Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bandit?
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bandit?
Hoi allemaal,
Wie kent of heeft ervaring met Bandit vers vleesvoeding? Het is compleet biologisch en dat spreekt me wel aan.
Voor meer informatie zie: http://www.banditvoeding.nl/
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Wie kent of heeft ervaring met Bandit vers vleesvoeding? Het is compleet biologisch en dat spreekt me wel aan.
Voor meer informatie zie: http://www.banditvoeding.nl/
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er geen ervaring mee maar zit al een tijdje te dubben of ik helemaal op vers over kan gaan.
Ik heb even op hun site gekeken maar vind dat er erg weinig info opstaat, er staat ook nergens waar het eventueel verkrijgbaar is enzo, ze kunnen wel zeggen dat het geheel biologisch is maar das makkelijk gezegd.
Ik vind te weinig info op hun site.
Jacqueline
Ik heb even op hun site gekeken maar vind dat er erg weinig info opstaat, er staat ook nergens waar het eventueel verkrijgbaar is enzo, ze kunnen wel zeggen dat het geheel biologisch is maar das makkelijk gezegd.
Jacqueline
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Jackjacq1970 schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar zit al een tijdje te dubben of ik helemaal op vers over kan gaan.
Jacqueline
er zijn heel veel verschillende merken versvoer die ook prima zijn
Wissel zo veel mogelijk af dat is nog het beste voor de hond als je toch vers wilt geven.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jacqueline,jacq1970 schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar zit al een tijdje te dubben of ik helemaal op vers over kan gaan.
Jacqueline
Dat vond ik dus ook, daarom vraag ik hier naar ervaringen.
Waarom twijfel je eigenlijk of je helemaal op vers vlees over zou kunnen gaan?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Geer,Geer schreef:Wij verkopen Bandit in de winkel (in Amsterdam) en ik ben er zelf erg tevreden over, al is het wel wat duurder dan de meeste andere merken. Het is allemaal biologisch, bevat geen supplementen en het wordt hier met smaak gegeten. Voor meer info kan je altijd contact met Bandit zelf opnemen!
Hoe duur is het?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ien,ien schreef:Jack
Wissel zo veel mogelijk af dat is nog het beste voor de hond als je toch vers wilt geven.
Waarom vind je dat het beste?
Groetjes, Karen
-
- Erelid
- Contacteer:
hoi KarinScooby schreef:Hoi Ien,ien schreef:Jack
jaar in jaar uit voer van dezelfde samenstelling eten?
je leest ook op dit forum dat dit op de duur ook problemen kan geven.
..ik heb heb het nu over kvv, want van brokkengevers is het bekend dat veel mensen al pensdagen,restjes van maaltijden bij geven..
afwisseling van materiaal en samenstellingen voorkom je "volgens mij" problemen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
maar dat kan je dus met kvv ook opvangen door enkele dagen zelf wat samen te stellen of bv een pensdag in te voeren (als ik je zo goed begrijp) net als bij mensen die brokken voerenien schreef:hoi KarinScooby schreef:Hoi Ien,ien schreef:Jack
..ik heb heb het nu over kvv, want van brokkengevers is het bekend dat veel mensen al pensdagen,restjes van maaltijden bij geven..
afwisseling van materiaal en samenstellingen voorkom je "volgens mij" problemen.
-
- Erelid
- Contacteer:
dat klopt en wordt ook steeds meer gedaan omdat mensen het nu zelf ook wel doorkrijgen.crutz schreef:maar dat kan je dus met kvv ook opvangen door enkele dagen zelf wat samen te stellen of bv een pensdag in te voeren (als ik je zo goed begrijp) net als bij mensen die brokken voerenien schreef:hoi KarinScooby schreef:Hoi Ien,ien schreef:Jack
Vaak geven de honden al seintjes dat ze het niet meer moeten.
Daarom ook redelijk veel overschakelen van merken

Ik zie het bij mijn buurhondjes.
merk A was het einde..ze vraten het.
Vriezer aangeschaft, wel honderd kilo voer ingeslagen..hondjes vraten het niet meer.
Merk B werd ingekocht..uiteindelijk hetzelfde verhaal
Nu heb ik ze geleerd hoe te combineren met BARF [en niet zo ingewikkeld te doen] en ze vreten nu alles!

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ien,ien schreef:hoi KarinScooby schreef:Hoi Ien,ien schreef:Jack
Van Carnibest weet ik dat dat iedere keer weer net iets anders is van samenstelling, omdat er nooit exact hetzelfde in zit aan vlees en groenten.
Wat voor problemen voorkom je eigenlijk als je het materiaal en de samenstelling van het voer afwisselt?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ien,ien schreef:merk A was het einde..ze vraten het.
Vriezer aangeschaft, wel honderd kilo voer ingeslagen..hondjes vraten het niet meer.
Ik ben toch blij dat ik in bijna negen jaar tijd nog nooit zulke moeilijke eters heb gehad!
Groetjes, Karen
-
- Erelid
- Contacteer:
Karin.Scooby schreef:[Wat voor problemen voorkom je eigenlijk als je het materiaal en de samenstelling van het voer afwisselt?
de fabrikant maakt grote partijen van zijn voeding..ze wisselen echt niet iedere dag af van samenstelling.
honden die altijd gewend zijn om 1 merk te eten kunnen na het eten van andere merken, verandering van samenstelling van het voer..gewoon prolemen krijgen. [diaree/maagdarmklachten geen acceptatie meer van het voer. enz
kan je op ieder forum lezen.

en verder zal in de toekomst onderzoek moeten uitmaken of kvv geen andere problemen heeft gegeven bij honden die dit hun leven lang gegeten hebben.
Bij de humane kvv zien wij nu al regelmatig ondervoeding bij bejaarden en zieke mensen [de kant en klaar incl diepvriesje en magnetronnetje doet opmars bij de langthuisblijvende alleenstaande ouderen/zieke]
De meest vinden het overings ook niet te [vr]eten.

-
- Erelid
- Contacteer:
heb je mazzelScooby schreef:Hoi Ien,ien schreef:merk A was het einde..ze vraten het.
Ik ben toch blij dat ik in bijna negen jaar tijd nog nooit zulke moeilijke eters heb gehad!

wandelingen met dorpsgenoten met hun honden daarvan is 90% de voeding het gesprek van de dag..ze willen niet,ze schijten blubber enz enz.
ik bemoei mij daar niet mee..en stuur ze door naar Petra...de dierenwinkel

ik hoor genoeg van haar

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, ik ben ook wel blij dat ik niet van die kieskeurige etertjes heb.
Maar ik wissel inderdaad heel veel af. Alle merken KVV geef ik, juist omdat ik niet zeker weet of de samenstelling van 1 merk zodanig goed is dat ze echt alles binnen krijgen. En inderdaad, ook om gewenning van de maag te voorkomen. Ik heb jarenlang met Beertje gezien hoe erg dat kan zijn (dat was op brokken) en juist doordat ik nu al een paar jaar veel wissel binnen de rauwe voeding is zijn maag bijna nooit meer van slag.
En daarnaast geef ik veel extraatjes zoals karnemelk, eitjes, groente/fruitmix bij eenzijdige vleesvoeding, etc.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de effecten van KVV op de langere termijn. Want Ineke heeft wel gelijk: we weten het nu nog niet, het is nu erg "in", maar je moet nog maar afwachten of de resultaten op de langere termijn goed zijn. Zelf verwacht ik van wel (mijn graadmeter is uiteindelijk toch de gezondheid van mijn honden), alleen wel op basis van gevarieerde voeding.
Ik denk dan ook dat het net zo slecht is om altijd maar 1 soort KVV te geven als dat een hond 1 soort brokken de rest van zijn leven krijgt.
Of slecht....beter een ander woord: beperkt.
Maar ik wissel inderdaad heel veel af. Alle merken KVV geef ik, juist omdat ik niet zeker weet of de samenstelling van 1 merk zodanig goed is dat ze echt alles binnen krijgen. En inderdaad, ook om gewenning van de maag te voorkomen. Ik heb jarenlang met Beertje gezien hoe erg dat kan zijn (dat was op brokken) en juist doordat ik nu al een paar jaar veel wissel binnen de rauwe voeding is zijn maag bijna nooit meer van slag.
En daarnaast geef ik veel extraatjes zoals karnemelk, eitjes, groente/fruitmix bij eenzijdige vleesvoeding, etc.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de effecten van KVV op de langere termijn. Want Ineke heeft wel gelijk: we weten het nu nog niet, het is nu erg "in", maar je moet nog maar afwachten of de resultaten op de langere termijn goed zijn. Zelf verwacht ik van wel (mijn graadmeter is uiteindelijk toch de gezondheid van mijn honden), alleen wel op basis van gevarieerde voeding.
Ik denk dan ook dat het net zo slecht is om altijd maar 1 soort KVV te geven als dat een hond 1 soort brokken de rest van zijn leven krijgt.
Of slecht....beter een ander woord: beperkt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Ien,ien schreef: De meest vinden het overings ook niet te [vr]eten.
Dit in tegenstelling tot vers vleesmaaltijden voor honden die ze toch doorgaans heerlijk vinden.

Groetjes, Karen
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
"Biologisch" is een beschermde term en mag je niet zomaar gebruiken. Alle biologische producten staan onder controle van stichting Skal. Op de verpakking moet dus het skal-nummer staan waaronder ze geregistreerd staan.ien schreef:klopt..want is er een keurmerk voor biologisch kvv voer?jacq1970 schreef: ze kunnen wel zeggen dat het geheel biologisch is maar das makkelijk gezegd.
Jacquelineik dacht het niet en zo niet dan moet je alleen op het "woord" afgaan. en dat doe ik dus niet..

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je mazzelien schreef:Hoi Ien,

wandelingen met dorpsgenoten met hun honden daarvan is 90% de voeding het gesprek van de dag..ze willen niet,ze schijten blubber enz enz.
ik bemoei mij daar niet mee..en stuur ze door naar Petra...de dierenwinkel

ik hoor genoeg van haar

Hoi Ien,
Ja, ik hoor het ook wel om me heen. Dan vraag ik me toch af hoe dat altijd weer komt. Wij zijn inmiddels vijf doggen verder en hebben zulke problemen nog nooit gehad, gelukkig.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Dibbes schreef:"Biologisch" is een beschermde term en mag je niet zomaar gebruiken. Alle biologische producten staan onder controle van stichting Skal. Op de verpakking moet dus het skal-nummer staan waaronder ze geregistreerd staan.
Dat klopt, daar ben ik inmiddels ook achter. Bandit heeft dit keurmerk echter niet?!

Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou de fabrikant van Bandit anders even een mailtje sturen. Ik ken hem en beetje en weet een ding zeker: alles wat in Bandit zit is puur biologisch, ik geloof eerder dat het met de kosten van een keurmerk te maken heeft... Maar nogmaals, dat is aan hem, niet aan mij...Scooby schreef:Hoi,Dibbes schreef:"Biologisch" is een beschermde term en mag je niet zomaar gebruiken. Alle biologische producten staan onder controle van stichting Skal. Op de verpakking moet dus het skal-nummer staan waaronder ze geregistreerd staan.
Dat klopt, daar ben ik inmiddels ook achter. Bandit heeft dit keurmerk echter niet?!
Verder ben ik ook voor variatie. Ik ben zelf een armetierige student, maar probeer vers voornamelijk af te wisselen met botten, vis, andere soorten spiervlees... Ik wissel eigenlijk liever KVV af met verschillende soorten zelfmaakmaaltijden dan verschillende soorten KVV met elkaar, of brokken met KVV... Het enige nadeel van KVV vind ik inderdaad dat de samenstelling altijd nagenoeg hetzelfde is (saaaaaiiii!) en dat het zo fijngemalen is... Dus als ik afwissel, dan meestal met andere vleessoorten, botten en grotere lappen vlees...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Geer,Geer schreef:Ik zou de fabrikant van Bandit anders even een mailtje sturen. Ik ken hem en beetje en weet een ding zeker: alles wat in Bandit zit is puur biologisch, ik geloof eerder dat het met de kosten van een keurmerk te maken heeft... Maar nogmaals, dat is aan hem, niet aan mij...
Hmm..., nou ik vind het erg bijzonder als iemand die beweert een 100% puur biologisch product op de markt te zetten, niet wil investeren in zo'n keurmerk. Met zo'n keurmerk draag je iets uit en zou het ook geloofwaardiger over komen. Het feit dat Bandit al een paar jaar bestaat en het keurmerk nog steeds niet heeft, maakt dat de geloofwaardigheid bij mij vragen oproept.
Groetjes, Karen
-
- Erelid
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
het is gewoon verboden om de term biologisch te gebruiken als je product en bedrijf niet zijn goedgekeurd door stichting Skal. Daar staan echt boetes op.Scooby schreef:Hoi Geer,Geer schreef:Ik zou de fabrikant van Bandit anders even een mailtje sturen. Ik ken hem en beetje en weet een ding zeker: alles wat in Bandit zit is puur biologisch, ik geloof eerder dat het met de kosten van een keurmerk te maken heeft... Maar nogmaals, dat is aan hem, niet aan mij...
Hmm..., nou ik vind het erg bijzonder als iemand die beweert een 100% puur biologisch product op de markt te zetten, niet wil investeren in zo'n keurmerk. Met zo'n keurmerk draag je iets uit en zou het ook geloofwaardiger over komen. Het feit dat Bandit al een paar jaar bestaat en het keurmerk nog steeds niet heeft, maakt dat de geloofwaardigheid bij mij vragen oproept.

-
- Erelid
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Dibbes schreef:het is gewoon verboden om de term biologisch te gebruiken als je product en bedrijf niet zijn goedgekeurd door stichting Skal. Daar staan echt boetes op.
Dat dacht ik dus ook...
Groetjes, Karen
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, ik weet er het fijne ook niet van, mail hem nou maar direct, hij zal het zelf wel uit kunnen leggen...ik weet het eerlijk niet en ben ook geen fabrikant. Voor zover ik weet is al het vlees, alle groentes en ook de vis die erin zit echt biologisch. Het gebeurt ook geregeld dat bepaalde dingen niet geleverd kunnen worden (bijvoorbeeld de lamspens) omdat het gewoon hardstikke lastig is (en duur) om biologische lammeren te vinden. Het is voor een beginnend merk (en hoewel het nu al wel langer bestaat is het nog steeds een erg klein en beginnend merk) nu eenmaal lastig om geld voor zo'n keurmerk op te hoesten, maar nogmaals, mail Bandit nu direct, voor ik dingen zeg die niet kloppen!
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is dat dus niet zo (antibiotica)... Maar nogmaals, mail Bandit direct, zij weten vast veel meer van de wet- en regelgeving dan ik!ien schreef:misschien heb ik het mis, maar las laatst dat lammeren altijd biologisch zijn?? idem geiten?Geer schreef: omdat het gewoon hardstikke lastig is (en duur) om biologische lammeren te vinden. !
Ik koop geen biolamspens, maar krijg wel hele pensen van hele jonge lammeren waar alleen wat gras inzit..