Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
cloris schreef:Ik vind juist de kennelnaam VOOR de naam van de hond mooi...
Mijn beide witjes hebben de kennelnaam ACHTER de naam;
Juan Manuel Fangio is de naam en de kennelnaam is: Del Punta Arenas
ja maak jij het nog eff ingewikkelder nu kunnen ze dus ook als voor naam gebruikt woorden
Nee maar als voorzetsel... dus gebruik even mijne dat wordt dan:
Jabalinero's Fangio..
Dus de kennelnaam VOOR de naam van de hond.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:Ik vind juist de kennelnaam VOOR de naam van de hond mooi...
Mijn beide witjes hebben de kennelnaam ACHTER de naam;
Juan Manuel Fangio is de naam en de kennelnaam is: Del Punta Arenas
ja maak jij het nog eff ingewikkelder nu kunnen ze dus ook als voor naam gebruikt woorden
Nee maar als voorzetsel... dus gebruik even mijne dat wordt dan:
Jabalinero's Fangio..
Dus de kennelnaam VOOR de naam van de hond.
ja ik begrijp hem wel hoor maar ik had geen idee dat je dat ook nog mocht uit maken
Dat is iets wat je bij de aanvraag moet aangeven dus.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
maar vind er weinig kak aan (aan onze naam dan)
net zoals ik die van Suzanne (Longfields) dat bv ook niet vind
en ja, die van onze teven klinken misschien meer kakkerig, maar deze honden komen uit Belgie (Walonie) en Frankrijk, dus vandaar de franse kennelnamen die misschien wat kakkerig over kunnen komen
en ja, die van onze teven klinken misschien meer kakkerig, maar deze honden komen uit Belgie (Walonie) en Frankrijk, dus vandaar de franse kennelnamen die misschien wat kakkerig over kunnen komen
ja, compliment voor suzanne. longfields is wel 1 van de mooiste kennelnamen die ik ken!!
tja ik lees of hoor wel eens kennelnamen die ik of te simpel vind en dus ook wel eens kennelnamen die ik persoonlijk te ingewikkeld of te lang of wat dan ook vind, maar ja men kiest toch een kennelnaam die men persoonlijk mooi vind, dat vind ik het belangrijkste.. mijn kennelnaam is "Boggabri's ", betekend in de taal van de aboriginals "plaats van jacht", nou dat past wel bij een jack en daarbij is australie ( dus het land waar de abo's wonen) het land van ontwikkeling van de jack... en... ik probeer ook in de namen van de puppen ( iig van die ik zelf hou) ook een abo woord te gebruiken ( bv . Boggabri's Moja Merinda, Moja betekent in het pools mooi meisje en Merinda betekend in het abo's mooie vrouw)
twinkeltje schreef:toch leuk om al die die verschillende reden achter de namen ik denk dat ik het topic beter kan aan passen naar de reden achter je kennel naam
pfff, wat ben jij nou voor modje?
ik had zoiets al eerder gevraagt
twinkeltje schreef:toch leuk om al die die verschillende reden achter de namen ik denk dat ik het topic beter kan aan passen naar de reden achter je kennel naam
Mickie schreef:Een Friese stabij kennel die in Brabant gevestigd is moet natuurlijk iets van beide streken hebben. Ik kwam uit op 'Fan 'e Sudewyn'; van de Zuidenwind in het Fries dus. Werd meteen goedgekeurd.
Heel erg leuk voor een stabij-kennel in Brabant, heel gewoon en toch apart
Marion. schreef:Ik vind ook de lange namen niet mooi, maar bv Laburnum (gouden regen) vind ik een hele mooie kennelnaam. Slaat weer terug op het ras, en klinkt lekker en compact
En als de mensen nu eens een ander ras gaan fokken?
In Finland is bijv. iemand die kooikerhondjes fokt onder de naam Black Amiikos, niet passend bij het kooikerhondje, wel bij 2 andere rassen die ze hebben.
Zo ken ik nog iemand die eerst een kennelnaam had wat op het kooikerhondje sloeg, 1 of 2 nestjes heeft gefokt en daarna met een ander ras is verder gegaan...
Geef mij dus maar een kennelnaam welke niet op een bepaald raas slaat!
ja, compliment voor suzanne. longfields is wel 1 van de mooiste kennelnamen die ik ken!!
Hee, nou, bedankt hoor!
Ik vind hem zelf ook wel lekker klinken, en er is nog heeeeeeel veel plek over om er een enorme kaknaam achter te plakken! (zoals bij Nozem: LongFields Nueva Esperanza Nozem)
LongFields komt eigenlijk van mijn man's achternaam (de Lange) en de mijne (van de Velde) en dan in het engels, iets verbasterd en aan elkaar geplakt.
Nou moet ik natuurlijk niet gaan scheiden....
Hee, nou, bedankt hoor!
Ik vind hem zelf ook wel lekker klinken, en er is nog heeeeeeel veel plek over om er een enorme kaknaam achter te plakken! (zoals bij Nozem: LongFields Nueva Esperanza Nozem)
LongFields komt eigenlijk van mijn man's achternaam (de Lange) en de mijne (van de Velde) en dan in het engels, iets verbasterd en aan elkaar geplakt.
Nou moet ik natuurlijk niet gaan scheiden....
LongFields schreef: Nou moet ik natuurlijk niet gaan scheiden....
DivorceFields
LongFields schreef: Nou moet ik natuurlijk niet gaan scheiden....
DivorceFields
Of LongDivorced
Hmm ligt er natuurlijk aan wie van beide er dan verder zou gaan met het kennel... hij----LongDivorced zij-----DivorceFields
Je ziet het wij verzinnen ze wel
Wat zijn jullie toch weer meedenkend!
Weinig kans dat Eric verder zou gaan met fokken als we gescheiden zouden zijn hoor, dus het zou dan wel DivorceFields worden!
Maar hou het er maar op dat we gewoon bij elkaar blijven hoor!
En anders zoek ik wel iemand met dezelfde achternaam...
Het nadeel van een lange kennelnaam is dat er nog maar weinig tekens over zijn voor de eigen naam van de hond. Ik heb bewust voor een korte kennelnaam gekozen, zodat de honden eventueel nog mooie lange (dubbele) namen kunnen krijgen.