Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In een vorig topic gaf ik een opmerking over vers vlees.
Daarop kreeg ik de volgende reactie:
Tamara en Bowie schreef:
Tinkertje schreef:
Tamara en Bowie schreef:Hoi,
Ik geef mijn hond elke dag Pens compleet van A.H.V. Het stinkt helemaal niet en de hond die vindt het heerlijk!!! En eens in de zoveel tijd krijgt ze een echte pens! En ik moet eerlijk zeggen, het is een jonge hond en ik hoor regelmatig dat jonge honden aan de diaree zijn, maar ik heb dit nog geen 1 keer meegemaakt en ik weet zeker dat dat komt door een goede voeding!
Groetjes,
Tamara
Ik vind dit wel eenzijdig voor een pup,ook al is het ene complete voeding.Je hondje eet nu dus 7 dagen per week orgaanvlees,ik zou dit toch zeker afwisselen met een variant waar wat meer spiervlees in zit verwerkt,bijvoorbeeld Carnibest.
Oh, dat wist ik helemaal niet?!?! Ik dacht dat ik hier juist goed aan deed. Maar ik vind het fijn dat je me hierop wijst! Wat is Carnibest precies? Kun je me iets meer uitleggen waarom dit voor mijn hond op dit moment het beste is en hoe ik dat moet voeren en dergelijke? En hoe vaak?
Alvast bedankt!
Als ik mijn hond van 16 weken alleen A.H.V. geef is dat dan niet voldoende? Moet ik afwisselen met andere versvlees merken? Wie kan mij hier duidelijkheid over verschaffen. Het versvlees voeren bevalt me best en de hond vind het heerlijk!
Ik heb even gekeken op de site, maar in die voeding zit van alles waaronder pens. Dat kun je gerust elke dag geven lijkt me. Je kan even kijken naar de procentuele hoeveelheid pens. Je zei ook in het andere topic dat de voeding niet stinkt, dat kan alleen maar betekenen dat de hoeveelheid vuile pens beperkt is.
Eventueel kun je de spiervleesvariant af en toe bijgeven, dat is geen compleet versie, maar is prima als aanvulling, net als enkel vuile pens.
AHV Compleet zegt al genoeg, het is COMPLEET dus dat kan je gerust geven hoor de niet complete versies kan je ook geven maar zo af en toe eens.
Dus niets mis met jouw compleetversie hoor
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris schreef:AHV Compleet zegt al genoeg, het is COMPLEET dus dat kan je gerust geven hoor de niet complete versies kan je ook geven maar zo af en toe eens.
Hoi Cloris,
Het is inderdaad een compleetvoeding. Maar het is niet noodzakelijk om een KVV te geven met meer spierweefsel wat ook een compleetvoeding is?
cloris schreef:AHV Compleet zegt al genoeg, het is COMPLEET dus dat kan je gerust geven hoor de niet complete versies kan je ook geven maar zo af en toe eens.
Hoi Cloris,
Het is inderdaad een compleetvoeding. Maar het is niet noodzakelijk om een KVV te geven met meer spierweefsel wat ook een compleetvoeding is?
Het is iig compleet dus daar hoef je je geen zorgen over te maken en natuurlijk kan je ook een ander KVV geven, ik wissel altijd af tussen de verschillende merken
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hoi Cloris,
Ja in mijn ogen wel.Je pup is 16 weken oud en ik zou hem zo gevarieerd mogelijk gaan voeren.Pens is gezond maar enkel Pens Compleet,zou ik zelf niet doen.In Carnibest zit een behoorlijke hoeveelheid spiervlees ten opzichte van andere KVV's.dit verklaard ook de kleur van de KVV's,ze zijn meestal nogal grijs/kartonachtig(hoeveelheid pens).Ik heb hierover laatst een gesprek gehad met Corine van Bunschoten van Carnibest.En als het voeren van KVv je zo goed bevalt meld je dan eens als lid aan bij Barfplaats.nl harstikke leuke informatief forum met mensen die je alles kunnen vertellen over rauw voeren.Maar je kunt best verschillende KVV's eens met elkaar afwisselen,zo krijgt je hondje van alles binnen.Succes!
Hier krijgen ze ook compleet kvv, en ik wissel de varianten wel af. De ene keer rund, en de andere keer pens/hart. Ook krijgen ze wel eens pens van smuldier en ook wel eens de kip van smuldier erbij, gewoon om eens wat bij te voeren en ter afwisseling van smaak.
Tamara en Bowie schreef:Ohhh, jullie wisselen dus wel af tussen de verschillende merken... bijvoorbeeld van Carnibest, welke zou ik dan naast A.H.V. kunnen voeren???
Geen idee, ik geef geen Carnibest
Je kan in principe alles afwisselen, je hoeft ook niet merkgebonden te zijn wat jij voert is gewoon okej
Ik wissel ook af, o.a. met AHV, maar die opmerking van Tinkertje over dat het grijzig kartonachtig voer zou zijn: dat vind ik niet. Ik ken ook geen complete pens-maaltijden van AHV, alleen pens (dat is dus niet compleet) en vlees compleet. Baloe krijgt ongeveer een keer in de twee weken een dag alleen pens, ik heb niet het idee dat hij dan wat tekort komt. Die pens is idd. wat grijs/groenig, maar dat is niet vreemd.
Het vlees is gewoon roze en rood.
Met zelf samengestelde maaltijden let ik wel altijd goed op dat hij genoeg afwisseling krijgt, maar compleet voer is compleet voer, dus dat kun je i..m.o. gewoon elke dag geven.
baloe2004 schreef:Ik wissel ook af, o.a. met AHV, maar die opmerking van Tinkertje over dat het grijzig kartonachtig voer zou zijn: dat vind ik niet. Ik ken ook geen complete pens-maaltijden van AHV, alleen pens (dat is dus niet compleet) en vlees compleet. Baloe krijgt ongeveer een keer in de twee weken een dag alleen pens, ik heb niet het idee dat hij dan wat tekort komt. Die pens is idd. wat grijs/groenig, maar dat is niet vreemd.
Met zelf samengestelde maaltijden let ik wel altijd goed op dat hij genoeg afwisseling krijgt, maar compleet voer is compleet voer, dus dat kun je i..m.o. gewoon elke dag geven.
A.H.V. Heeft echt een Pens compleet voeding en een vlees compleet voeding, dat is echt zo. Daar let ik juist op, dat er zeker compleet op staat. Het ligt in de speciaalzaak namelijk door elkaar dus ik let er wel op.
Vlees pens-kompleet zo heet het, het staat ook op de site van AHV.
De buitenkant is wel iets grijzig, maar de binnenkant is wel rood.
baloe2004 schreef:Ik wissel ook af, o.a. met AHV, maar die opmerking van Tinkertje over dat het grijzig kartonachtig voer zou zijn: dat vind ik niet. Ik ken ook geen complete pens-maaltijden van AHV, alleen pens (dat is dus niet compleet) en vlees compleet. Baloe krijgt ongeveer een keer in de twee weken een dag alleen pens, ik heb niet het idee dat hij dan wat tekort komt. Die pens is idd. wat grijs/groenig, maar dat is niet vreemd.
Jawel,je hebt ook vleespens compleet van AHV naast de vlees compleet!
Nou dan kan je die twee ook al afwisselen
Ik ben hier nog erg onwetend in, dat merk je dus wel... Ik dacht, ik geef alleen vlees pens compleet, want pens is goed.. Maar ik kan dus afwisselen tussen pens en vlees compleet? En dan is het goed?
ik geef nu sinds een jaar de pens compleet versie van ahv afgewisseld met smuldier compleet en mijn honden doen het er echt fantastisch op en amy krijgt het dus al vanaf dat ze 4,5 maand was daarvoor woonde ze nog bij de fokker en kreeg ze royal canin en daar ben ik het niet mee eens ik heb haar gelijk overgezet en verder helmaal geen problemen gehad ze bleef wel wat achter in de groei (brokken honden groeien een stuk sneller) maar ze is nu heel mooi aan het bij trekken en helemaal zonder problemen ook zit ze al veel mooier in der spieren en heeft ze veruit het meeste uithoudingsvermogen van alle pups uit haar nest (die dus allemaal brokken krijgen) mijn reu doet het op ahv & smuldier ook een stuk beter als op bibi (voor vele een a-merk) nee zolang ze het er allebij super op doen voor mij geen andere merken meer en ons volgende pup gaat ook gelijk weer mee doen hier
Ik ben hier nog erg onwetend in, dat merk je dus wel... Ik dacht, ik geef alleen vlees pens compleet, want pens is goed.. Maar ik kan dus afwisselen tussen pens en vlees compleet? En dan is het goed?
Dat is dus het voordeel van KVV, je kan alle merken afwisselen, je kan gerust eens een dag een niet-complete versie geven hoor, daar doe ik dan vaak weer groentes en of fruit doorheen, wat yoghurt enz.
Maar je kan dus gewoon afwisselen dat is echt geen probleem hoor
starfleet schreef:Er is een spiervlees variant, maar die is niet compleet. Alleen de vlees-pens is compleet.
Anne
Er is ook een vlees compleet,ik haal ze altijd zelf op bij ahv en t staat groot op de verpakking,VLEES COMPLEET, Ja je hebt ook spiervlees en kopvlees en pens maar ik heb ze zelf hier thuis liggen dus ga nu niet zeggen dat ik uit mijn duim zit te zuigen alsjeblieft
linda schreef:
Er is ook een vlees compleet,ik haal ze altijd zelf op bij ahv en t staat groot op de verpakking,VLEES COMPLEET, Ja je hebt ook spiervlees en kopvlees en pens maar ik heb ze zelf hier thuis liggen dus ga nu niet zeggen dat ik uit mijn duim zit te zuigen alsjeblieft
Ik geloof je wel Op hun website staat die er niet bij dan.
Tamara en Bowie schreef:Ohhh, jullie wisselen dus wel af tussen de verschillende merken... bijvoorbeeld van Carnibest, welke zou ik dan naast A.H.V. kunnen voeren???
Hoi Tamara,
Ik niet, hoor. Hier krijgen ze alleen Carnibest en dat bevalt prima.