dingen moet afvragen. Is er echt niet iets gebeurd waar ze angstig van kan zijn geworden ? Bijvoorbeeld: heeft het geonweerd, of heeft ze een vechtpartij tussen andere honden gezien ?
Een andere mogelijke reden voor dit gedrag kan zijn: een hormonale verandering. Staat ze op het punt (voor het eerst?) loops te worden, of kan er sprake zijn van schijnzwangerschap ?
Dan is het ook nog mogelijk dat er niet zozeer sprake is van angst maar dat ze gewoon niet graag het park in wil, of graag naar de auto wil (zie je ook wel bij schijnzwangerschap bijvoorbeeld). Waarop baseer je dat ze bang is ? Alleen op dat ze niet verder wil of terug wil ? Of heeft ze ook een lage houding (staartje heel erg laag, oren plat), probeert ze misschien achter jou weg te kruipen ? Als het alleen weg willen is kan er een andere oorzaak zijn dan angst. En dus ook een andere manier om dit gedrag (zo je wilt) te veranderen.
Ik ben benieuwd naar je reactie,
Regine
Een andere mogelijke reden voor dit gedrag kan zijn: een hormonale verandering. Staat ze op het punt (voor het eerst?) loops te worden, of kan er sprake zijn van schijnzwangerschap ?
Dan is het ook nog mogelijk dat er niet zozeer sprake is van angst maar dat ze gewoon niet graag het park in wil, of graag naar de auto wil (zie je ook wel bij schijnzwangerschap bijvoorbeeld). Waarop baseer je dat ze bang is ? Alleen op dat ze niet verder wil of terug wil ? Of heeft ze ook een lage houding (staartje heel erg laag, oren plat), probeert ze misschien achter jou weg te kruipen ? Als het alleen weg willen is kan er een andere oorzaak zijn dan angst. En dus ook een andere manier om dit gedrag (zo je wilt) te veranderen.
Regine
-
Regine from the Border
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Terrier
Ik denk dat je, om hier een goed beeld van te krijgen, je nog een paar dingen moet afvragen. Is er echt niet iets gebeurd waar ze angstig van kan zijn geworden ? Bijvoorbeeld: heeft het geonweerd, of heeft ze een vechtpartij tussen andere honden gezien ?
Regine
Regine