Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cathy voor het eerst bij de schaapjes

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

plenty
Zeer actief

Cathy voor het eerst bij de schaapjes

Ongelezen bericht door plenty »

Hoi hoi , nou ik ben een beetje bijgekomen hoor , wat een middag .
Het was heel leuk aan komen , Ed kwam net aanlopen toen wij aan kwamen ( mijn colega van mijn werk is mee geweest ) , ik dacht van he volgens mij ken ik die , en Ed gelijk jou ken ik , en dat klopte , ik ken Henny en Ed van de behendigheid wedstrijden .

Na eerst gezellig geklets te hebben , mocht Saskia met haar hond Fee van mij wel eerst want ik vond het dood eng ( dat zij ik niet hoor ) Fee is al eerder bij de schapen geweest , en dat was goed te zien , Henny en Ed waren weg van haar .

Nou en toen mocht ik , eerst Cathy een lang touw aan haar halsband vastgemaakt , Ed ging mee en hield haar vast , wij het hek door , Cathy was door het dolle heen , lekker in het touw bijten , en op eens zal ze de schapen , WOUW SCHAAPJES dacht ze toen , na eerst ze even toe geblaft te hebben was het hek van de dam Cathy was bij de schapen en ik bestond niet meer , het touw mocht los , en daar ging mijn dove BC voor het eerst bij de schapen we hebben haar eerst gewoon laten gaan , en oh we als er één schaap de andere kant op wilde dan , die zetten ze vliegens vlug weer in gareel , en ik begon steeds meer te glimmen , na zo'n kleine 10 min was er pauzen , en dat had ze echt wel nodig , heb haar even in de ton met water gezet om aftekoelen .

Na weer gezellig geklets te hebben ( want dat kun je bij Henny en Ed ) mocht Saskai het weer proberen met Fee , ze gingen de outrun oefenen ( lukte nog niet hellemaal ) .

Cathy zat geduldig aan de kant te wachten ( nou ja wat je geduldig mag noemen ) haar ogen zijn niet meer van de schapen afgeweest , ( echte BC he ) .

De tweede keer dat we gingen hoefde het touw niet meer om , even aangelijnt gehouden tot ze de schaapjes weer zag , en hup daar ging mijn kanjer los om de schapen heen , van Ed moest ik als ze links wilde passeren , haar tegen houden zo dat ze terug ging , maar mijn armen waren echt te kort toen heeft Ed een stok voor mij gehaalt ( niet om mijn hond te slaan hoor ) , met het verlengstuk aan mijn arm ging het wel ( mijn dag kon niet meer stuk ) , al was ik ook wel eens een keertje te laat hoor ( ze is ook zo snel ) , na zo'n 10 min was Cathy hellemaal bekaf en ging aan de kant liggen , tijd om te stoppen dus , heb haar niet meer in de water ton hoeven zetten , daar ging ze uit zichzelf al in , toen we uit de wei kwamen kreeg ik een dikke knuf van Henney , zij vond dat het geweldig gegaan was voor de eerste keer , nou in ik was in een hoera stemming , wat was ik trots op mijn dove monstertje.

Henny en Ed bedankt voor de geweldige middag de rust die jullie overbrengen op mensen is echt super .
bdevocht
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bdevocht »

hey!
heb met veel plezier je relaas gelezen!! was enorm leuk. tof hé als je zoiets kan meemaken.
ik ga ook eens met mijn aussies kijken wat ze op de schapen doen. ben wel benieuwd. de fokster heeft zelf schapen en ook die gewoon zijn aan honden, dus kunnen we eens zien hé wat ze doen..
alleen weet ik niet of ze echt iets gaan doen. djarra is toch merendeel showlijn, alhoewel haar grootvader echt alles alles deed van hondensport. maar ze is ondertussen al 6,5 jaar dus.. zit die gehoorzaamheid en agility dan niet in de weg? na al die jaren?
de jongste is veel meer werklijn maar die is dan weer gevoeliger en onzekerder, iets wat djarra totaal niet is.. dus ja, ik heb echt geen idee van beide hoe ze het zouden doen.
ach ja we zien wel. het is gewoon uit nieuwsgierigheid
groetjes babs en nog veel plezier met je border!
http://spaces.msn.com/members/bdevocht/
http://spaces.msn.com/members/bdevochtII/

Afbeelding

My Australian Shepherd Dog is smarter than your honor student!
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wat geweldig :ok: Super Leuk voor jullie allebei :wink: Zeker voor herhaling vatbaar dus
plenty
Zeer actief

bdevocht schreef:hey!
heb met veel plezier je relaas gelezen!! was enorm leuk. tof hé als je zoiets kan meemaken.
ik ga ook eens met mijn aussies kijken wat ze op de schapen doen. ben wel benieuwd. de fokster heeft zelf schapen en ook die gewoon zijn aan honden, dus kunnen we eens zien hé wat ze doen..
alleen weet ik niet of ze echt iets gaan doen. djarra is toch merendeel showlijn, alhoewel haar grootvader echt alles alles deed van hondensport. maar ze is ondertussen al 6,5 jaar dus.. zit die gehoorzaamheid en agility dan niet in de weg? na al die jaren?
de jongste is veel meer werklijn maar die is dan weer gevoeliger en onzekerder, iets wat djarra totaal niet is.. dus ja, ik heb echt geen idee van beide hoe ze het zouden doen.
ach ja we zien wel. het is gewoon uit nieuwsgierigheid
groetjes babs en nog veel plezier met je border!

Gewoon een keer naar de schapen gaan en kijken wat er gebuurt , al kan je vaak de eerste keer nog niet echt zien of het wat wordt , dus gewoon een keer gaan , het is zo leuk om je hond te zien genieten .
plenty
Zeer actief

Nono schreef:Wat geweldig :ok: Super Leuk voor jullie allebei :wink: Zeker voor herhaling vatbaar dus
Dankje wel hoor , en de herhaling is volgende week al :mrgreen:
plenty
Zeer actief

Inge O schreef:ik kan me heel goed voorstellen wat een supergevoel dat voor je geeft, plenty :ok: !

maar, hoe gaan ze verder cathy's werk onder controle leren zetten, met haar doofheid? ben ik wel benieuwd naar.
Dat ga ik proberen met gebaren , en ze heeft nu al veel inzicht .

Gr
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

hoi Jet,

Jeetje leuk hoor, kan me voorstellen dat je helemaal happy wordt van zo'n dag!
En knap is het ook :ok: want ze moet op de schapen letten én op jou (met je verlengde arm whaha)
Wel leuk dat ze blijkbaar helemaal niet zoveel beperkingen ondervindt van haar doofheid!

groetjes :zwaai
YANIQUE
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door YANIQUE »

Hallo

met veel aandacht heb ik je verhaal gelezen
boeiend zeg
Ikzelf heb ook een bc die hier thuis van de ene wei naar de andere rent om op de schapen te letten, maar dan wel van achter de draad ( het zijn niet onze schapen, maar die van de buren) al denkt mijn bc wel dat die van haar zijn. ik zou ze er graag eens bijlaten maar ben bang dat ze zich zou verwonden als de schapen in paniek raken.

groetjes Luna en het vrouwke
plenty
Zeer actief

YANIQUE schreef:Hallo

met veel aandacht heb ik je verhaal gelezen
boeiend zeg
Ikzelf heb ook een bc die hier thuis van de ene wei naar de andere rent om op de schapen te letten, maar dan wel van achter de draad ( het zijn niet onze schapen, maar die van de buren) al denkt mijn bc wel dat die van haar zijn. ik zou ze er graag eens bijlaten maar ben bang dat ze zich zou verwonden als de schapen in paniek raken.

groetjes Luna en het vrouwke
Dat zou ik niet doen , je weet niet of de schapen honden gewend zijn , en vaak staat er een ram bij niet al te lief voor je hond is , of misschien gaat je hond wel bijten uit paniek dat weet je niet , niet doen dus .

Gr
YANIQUE
Vaste gebruiker

Ja, eigenlijk heb je wel gelijk het zou niet verstandig zijn. beter wachten
tot er ervaren begeleiders bijzijn die hiervan op de hoogte zijn.

Groetjes en bedankt
YANIQUE
Vaste gebruiker

Toffe kaart
Zelf gemaakt waarschijnlijkgewoon de max.

Groetjes Luna en Vrouwke
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”