Van de week had ik een beetje haast, dus ik kom aanlopen, Saar ligt weer op mijn plek, en aangezien ik nogal haastig en druk was geef ik haar een zetje zo van 'ophoepelen'. Saar reageerde daar helemaal niet op, dus ik pak haar vast om haar op te schuiven, begint ze heeeel zachtjes naar me te grommen.
Terwijl ze dat deed had ze d'r oortjes wat naar achteren, en meed ze ook duidelijk mijn blik. Ze deed echt moeite om mij niet aan te kijken.
Ik heb dat genegeerd, en haar gewoon opgeschoven, niks meer aan de hand verder.
Een paar dagen later weer precies hetzelfde; ik wilde haar oppakken en opzij leggen, en weer heeeeeel zachtjes grommen (ook niet echt diep vanuit de keel, en heel beschaafd grommetje was het eigenlijk). Ik heb haar toen wel even streng toegesproken en weer in een andere hoek van de bank neergelegt.
Nu schuif ik niet meer op, maar maak aanstalten om te gaan zitten en dan gaat ze altijd direct uit zichzelf aan de kant (heel soms moet ik even 'bijna' op haar gaan zitten, maar 9 van de 10 keer schuift ze zelf al meteen op)
Maar ik ben nu een beetje confuus
Saar die naar me gromt vind ik al heel vreemd gezien haar onderdanige karakter. Daarnaast was het volgens mij dus niet echt een uitdagende grom, want ze had d'r oortjes in d'r nek, en wende haar blik overduidelijk af. Zou het kunnen zijn dat ze schrok van de abrupte aanraking van mij ofzo?
Kijk, Moos heeft 1 keer echt diep vanuit de keel naar me gegromd, terwijl hij mij ook aanstaarde, en die heb ik in zijn nekvel gegrepen en heeeel pissig toegesproken.
Alleen mijn gevoel zegt zo erg dat dat bij Saar niet de juiste aanpak is. Als ik tegen Saar 'NEE" zeg krimpt ze al een beetje ineen vaak, dus nekel grijpen en heeeel pissig toespreken lijkt me gewoon verkeerd in haar geval.
Maar goed, naar mij grommen mag ook niet natuurlijk. Alleen ik kan er niks van maken waarom ze gromde, zeker met die onzekere houding erbij