Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moet je daar nou van denken

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Moet je daar nou van denken

Ongelezen bericht door Diana »

Gister spreek in iemand, ze zijn eruit er gaat een hond komen.
Voor haar man en de kinderen. DUH

Zij zei al als het regent ga ik dat beest niet uitlaten HIJ wil een hond ikke niet.
Als ik dat hoor heb ik al gelijk zoiets van, neem dan maar geen hond!

Ze willen graag een Bulletje, hadden iets gevonden zonder stamboom, want tja dat scheelt zoveel geld joh!!!!TUURLIJK!!

Sorry maar over zoveel domheid kan ik me boos maken
Ik nog vertellen stamboom kost maar 52,50
Nee hoor van een bulletje waren ze veel duurder!
En die fokker deed het heel goed, af en toe ene nest van reu en teef die hij in huis had!

PUFPUFPUF lekker he!
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

tsja, het klinkt allemaal niet echt veelbelovend nee...

maar dat zij de hond niet uitlaat vind ik minder een probleem. ik ken stellen waarvan 1 van de 2 echt hondengek is en dus ook honden heeft, maar vrouwlief hoeft er niet zoveel van te hebben en vindt het ok dat de honden er zijn, maar dat was het dan ook wel.

die zal never nooit geen hondenlijn aanraken.

maar in dit geval klinkt het allemaal een beetje impulsief idd.. ik hoop dat het goed gaat.. zeker ook nog de bull bij K&K halen natuurlijk.....
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Tja, ik weet niet hoor. Ik ben de enige hier die de bullen uitlaat. Leo af en toe met mooi weer en dan neemt ie ze ook meteen mee naar een ander terrein. Gewoon een rolverdeling. (hij de boodschappen en het eten voor ons bereiden, ik met de honden lopen haha, toch eerlijk zo?).

En een stamboom kost weliswaar niet zoveel voor de fokker, maar voor de pupkoper dus wel! Heel simpel. Frans bulletje zonder stamboom 500 euro. Met stamboom 1000 tot 1500 euro. 52,50 euro zei je? Wat dacht je van tot wel 1000 euro verschil?

Is het zo erg dat men kiest voor een hondje zonder stamboom met zulke (ik zou haast willen zeggen belachelijke) prijsverschillen? Mensen die een kruizing hebben, hebben toch ook liefde voor hun hondje? Die hebben ook geen stamboompje van 52,50 euro... Maakt het iemand tot een mindere eigenaar als hij een stamboomloos hondje goed verzorgen wil, nee toch?

Niet dat ik het met de manier waarop deze mensen in je bericht over het aanschaffen van de hond denken eens ben, hoor. Er komt nog wel meer kijken bij de aanschaf van een hond dan aanschafprijs en uitlaten en het klinkt ook erg impulsief. Maar ik vind het te vroeg om over deze mensen te oordelen. Je kan beter zorgen dat ze, nu ze nog voor de aanschaf staan, niet bij een broodfokker of handelaar a la K & K dogs terechtkomen en dat ze even verder kijken dan dat nestje wat toevallig op hun pad terecht komt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat k&k noemde ik omdat diana uit arnhem komt en die mensen waarschijnlijk ook uit de buurt en K&K daar toch wel de hofleverancier van bullen is.

maar een boomloos nestje bij mensen thuis waar over nagedacht is kan ik me wat die prijsverschillen betreft wel voorstellen ja
Afbeelding
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Wat mij verteld is is dat deze mensen al langer boomloze bulletjes fokken
hoe en wat weet ik niet maar die stamboom verhalen daar krijg ik altijd een rotsmaak van omdat er zoveel zijn die dit voor hun "hondjes" als de smoes gebruiken om ze goedkoop te verkopen.
voor 5 a 600 eurie dus.

Ik zeg nog tegen haar kijk alsjeblieft verder, maar of ze dat ook gaan doen ?
kwee nie hoor. Hoop het maar
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Diana schreef:hoe en wat weet ik niet maar die stamboom verhalen daar krijg ik altijd een rotsmaak van omdat er zoveel zijn die dit voor hun "hondjes" als de smoes gebruiken om ze goedkoop te verkopen.
voor 5 a 600 eurie dus.
Ik begrijp het niet helemaal geloof ik :denken: . Bedoel je dat 1000 euro voor een stamboombulletje een verzonnen prijs is door de stamboomloze fokker die daarmee wil laten zien dat zijn/haar bulletje van 500 dus lekker goedkoop is ofzo?

Komt op mij juist over als: de stamboomfokker misbruikt het stamboompje van slechts 52,50 euro om een aanzienlijk hoge prijs te vragen.

Zonder in de discussie stamboom versus stamboomloos te geraken, maar de prijzen die ik hier boven genoemd heb voor Fransoosjes liggen er gewoon en dan vind ik het logisch dat die mensen op jouw opmerking dat een stamboom maar 52 euro kost reageren met 'niet waar, een stamboombulletje is veeeeeel duurder' niet vreemd.

Of bedoel je dat die fokker twee stamboombulletjes heeft, maar de stamboom van die 50 euro extra niet aanvraagt onder het mom van 'die stamboom aanvragen is zoooooooo duuur en zo houd ik het lekker goedkoop voor je'? Dat is weer een ander uitgangspunt, zo had ik de kwestie nog niet bekeken :denken: .

Gaat het trouwens om Fransoosjes? Want we hebben het wel over bulletjes, maar ja er zijn ook nog Amerikaanse en Engelse en bullterriers :wink: ...
Afbeelding
Gast

Re: Moet je daar nou van denken

Ongelezen bericht door Gast »

Diana schreef:Gister spreek in iemand, ze zijn eruit er gaat een hond komen.
Voor haar man en de kinderen. DUH

Ze willen graag een Bulletje, hadden iets gevonden zonder stamboom, want tja dat scheelt zoveel geld joh!!!!TUURLIJK
Nou asl ze zeggen we zijn eruit,kan dat ook betekenen dat ze er als gezin goed over na gedacht hebben.En tuurlijk kopen ze een hond voor zichzelf en niet voor de buren.En ik heb 17 jaar lang poolhonden gehad(4 stuks),de eerste kocht ik MET stamboom voor 1000 gulden,dat was een enorme bak geld voor die tijd,en 2 jaar later was ie er niet meer,dood oorzaak:HD.Daarna in gedoe verwikkeld met de desbetreffende fokker en rasvereniging maar dat verliep allemaal slecht.Ik ben daarna na de Alaska Malamute over gegaan op Husky's,ik heb ze alledrie zonder stamboom gekocht,voor plm 300-350 gulden en ze hebben nog nooit een DA gezien en de laatste van de 3 is nu nog de enigste levende ze is nu 10 jaar,de andere 2 zijn 12&11 geworden in goede gezondheid.Ik heb dit jaar weer 2 hondjes Cavalier king Charles spaniels gekocht,beide ruim 1 jaar oud,herplaatsers,voor 200 euro.Een fokker met stamboom verkoopt deze hondjes voor 850 euro,nou dat kan ik domweg niet betalen en deze hondjes zijn kerngezond.Oh ja en nog even over de Husky's we gingen vaak met ze naar clubdagen van de Husky Club in Heteren en dan vroegen veel mensen vaak:Van welke fokker komen deze want we vinden 'm zo mooi! :mrgreen: Als ik dan vertelde dat juist deze husky van een zigeunerkamp in hilvarenbeek kwam keken ze wel raar.Maar any way...iedereen kan niet zomaar 1000 eurie neertellen voor een stamboomhond en dan zoek je toch naar een alternatief.En er zijn zat leuke mensen die een gelegeheids nestje hebben,waar je terecht kan.En nee AUB niet kopen bij zo'n fokschuur dat is een heel goed advies voor die mensen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Diana schreef:Wat mij verteld is is dat deze mensen al langer boomloze bulletjes fokken
hoe en wat weet ik niet maar die stamboom verhalen daar krijg ik altijd een rotsmaak van omdat er zoveel zijn die dit voor hun "hondjes" als de smoes gebruiken om ze goedkoop te verkopen.
voor 5 a 600 eurie dus.

Ik zeg nog tegen haar kijk alsjeblieft verder, maar of ze dat ook gaan doen ?
kwee nie hoor. Hoop het maar
Bij K&K plukken ze de stambomen zo uit de kast(gehoord van mensen die daar eens een Bull kochten en konden kiezen of ze mét of zonder boom wilden) en het ras wordt er handmatig in genoteerd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”