kan het zijn dat ze die reu niet mag of zo ? moeten we om een andere reu kijken ? wij weten het even niet meer .

groetjes marcel en riemke
Moderator: moderatorteam
marcel schreef:wij willen graag pups bij onze teef en hebben een hele mooie reu op het oog maar we zitten in de 2e week van haar loopsheid en ze moet er nog niks van hebben .
kan het zijn dat ze die reu niet mag of zo ? moeten we om een andere reu kijken ? wij weten het even niet meer .![]()
volgens mij is ze idd wat jong,Hanneke2 schreef:Het klinkt niet alsof je veel ervaring hebt met fokken van gezonde honden met een stamboom, en als de eigenaar van de reu er ook niks zinnigs over kan zeggen, heeft hij/zij waarschijnlijk ook niet zo veel ervaring.
*Dus*...
ETA: Is je teef trouwens niet een beetje jong voor een nestje?
Bericht van 12 maart 2005:bernerfan schreef:Ik sluit me aan bij de vorige forummers.
En als het een berner is, fok je volgens de
regels van de rasvereniging?
Weet je hoeveel problemen er op dit moment
(en in de toekomst nog zullen komen) zijn, mede
door maar aan te fokken.
Lees eerst een paar bernerforums en alle problemen
en ga je daarna verdiepen in hoe goed te fokken.
Je doet jezelf en toekomstige pupeigenaren een groot
plezier alleen goed doordacht te fokken.
![]()
Nog geen 15 maanden dus.Marcel schreef: heb een hele lieve maar o zo drukke eigenwijse maar slimme appenzeller senner teef van net 8 maand(tessa)
Ok, dat wist ik niet. Zijn voorstelbericht heb ik niet gelezen. En hoe het met de gezondheid is gesteld van de Apenzeller kan ik ook niets over vertellen!crutz schreef:ff voor iedereen die t over Berners heeft,
volgens mij staat in zn voorstel bericht dat ie een Appenseller (of hoe je dat ook schrijft) heeft,
weet niet of die qua problemen vergelijkbaar zijn met Berners, maar t lijkt me wel een wezenlijk verschil....
Het staat ook in dit topic hoor, dikgedrukt nog wel. Ena laatste bericht, 1e paginaTamara en Bowie schreef:Ok, dat wist ik niet. Zijn voorstelbericht heb ik niet gelezen. En hoe het met de gezondheid is gesteld van de Apenzeller kan ik ook niets over vertellen!crutz schreef:ff voor iedereen die t over Berners heeft,
volgens mij staat in zn voorstel bericht dat ie een Appenseller (of hoe je dat ook schrijft) heeft,
weet niet of die qua problemen vergelijkbaar zijn met Berners, maar t lijkt me wel een wezenlijk verschil....
Bericht van 12 maart 2005:bernerfan schreef:Ik sluit me aan bij de vorige forummers.
En als het een berner is, fok je volgens de
regels van de rasvereniging?
Weet je hoeveel problemen er op dit moment
(en in de toekomst nog zullen komen) zijn, mede
door maar aan te fokken.
Lees eerst een paar bernerforums en alle problemen
en ga je daarna verdiepen in hoe goed te fokken.
Je doet jezelf en toekomstige pupeigenaren een groot
plezier alleen goed doordacht te fokken.
![]()
Nog geen 15 maanden dus.Marcel schreef: heb een hele lieve maar o zo drukke eigenwijse maar slimme appenzeller senner teef van net 8 maand(tessa)
Zijn beide honden op allerlei dingen(zoals HD,ED en eventueel vaker bij de Appenzellers voorkomende ziektes) getest?marcel schreef:tessa is een appenzeller sennen we zijn al een paar keer bij de dieren arts geweest voor controles en entingen voor ze eventueel pups zou krijgen het leek ons leuk om 1 keer een nestje te krijgen met haar en daar zelf een pup van te houden meer niet dacht niet echt onbezonnen bezig te zijn jammer genoeg veel van jullie die dat wel denken .
we hebben ook een cavalier king charles spanniel teef 13 jaar oud daar hebben we bewust nooit pups bij gehad .
het is moeilijk een appenseller sennen te vinden (goeie dan)maar alle twee honden zijn bij de dieren arts geweest voor controle en goed bevonden.we hebben het eerst zo maar gelaten omdat ze er nog niets van wil hebben misschien volgend jaar.
Als ik met Ghaya, mijn DH teef, naar een DA ga dan zegt zo´n DA ook dat ze gezond is en dat er niks mankeert....helaas heeft ze wel zeer zware HD wat geen enkele DA zo op het oog zou kunnen zien....marcel schreef:tessa is een appenzeller sennen we zijn al een paar keer bij de dieren arts geweest voor controles en entingen voor ze eventueel pups zou krijgen het leek ons leuk om 1 keer een nestje te krijgen met haar en daar zelf een pup van te houden meer niet dacht niet echt onbezonnen bezig te zijn jammer genoeg veel van jullie die dat wel denken .
we hebben ook een cavalier king charles spanniel teef 13 jaar oud daar hebben we bewust nooit pups bij gehad .
het is moeilijk een appenseller sennen te vinden (goeie dan)maar alle twee honden zijn bij de dieren arts geweest voor controle en goed bevonden.we hebben het eerst zo maar gelaten omdat ze er nog niets van wil hebben misschien volgend jaar.