Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar pupadvertenties plaatsen om geschikte kopers te krijgen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

little-wolf schreef:
linlin schreef:
little-wolf schreef:
linlin schreef:ehh, hoelang na een bevalling wordt een teef over het algemeen weer loops? :denken:
ik denk verschillend. maar er zijn honden waarvan de cyclus niet veranderd en 4 mnd na de worp weer loops worden.
ik vind er zo weinig tijd tussen zitten. dat eerste nestje was toch begin maart? en zo'n drachtigheid duurt toch een dag of 63, 64? dan moet ze wel erg vlot loops geworden zijn.

en dat weet ik dus niet, of dat werkelijk kan.
ik weet van een vriendin van mij, dat haar teefje snel loops was na de worp. de gewone cyclus zoals altijd.
maar ik zal t nog ff navragen.
zou aardig van je zijn. :wink:
ik vind het namelijk zo vreselijk onwaarschijnlijk. hoe krijg je het voor elkaar. :denken:
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

crutz schreef:
little-wolf schreef:
crutz schreef:
diana25 schreef:nog effe over die stambomen mogen die gewoon uitgegeven worden als beide ouders een stamboom hebben? zover ik weet bij de duitseherder (het is een ander ras maar toch) moet je hond minimaal uv , vh1 of ipo1 hebben en aangekeurd zijn en minimaal hd ,a b of bc hebben voor dat er een stamboom uitgegeven word bij de nakomelingen.
nee hoor, dat is alleen als je bemiddeling wilt van de rasvereniging,
de Raad van Beheer geeft gewoon stambomen uit, als je maar betaald,
en je heb geloof ik maar een bep. tijd om dat door te geven geloof ik?
binnen 7 dagen na de geboorte

en vanaf 2006 moet je al binnen 3 wk na dekaangifte doen en dan binnen 7 dagen na geboorte geboorte aangifte
is het ook niet zo 1 nest per kalenderjaar???
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linlin schreef:
little-wolf schreef:
linlin schreef:
little-wolf schreef: ik denk verschillend. maar er zijn honden waarvan de cyclus niet veranderd en 4 mnd na de worp weer loops worden.
ik vind er zo weinig tijd tussen zitten. dat eerste nestje was toch begin maart? en zo'n drachtigheid duurt toch een dag of 63, 64? dan moet ze wel erg vlot loops geworden zijn.

ik weet van een vriendin van mij, dat haar teefje snel loops was na de worp. de gewone cyclus zoals altijd.
ik vind het namelijk zo vreselijk onwaarschijnlijk. hoe krijg je het voor elkaar. :denken:
mijn laatste nestje is geboren op 29 mrt dit jaar, dus puppen zijn 29 september 6 maanden, thica ( de moeder dus) is nu al weer 1,5 week loops en zou dus theoretisch over 9 weken weer een nest kunnen krijgen... het ligt gewoon aan de teef, aan de cyclus van de teef, er zijn dus teven die worden 4, 5, 6 maanden na een nest gewoon weer loops, en dus ook die er 7, 8, 9 of meer maanden tussen hebben zitten.. ik hoor wel eens mensen zeggen, dat wanneer de teef loops word, ongeacht hoe lang geleden ze het nest heeft gehad , ze er gewoon weer klaar voor is..anders zou ze niet loops worden, grote bullshit vind ik dat, het geeft gewoon aan dat de teef een normale hormoonhuishouding heeft, ik vind dat een teef zeker +/- een jaar de tijd nodig heeft om lichamelijk weer helemaal te herstellen van een nest, zeker als het een nest van een normaal formaat is voor dat ras... stel dat er 1 pupje word geboren is de belasting natuurlijk helemaal niet zo groot en oke dan kan ik me voorstellen dat men een keer niet een loopsheid over slaat.. maar goed das dan gewoon 1 keer... en dat gaat hier nu niet op :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke is 23 april 2004 bevallen van haar nest pups( dekkingen in februari), en werd in 2004 pas weer loops eind september, dus 7 maanden na haar vorige loopsheid.
Ik zou haar nooit de eerstvolgende loopsheid gelijk weer laten dekken, ik vind dat de teef ongeacht de nestgrootte de tijd moet krijgen om weer helemaal te herstellen (lichamelijk en hormonaal en conditioneel) voordat ze eventueel weer opnieuw gedekt wordt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

linlin schreef:
little-wolf schreef:
linlin schreef:
little-wolf schreef: ik denk verschillend. maar er zijn honden waarvan de cyclus niet veranderd en 4 mnd na de worp weer loops worden.

t is gewoon mogelijk,
tel maar na, je hebt teven die bv om de 5 mnd loops worden
loops -->+/- 1 wk -->dekking -->+/- 9wk -->pups --> +/- 8wk pups weg = 18 wk = 4,5 mnd (gofweg)
dus als de teef zich aan dr normale cyclus houdt (van in dit voorbeeld 5 mnd) dan kan het dus zo zijn dat ze zo kort op het eerste nest al weer pups heeft (nl 8 wk (pups bij de moeder) + 2 wk (tot aan normale cyclus) +9 wk (dracht) = 19 wk na de geboorte datum van de eerste pups
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

crutz schreef: t is gewoon mogelijk,
loops -->+/- 1 wk -->dekking -->+/- 9wk -->pups --> +/- 8wk pups weg = 18 wk = 4,5 mnd (gofweg)
dus als de teef zich aan dr normale cyclus houdt (van in dit voorbeeld 5 mnd) dan kan het dus zo zijn dat ze zo kort op het eerste nest al weer pups heeft (nl 8 wk (pups bij de moeder) + 2 wk (tot aan normale cyclus) +9 wk (dracht) = 19 wk na de geboorte datum van de eerste pups
aha!.........................nou ja zeg. het is wel een vreemd verhaal.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

linlin schreef:
crutz schreef: t is gewoon mogelijk,
aha!.........................nou ja zeg. het is wel een vreemd verhaal.
maar helaas mogelijk :(:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

diana25 schreef:nog effe over die stambomen mogen die gewoon uitgegeven worden als beide ouders een stamboom hebben? zover ik weet bij de duitseherder (het is een ander ras maar toch) moet je hond minimaal uv , vh1 of ipo1 hebben en aangekeurd zijn en minimaal hd ,a b of bc hebben voor dat er een stamboom uitgegeven word bij de nakomelingen.
stamboom krijgen ze wel, alleen geen keurbewijs erbij :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”