In hoeverre brengt het markeren gedragsverandering met zich mee? Is het zo dat hij zich nu ook echt bezig gaat houden met dominantie t.o.v. andere honden?
Van het weekend kwamen we een rottweiler teef tegen die hij eén keer eerder heeft gezien toen hij ong. 12 weken was. Tijdens het spelen dwong hij het teefje regelmatig met gebruik van zijn poten (want de rottweiler was veel groter) op de grond. Het teefje vond het allemaal prima, als Vegas te opdringerig werd ging ze weer even bovenop hem staan om duidelijk te maken dat zij de baas was en niet hij.
Toch bleef hij het proberen. Ik heb dit nog niet eerder bij hem gezien en ik vraag me nu dus af of dit gewoon spelgedrag was (wat ik niet denk) of dominantie naar de teef? Wilde hij zien of hij de 'baas' was??
Ik merk dat de puppy heeft plaats gemaakt voor een heel ander hondje en dat we nu een heel andere fase ingaan wat allemaal nog nieuw voor me is. Ik ontdek Vegas eigenlijk weer helemaal opnieuw, of in ieder geval op een heel andere manier.