Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DNA opslag

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

DNA opslag

Ongelezen bericht door crutz »

pas geleden was ik al op zoek naar een mogelijkheid om van onze honden het DNA op te laten slaan (voor afstamming zeg maar), dit om evt gezeur in de toekomst te voorkomen
Had de RvB al gebeld of dit bij hun al mogelijk was, nou nee dus, daar deden ze nog niet aan, ff zoeken op google gaf meer resultaat,
http://www.gencouns.nl/
Iemand hier bekend mee of ervaring mee of wat is jullie mening hierover????

Wil t materiaal van onze honden dus in elkgeval op laten slaan (bepaling van t profiel kan in mijn ogen achteraf ook nog altijd op t moment dat daar vraag naar is)

Gr.
Carmen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik weet dat het bij de duitse herders wel wordt gedaan. Bij Tuana haar ouders en Nanni zelf is het DNA opgeslagen.

Het is alleen jammer dat je meer dan 100 euro PER Hond betaald om het bloed te laten testen. Dus stel ik wil weten of Nanni haar ouders der echte ouders zijn, betaal ik 100 euro voor Nanni, 100 euro voor mams en 100 euro voor paps.
Dat vind ik wel erg veel van het goede :eek:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door diana25 »

ik heb van mijn duitseherder ook dna vast laten leggen . dit heb ik gelijk gedaan met afrontgeren van heupen en ellebogen . dit heb ik in duitsland laten doen. volgen mij via de sv er staat ook een stempel in zijn rashondenlogboek. ik heb een bevestiging gekregen met een dna-nummer om het eventueel op te vragen. hoe dat in nederland werkt weet ik niet .
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Bij Mastiffs wordt het ook gedaan, als je wilt kan ik wel uitzoeken, waar...
Contractueel ben ik verplicht om dat ook van eventuele nakomelingen van mijn Puck op te laten slaan. ( die komen er niet hoor...)
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: DNA opslag

Ongelezen bericht door Xhrista »

crutz schreef:Wil t materiaal van onze honden dus in elkgeval op laten slaan (bepaling van t profiel kan in mijn ogen achteraf ook nog altijd op t moment dat daar vraag naar is)

Gr.
Carmen
Waarschijnlijk gaan we ook daar DNA van Saarlozen opslaan.Mensen van dat bedrijf zijn altijd druk bezig voor de honden.

Gr. Christa
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

jidde schreef:Ik weet dat het bij de duitse herders wel wordt gedaan. Bij Tuana haar ouders en Nanni zelf is het DNA opgeslagen.

Het is alleen jammer dat je meer dan 100 euro PER Hond betaald om het bloed te laten testen. Dus stel ik wil weten of Nanni haar ouders der echte ouders zijn, betaal ik 100 euro voor Nanni, 100 euro voor mams en 100 euro voor paps.
Ik heb toevallig een paar dagen geleden de raad van beheer hierover gebeld.
Ik kreeg het antwoord dat het 130 per nest kost! Dat scheelt nogal dus.
Wel moet je natuurlijk de bloedafnames bij de honden betalen.

Had jij dat ook nagevraagd bij de raad?
:denken:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Re: DNA opslag

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

crutz schreef:pas geleden was ik al op zoek naar een mogelijkheid om van onze honden het DNA op te laten slaan (voor afstamming zeg maar), dit om evt gezeur in de toekomst te voorkomen
Had de RvB al gebeld of dit bij hun al mogelijk was, nou nee dus, daar deden ze nog niet aan, ff zoeken op google gaf meer resultaat,
http://www.gencouns.nl/
Iemand hier bekend mee of ervaring mee of wat is jullie mening hierover????

Wil t materiaal van onze honden dus in elkgeval op laten slaan (bepaling van t profiel kan in mijn ogen achteraf ook nog altijd op t moment dat daar vraag naar is)

Gr.
Carmen
euh een paar haren in de vriezer ofzo? Volgens CSI kan er van alles. Weet niet hoe het in het echt werkt... :wink:
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

mag ik eens vragen wat de reden is om dna op te slaan ?
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
jidde

shiba schreef:
jidde schreef:Ik weet dat het bij de duitse herders wel wordt gedaan. Bij Tuana haar ouders en Nanni zelf is het DNA opgeslagen.

Ik heb toevallig een paar dagen geleden de raad van beheer hierover gebeld.
Ik kreeg het antwoord dat het 130 per nest kost! Dat scheelt nogal dus.
Wel moet je natuurlijk de bloedafnames bij de honden betalen.

Had jij dat ook nagevraagd bij de raad?
:denken:
Bij de DH gaat het via de SV :wink: En iemand van het duitse herderforum wilde het graag weten, wie de vader van haar nestje pups was. Dus die heeft navraag gedaan
jidde

dragonsstarr schreef:mag ik eens vragen wat de reden is om dna op te slaan ?
Zo is de kans een stuk kleiner dat er geshoemeld wordt met de ouderdieren. Ik kan best zeggen dat Piet (mijn eigen reu) de vader is, maar in werkelijk is Kees (die niet aangekeurd is en ook eigen bezit) de vader is
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”