Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luchtballon

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cloverdale
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cloverdale »

als ik dat eerste bericht lees moet ik denken aan de oude boef van mijn oma
die had dat namenlijk ook
ze wilde als ze 1 hoorde zo ver mogenlijk weg rkuipen..

het kwam door het geluid wat ze zo ontzettend eng vond..
tsjaa ze lieten haar daarvoor gewoon maar wegkruipen.. :8):
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Roxy schreef:Zo kán het gaan, maar bij een hond die echt in paniek raakt of erg onzeker is gaat dit slecht werken denk ik. Die hond vliegt naar binnen (of weg) en leert niks en went er ook niet aan. Dan zou ik proberen -als je zo'n ballon ziet aankomen- met een balletje te gooien oid: alles wat afleidt. Als de ballon dichterbij komt ga je gewoon naar binnen met je hond. En zo zou ik dan proberen het moment te rekken dat je naar binnen gaat en zo in ieder geval paniek wat proberen af te bouwen.
Yep, zo heb ik het ook geprobeerd. Afleiden. Maar ze liet zich niet afleiden. Potje gaan stoeien met m'n nichtje op het gras, gegarandeerd succes voor afleiding want daar wil Saar altijd bij zijn. Ik heb ballonnen met helium opgehangen achter in de tuin, maakte geen indruk. Haar naar binnen vluchten genegeerd. Ik heb ongeveer alles geprobeerd.

Bijkomend nadeel van luchtballonnen is inderdaad dat ze onvoorspelbaar langs komen. Ik heb ook nog contact met de luchtballonnenmevrouw hier gezocht, waar Pieter een week daarvoor zijn weerpraatje mee opgenomen had, maar toen ik mijn verhaal vertelde was ze ineens niet meer thuis. Luchtballonnen-mensen weten dat ze veel dieren van streek maken, en blijkbaar wilde ze niet meewerken om het voor Saar allemaal wat makkelijker te maken. Ik vroeg alleen maar om plekken en tijden waar ze de ballon klaarmaken, dan kon ik Saar de boel stapje voor stapje mee laten maken.

Toen Miep later kwam ben ik met haar uiteraard heel bewust met ballonnen bezig geweest (dat wij in de "route" lagen wisten we bij Saar niet, toen woonden we er net). Ik ging juist met haar wandelen als er kans was op ballonnen. En die reageert er dus ook totaal niet op.
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

@ Marion ja idd je weet nooit wanneer die dingen verschijnen en dat is gewoon klote. Ik weet ook niet hoe Rox zal reageren als er een onverwachts verschijnt.

Toen wij 13 jaar geleden verhuisden van Amsterdam naar Laag Soeren hadden onze paarden nog nooit een ballon gezien. Ik ben op een stoel in het land gaan zitten als een soort voorbeeldfunctie :pffff:

Mijn paarden gingen in eerste instantie enorm te keer, maar toch werkt het "stoer doorstaan" van 'de leiding' wel. De paarden kijken nu niet meer op of om.

Als het afleiden niet werkt zou ik het ook zo snel niet weten. Ik zou dan ook de keuze maken om me dan maar even met mijn hond terug te trekken. :ok:
Marion.

Roxy schreef:Toen wij 13 jaar geleden verhuisden van Amsterdam naar Laag Soeren hadden onze paarden nog nooit een ballon gezien. Ik ben op een stoel in het land gaan zitten als een soort voorbeeldfunctie :pffff:
Yep, heb je gelijk in hoor. Alleen waren wij dus absoluut niet bedacht op onze voorbeeldfunctie (ik was ook helemaal niet beducht op luchtballonnen, toevallig woonden wij met onze vorige honden in Scheveningen waar ze dus nooit overkwamen). Wij gingen leuk en lollig doen met de mensen in de ballon. Ik had eigenlijk helemaal niet door dat we Saar ook mee hadden. En ik ben er vrij zeker van dat ons leuke gegal, de grootste impact heeft gehad op haar toen. Maar ja, die avond kan ik helaas niet meer terugdraaien :19:
Marion.

Inge O schreef:effe :offt: woon jij in laag soéren :80: ?? *kwijl, kwijl*, heb er net een paardenvakantieweekje doorgebracht......en daar rijd jij ELKE DAG????
Was je hier 20 km vandaan, tut! Kon dat paard je niet een dagje 20 km verderop brengen :boos:
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

Inge O schreef:
Roxy schreef:Toen wij 13 jaar geleden verhuisden van Amsterdam naar Laag Soeren
effe :offt: woon jij in laag soéren :80: ?? *kwijl, kwijl*, heb er net een paardenvakantieweekje doorgebracht......en daar rijd jij ELKE DAG????
Hahaja daar woon ik, ik heb nog wel paarden (2) maar door rugtoestanden kan ik niet meer rijden. Onze paarden merrie en ruin van 22 jaar blijven tot het einde bij ons.

ik heb een rasloze merrie en een echte Appaloosa uit de US of A:

Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Marie-Josée schreef:Vervelend is dat ,als je hier komt om advies, dat je je dan altijd door bladzijden discussies tegen elkaar heen moet slaan over wie wat gezegd heeft en wie er nu weer beledigd is. Soms is het net een kleuterschool.
ja sorry. Mijn excuus voor mijn aandeel daarin. Vind het ook wel lullig voor TomTom. Wil best de strijdbijl begraven. Hier heeft niemand wat aan.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”