Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelnamen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
"dedicated to" is onze kennelnaam.
Wilden alleen een prefix dus een die ervoor moet omdat je op de lijsten bij de raad of op onderzoek lijsten altijd alle honden van jouw kennelnaam bij elkaar heb staan. Ook al hebben we tibetaanse honden wij vonden het leuker om iets in het engels te doen en om dat we toegewijd zijn aan onze ondeugen daarom deze naam, en je kan er mooie engelse namen van maken.
ons eerste reutje heet ook Dedicated To A Guardian Angel
en een teefje van ons Dedicated To Ella Enchanted.
Maria.
Wilden alleen een prefix dus een die ervoor moet omdat je op de lijsten bij de raad of op onderzoek lijsten altijd alle honden van jouw kennelnaam bij elkaar heb staan. Ook al hebben we tibetaanse honden wij vonden het leuker om iets in het engels te doen en om dat we toegewijd zijn aan onze ondeugen daarom deze naam, en je kan er mooie engelse namen van maken.
ons eerste reutje heet ook Dedicated To A Guardian Angel
en een teefje van ons Dedicated To Ella Enchanted.
Maria.
- Marley1
- Vaste gebruiker
twinkeltje schreef:duke van de boswachter maar ja dat is mijn meening
zijn er ook bepaalde regels aan verbonden wat wel en niet mag

De kennelnaam
Uniek
Uw kennelnaam moet een unieke naam zijn, die niet in Nederland of een ander FCI- land door een ander wordt gevoerd. De Raad van Beheer in eerste instantie, en de FCI in tweede instantie, zoeken dat voor u uit. In Nederland gebeurt dat onder andere door de naam in de kynologische pers (maandbladen De Hondenwereld en Onze Hond) en op de website van de Raad van Beheer te publiceren.
Degene die meent dat de aangevraagde naam te veel op de eigen kennelnaam lijkt ofwel om een andere reden niet zou moeten worden toegekend, kan zijn bezwaar tot twee weken na verschijningsdatum van de laatste publicatie aan het bureau van de Raad kenbaar maken.
Prefix & affix
Een kennelnaam kan worden geplaatst vóór (prefix of voorvoegsel) of achter (affix of achtervoegsel) de voornaam van de hond. Aan u is de keuze waar uw kennelnaam moet staan. Bij elke naam die u voorstelt kunt u dat apart aangeven.
Denkt u aan Bello van de Emmalaan dan vult u in: "van de Emmalaan" (achtervoegsel);
voor Bello de Emmalaan wordt het: "de Emmalaan" (achtervoegsel).
Wilt u Emmalaan Bello dan vult u in: "Emmalaan" (voorvoegsel).
Maximaal aantal letters
De complete naam van een in het Nederlandse Hondenstamboek in te schrijven hond mag maximaal dertig letters beslaan, inclusief de kennelnaam, maar exclusief de spaties tussen de woorden. Het is dus verstandig de kennelnaam niet te groot te maken.
Afwijzingen
Niet alle woorden komen in aanmerking voor gebruik als kennelnaam.
Geweigerd zullen worden:
Familienamen;
Plaatsnamen;
Losse cijfers en letters;
Namen die niet in Nederlands letterschrift zijn gesteld;
Te lange namen;
Algemeen bekende handelsnamen en woordmerken
Namen die al in het FCI-register zijn opgenomen of daarmee gemakkelijk kunnen worden verward;
Namen die anderszins tot verwarring kunnen leiden of aanstoot kunnen geven.
Ook het gebruik van zogenaamde "slang"-woorden (= populair gebruik van buitenlandse woorden of benamingen) kan geweigerd worden. De regels worden strikt gehanteerd, ook door de FCI.
In het verleden zijn er nog wel eens abusievelijk kennelnamen toegekend die bij een huidige indiening afgewezen zouden worden. Dat bepaalde woorden of benamingen in het verleden wel goedgekeurd zijn, wil dus niet zeggen dat eensluidende woorden of benamingen nu ook goedgekeurd worden. Als aanvrager kunt u daarop geen enkel recht doen gelden.
Relatie bedrijfsmatige activiteiten
Een kennelnaam mag niet worden gebruikt om reclame te maken voor bedrijfsmatige activiteiten. Wie dus een trimsalon heeft, een hondenschool, een dierenpension of een ander aan de hondenbranche gelieerde zaak zal daarvoor een aparte bedrijfsnaam moeten voeren. Omgekeerd geldt ook: de bedrijfsnaam mag niet tevens kennelnaam zijn.
Groet,
Bob
Bob
Ja, inderdaadLongFields schreef:Het nadeel van een lange kennelnaam is dat er nog maar weinig tekens over zijn voor de eigen naam van de hond. Ik heb bewust voor een korte kennelnaam gekozen, zodat de honden eventueel nog mooie lange (dubbele) namen kunnen krijgen.

De fokster had als 'thema' voor Saar's nest: Summer. Iedere eigenaar mocht dus zelf een stamboomnaam verzinnen met Summer erin.
En we zaten amper in de auto op weg naar huis en we wisten de naam al: "Everlasting Summer" (Saar was onze hoop in bange dagen). Bij thuiskomst gelijk de fokster teruggebeld, zodat niemand "onze" naam kon kapen.
Maar helaas. Everlasting Summer v.d. Issel Hoeve was 31 karakters (punten tellen wel mee, spaties niet)

We hebben er dus maar Eternal Summer van gemaakt, maar Everlasting was wel veel mooier geweest (en die gekke achternaam die doet er niet toe, gaat gewoon om de voornaam in ons geval

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- moeli
- Actief
- Contacteer:
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
Mijn kennelnaam is ASJEMENOU
Niet erg bekakt dacht ik zo
Ik heb hem destijds samen met een vriendin in de kroeg bedacht whaha
ik wilde een naam die blijft hangen en idd niet zoiets als:van de Gooise heide
en ook niet iets met rimpels/wrinkles want dat is ook niet erg origineel.
Asjemenou, is lekker apart en als je het snel zegt klinkt het nog Chinees ook
bovendien slaat het op de uitdrukking van een sharpei,die hebben zo'n verontwaardigde blik 

Niet erg bekakt dacht ik zo

Ik heb hem destijds samen met een vriendin in de kroeg bedacht whaha
ik wilde een naam die blijft hangen en idd niet zoiets als:van de Gooise heide

Asjemenou, is lekker apart en als je het snel zegt klinkt het nog Chinees ook

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
persoonlijk hou ik niet zo van kennelnamen met een hondenaam erin ofzo. Dat komt ook al vrij veel voor.
Ik wilde iets aparts en koos voor Amarantha`s (prefix)
Amarantha betekend onsterfelijk in het grieks. En dat is nu net iets waar ik naar probeer te streven met mijn kennel. (dromen, hopen en het proberen mag altijd)
Ik wilde iets aparts en koos voor Amarantha`s (prefix)
Amarantha betekend onsterfelijk in het grieks. En dat is nu net iets waar ik naar probeer te streven met mijn kennel. (dromen, hopen en het proberen mag altijd)

Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn kennel namen zijn AMIWOODS en PERRERA IBERICA
amiwoods voor de amerikaanse cockers, ami is afkorting van amerikaantje en woods spreekt voor zich.
perrera iberica betekent kennel van het schiereiland iberica. in het spaans, deze naam heb ik voor de sabueso espanol mijn spaanse brakken. die van oorsprong van het voormalige iberica komen. eilandje bij spanje.
amiwoods voor de amerikaanse cockers, ami is afkorting van amerikaantje en woods spreekt voor zich.
perrera iberica betekent kennel van het schiereiland iberica. in het spaans, deze naam heb ik voor de sabueso espanol mijn spaanse brakken. die van oorsprong van het voormalige iberica komen. eilandje bij spanje.

- Hamilton
- Zeer actief