Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yarrah bio-voer kleine hondjes Nijmegen kopen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hobbes
Vaste gebruiker

Yarrah bio-voer kleine hondjes Nijmegen kopen?

Ongelezen bericht door Hobbes »

Wie heeft belangstelling eens het biologisch droogvoer voor puppies/ kleine hondjes (mits actief) te proberen?

Alle 4 de Nijmeegse natuurwinkels kunnen dat voer alleen bij Yarrah bestellen in zakken van 10 kg, of in een partij van 8 x 2 kg. Dat is allebei te veel voor mij om het ineens te kopen. Zeker omdat ik daarnaast ook vers voer geven: gaan de brokken te langzaam op.

Bel me op 06 - 4048 32 67

Jacqueline

Afbeelding
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Hoi Jaqueline, lees nu je berichtje pas... Heb 2 grote honden dus kan je niet helpen met de brokken.
Heb wel een vraagje voor je: waar koop jij je vers?? Wij zoeken een adres in de buurt en Nijmegen is voor ons lekker dichtbij. Vandaar.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

voor Vers: kijk bij Jumper, of zoek even bij carnibest deze zit in Arnhem maar brengt ook in Nijmegen als ik het goed heb.
Hobbes
Vaste gebruiker

Vers in Nijmegen

We zijn nog niet zo lang bezig met vers, dus misschien vind ik later nog betere / goedkopere adressen. Ik wil scharrel- of biovlees, dus dat beperkt de keuze.

Scharrel-kippennekjes gekocht bij scharrelslager Coenen aan de Fransestraat: hij kon ze een week van te voren bestellen, ook in kleine hoeveelheid: 1,5 kg (we hebben klein hondje en klein diepvriesvakje). Ik was de eerste die ernaar vroeg, maar hij zei dat hij ze wel vaker kon bestellen. Hij vond het ook leuk om erover te praten. Vuile pens probeert hij nu ook te bestellen.
Nekjes zijn groot succes. Ze waren erg vers, te vers naar Hobbes' zin: de eerste paar begroef hij in de tuin en graafde ze 2 dagen later weer op. (Hij stonk daarna wel een tijdje uit zijn bek..) De nekken die ik daarna heb bevroren en weer ontdooid, eet hij wel meteen op.

Grote botten, lamshart en rundergehakt gehaald bij Sjek Floor op de Lange Hezelstraat. Hij is veel goedkoper. Komt doordat hij geen scharrel- of eko-keurmerk voert. Wel belooft hij milieubewust en diervriendelijk te werken, op zijn eigen boerderij: daar komt (al?) zijn vlees vandaan.
Grote "botten voor de hond" (runderknie?) geeft hij gratis weg als hij ze heeft. Je mag ze geloof ik eigenlijk niet (te vaak) geven, omdat ze hard zijn en de tanden ervan slijten. Maar Hobbes vindt ze geweldig....

Verder eko-vlees uit de super: Coop, AH. Soms heb je 's avonds en op zaterdag mazzel: afgeprijsd omdat het bijna over de datum is.

Stichting Ark verkoopt vlees van vee dat in natuurgebieden loopt, in Gelderse Poort bv. Zie: http://www.wildernisvlees.nl/
Er is een afhaalpunt in Wekerom. Ik moet nog uitzoeken of je ook kleine hoeveelheden kunt krijgen. Vroeger wel, bij iemand vd stichting die bij mij om de hoek woonde. Het vlees was erg lekker en niet duur.
Je kunt in Wekerom in elk geval grote pakketten uit de diepvries gaan halen, dus misschien wat voor jullie grote honden? En als jullie af en toe een kilootje willen doorverkopen, laat maar weten.

En niet-bio: Smuldier bij de Coop en Rodi bij de AH

Groetjes, Jacqueline
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

:ok: Helemaal goed!! Bedankt voor jullie tips!!!!
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Hobbes
Vaste gebruiker

aanvulling vers in Nijmegen

Aanvullingen:

Slager Coenen wil de nekjes na mijn proefbestelling niet meer in kleine porties bestellen, maar ze WEL voor me bewaren in zijn koelcel:
Ik reken dan iets van 10-15 kg in een keer af, en kan dan af en toe weer een kilootje ophalen. Goeie oplossing dus.
Pens is nog niet duidelijk

Stichting Ark heeft WEL ophaalpunten in Nijmegen zelf:

http://www.stichtingark.nl/page/standar ... Title=Menu

Groetjes, Hobbes
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ga straks even hartjes halen op de lange hezelstraat! bedankt voor je tip!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”