Jack trouwens ook niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jachtinstinct
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jachtinstinct
Dat heeft Lilo wel, maar ik begin te begrijpen waarom ze is afgedankt.
Ze snuffelt zich gek, duikt wel de bosjes in als daar een kat zit en probeert reigers te pakken, maar het gaat allemaal zo dommig als wat. Jack heeft nog wel eens 1 bepaald spoor gevolgd, maar Lilo heeft ergens de klok horen luiden, maar die klepel... Ze snuffelt enhousiast, kijkt dan stiekum even naar mij en Jack, en gaat dan enthousiast snuffelen waar Jack net gepiest heeft, doet net alsof ze een spoor volgt, komt dan weer snel voorop rennen om een 'spoor' te volgen en ziet gewoon niet dat er op tien meter afstand een konijn naar haar zit te kijken. Ruikt ook niet het spoor dat dat konijn net over het paadje heeft getrokken, terwijl ze er werkelijk met haar neus overheen veegt.
Jack trouwens ook niet.
Ik geloof dat ik zelf meer geschikt ben als jachthond dan die twee dombo's. Ik had dat konijn nog wel kunnen pakken, denk ik.
Jack trouwens ook niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Zoie
- Zeer actief
Re: Jachtinstinct
Mooi toch !Hanneke2 schreef:Dat heeft Lilo wel, maar ik begin te begrijpen waarom ze is afgedankt.Ze snuffelt zich gek, duikt wel de bosjes in als daar een kat zit en probeert reigers te pakken, maar het gaat allemaal zo dommig als wat. Jack heeft nog wel eens 1 bepaald spoor gevolgd, maar Lilo heeft ergens de klok horen luiden, maar die klepel... Ze snuffelt enhousiast, kijkt dan stiekum even naar mij en Jack, en gaat dan enthousiast snuffelen waar Jack net gepiest heeft, doet net alsof ze een spoor volgt, komt dan weer snel voorop rennen om een 'spoor' te volgen en ziet gewoon niet dat er op tien meter afstand een konijn naar haar zit te kijken. Ruikt ook niet het spoor dat dat konijn net over het paadje heeft getrokken, terwijl ze er werkelijk met haar neus overheen veegt.
Jack trouwens ook niet.Ik geloof dat ik zelf meer geschikt ben als jachthond dan die twee dombo's. Ik had dat konijn nog wel kunnen pakken, denk ik.
Ik geloof dat Spok niet zo'n dumbo is, maar konijnen echt pakken doet hij niet. Gelukkig maar.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Nou ben ik toch wel benieuwd hoe jij dat konijn had gepakt
Maar hier ook twee jachthonden, iets andere cat. dan die van jou maar wel jachthonden.. tenminste ik heb er 1
Fangio snuft ook heel stoer, hij ziet zijn "prooi" gaat echt in de Pointer stand staan (met 1 voorbeen opgetild) en die neus naar voren, en dan komt het... hij neemt een run en gaat daar heel vrolijk en zwaar bij blaffen
tegen de tijd dat hij dus op de plek is aangekomen is zijn prooi alweer lang weg.... en een plezier dat hij daarin heeft..
Als zijn prooi stil blijft staan, wat ik wel heb meegemaakt met een ree en ook met een konijn dan gaat hij rondjes erom heen rennen en luid blaffend..
Chira daarentegen, gaat op jachtmodus alleen wanneer er ook daadwerkelijk prooi aanwezig is.. ze kijkt.. verdoet haar tijd niet met onnodig rennen, ze kijkt nog eens en snijdt haar prooi de weg af en hoppa.
Zij is zeer gedreven en bedreven aangezien ze in de tijd dat ze nog niet bij mij was ook zelf haar maaltje moest vangen, ze gaat dus alleen voor klein spul zoals vogels, hazen enz.
Ratten zijn voor haar ook geen probleem, die trekt ze zo uit de slootkant :N:
Maar het verschil tussen beide honden is gewoon groot, het plezier dat Fangio heeft als hij achter een reiger aanjaagt of de efficientie waarmee Chira dat doet..
Maar hier ook twee jachthonden, iets andere cat. dan die van jou maar wel jachthonden.. tenminste ik heb er 1
Fangio snuft ook heel stoer, hij ziet zijn "prooi" gaat echt in de Pointer stand staan (met 1 voorbeen opgetild) en die neus naar voren, en dan komt het... hij neemt een run en gaat daar heel vrolijk en zwaar bij blaffen
Als zijn prooi stil blijft staan, wat ik wel heb meegemaakt met een ree en ook met een konijn dan gaat hij rondjes erom heen rennen en luid blaffend..
Chira daarentegen, gaat op jachtmodus alleen wanneer er ook daadwerkelijk prooi aanwezig is.. ze kijkt.. verdoet haar tijd niet met onnodig rennen, ze kijkt nog eens en snijdt haar prooi de weg af en hoppa.
Zij is zeer gedreven en bedreven aangezien ze in de tijd dat ze nog niet bij mij was ook zelf haar maaltje moest vangen, ze gaat dus alleen voor klein spul zoals vogels, hazen enz.
Ratten zijn voor haar ook geen probleem, die trekt ze zo uit de slootkant :N:
Maar het verschil tussen beide honden is gewoon groot, het plezier dat Fangio heeft als hij achter een reiger aanjaagt of de efficientie waarmee Chira dat doet..

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
-
linlin
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Wees er gelukkig mee Hanneke...... Ik wil het NIET zien hoe ze eventueel een nijn pakken of een vogeltje....
Maar ik heb een echte jager in huis, Ashley is nooit als jachthond gebruikt, maar ze weet precies hoe het moet. Ik moet met haar super opletten in de schemering, want anders heb ik zo een loslopende hond.
Enne luisteren ho maar.
Pancho gaat idd lopen keffen en gillen, dus zijn prooi heeft allang de kuierlatten genomen, nog voor ie 't spoor echt gaat volgen....
Maar ik heb een echte jager in huis, Ashley is nooit als jachthond gebruikt, maar ze weet precies hoe het moet. Ik moet met haar super opletten in de schemering, want anders heb ik zo een loslopende hond.
Enne luisteren ho maar.
Pancho gaat idd lopen keffen en gillen, dus zijn prooi heeft allang de kuierlatten genomen, nog voor ie 't spoor echt gaat volgen....
- stefanie
- Zeer actief
Hier ook twee jagers. Indy wordt ook helemaal hysterisch als ze een konijn ruikt. Blaffen, piepen. Konijn is er dan natuurlijk zo vandoor. Mykos doet het allemaal stil.
Pas geleden heeft Mykos dus een konijn gevangen. En in mijn gezichtsveld gingen ze dus samen aan dat konijn lopen trekken. Beestje leefde nog en zijn gegil ging door merg en been. Echt een vreselijk geluid.
Ik heb er altijd rekening mee gehouden dat ze wat zouden vangen en heb er eigenlijk ook geen probleem mee. Maar ik hoef niet te zien wat ze doen.
Pas geleden heeft Mykos dus een konijn gevangen. En in mijn gezichtsveld gingen ze dus samen aan dat konijn lopen trekken. Beestje leefde nog en zijn gegil ging door merg en been. Echt een vreselijk geluid.
Ik heb er altijd rekening mee gehouden dat ze wat zouden vangen en heb er eigenlijk ook geen probleem mee. Maar ik hoef niet te zien wat ze doen.
- Scarlett
- Actief
Hier ook 2 echte jagers...helaas?
Charley speurt als een brak het spoor op...loopt echt met zijn snuffert alleen maar over de grond..heel enthousiast te kwispelen. Als hij een spoor heeft, begint hij als een gek met zijn jachtblaf. Dat is echt anders als een gewone blaf. Maar aangezien hij niet zo ontzettend snel is, maar wel lekker waarschuwd, komt Jody er met haar snelheid achteraan.
En ja, zij vangt ze dus wel. Het is de laatste tijd echt 2 x per week raak. Ook hazen en die zijn toch sneller en behendiger als konijnen.
Uiteraard wel in gebieden waar ze niet kwaad kunnen omdat er geen wegen in de buurt zijn.
Maar leuk blijft anders. Als ze het spoor kwijt zijn, komen ze snel terug. Dus geen uren wachten tot ze komen.
Heel af en toe verscheuren ze de prooi en beginnen eraan te eten. Gelukkig niet altijd. :N:
Nee, deze 2 zullen nooit van de honger omkomen
Charley speurt als een brak het spoor op...loopt echt met zijn snuffert alleen maar over de grond..heel enthousiast te kwispelen. Als hij een spoor heeft, begint hij als een gek met zijn jachtblaf. Dat is echt anders als een gewone blaf. Maar aangezien hij niet zo ontzettend snel is, maar wel lekker waarschuwd, komt Jody er met haar snelheid achteraan.
En ja, zij vangt ze dus wel. Het is de laatste tijd echt 2 x per week raak. Ook hazen en die zijn toch sneller en behendiger als konijnen.
Uiteraard wel in gebieden waar ze niet kwaad kunnen omdat er geen wegen in de buurt zijn.
Maar leuk blijft anders. Als ze het spoor kwijt zijn, komen ze snel terug. Dus geen uren wachten tot ze komen.
Heel af en toe verscheuren ze de prooi en beginnen eraan te eten. Gelukkig niet altijd. :N:
Nee, deze 2 zullen nooit van de honger omkomen
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- stefanie
- Zeer actief
Precies Indy! Die jachtblaf is idd geen gewone blaf.Scarlett schreef:Hier ook 2 echte jagers...helaas?
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik ben ook al lang blij dat ze er niet goed in zijn hoor! Alleen had Lilo nu dus wel bijna een tamme siereend te pakken.
Ze dook opeens door de heg heen bij mensen die een vijvertje hebben met allerlei dure raseenden, hoop gekwaak en gedoe, maar eend wandelde gelukkig ongeschonden weg. Pffft.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wacht maar.
Kiki wilde toen ik haar net had niet eens op het gras lopen. Ze deed haar behoefte zoals ze was gewend op de stenen en gras was :N: !! Zelfs als haar o zo geliefde bal in het gras lag ging ze hem niet pakken. Nu raced ze door het gras en de hei op zoek naar muisjes, ze springt er bovenop en je hoort haar knorren als een varkentje als ze aan het speuren is...en dat kan ze echt heel goed! Het is een vreselijk gedreven hondje die het enig vindt beestjes te zoeken in de hei!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ontspannen en in gedachten verzonken liep ik pas ook met de twee een boerenpad op, ware het niet dat er een fazant met het inschattingsvermogen van een garnaal de weg op het gemak over ging steken
Ik was gelijk wakker en heb nu nog spierpijn :N: Nou heb ik retrieverachtigen dus ze zijn aardig op te voeden en terug te roepen maar je ziet nu nog de afdruk van mijn hakken in het zand
Oh ja jullie waren jachthonden he 
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Hanneke2
- Zeer actief
Eline* schreef:Wacht maar.Kiki wilde toen ik haar net had niet eens op het gras lopen. Ze deed haar behoefte zoals ze was gewend op de stenen en gras was :N: !! Zelfs als haar o zo geliefde bal in het gras lag ging ze hem niet pakken. Nu raced ze door het gras en de hei op zoek naar muisjes, ze springt er bovenop en je hoort haar knorren als een varkentje als ze aan het speuren is...en dat kan ze echt heel goed! Het is een vreselijk gedreven hondje die het enig vindt beestjes te zoeken in de hei!
Wat jagen betreft lijkt Lilo vooral gericht op katten
- Hanneke2
- Zeer actief
LOL! Dat heb ik wel eens met eenden die dommig naast de sloot blijven zitten. Als Jack en Lilo dan allebei op hetzelfde idee komen liggen mijn schouders ook half uit de kom.Rataplan schreef:Ontspannen en in gedachten verzonken liep ik pas ook met de twee een boerenpad op, ware het niet dat er een fazant met het inschattingsvermogen van een garnaal de weg op het gemak over ging stekenIk was gelijk wakker en heb nu nog spierpijn :N: Nou heb ik retrieverachtigen dus ze zijn aardig op te voeden en terug te roepen maar je ziet nu nog de afdruk van mijn hakken in het zand
Oh ja jullie waren jachthonden he