Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Donker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Donker

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als ik met Bram in het donker loop, is hij altijd super alert. Komt er iets 'vreemds' aan (een fietser ofzo) dan blijft hij staan opletten of het wel goedkomt. En hij blaft ook weleens ergens tegen (een geluid ofzo) terwijl hij eigenlijk bijna nooit blaft.

Volgens mij vindt hij het maar niks, het donker. Hij hobbelt altijd blij weer naar binnen, zo van dat hebben we ook weer gehad, nu veilig naar binnen.

Hebben meer honden dat?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, hier nog twee. Moos ziet in het donker ook allemaal dingen die er niet zijn. Staat hij opeens alert om zich heen te loeren, naar niks.

Ze waken ook meer als het donker is, en schrikken buiten sneller.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max is in het donker ook veel alerter,en Bente maakt daar misbruik van want zij kijkt gewoon vrolijk om zich heen alsof er niks aan de hand is.Of ze loopt te loeren naar katten :mrgreen:
Tenzij er echt iets "engs" is zoals een opwaaiende zak of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is ook veek allerter 's avonds. Dan moet ik haar echt bij me houden, want dan kan echt niemand in de buurt komen :19:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft in het donker veel aandacht voor een ruime omgeving terwijl als het licht is hij meer op zijn directe omgeving let :wink: Hij is dus ook alerter in het donker.

Ceasar, de bullmastif van mijn broer, is erg beschermend in het donker. Als ik 's avonds met hem loop is alles in zijn ogen verdacht en moet er niemand in de buurt komen. Ik kwam een keer een man tegen die dronken en luidruchtig was, ceasar liep naar de man toe en bleef bij hem staan todat ik langs was.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Donker

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Hebben meer honden dat?
Vooral lentepups en Buffy moest ook wel weer een beetje wennen en is alerter in het donker.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Hebben meer honden dat?
Vooral lentepups en Buffy moest ook wel weer een beetje wennen en is alerter in het donker.

Anne
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik bedacht me dat Bram donker ook eigenlijk helemaal niet gewend is. Ja, toen hij er net was stond ik om 3 uur buiten met hem om te plassen, maar dat was in de tuin.

Maar bovenstaande reacties zijn vast niet alleen van eigenaren van lentepups :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Hebben meer honden dat?

Anne
Ja, dat dacht ik dus ook. Ik bedacht me dat Bram donker ook eigenlijk helemaal niet gewend is. Ja, toen hij er net was stond ik om 3 uur buiten met hem om te plassen, maar dat was in de tuin.

Maar bovenstaande reacties zijn vast niet alleen van eigenaren van lentepups :wink:

Nee, Moos was een herft/winter pup, die is deels in het donker opgegroeid. Saar was een lentepupje, maar Moos is veeeeel allerter in het donker dan Saar :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, Yentie heeft het ook heel sterk. Die gaat ook spontaan op haar handrem staan als het haar uitkomt omdat het eng is buiten.
En ik kan me herinneren dat Toby er ook erg naar neigde toen hij klein was. Maar we hebben dat gewoon genegeerd en gezorgd dat we ons hetzelfde gedragen als dat we overdag buiten lopen. Ook bij Yentie doen we dat zo en het werkt wel om haar duidelijk te maken dat buiten zijn, dag of avond, gewoon leuk is. Maar ze blijven allemaal alerter dan bij daglicht, absoluut. Ik vind dat zelf ook vervelend, want vaak is er helemaal niks aan de hand maar doordat ze zo onderzoekend om zich heen lopen te kijken zien ze dus wel elke kat of hond in de verte. :N: :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Ja, onze Lek is ook veel alerter in het donker! In het begin dacht ik nog dat er iemand om het huis sloop (ik zit meestal buiten met de honden), maar nu weet ik beter. Maar hier schuifelt vanalles door het struikgewas waaronder slangen en schorpioenen, dus ik ben wel blij dat ze zo alert is!
Het is ook geen lentepup, omdat we dat seizoen hier niet kennen :smile: ! Hier is het altijd rond 6 of 7 uur 's avonds pikdonker!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Tosca is sinds een half jaar ofzo (ze is nu drie) superwaaks in het donker. En dan vooral naar vreemde honden. Vervelend, want ik kan haar nu 's avonds niet meer los laten lopen!
Zoek stok!
Zeer actief

mitmig schreef:Ja, onze Lek is ook veel alerter in het donker! In het begin dacht ik nog dat er iemand om het huis sloop (ik zit meestal buiten met de honden), maar nu weet ik beter. Maar hier schuifelt vanalles door het struikgewas waaronder slangen en schorpioenen, dus ik ben wel blij dat ze zo alert is!
Het is ook geen lentepup, omdat we dat seizoen hier niet kennen :smile: ! Hier is het altijd rond 6 of 7 uur 's avonds pikdonker!
Haha, ik dacht even SLANGEN en SCHORPIOENEN???? Toen zag ik waar je woont :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Zoek stok! schreef:[Haha, ik dacht even SLANGEN en SCHORPIOENEN???? Toen zag ik waar je woont :mrgreen: :mrgreen:
Je kunt je dus waarschijnlijk wel voorstellen dat ik blij ben met een waaks hondje hier in het donker!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Haha, grappig om te lezen dat meerdere honden dit hebben. Mijn hond is heel alert 's avonds en houdt iedereen en alles in de gaten. Hij gedraagt zich ook veel manser (of hoe je dat ook schrijft)...staart omhoog, borst naar voren, kop in de lucht.

Groetjes

Afbeelding
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

Zoek stok! schreef:Als ik met Bram in het donker loop, is hij altijd super alert. Komt er iets 'vreemds' aan (een fietser ofzo) dan blijft hij staan opletten of het wel goedkomt. En hij blaft ook weleens ergens tegen (een geluid ofzo) terwijl hij eigenlijk bijna nooit blaft.

Volgens mij vindt hij het maar niks, het donker. Hij hobbelt altijd blij weer naar binnen, zo van dat hebben we ook weer gehad, nu veilig naar binnen.

Hebben meer honden dat?
Yep, hier idem.

Groeten,
Eelco
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel wil nog wel eens waakserig gaan doe naar donkere objecten die niet thuishoren op ons laatste rondje.
Opwaaiende zakjes... woef.
Puck is altijd erg alert, maar in het donker merk ik het nog duidelijker.
Het is een schijtlaars van de bovenste plank als het gaat om kleine blaffende hondjes (dan rent ze naar huis al piepend en jankend, de tut) maar als er mensen lopen gaat ze schuin voor me of achter me lopen al naar gelang de positie van de andere persoon. Ze doet niets, maar blokt.Ze moeten langs haar om bij mij te komen.
Heel apart, heb dit nog nooit gehad met een hond.

Doet de passant aardig, (ben jij een mooie hond zeg, kom eens hier) dan verandert ze direct in een hevig kwispelende zoenende en lebberende knuffelkoe.
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep heeft het ook. Die gaat in het donker blaffen tegen lantarenpalen, vuilniszakken en tuinstoelen :wink:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

Domie schreef:Joep heeft het ook. Die gaat in het donker blaffen tegen lantarenpalen, vuilniszakken en tuinstoelen :wink:
Die zijn ook HEEEEEL gevaarlijk :pffff:

Groeten,
Eelco
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”