Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat beter!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Het gaat beter!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Een tijdje geleden meldde ik dat Bram bijzonder slecht luistert met z'n 7 maanden oud. Ik heb m'n eigen gedrag aangepast. Hij deed het vooral slecht als er andere honden waren. Dan riep ik en was ik geergerd als hij niet kwam.

Nu doe ik alles positief met een grote glimlach. Ik loop een stukje naar hem toe en roep hem heel vrolijk. Hij komt dan en krijgt direct een snoepje, dan geef ik hem even een duwtje in de goede richting en hij wordt direct weer de hemel in geprezen.

Wat een verbetering! Ook de andere baasjes reageren daar heel anders op. Eerst was het van 'goh, die kan haar hond niet eens roepen', naar 'ach, kijk nou hoe leuk ze dat doen'.

Iedereen blij!

Ik denk, ik meld het even, misschien help ik andere eigenaren van dwarse honden ermee.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Goed zo, fijn!

Hier werkt het ook op die manier. Als ik geergerd ben, vergeet het dan maar. Maar als ik als een malloot, heeeel vrolijk 'Jaaaaaa, kom dannnnn, knappe hondjes!!!!!!!!!!!" roep komen ze zelfs in de meest moeilijke situaties. :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik moet ook weleens oppassen dat ik Vegas niet geergerd ga roepen want dan komt hij helemaal niet. Ik kan me gelukkig meestal op tijd inhouden.
Als Vegas na eén keer roepen niet komt en ik weet zeker dat hij het gehoord heeft dan ga ik altijd dansen. Succes gegarandeerd bij Vegas :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Het gaat beter!

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Ik denk, ik meld het even, misschien help ik andere eigenaren van dwarse honden ermee.
Ik geloof je niet meer met je dwarse hond. Ik heb Brammetje nu in levende lijve aanschouwd en ik vind het een superlief, superleuk hondje en hij is nog prachtig om te zien ook.

En Buffy vindt hem ook lief.

duh.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 23 sep 2005 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Re: Het gaat beter!

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik geloof je niet meer met je dwarse hond. Ik heb Brammetje nu in levende lijve aanschouwt en ik vind het een superlief, superleuk hondje en hij is nog prachtig om te zien ook.

En Buffy vindt hem ook lief.

duh.

Anne
Ik vond er helemaal niks aan die Bram. Luisterde niet, was vervelend tegen Saar en Moos, en in het Bergerbos waren we hem steeds kwijt :pffff:

Nee, hoor, ik zie in Bram ook alleen maar een heel braaf vrolijk hondje. Als pupje van 10 weken al. Saar vindt hem lief, en wat helemaal heeeeel speciaal is, Moos ook. Ik heb Moos zelden zo leuk zien spelen met een andere (intacte) reu als met Bram. Ze waren echt vriendjes.

Dus Linda, ik geloof er ook niks van, van die dwarse hond :pffff: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Vond je hem echt braaf Anne? En Marloes ook? Misschien heb ik een wat te hoge standaard dan. Ik vind hem vreselijk lief, maar hij is de laatste tijd toch echt dwars in meekomen als ik roep.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Vond je hem echt braaf Anne? En Marloes ook? Misschien heb ik een wat te hoge standaard dan. Ik vind hem vreselijk lief, maar hij is de laatste tijd toch echt dwars in meekomen als ik roep.
Ik vond hem reuze braaf de laatste keer (en als pupje van 10 weken ook trouwens). Hij liep toch netjes los mee in het bos? Kwam bijna altijd als je riep, en speelde lekker met Moos en Saar.
Nou ja, oke, hij probeerde steeds aan die houten mand te kauwen, maar er moet wat te verbeteren over blijven :smile:
Maar hoe oud was Bram de laatste keer, was dat 1.5 maand geleden ofzo?
Misschien is hij tussen toen en nu opeens een klein draakje geworden, maar ik kan het me niet voorstellen. :wink:

Ik denk ook wel dat jij soms een wat te hoge standaard hebt, maar dat geeft niks, die stelt iedereen al doende bij. :mrgreen:
Ik had met Moos in het begin ook een veel hogere standaard en allerlei verwachtingen. En ach, ze zijn niet allemaal uitgekomen, maar ik vind hem perfect zoals hij is :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:Vond je hem echt braaf Anne? En Marloes ook? Misschien heb ik een wat te hoge standaard dan. Ik vind hem vreselijk lief, maar hij is de laatste tijd toch echt dwars in meekomen als ik roep.
Dat is heel normaal voor een hond van Brams leeftijd. Hij doet het echt super, heeft alle vertrouwen in jou en is heel sociaal naar andere honden en mensen.

Ik denk dat hij met de leeftijd iets terughoudender gaat worden, maar hij slaat niet om als een blad aan een boom. Misschien wat reuen imponeergedoe, maar dat valt ook wel in banen te leiden.

Het is een heel fijn hondje en een prachtreu om te zien. Ik denk dat het een flinke forse reu wordt als hij is uitgezwaard op den duur.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Het is een heel fijn hondje en een prachtreu om te zien. Ik denk dat het een flinke forse reu wordt als hij is uitgezwaard op den duur.

Anne
Ja, een goede aanwinst voor het reuze-Kooikerras
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Dat is heel normaal voor een hond van Brams leeftijd. Hij doet het echt super, heeft alle vertrouwen in jou en is heel sociaal naar andere honden en mensen.

Ik denk dat hij met de leeftijd iets terughoudender gaat worden, maar hij slaat niet om als een blad aan een boom. Misschien wat reuen imponeergedoe, maar dat valt ook wel in banen te leiden.

Anne
He, je maakt me helemaal gelukkig. Het is toch m'n eerste hondje en ik wil het zo graag goed doen. Als hij dan de mist ingaat (niet luisteren), dan maak ik me zorgen of het wel weer goed komt. Het is allemaal enthousiasme van hem, maar ja, je staat daar dan wel mooi met je goede gedrag.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:

Anne
He, je maakt me helemaal gelukkig. Het is toch m'n eerste hondje en ik wil het zo graag goed doen. Als hij dan de mist ingaat (niet luisteren), dan maak ik me zorgen of het wel weer goed komt. Het is allemaal enthousiasme van hem, maar ja, je staat daar dan wel mooi met je goede gedrag.
Ach joh. Knoop even goed in je oren: Je doet het prima, en als je het even niet goed zou doen merk je dat zelf ook en pas je je methode aan. Bram is een heerlijk hondje, en gedraagt zich inderdaad zoals hij zich hoort te gedragen op die leeftijd.

Heb ik al eens laten vallen dat ik Moos totdat hij bijna 1.5 was niet terug kon roepen uit spel, niet als hij leuke mensen zag, en niet als hij wat te vreten vond. :mrgreen:
En Moos is ook best een braaf hondje nu :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 23 sep 2005 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
wat je er zeker ook nog af en toe zou kunnen doen dat het voor hem alleen maar leuker maakt, is hem na die beloning voor het komen weer lekker naar zijn speelmaatje terug te sturen. dan wordt het helemaal mooi voor hem natuurlijk.
Vandaag heb ik zoiets gedaan. We waren op het hondenstrand en hij rende 200 meter weg naar het volgende strandje waar drie honden aan het ravotten waren. Ik dacht, ik ga er niet achteraan. Ook al moet ik hier uren staan :mrgreen: , hij gaat terug komen. Ik denk dat ik zo'n 5 minuten heb staan wachten (het leek wel 3 uur) en toen zag ik hem om zich heen kijken (waar is ze ook alweer???). Toen riep ik hem heel vrolijk en deed m'n hand omhoog. Hij was helemaal blij dat hij me zag en rende keihard door het water naar me toe.

Toen ben ik samen met hem naar het andere strandje gelopen en kon hij verder gaan met spelen. Ik was achteraf wel tevreden. Het zou natuurlijk mooier zijn dat hij helemaal niet meer wegspurt, maar ja, one step at the time.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Heb ik al eens laten vallen dat ik Moos totdat hij bijna 1.5 was niet terug kon roepen uit spel, niet als hij leuke mensen zag, en niet als hij wat te vreten vond. :mrgreen:
Moossie deed dat ook??? Dat is echt een superbraaf hondje! Goh, dan kan het dus allemaal goed komen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
wat je er zeker ook nog af en toe zou kunnen doen dat het voor hem alleen maar leuker maakt, is hem na die beloning voor het komen weer lekker naar zijn speelmaatje terug te sturen. dan wordt het helemaal mooi voor hem natuurlijk.
Vandaag heb ik zoiets gedaan. We waren op het hondenstrand en hij rende 200 meter weg naar het volgende strandje waar drie honden aan het ravotten waren. Ik dacht, ik ga er niet achteraan. Ook al moet ik hier uren staan :mrgreen: , hij gaat terug komen. Ik denk dat ik zo'n 5 minuten heb staan wachten (het leek wel 3 uur) en toen zag ik hem om zich heen kijken (waar is ze ook alweer???). Toen riep ik hem heel vrolijk en deed m'n hand omhoog. Hij was helemaal blij dat hij me zag en rende keihard door het water naar me toe.

Toen ben ik samen met hem naar het andere strandje gelopen en kon hij verder gaan met spelen. Ik was achteraf wel tevreden. Het zou natuurlijk mooier zijn dat hij helemaal niet meer wegspurt, maar ja, one step at the time.
Dat is toch gewoon onwijs knap!

Kijk, Linda, hieruit blijkt ook weer dat Bram het gewoon echt hardstikke goed doet. En dat hij dan wegspurt; dat doen alle enthousiaste honden. Dat doen Moos en Saar soms ook nog. Die zijn nu dan wel halverwege de spurt terug te roepen, maar met 7 maanden echt niet hoor!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Moossie deed dat ook??? Dat is echt een superbraaf hondje! Goh, dan kan het dus allemaal goed komen!
Ja, daarom zeg ik ook steeds dat Bram zo ontzettend veel op Moos lijkt (daarom vind ik hem ook zo leuk denk ik :wink: ). Bijna alles wat Bram doet daar herken ik Moossie van die leeftijd in.

Komt allemaal helemaal goed! :ok:

(en zoooo superbraaf is Moos nou ook weer niet :mrgreen: )
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: (en zoooo superbraaf is Moos nou ook weer niet :mrgreen: )
Nou ik vind van wel. Het is een zelfverzekerd hondje, maar hij is altijd terug te roepen. Dat wil ik ook!! :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
zal ik je trouwens eens een echt dwarsje aan de hand doen ? Afbeelding Afbeelding
Neeeeee! Meer dan dit kan ik echt niet hebben. Ik heb ook expres geen ras gekozen waar bij staat dat ze moeilijk luisteren zoals een Beagle of tekkel. Daar zie ik de lol niet zo van in :wink:

Welke is de moeilijkste van jou? Dat hondje dat je als pup straal voorbij liep?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: (en zoooo superbraaf is Moos nou ook weer niet :mrgreen: )
Nou ik vind van wel. Het is een zelfverzekerd hondje, maar hij is altijd terug te roepen. Dat wil ik ook!! :wink:
Correctie: Moos is altijd terug te roepen, behalve als er mensenpoep in het spel is :boos: . Dan moet ik gewoon staan wachten tot hij terugkomt uit de bosjes, want roepen is dan onbegonnen werk. Gelukkig vindt hij dat niet zo heel vaak!

Bram wordt vast later zoals Moos, als hij niet nog beter gaat luisteren zoals jij er mee bezig bent.
Maar zoals Moos wordt hij in ieder geval. Hij lijkt teveel op Moos om heel erg anders te worden later denk ik.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Correctie: Moos is altijd terug te roepen, behalve als er mensenpoep in het spel is :boos: . Dan moet ik gewoon staan wachten tot hij terugkomt uit de bosjes, want roepen is dan onbegonnen werk. Gelukkig vindt hij dat niet zo heel vaak!

:smile: :smile:

Fijn idee.

Mijn hond vindt mij heel interessant.

Maar mensenpoep is interessanter.

Tsja, verschil moet er zijn he.

Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ja, en het is nog veel erger. Mensenpoep wint het ook van zijn allerliefste vriendinnetje in het bos, van hompen kaas, van zijn favoriete bal :boos:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Ja, en het is nog veel erger. Mensenpoep wint het ook van zijn allerliefste vriendinnetje in het bos, van hompen kaas, van zijn favoriete bal :boos:
Hoi, ik ben Moos en ik eet heeeeeel graag poep :smile:

Bram heeft het laatst ook gegeten en ik vond het niet echt grappig. Vieze vunzen zijn het.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Ja, en het is nog veel erger. Mensenpoep wint het ook van zijn allerliefste vriendinnetje in het bos, van hompen kaas, van zijn favoriete bal :boos:
Hoi, ik ben Moos en ik eet heeeeeel graag poep :smile:

Bram heeft het laatst ook gegeten en ik vond het niet echt grappig. Vieze vunzen zijn het.
:smile: :smile: :smile:

Ja, zo zou Moos zichzelf voor kunnen stellen ja.

En nee, ik vind het ook niet grappig! Maar ik denk dan maar zo 'hij rolt er in ieder geval niet in'. Dat is nog veeeeeeeeel erger! Hebben ze niet alleen maar een poep-bek, maar zitten ze van top tot teen onder!

Zeg, ik bedenk me opeens iets; als ik nou met zakjes poep ga lopen dan zou hij wel 100% luisteren! :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Zeg, ik bedenk me opeens iets; als ik nou met zakjes poep ga lopen dan zou hij wel 100% luisteren! :mrgreen:
Dat schoot ook al door mijn hoofd, dat je zelf even gaat zitten .... in het bos als hij niet wil komen. Moet je kijken hoe snel hij er weer is! Ik snap nu trouwens ook waarom Bram altijd zo graag mee wil naar de wc.

He gatver, nu ga ik echt vies praten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Zeg, ik bedenk me opeens iets; als ik nou met zakjes poep ga lopen dan zou hij wel 100% luisteren! :mrgreen:
Dat schoot ook al door mijn hoofd, dat je zelf even gaat zitten .... in het bos als hij niet wil komen. Moet je kijken hoe snel hij er weer is! Ik snap nu trouwens ook waarom Bram altijd zo graag mee wil naar de wc.

He gatver, nu ga ik echt vies praten.
Ja, hahaha, het is echt te goor voor woorden, maar ik weet zeker dat Moos 100% zou luisteren als ik met zakjes mensenpoep zou gaan lopen.

En die hondenscholen maar zeggen 'heeft hij geen favoriet speeltje' 'heeft hij geen favoriet koekje'

Als ze mensenpoep zouden adviseren zouden alle pupjes meteen luisteren :pffff:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: het plant je als baasje-met-aureool meteen weer met de voetjes op de grond hè :smile: ?!
Ja dan denk je een goede band te hebben, maar als de hond moet kiezen gaat hij toch voor de poep. Eigenlijk heel sneu voor ons.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Ja, hahaha, het is echt te goor voor woorden, maar ik weet zeker dat Moos 100% zou luisteren als ik met zakjes mensenpoep zou gaan lopen.

En die hondenscholen maar zeggen 'heeft hij geen favoriet speeltje' 'heeft hij geen favoriet koekje'

Gadver, ik ga poep ruiken door die vieze praat. Ik denk dat het toch niet handig is, want dan probeert de pup alleen maar die poep te pakken te krijgen. Dat is wel aandacht, maar misschien toch de verkeerde. Probeer dan maar eens zit en blijf te oefenen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef: het plant je als baasje-met-aureool meteen weer met de voetjes op de grond hè :smile: ?!
Ja dan denk je een goede band te hebben, maar als de hond moet kiezen gaat hij toch voor de poep. Eigenlijk heel sneu voor ons.
Eigenlijk zijn we net niet het leukste in het leven van onze honden, maar we willen heel graag geloven dat dat wel zo is....
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

Gadver, ik ga poep ruiken door die vieze praat. Ik denk dat het toch niet handig is, want dan probeert de pup alleen maar die poep te pakken te krijgen. Dat is wel aandacht, maar misschien toch de verkeerde. Probeer dan maar eens zit en blijf te oefenen :wink:
hahaha, dat is ook weer waar natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Ik zit wel te bedenken dat het meer voordelen heeft: mensen blijven ook uit je buurt, inclusief de vervelende exemplaren. En Bram hoeft niet meer naar andere honden te rennen, die komen wel naar ons toe!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
ja :mrgreen: . maar ik ben er megagek mee - en zij met mij (tja, met bovenstaande ga ik maar even de competitie niet aan :smile: ).

ze is echt een arrogantje gebleven, moest ze kunnen praten dan zou ze zeggen... 'ik ben gek op mijn baasje, maar ssssst, niet verklappen hoor :19: :neenee: '.
maar dat is pure fake, ze is gewoon wél gek op me :pffff: :mrgreen: . én ze is gehoorzaam geworden hoor, maar ze mag voor mij de bestaande regeltjes op haar manier interpreteren en uitvoeren - met een verongelijkte smoel, slenterend op een manier van 'tsss, heb je mijn baasje weer hoor :roll: ' - prachtig vind ik haar - ik heb het laatste woord, dat weet ze, maar ik sta wel open voor wat discussie :mrgreen: .
Hihi, dat klinkt wel heerlijk dwars ja. Foto?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”