Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onzeker door veranderingen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Onzeker door veranderingen

Ongelezen bericht door Carmen »

Basco is ineens begonnen met slopen als we niet thuis zijn. De schade valt op zich wel mee hoor, maar bij zijn vorige baas heeft hij dit nooit gedaan en bij ons eerder ook niet.
Ook is hij veel aanhankelijker geworden naar ons. Loopt veel achter ons aan te sjokken in huis. Maar hij kan ook wel lekker in de mand liggen te luieren.
Basco is nu 16 maand. Wij zijn op dit moment aan het breken in huis en volgens mij wordt hij daar ook onzeker van. Daarbij heeft hij nu niet de leeftijd dat hij heel stabiel is en er is in zijn leven al veel gebeurt.
Hebben jullie tips hoe ik hem wat zekerder kan maken?
Carmen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tips om hem wat zekerder te maken heb ik niet.

Wat ik wel zou doen is verhinderen dat ie constant achter jullie aan loopt. Dat lijkt mij een teken dat hij afhankelijker van jullie begint te worden, en aangezien slopen bij alleen zijn ook een beetje op (opkomende) verlatingsangst kan duiden, zou ik hem even wat zelfstandiger maken.

Nou, ja, misschien alleen dan niet als hij steun bij jullie zoekt als hij dat breken eng vindt.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Moos schreef:Tips om hem wat zekerder te maken heb ik niet.

Wat ik wel zou doen is verhinderen dat ie constant achter jullie aan loopt. Dat lijkt mij een teken dat hij afhankelijker van jullie begint te worden, en aangezien slopen bij alleen zijn ook een beetje op (opkomende) verlatingsangst kan duiden, zou ik hem even wat zelfstandiger maken.

Nou, ja, misschien alleen dan niet als hij steun bij jullie zoekt als hij dat breken eng vindt.
Ja dat is ook het probleem denk ik. Dat heb ik denk ik wel helder. Hij is onzeker door alle veranderingen gaat daardoor meer aan ons hangen en heeft daardoor ook wat verlatingsangst voelt zich niet helemaal zeker meer alleen in huis. Hij kan wel alleen liggen en doet dit ook wel hoor, ook als ik hem even in de mand leg blijft hij keurig liggen.
Maar ik weet niet hoe ik deze situatie kan veranderen. Hoe ik hem iets stabieler kan krijgen.
Hopenlijk hebben anderen nog ideeen?
Carmen
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Slopen is stress of verveling, maar dit lijkt me pure stress omdat zijn territorium verbouwd wordt. Ik denk dat het gewoon weer over gaat als dat achter de rug is, ik hoop alleen dat het niet te lang duurt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”