Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond is lek komt het door het voer????
Moderator: moderatorteam
- mandy23
- Actief
Mijn hond is lek komt het door het voer????
Mijn pup van 11 weken is nog niet helemaal zindelijk maar het ging toch echt de goede kant op.
Als eerst had ik voer van eukenuba ( schrijf je dat zo?). Hij dronk wel maar niet zo heel veel.
Nu heb ik puppy voer van prins. Hij drinkt zich helemaal vol en houd dus niets meer op. Hij laat het nu echt lopen zeg maar.
Hierna wilde ik overstappen op royal canin omdat ons dat geadviseerd is, maar wilde dit nog even op maken.
Nu vraag ik me dus af of dat vele drinken en plassen dus van het voer kan komen. Dan ga ik morgen namelijk gelijk iets anders halen.
Als eerst had ik voer van eukenuba ( schrijf je dat zo?). Hij dronk wel maar niet zo heel veel.
Nu heb ik puppy voer van prins. Hij drinkt zich helemaal vol en houd dus niets meer op. Hij laat het nu echt lopen zeg maar.
Hierna wilde ik overstappen op royal canin omdat ons dat geadviseerd is, maar wilde dit nog even op maken.
Nu vraag ik me dus af of dat vele drinken en plassen dus van het voer kan komen. Dan ga ik morgen namelijk gelijk iets anders halen.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- mandy23
- Actief
Hij is net geweest en alles was helemaal goed. Dat is het niet. Zelf denk ik dat het voer misschien wat te zout is. Hij is namelijk net met dat voer begonnen. Wil eigenlijk ook graag weten of jullie er ervaring mee hebben met dat voer van Prins of dat ik dus echt beter nog dat van royal canin kan geven.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- mandy23
- Actief
pooh schreef:Prins is een goede brok, maar dat wil niet zeggen dat het een goede brok is voor jouw hond.
Royal Canin is een merk waar ik zelf niet over te spreken ben.
Je zou eens Cavom of FarmFood kunnen proberen en dit aanvullen met kompleet vers vlees.
Kan ik hem al gewoon vlees geven? Ik weet het echt niet meer. Iedereen adviseerd wat anders en heb het idee dat de dierenwinkel alleen in zijn eigen kassa adviseerd.
Kan ik een hondebrokje zelf proberen of het zout is??
Ga ik dan maar eens doen.
Voer is vreselijk moeilijk. Zelf likken aan een brokje kan altijd, je mag er niet dood aan gaanmandy23 schreef:Kan ik hem al gewoon vlees geven? Ik weet het echt niet meer. Iedereen adviseerd wat anders en heb het idee dat de dierenwinkel alleen in zijn eigen kassa adviseerd.

Succes met je zoektocht naar goed eten, dat kun je alleen maar zelf doen volgens mij

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ja hoor je mag hem gewoon KVV (Kompleet Vers Vlees) geven, dat is heel erg goed zelfsmandy23 schreef:pooh schreef:Prins is een goede brok, maar dat wil niet zeggen dat het een goede brok is voor jouw hond.
Royal Canin is een merk waar ik zelf niet over te spreken ben.
Je zou eens Cavom of FarmFood kunnen proberen en dit aanvullen met kompleet vers vlees.
Kan ik hem al gewoon vlees geven? Ik weet het echt niet meer. Iedereen adviseerd wat anders en heb het idee dat de dierenwinkel alleen in zijn eigen kassa adviseerd.

En de dierenwinkels hebben over het algemeen heel weinig verstand van voer opzich

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- mandy23
- Actief
Je kunt het altijd als beloninkjes gebruikenmandy23 schreef:Bah wat er zit geen smaak aan snap niet wat ze daar lekker aan vinden. Maar goed nee echt zout is het dus ook niet.
Ga toch morgen maar iets anders kopen en kan dit dan bewaren voor als het toch niet het voer blijkt te zijn. Anders gaat het direct de prullenbak in.

- mandy23
- Actief
- cloris
- Zeer actief
Nee blik is geen vlees maar troepmandy23 schreef:Misschien een beetje je stomme vraag maar kan ik dan gewoon zo'n blik kopen??? Of moet het iets anders zijn?
Bij de puppycursus gebruikten ze zelf geen vlees omdat ze daar vieze tanden van zouden krijgen en meer zouden gaan stinken.

ik bedoel, Rodi, of Duck of Carnibest of AHV...
en nee daar krijgen ze geen vieze tanden van, eerder juist schone tanden.
Zoek eens op Versvleesvoeding hier in dit topic daar staat hele nuttig info in

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kvv zit niet in blik maar in de diepvries
kijk anders eens hier www.barfplaats.nl
daar kan je meer over kvv vinden

kijk anders eens hier www.barfplaats.nl
daar kan je meer over kvv vinden
- mandy23
- Actief
- cloris
- Zeer actief
Enne vragen staat vrij hoormandy23 schreef:Ga me er maar eens in verdiepen. Pff wist niet dat het zo ingewikkeld kon zijn. Wil graag goed voer dus ga maar even mijn best doen

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Yep, hier krijgen ze ook D....
KVV dus en daar doen ze het erg goed op.
En omdat wij een eigen bedrijf hebben en ze elke dag meegaan, kunnen ze overdags RC brokken eten.
(doen ze lekker niet te veel, want dat vlees is s'avonds veel lekkerder)
Enne oh ja, mijn pup krijgt hetzelfde. Gaat prima met haar.
KVV dus en daar doen ze het erg goed op.
En omdat wij een eigen bedrijf hebben en ze elke dag meegaan, kunnen ze overdags RC brokken eten.
(doen ze lekker niet te veel, want dat vlees is s'avonds veel lekkerder)
Enne oh ja, mijn pup krijgt hetzelfde. Gaat prima met haar.
- mandy23
- Actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Mandy,
Je pup is net 11 weken en je wil al aan het derde merk brokken beginnen?!
Laat hem eerst een paar maanden wennen aan één merk en als het je dan nog niet bevalt kun je eens gaan denken over een ander merk. Zo snel en zo vaak overstappen van merk voer is niet goed, helemaal niet voor een pup van 11 weken die een goede, stabiele voeding nodig heeft.
Je pup is net 11 weken en je wil al aan het derde merk brokken beginnen?!

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- starfleet
- Erelid
Het diepvries vers vlees ( de compleet versie) mogen ze vanaf een week of vier zelfs al hebben, het is heel goed verteerbaar en de meeste pups doen het er goed op. Veel fokkers gebruiken het tijdens het afspenen.mandy23 schreef:
Anne
Ik heb het laatst eens gehad in het bos over ons hondje.Ze was 2 jaar oud en was een afgedankt fokteefje en was nog nooit buiten geweest,niet zindelijk,ze kende werkelijk niks.Maar goed...Het ging dus over versvlees geven en zindelijkheid.Waarneer je je hond/pupje KVv zal gaan voeren,zal je pup A: minder drinken-dus ook daardoor ook minder plassen. B: De verteerbaarheid van KVV is vele malen groter-dus er word echt vèèl minder ontlasting geproduceerd,waardoor een pup dus minder ongelukjes zal doen in huis.Bij het zindelijk maken van ons hondje werkte het perfect!
Energique heeft ook een puppy variant ik dacht dat het Energique nr.2 was.Je moet er 2 schijven per 5 kilo puppie van voeren.Dus weegt je pup nu 2,5 kilo dan kan hij met 1 schijf per dag volstaan.Succes!
Energique heeft ook een puppy variant ik dacht dat het Energique nr.2 was.Je moet er 2 schijven per 5 kilo puppie van voeren.Dus weegt je pup nu 2,5 kilo dan kan hij met 1 schijf per dag volstaan.Succes!
- mandy23
- Actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
KVV kun je kopen bij de dierenwinkel maar ook vaak bij de supermarkt, het ligt dus in de vriezer.
Sommige merken hebben verkooppunten, particulieren die het voer verkopen dus.
Sommige merken hebben verkooppunten, particulieren die het voer verkopen dus.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- mandy23
- Actief
Is echt niet moeilijk, gewoon doen hoor!mandy23 schreef:O ja van dat vriesvoer zie ik altijd wel liggen naast de pizza's zal eens kijken of dat het inderdaad is.
Laten jullie het dan in 1 keer ontdooien en dan in de koelkast of vries je het iedere keer weer opnieuw in?
Pff heb het idee dat ik er echt nog niets van snap

Je haalt er uit wat je nodig hebt om te ontdooien, maar nooit opnieuw invriezen. In de supermarkt verkopen ze Rodi en Smuldier. Let op dat je van allebei de merken de Compleet-versie neemt. Rodi Compleet herken je aan het rode embleem. Met de andere soorten van Rodi (blauwe embleem) kun je een paar x per week afwisselen met wat toevoegingen als een ei en wat gepureerde groenten erbij.
Allebei de merken bevatten gemanipuleerd calcium/fosfor, maar is nog altijd beter dan het gehalte wat in een brok verwerkt zit. De wat duurdere merken vind je niet in een supermarkt en bevatten gemalen bot.
Ik denk voor jouw maat hondje dat Rodi het handigste is om te verdelen.
Maar met Smuldier kun je 2 dagen doen, dus dat is ook goed te doen.
Wat je ook doet, veel succes!
- cloris
- Zeer actief
Yep, de COMPLEET-versie nemen dan hemandy23 schreef:O ja van dat vriesvoer zie ik altijd wel liggen naast de pizza's zal eens kijken of dat het inderdaad is.
Laten jullie het dan in 1 keer ontdooien en dan in de koelkast of vries je het iedere keer weer opnieuw in?
Pff heb het idee dat ik er echt nog niets van snap

Gewoon dat eruit halen wat je nodig hebt, en naast de koelkast laten ontdooien

Niet opnieuw meer invriezen.

- mandy23
- Actief
- cloris
- Zeer actief
Persoonlijk zou ik die brokjes even laten staan, gewoon rustig aan beginnen, de hond heeft al iets te veel veranderingen kwa voer moeten doorstaan.mandy23 schreef:Oke dan haal ik ook wat pakjes bijj de supermarkt. Even kijken hoe dat gaat.
Kan ik dan tussendoor nog wel wat brokken geven? Anders zit ik met die zakken ook zo zonde.
Dus bv 's morgens vlees en dan tussendoor brokjes ofoz?
Vind wel dat jullei super helpen
Ik zou de 1e dag Pens geven (das niet compleet maar zo heel af en toe maakt dat niet uit) want dat is weer heel goed voor zijn maag en darmen.
Dan de kompleet-versie gaan geven.
Die brokjes blijven wel goed wees daar maar niet bang voor..

- tutjehola
- Actief
Nog even en vraagje, met Eukanuba ging het beter? Waarom dan Prins.
Mijn honden krijgen hier Energique, en soms tussendoor Eukanuba.
In de kennel waar ze zijn als ik er niet ben, krijgen ze prins, ik vind dit zelf geen prettige brok. Ze drinken er veel meer bij, poepen drie keer zoveel en zelfs de kinderen roepen dat de honden stinken.
Met mijn eerste hondje heb ik enorm getwijfel met voeren.
Logisch, alles is nieuw.Nu komt nummer drie deze week, die gaat bij binnenkomst over op Energique puppy, gewoon wat de rest ook krijgt.
Je merkt vanzelf wel wat je hondje het lekkerst vind, en de mooiste vacht, tanden etc. van krijgt, kortom, waar jouw hond het beste op doet.
De dierenarts was met mijn voer niet zo blij, totdat Willem zijn kale plekken weggingen, de tanden van allebei prachtig wit zijn, en ze prima op gewicht blijven.
Laat je niet gek maken en geniet van je puppie!
Mijn honden krijgen hier Energique, en soms tussendoor Eukanuba.
In de kennel waar ze zijn als ik er niet ben, krijgen ze prins, ik vind dit zelf geen prettige brok. Ze drinken er veel meer bij, poepen drie keer zoveel en zelfs de kinderen roepen dat de honden stinken.
Met mijn eerste hondje heb ik enorm getwijfel met voeren.
Logisch, alles is nieuw.Nu komt nummer drie deze week, die gaat bij binnenkomst over op Energique puppy, gewoon wat de rest ook krijgt.
Je merkt vanzelf wel wat je hondje het lekkerst vind, en de mooiste vacht, tanden etc. van krijgt, kortom, waar jouw hond het beste op doet.
De dierenarts was met mijn voer niet zo blij, totdat Willem zijn kale plekken weggingen, de tanden van allebei prachtig wit zijn, en ze prima op gewicht blijven.
Laat je niet gek maken en geniet van je puppie!
Willem, Nixs, Noppes.