Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik vind een reu veel lastiger dan een teef als het om de loopsheid gaat. Als teveneigenaren daar geen rekening mee zouden houden, kon ik het hele jaar mijn reu wel binnen houden.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoie schreef:ik vind een reu veel lastiger dan een teef als het om de loopsheid gaat. Als teveneigenaren daar geen rekening mee zouden houden, kon ik het hele jaar mijn reu wel binnen houden.
Inderdaad, ik heb datzelfde idee. Heb 2 reuen gehad, en nu dus 2 teven. Met een beetje geluk zijn ze beiden tegelijkertijd loops, en zijn ze beiden tegelijk een weekje dekrijp. Twee weken op een jaar, en ik heb er nooit problemen mee.
Ik ken inderdaad ook reuen die niet meer eten als er een loops teefje in de straat is. Erg fijn als er meerdere teefjes in je straat wonen :roll:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zoie schreef:ik vind een reu veel lastiger dan een teef als het om de loopsheid gaat. Als teveneigenaren daar geen rekening mee zouden houden, kon ik het hele jaar mijn reu wel binnen houden.
Ik denk dat de meeste teveneigenaren er ook echt wel rekening mee houden.
Maar ook als je teef loops is zal ze uitgelaten moeten worden.
Dat het niet slim is om op een hondenstrand te gaan zitten snap ik, ik zou dat dan ook niet doen. Maar ik loop wel in het bos en ook de uitlaatrondes in de wijk gaan gewoon door. Ik kan Marouck niet 3 weken lang alleen op de plaats houden.
Als teveneigenaar mijd ik de echt drukke momenten (ook voor mezelf, want het is niet lekker lopen als je teef voor iedere reu gaat staan draaien :roll: ), veel meer kan ik niet doen.
Maar er zijn ook reuenbaasjes die alle schuld bij de teven leggen en dat vind ik niet terecht, want ook reuen zullen moeten leren omgaan met loopse teven. Veel kunnen daar ook mee leren omgaan, de reuen die niet meer voor rede vatbaar zijn als er een loopse teef in de buurt is zijn echt niet standaard.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Inge schreef:Ik denk dat de meeste teveneigenaren er ook echt wel rekening mee houden.
Ik denk dat juist de teveneigenaren er rekening mee houden, zij zitten namelijk met dat ongewenste nestje :mrgreen:
Inge schreef:Maar er zijn ook reuenbaasjes die alle schuld bij de teven leggen en dat vind ik niet terecht, want ook reuen zullen moeten leren omgaan met loopse teven.
Inderdaad, dat vind ik dus ook
Inge schreef:Veel kunnen daar ook mee leren omgaan, de reuen die niet meer voor rede vatbaar zijn als er een loopse teef in de buurt is zijn echt niet standaard.
Wij hadden 2 heel hitsige reuen op de cursus. Maar met onze loopse teven liepen we dus gewoon mee op het veld tijdens de training. Met als gevolg dat alle honden uiteindelijk op het examen, gewoon keurig naast elkaar liggend 2 minuten af en blijf uit zicht konden. Met 2 teefjes die net loops waren geweest.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja.. zeker voor jonge reuen die het voor het eerst ontdekken is het vaak wat lastig voor om dan baasje interesanter te vinden...

ik vind persoonlijk dat je met een loopse teef niks te zoeken hebt in het losloop gebied, voor de teef zelf maar dus ook voor de reuen die er lopen.. het kan ook een aanleiding zijn voor een vecht partij... lekker relaxed lopen is het niet... ik ben teef en reu eigenaar dus ik ken beide kanten, nou kom ik zowiezo nauwelijks in losloop gebieden, maar goed iig niet met een loopse teef...

mijn bo was toen hij een jaar was af en toe wat rebels, niet dat hij weg liep ,maar was zijn grenzen aan het verleggen, ik liet hem dan ook alleen maar los als ik wist dat het veilig was... hij loopt een meter of 50 voor me, lekker te snuffen er komt een ander hondje aan, ze snuffelen aan elkaar ik zie hem reageren, maar ja ook al rende ik er op af te laat, hij zat er klem vast op.. meneer helemaal in paniek , want oooo is het hondje van mij dochter en ze had al gezegd dat ik haar niet los moest laten enz enz.. teef hardstikke dekrijp... ja nou jeee.. errug lullig maar wat kon ik eraan doen, ik vind dat echt dom en het risico van teven eigenaren zelf... :19:
Marion.

yamie schreef:ja nou jeee.. errug lullig maar wat kon ik eraan doen, ik vind dat echt dom en het risico van teven eigenaren zelf... :19:
Inderdaad. Daarom kijken 'verstandige' teven eigenaren ook wel duizend keer uit, want die zitten met dat nestje.
En met dekrijpe teven ga ik dus zéker niet naar een losloopgebied. Daarvoor ook niet, maar daarvoor ben ik wel makkelijker. Ga ik wel naar het bos, waar normaal nooit een hond komt. Komt er wel één, en mijn teef is loops, dan lig ik binnen no time bovenop mijn teef. Breng de reu terug naar de eigenaar en ren het bos uit. Meer kan ik ook niet doen :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marion. schreef:
yamie schreef:ja nou jeee.. errug lullig maar wat kon ik eraan doen, ik vind dat echt dom en het risico van teven eigenaren zelf... :19:
Inderdaad. Daarom kijken 'verstandige' teven eigenaren ook wel duizend keer uit, want die zitten met dat nestje.
En met dekrijpe teven ga ik dus zéker niet naar een losloopgebied. Daarvoor ook niet, maar daarvoor ben ik wel makkelijker. Ga ik wel naar het bos, waar normaal nooit een hond komt. Komt er wel één, en mijn teef is loops, dan lig ik binnen no time bovenop mijn teef. Breng de reu terug naar de eigenaar en ren het bos uit. Meer kan ik ook niet doen :19:
nou idd :mrgreen: ( ik zie jou al ff op de teef liggen hoor haha)

ik kon in het geval bo en teef niks doen, hij was sneller dan dat ik erbij kon zijn.. en meneer van het teefje liep ook 50 meter van zijn teef af....
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

yamie schreef:
Marion. schreef:
nou idd :mrgreen: ( ik zie jou al ff op de teef liggen hoor haha)

ik kon in het geval bo en teef niks doen, hij was sneller dan dat ik erbij kon zijn.. en meneer van het teefje liep ook 50 meter van zijn teef af....
Ben je ooit te weten gekomen of Bo vader is geworden?
Lang geleden gebeurd:mijn moeder neemt onze hond even mee om boodschappen te doen,zet de hond vast vlak vóór de winkel een eindje van een andere hond af die ook vast stond,en bij terugkomst(paar minuutjes later) zat ie dus bovenop die andere hond.....vast.
Die hond was loops......en geen eigenaar te bekennen.
Een tijd later zagen we een aantal honden in de buurt lopen die wel wat van de onze weg hadden :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

of je leert je reu gewoon te luisteren,
laat hier de reuen gewoon met de teven uit,
ook tijdens de loopse periode en als ik roep hebben ze maar te komen :pffff:
ook vorige week toen we hier een teef op bezoek hadden voor een dekking van Ace, tuurlijk die mocht ie dekken, maar die lieten we samen uit (spelen, kennismaken etc) maar als ik riep MOEST Ace wel gewoon komen (en zonder problemen, oke, de teef eigenaar was ook wel verbaasd, maar dit verwacht ik gewoon van onze reuen, ze mogen dekken als wij zeggen dat t goed is, maar als ik roep MOETEN ze komen)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

sorry, staat misschien wat bot naar de topic starter mn eerste zinnetje,

maar ik zou er idd zoals Inge aangeeft gewoon een trainingsmoment van maken, dan heb je in de toekomst er geen problemen meer mee.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inderdaad, niet elke reu reageert even sterk op een loopse teef maar als je toevallig een reu hebt die dat wel doet is daar geen trainen meer aan. Ik heb vanwege Tomas' pure ellende nadat iemand zijn loopse teef losliet op het enige losloopveldje hier in de buurt, laten castreren.
Ik had dat niet eten, jammeren en zich doodongelukkig gedragen er niet uit kunnen trainen hoor.
Er wordt vaak te makkelijk geroepen dat je dat dan maar op moet lossen maar helaas werkt dat niet altijd.Een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zo moeilijk? Ik heb nooit teefjes genomen omdat de buren een reutje hadden en ik hun het leven niet zuur wilde maken.
Als ik een teefje zou nemen zou ik niet met haar gaan lopen op plaatsen waar normaal de honden lekker los mogen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Inderdaad, niet elke reu reageert even sterk op een loopse teef maar als je toevallig een reu hebt die dat wel doet is daar geen trainen meer aan. Ik heb vanwege Tomas' pure ellende nadat iemand zijn loopse teef losliet op het enige losloopveldje hier in de buurt, laten castreren.
Ik had dat niet eten, jammeren en zich doodongelukkig gedragen er niet uit kunnen trainen hoor.
Er wordt vaak te makkelijk geroepen dat je dat dan maar op moet lossen maar helaas werkt dat niet altijd.Een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zo moeilijk? Ik heb nooit teefjes genomen omdat de buren een reutje hadden en ik hun het leven niet zuur wilde maken.
Als ik een teefje zou nemen zou ik niet met haar gaan lopen op plaatsen waar normaal de honden lekker los mogen.
nou ik denk dus dat t er wel degelijk uit te trainen is,
zoals ik hierboven al schreef, ik heb een reu die ook MAG dekken en toch luistert hij gewoon naar me als hij in de buurt is van (dekrijpe) teven
Marie-Josée
Erelid

crutz schreef:
Marie-Josée schreef:Inderdaad, niet elke reu reageert even sterk op een loopse teef maar als je toevallig een reu hebt die dat wel doet is daar geen trainen meer aan. Ik heb vanwege Tomas' pure ellende nadat iemand zijn loopse teef losliet op het enige losloopveldje hier in de buurt, laten castreren.
zoals ik hierboven al schreef, ik heb een reu die ook MAG dekken en toch luistert hij gewoon naar me als hij in de buurt is van (dekrijpe) teven
Je hebt één reu, toevallig werkt dat bij hem en dan moet dat maar meteen bij ALLE reuen werken?
Ik vind dat je pas kunt oordelen als je een flink aantal reuen hebt gehad die allemaal in aanraking zijn geweest met loopse teven. Mijn vorige reuen hadden er ook geen moeite mee. Tomas wèl.En inmiddels heb ik toch al behoorlijk wat hondenervaring opgedaan.
Dus hier werkte het gewoon even NIET.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
crutz schreef:
Je hebt één reu, toevallig werkt dat bij hem en dan moet dat maar meteen bij ALLE reuen werken?
Ik vind dat je pas kunt oordelen als je een flink aantal reuen hebt gehad die allemaal in aanraking zijn geweest met loopse teven. Mijn vorige reuen hadden er ook geen moeite mee. Tomas wèl.En inmiddels heb ik toch al behoorlijk wat hondenervaring opgedaan.
wij hebben zelf 2 reuen, waarvan er 1 op dit moment mag dekken,
verder hebben wij op de club meerdere reuen zitten en wordt er gewoon met loopse teven (ook op hun hoogtepunt) getraint (ook los),
ja, daar hebben ze maar aan te wennen (dus ook bv zoeken NADAT er een loopse teef heeft gezocht etc)
en aangezien het daar nogal een verscheidenheid aan type honden (oke wel allemaal met iets mechel er in, maar daar houdt t ook op, zeker qua karakter zitten er nog wel verschillen in) rondloopt en t voor al deze honden opgaat denk ik idd dat t WEL zo werkt....
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:
Ik weet hoe Tomas reageerde en ik denk ook dat er voor hem weinig te trainen viel wat dat betreft. Maar je andere reuen hadden er weinig problemen mee, dus zou je kunnen zeggen dat Tomas een uitzondering is die de regel bevestigt toch? :wink: Met andere woorden, met veel reuen valt er wel degelijk op te trainen.
Ik vind het dus gemakzuchtig als reueneigenaren bij voorbaat zeggen dat ze er niet op kunnen trainen, dat het nu eenmaal in de reu zit. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marie-Josée
Erelid

Inge schreef:
Marie-Josée schreef:
Ik weet hoe Tomas reageerde en ik denk ook dat er voor hem weinig te trainen viel wat dat betreft. Maar je andere reuen hadden er weinig problemen mee, dus zou je kunnen zeggen dat Tomas een uitzondering is die de regel bevestigt toch? :wink: Met andere woorden, met veel reuen valt er wel degelijk op te trainen.
Ik vind het dus gemakzuchtig als reueneigenaren bij voorbaat zeggen dat ze er niet op kunnen trainen, dat het nu eenmaal in de reu zit. :wink:
Je kunt ze inderdaad wel trainen op het luisteren, dat zou bij Tomas ook wel lukken, maar ik doel eigenlijk op het gedrag in het algemeen als ze in aanraking zijn geweest met een loopse teef.Er zijn reutjes die gewoon van de kook raken en daarom vind ik het gewoon geen goed idee om dan in een losloopgebied te gaan wandelen met je loopse teef.
Ik zou dat zelf niet doen als je ook ergens anders kunt lopen. Het zijn tenslotte maar een paar weken per jaar en je bespaart er iemand anders een hoop ellende mee .
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

crutz schreef:
Marie-Josée schreef:
crutz schreef:
verder hebben wij op de club meerdere reuen zitten en wordt er gewoon met loopse teven (ook op hun hoogtepunt) getraint (ook los),
ja, daar hebben ze maar aan te wennen (dus ook bv zoeken NADAT er een loopse teef heeft gezocht etc)
en aangezien het daar nogal een verscheidenheid aan type honden (oke wel allemaal met iets mechel er in, maar daar houdt t ook op, zeker qua karakter zitten er nog wel verschillen in) rondloopt en t voor al deze honden opgaat denk ik idd dat t WEL zo werkt....
Inge schreef:Ik weet hoe Tomas reageerde en ik denk ook dat er voor hem weinig te trainen viel wat dat betreft. Maar je andere reuen hadden er weinig problemen mee, dus zou je kunnen zeggen dat Tomas een uitzondering is die de regel bevestigt toch? Met andere woorden, met veel reuen valt er wel degelijk op te trainen.
Ik vind het dus gemakzuchtig als reueneigenaren bij voorbaat zeggen dat ze er niet op kunnen trainen, dat het nu eenmaal in de reu zit.
Misschien ligt het er ook nog aan of je een jachthond hebt of niet :denken:
Ik heb zo'n idee dat herders(en zéker eentje uit een werklijn) toch wat meer baasgericht zijn.Van nature.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Branka schreef: By the way, 1 voordeel: die ouwe bok van ons voelde zich de afgelopen tijd een jonge god toen hij al die loopse teefjes rook :smile: [/color]
Haha, die wilde wel een jong blaadje natuurlijk!!
Nou, dat hoeft helemaal niet hoor. Zoë was al negen dat we een oude, veel te dikke waggelende labrador achter ons aan kregen. Hoe die het flikte, ik weet het niet, maar zijn eigenaar kreeg hem echt niet te pakken. Langzaam maar zeker raakte ze helemaal over haar toeren, en begon op een gegeven moment haar reu zelfs met de riem te slaan als hij in haar buurt kwam. Maar die reu trok zich er niets van aan, en waggelde gewoon door. We, er was nog iemand bij, hebben haar echt even moeten kalmeren.

Dus, het gebeurt echt niet alleen met groene blaadjes !
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

crutz schreef:[
Tsjonge, is dat jouw denkkader ? Je cluppie met allemaal honden met iets van mechelaar er in ? Dus het moet kunnen ? Ik kom met Spok niet op jouw club, zit ook niks van mechelaar in, trouwens.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Zoie schreef:
Zoek stok! schreef:
Branka schreef: By the way, 1 voordeel: die ouwe bok van ons voelde zich de afgelopen tijd een jonge god toen hij al die loopse teefjes rook :smile:
Haha, die wilde wel een jong blaadje natuurlijk!!
Nou, dat hoeft helemaal niet hoor. Zoë was al negen dat we een oude, veel te dikke waggelende labrador achter ons aan kregen. Hoe die het flikte, ik weet het niet, maar zijn eigenaar kreeg hem echt niet te pakken. Langzaam maar zeker raakte ze helemaal over haar toeren, en begon op een gegeven moment haar reu zelfs met de riem te slaan als hij in haar buurt kwam. Maar die reu trok zich er niets van aan, en waggelde gewoon door. We, er was nog iemand bij, hebben haar echt even moeten kalmeren.

Dus, het gebeurt echt niet alleen met groene blaadjes !
Klopt. Het heeft bij Tagor niets te maken met de leeftijd van de teven. Het heeft te maken met het feit dat er dus gewoon veel teven loops zijn en dat ruikt hij. Dus daar reageert hij op door actiever en allerter te zijn dan gewoonlijk.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge schreef:
Ik denk dat de meeste teveneigenaren er ook echt wel rekening mee houden.
Maar ook als je teef loops is zal ze uitgelaten moeten worden.
Dat het niet slim is om op een hondenstrand te gaan zitten snap ik, ik zou dat dan ook niet doen. Maar ik loop wel in het bos en ook de uitlaatrondes in de wijk gaan gewoon door. Ik kan Marouck niet 3 weken lang alleen op de plaats houden.
Als teveneigenaar mijd ik de echt drukke momenten (ook voor mezelf, want het is niet lekker lopen als je teef voor iedere reu gaat staan draaien :roll: ), veel meer kan ik niet doen.
Maar er zijn ook reuenbaasjes die alle schuld bij de teven leggen en dat vind ik niet terecht, want ook reuen zullen moeten leren omgaan met loopse teven. Veel kunnen daar ook mee leren omgaan, de reuen die niet meer voor rede vatbaar zijn als er een loopse teef in de buurt is zijn echt niet standaard.
Ik heb ook ervaring met beide kanten, dus ik weet heus wel dat het per reu verschilt.

En ja, natuurlijk werk ik ook met Spok aan gehoorzaamheid zo goed ik kan.

Gisteren nog kwamen een een teef tegen, loops geweest, maar Spok wilde rijden. De eigenaar kende Spok en zei, lijn hem maar aan, want ik loop door. Ik zeg, loop maar door, want hij blijft echt wel bij me hoor :pffff:

Zo ver ben ik met Spok, want idd, hij bleef bij me, en ik zal altijd hoe dan ook op mijn manier aan gehoorzaamheid blijven werken. Maar als een teef echt loops is, dan heb ik het nakijken, en waarschijnlijk blijft dat altijd zo.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Nou ja even voor alle duidelijkheid, ik verwijt eigenaren van loopse teefjes niet dat ze in losloopgebieden komen, de eigenaar van de teef die zich aan Tomas aan kwam bieden is een hele aardige man en we spreken elkaar nog wekelijks.Het gedrag van mijn reu is mijn eigen probleem maar ik bedoel maar dat je elkaar het leven moeilijker kunt maken maar ook makkelijker :wink:
En dan weet on-topic; ik denk dat zo'n eerste ontmoeting met een loopse teef inderdaad weer een extra trainingsmogelijkheid biedt.
Marie-Josée
Erelid

marian* schreef:Misschien ligt het er ook nog aan of je een jachthond hebt of niet :denken:
Ik heb zo'n idee dat herders(en zéker eentje uit een werklijn) toch wat meer baasgericht zijn.Van nature.
Ik denk dat de trainingsmethoden vaak ook verschillen :wink:
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Ik heb ook altijd mijn honden vast als ze loops zijn. En zoek niet de plekken op waar veel honden komen.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lola is altijd vast als ze loops is en zeker niet bij zo'n hondenverzamelplek te vinden.

mijn sam breekt het hele huis af als lola loops is, maar kan wel zonder hitsig te worden bij andere teven. hij is er dan wel liever voor. (normaal houdt hij niet zo van andere honden)

zo heb ik laatst heerlijk in het gras gezeten met sam die naast me lag en een vrouwtje met een loopse amstafteef.. doet sam dan niks, maar oh wee als lola druppelt..... :N:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mijn teven lopen dus ook gewoon los als ze loops zijn, ik hou ze idd wel goed in de gaten,

maar zowel de teven als de reuen hebben maar gewoon te luisteren vind ik, loops of niet en dekken mogen ze als ik dat aangeef,

er wordt dus wel degelijk gesnuffeld en gedaan, maar 1 commando genoeg is ook genoeg om ieder weer hun eigen weg te laten gaan,

maar als ik zeg ga maar zit ie er ook op en vast.............
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik loop zowiezo niet in losloopgebieden hoor tijdens de loopsheid.
Ik kom zelden in losloopgebieden omdat het daar vaak te druk is en dat loopt met Nika gewoon niet fijn. Dus ik loop vrijwel standaard in een bos waar zelden of nooit andere honden komen (en waar officieel dus een aanlijngebod is). Vandaar ook dat Marouck gelukkig los kan lopen tijdens de loopsheid.
Groetjes Inge
Afbeelding

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

crutz schreef:mijn teven lopen dus ook gewoon los als ze loops zijn, ik hou ze idd wel goed in de gaten,

maar zowel de teven als de reuen hebben maar gewoon te luisteren vind ik, loops of niet en dekken mogen ze als ik dat aangeef,

er wordt dus wel degelijk gesnuffeld en gedaan, maar 1 commando genoeg is ook genoeg om ieder weer hun eigen weg te laten gaan,

Nou nou nou, wat doe je het geweldig.

Mijn hond luistert niet altijd. Ik ben namelijk een slechte baas.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
crutz schreef:mijn teven lopen dus ook gewoon los als ze loops zijn, ik hou ze idd wel goed in de gaten,

Nou nou nou, wat doe je het geweldig.

Mijn hond luistert niet altijd. Ik ben namelijk een slechte baas.
dat zeg ik niet,
ik zeg wel dat je (zeker met een nog zo jonge hond) dit soort momenten juist aan moet grijpen om er voor te zorgen dat je in de toekomst geen problemen meer hebt met loopse teven,
dus niet klagen over loopse teven op t hondenstrandje (of in t bos) maar juist er gebruik van maken dat je er aan kan werken dat je hond onder alle omstandigheden LEERT te luisteren

ben er ook een groot voorstander van om loopse teven NIET te weren op cursussen, dan kan er ook nog eens onder begeleiding aan gewerkt worden, helaas omzeilen veel reu eigenaren (en hondenscholen) dit probleem liever door loopse teven te weren van hondenscholen of door te zeggen dat loopse teven niet overal mogen komen wat hun betreft......
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

crutz schreef: ik zeg wel dat je (zeker met een nog zo jonge hond) dit soort momenten juist aan moet grijpen om er voor te zorgen dat je in de toekomst geen problemen meer hebt met loopse teven,
Dan ben ik wel benieuwd wat ik dan had moeten doen. Loopse teef zit 20 meter verder vast. Ik zit op de grond en Bram hobbelt naar de teef. Terugroepen? Geen enkel resultaat. Terughalen? Ja, maar eenmaal op z'n plek gaat hij weer terug naar de teef. Had ik hem dan aan moeten lijnen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”