Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het niet meer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jidde schreef:Hier hetzelfde "probleem" :smile:
Tuana vind andere honden erg leuk (wel een beetje eng) en loopt ook dus naar alle honden toe. Meestal lijnen we haar wel aan voordat zij de hond ziet, maar dat lukt niet altijd.
Wij rennen dan gillend en vrolijk de andere kant op, dan kiest ze toch voor ons. Niet dat ze netjes voorkomt, maar ze rent wel onze kant op :mrgreen:

Ik zou me er niet druk over maken. Het is alleen soms vervelend als de andere hond niet zo van honden houdt. Dan loop ik er wel snel heen of ren heeeeeeeeel hard weg :pffff:
Ik denk dat je daar toch wel mee op moet passen.
Als jullie gillend wegrennen bij het zien van andere honden kan Tuana (die dus al wat onzeker is tov honden) wel de verkeerde indruk krijgen....baasjes rennen weg dus kennelijk is er iets.....

Ik zou gewoon een zijpad nemen o.i.d. maar niet hysterisch gaan rennen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef: om die reden corrigeer ik, als ik al corrigeer, enkel wanneer ze nog op afstand zijn, en niet willen komen. het 'op afstand blijven' is niet goed, het bij de baas zijn (wie naar wie komt maakt niet uit) is altijd goed. no matter what.
Okay, ik snap het!! Zal mijn emoties in het vervolg verborgen houden :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Geer schreef:Oooh, herkenbaar! Sophie was net zo....die begon rond dezelfde tijd alleen maar oog te hebben voor honden, en niet meer voor mij. Daar kan je je aan ergeren, maar je kunt het ook omkeren: geniet ervan! Je hebt gewoon een hond die heel goed met andere honden op kan schieten en blijkbaar altijd succes heeft. Da's veeeel leuker dan een hond die continu mot heeft, of een hond die bang is om ergens op af te gaan.. Sinds ik zo ben gaan denken, moest ik altijd wel lachen om kleine Sophietje die de benen nam. Ookal stond ik een uur te wachten.
Ja als je het zo bekijkt. Het is inderdaad wel bijzonder dat Bram echt met elke hond (twee exemplaren daargelaten, die hebben hem gebeten) kan opschieten. En we komen er nogal wat tegen. Het maakt hem echt niet uit wat voor hond het is, als het maar een hond is :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Maar ik heb het idee dat Bram toch weer net een tikkie baasgerichter is dan Moos, dus je weet het nooit :wink:
Karakter Kooikerhondje:
Het kooikerhondje is een lief, vrolijk en pittig hondje, attent en intelligent, dat in hoge mate bereid is om voor de baas te werken. Hij is goed waaks, maar slaat alleen aan als er reden voor is. Het kooikerhondje is gevoelig voor lawaai en harde woorden. Hij is geen allemansvriend en is aanvankelijk terughoudend tegenover vreemden, kinderen en andere honden. Afhankelijk van het temperament zal hij vluchten of grauwen als hij zich onzeker voelt. Heeft hij iemand geaccepteerd dan is er een vriendschap voor het leven gesloten.
Van huis uit is het kooikerhondje een werkhondje: assistent van de kooibaas, bewaker van huis en erf, verdelger van muizen, mollen en ratten. Dat houdt in dat hij veel beweging nodig heeft. Een hond die te veel thuis zit en niet verder komt dan de eigen tuin, al is die nog zo groot, wordt geestelijk en lichamelijk tekort gedaan. De eigenaar moet de intelligentie van het hondje, zijn opmerkzaamheid, zijn werklust en de sterke band met de baas uitbuiten, door veel met de hond bezig te zijn. Hoewel er tegenwoordig nog steeds kooikerhondjes zijn die in de eendenkooi hun werk verrichten, zullen de meeste hondjes daar niet aan toe komen. In vorm van spel, cursussen op gebied van gedrag, gehoorzaamheid en behendigheid, speuren en zoeken zal 'plaatsvervangend' werk gezocht moeten worden. Samen iets ondernemen met de baas is zijn lust en leven.

Ik wil m'n geld terug :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Maar ik heb het idee dat Bram toch weer net een tikkie baasgerichter is dan Moos, dus je weet het nooit :wink:
Karakter Kooikerhondje:
Het kooikerhondje is een lief, vrolijk en pittig hondje, attent en intelligent, dat in hoge mate bereid is om voor de baas te werken. Hij is goed waaks, maar slaat alleen aan als er reden voor is. Het kooikerhondje is gevoelig voor lawaai en harde woorden. Hij is geen allemansvriend en is aanvankelijk terughoudend tegenover vreemden, kinderen en andere honden. Afhankelijk van het temperament zal hij vluchten of grauwen als hij zich onzeker voelt. Heeft hij iemand geaccepteerd dan is er een vriendschap voor het leven gesloten.
Van huis uit is het kooikerhondje een werkhondje: assistent van de kooibaas, bewaker van huis en erf, verdelger van muizen, mollen en ratten. Dat houdt in dat hij veel beweging nodig heeft. Een hond die te veel thuis zit en niet verder komt dan de eigen tuin, al is die nog zo groot, wordt geestelijk en lichamelijk tekort gedaan. De eigenaar moet de intelligentie van het hondje, zijn opmerkzaamheid, zijn werklust en de sterke band met de baas uitbuiten, door veel met de hond bezig te zijn. Hoewel er tegenwoordig nog steeds kooikerhondjes zijn die in de eendenkooi hun werk verrichten, zullen de meeste hondjes daar niet aan toe komen. In vorm van spel, cursussen op gebied van gedrag, gehoorzaamheid en behendigheid, speuren en zoeken zal 'plaatsvervangend' werk gezocht moeten worden. Samen iets ondernemen met de baas is zijn lust en leven.

Ik wil m'n geld terug :wink:
hahaha, nou, de Maltezer is volgens de rasbeschrijving 'verliefd op de baas'

jaja, maar mensenpoep is leuker!

Ik wil ook mijn geld terug! :boos:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Moos schreef:
Geer schreef: En twee... ik weet niet of je de 'doorlooptactiek' nu ineens moet gaan proberen... Bij Sophie helpt het nu wel weer, nu ze ouder en rustiger is, maar toen ze echt aan het puberen was niet. Dan kon ik weglopen wat ik wilde, ze kwam gewoon lekker niet. :
Maar Sophie is ook een Basset he, die luisteren toch al slecht, velen kunnen nooit loslopen.

(sorry Geer, kon het niet laten, inkoppertje :mrgreen: )

quote]

Nou, daar zeg je wat... Ik denk dat er veel Bassetbazen zijn die dat toch in hun achterhoofd hebben zitten.. Hun Basset vervolgens na dit soort capriolen aan de lijn doen...en nooit meer los durven laten. Doodzonde! Het heeft misschien wat voeten in de aarde, maar los leren lopen kunnen ze allemaal! :wink:
Moos
Zeer actief

Geer schreef:
Moos schreef:
Geer schreef: En twee... ik weet niet of je de 'doorlooptactiek' nu ineens moet gaan proberen... Bij Sophie helpt het nu wel weer, nu ze ouder en rustiger is, maar toen ze echt aan het puberen was niet. Dan kon ik weglopen wat ik wilde, ze kwam gewoon lekker niet. :
Maar Sophie is ook een Basset he, die luisteren toch al slecht, velen kunnen nooit loslopen.

Nou, daar zeg je wat... Ik denk dat er veel Bassetbazen zijn die dat toch in hun achterhoofd hebben zitten.. Hun Basset vervolgens na dit soort capriolen aan de lijn doen...en nooit meer los durven laten. Doodzonde! Het heeft misschien wat voeten in de aarde, maar los leren lopen kunnen ze allemaal! :wink:
Dat denk ik ook ja. Alhoewel er hier in het bos ook een aantal mensen met Labjes lopen die nooit losmogen, want dan lopen ze weg :denken: . En die mensen hebben toch echt het ras niet als excuus kunnen gebruiken om de hond nooit meer los te laten...
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Moos schreef:
Geer schreef:
Moos schreef:

Dat denk ik ook ja. Alhoewel er hier in het bos ook een aantal mensen met Labjes lopen die nooit losmogen, want dan lopen ze weg :denken: . En die mensen hebben toch echt het ras niet als excuus kunnen gebruiken om de hond nooit meer los te laten...
Je hebt natuurlijk weglopen en weglopen. En ik denk dat wat 99,9% van de honden die volgens de baas 'weglopen' (zoals ook Sophie en Bram doen) helemaal niet weglopen, maar gewoon toegeven aan een prikkel die sterker is dan de baas. En rond een bepaalde leeftijd is de prikkel 'vreemde hond' vaak sterker dan de prikkel 'leuke baas'... Maar dat is absoluut geen weglopen, dat is gewoon toegeven aan een sterke prikkel. ALs je 't zo bekijkt is er eigenlijk niets aan de hand :wink: Mensenpubers staan ook een tijd lang open voor allerhande prikkels uit hun omgeving, om vervolgens aan 't einde van de pubertijd weer terug te keren tot weldenkend en sociaal burger. Gelukkig duurt de pubertijd bij honden wat korter :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Geer schreef:
Je hebt natuurlijk weglopen en weglopen. En ik denk dat wat 99,9% van de honden die volgens de baas 'weglopen' (zoals ook Sophie en Bram doen) helemaal niet weglopen, maar gewoon toegeven aan een prikkel die sterker is dan de baas. En rond een bepaalde leeftijd is de prikkel 'vreemde hond' vaak sterker dan de prikkel 'leuke baas'... Maar dat is absoluut geen weglopen, dat is gewoon toegeven aan een sterke prikkel. ALs je 't zo bekijkt is er eigenlijk niets aan de hand :wink: :
Ja, dat denk ik inderdaad ook. 1 meneer met een 'weglopend' labje noemt 'in de sloot springen als de baas dat liever niet heeft' weglopen.
Tja, dat noem ik dus geen weglopen, dat noem ik doen wat een labje graag doet en die prikkel is dan sterker dan de saaie sok van een baas die schreeuwend aan de kant staat 'KOM HIERRRRRR, NEEEE, NOU POTVER!!!!!!!"

Ik vind het ook strontvervelend als Moos mensenpoep geroken heeft en niet meer komt, maar ik schiet dan niet in de stress. Ik weer waat hij is (in de bosjes) en ik weet ook dat hij wel weer terugkomt als het op is, belgh!
Ik vind dat heel vervelend en hoogst irritant, maar er is verder geen gevaar (hij rent geen weg op ofzo) en ik weet ook dat hij komt als hij klaar is met eten en de sterkere prikkel dan de baas dus 'op' is.
Maar er zijn inderdaad mensen die om minder hun hond constant aangelijnd houden.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Geer schreef: Je hebt natuurlijk weglopen en weglopen. En ik denk dat wat 99,9% van de honden die volgens de baas 'weglopen' (zoals ook Sophie en Bram doen) helemaal niet weglopen, maar gewoon toegeven aan een prikkel die sterker is dan de baas. En rond een bepaalde leeftijd is de prikkel 'vreemde hond' vaak sterker dan de prikkel 'leuke baas'... Maar dat is absoluut geen weglopen, dat is gewoon toegeven aan een sterke prikkel. ALs je 't zo bekijkt is er eigenlijk niets aan de hand :wink: Mensenpubers staan ook een tijd lang open voor allerhande prikkels uit hun omgeving, om vervolgens aan 't einde van de pubertijd weer terug te keren tot weldenkend en sociaal burger. Gelukkig duurt de pubertijd bij honden wat korter :mrgreen:
Precies! En je komt hier pas achter wanneer je hond 'over' de puberteit heen is en jij, als verstandige baas, je hond hebt bijgestaan in deze periode. En of dat nu is door weg (of door) te lopen, door (tijdelijk) aan te lijnen of door geduldig te wachten tot hondje-lief weer aandacht voor jou heeft, dat maakt, volgens mij, niet zo veel uit. Kies een methode die bij Bram past en waren jullie je allebei goed bij voelen.
Ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met Bram wat 'luisteren' betreft.

Groet,
Rami
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Hij weet wel dat er iets is, want hij zit de hele avond al bij me te slijmen. Normaal wil hij echt niet op schoot, maar nu moest hij heel lang geknuffeld worden. Flapdrol.
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Hij komt het weer even goed maken :wink:

(en je voert hem nog steeds Pokon zie ik :eek: )
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Hij komt het weer even goed maken :wink:

Ja, hij is helemaal dol op me. Gezicht likken, overal mee naar toe lopen, bewonderend kijken.....totdat er een hond in het zicht komt :smile:

Hij is niet meer in de lengte gegroeid volgens mij, maar is nu een beetje aan het 'uitdikken'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Zoek stok! schreef:
estelle schreef:waar ligt Bunnik ergens????
Heel ver bij jou vandaan :wink: (had al een keer gevraagd waar jij woont).

Dat is bij Utrecht.
oh das jammer anders had het wel leuk geweest.
Als je tenminste met enge hedders durft te wandelen hahahahaha
Moos
Zeer actief

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:

Dat is bij Utrecht.
Waarom woon jij dan ook zo ver weg :jank:

Ik wil met Saar ook graag gebruik maken van 1 of 2 van jouw enge Hedders, maar we wonen ongeveer zover bij elkaar vandaan als maar kan geloof ik....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:

Dat is bij Utrecht.
Bram vindt ZELFS :wink: enge hedders leuk. Hier in de buurt is een echte waakherder die met z'n kop al blaffend door het hek komt. Geloof het of niet, maar Bram gaat daar dan kwispelend bij staan. De herder is elke keer zo verbaasd, dat hij ophoudt met blaffen en dan gaan ze elkaar besnuffelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik heb alleen je berichtje gelezen en dus niet alle reakties van anderen.
Misschien zijn anderen me dus al voor geweest :19:
Ik zie het als volgt; Bram weet dat jij hem in de gaten houdt. En dus niet andersom. Ikzelf heb Devlin nog nooit hoeven te halen. Al vanaf pup heb ik haar aangeleerd om op mij te letten en niet andersom. Prima als ze wilde spelen met een andere hond, maar ik liep door na een bepaalde tijd. Dan moest ze kiezen en koos ze ten alle tijden mij.
Ik ben tenslotte degene die haar voedsel kan bezorgen en niet die andere hond. Zo gauw als ze bij mij was kreeg ze een brokje.

Ook als ze zich uit zichzelf ooit meldde bij me dan kreeg ze er een beloning voor.

Mijn vorige hond daarmee deed ik het zoals jij en die heeft totdat ze stierf altijd een houding gehad van: Ik kom wel als het mij uitkomt, of wanneer je echt zo boos bent dat je me hierna een dag niet meer aan gaat kijken.

Vooralsnog ben ik er een voorstander van om foutief gedrag te negeren en goed gedrag te belonen. Zelfs al zijn het hele kleine stapjes.
Al komt Bram bij wijze van spreken 25 centimer naar je toe dan wordt hij daarvoor al beloond. En dat hoeft dan niet een beloning in de vorm van voedsel te zijn. Knuffelen of een klopje op zijn zij kan ook.

Bij mij werkt het 100% :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Hij komt het weer even goed maken :wink:

Ja, hij is helemaal dol op me. Gezicht likken, overal mee naar toe lopen, bewonderend kijken.....totdat er een hond in het zicht komt :smile:

Hij is niet meer in de lengte gegroeid volgens mij, maar is nu een beetje aan het 'uitdikken'.
Nou, kijk, je kan het ook zo zien, bij Moos is het: hij is helemaal dol op me. Gezicht likken, overal mee naar toe lopen, bewonderend kijken.....totdat er menspoep te ruiken valt.

Het kan altijd erger :mrgreen:

En, volgens mij is Bram minstens 10 cm. groter dan 1.5 maand geleden :pffff:

:mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Ik wil met Saar ook graag gebruik maken van 1 of 2 van jouw enge Hedders, maar we wonen ongeveer zover bij elkaar vandaan als maar kan geloof ik....
Zeg Marloes, 1 enge hedder lijkt me eng genoeg voor Saar hoor! Er zijn toch veel meer herders op het forum?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Nou, kijk, je kan het ook zo zien, bij Moos is het: hij is helemaal dol op me. Gezicht likken, overal mee naar toe lopen, bewonderend kijken.....totdat er menspoep te ruiken valt.
Ik heb gewoon het geluk dat we bijna nooit mensenpoep tegenkomen!! :mrgreen:
Moos schreef: En, volgens mij is Bram minstens 10 cm. groter dan 1.5 maand geleden :pffff:

Klopt, hij komt nu al tot m'n scheenbeen!! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Frederique schreef:Ik heb alleen je berichtje gelezen en dus niet alle reakties van anderen.
Ik zie het als volgt; Bram weet dat jij hem in de gaten houdt. En dus niet andersom. Ikzelf heb Devlin nog nooit hoeven te halen. Al vanaf pup heb ik haar aangeleerd om op mij te letten en niet andersom. Prima als ze wilde spelen met een andere hond, maar ik liep door na een bepaalde tijd. Dan moest ze kiezen en koos ze ten alle tijden mij.
Ik ben tenslotte degene die haar voedsel kan bezorgen en niet die andere hond. Zo gauw als ze bij mij was kreeg ze een brokje.
Deze methode heb ik met Saar ook gehanteerd, en Saar luistert inderdaad 99% van de tijd, en houdt mij beter in de gaten dan ik haar.
Maarrrrr ik ben er van overtuigd dat dat ook gewoon aan Saars karakter ligt. Moos had namelijk als heel klein pupje al zoiets van 'nou, deze mensen vind ik ook leuk, dan ga ik wel met hen en die leuke hond mee naar huis, doeiiiiiii'
Die was/is gewoon heel zelfstandig.

Saar is juist er afhankelijk van mij, en houdt mij daarom zo goed in de gaten, niet alleen door de door mij gehanteerde methode. Ik kon bij Saar die methode hanteren omdat ze altijd voor mij koos. Bij Moos kon dat niet, want die ging niet zo lief met andere mensen mee naar huis.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Ik wil met Saar ook graag gebruik maken van 1 of 2 van jouw enge Hedders, maar we wonen ongeveer zover bij elkaar vandaan als maar kan geloof ik....
Zeg Marloes, 1 enge hedder lijkt me eng genoeg voor Saar hoor! Er zijn toch veel meer herders op het forum?
Nou, oke, 1 enge Hedder dan. :wink:

Er zijn wel meer Herders op het forum, maar volgens mij niemand die bij mij in de buurt woont. Er woont namelijk behalve Branka niemand bij mij in de buurt :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Klopt, hij komt nu al tot m'n scheenbeen!! :mrgreen: :mrgreen:
Zie je, ik dacht het wel!

Da's al een stuk beter dan Saar, die komt tot de bovenkant van mijn wandelschoenen :smile:
Afbeelding
estelle

Vind ik ook wel jammer hoor.
Je leest wel meer hier dat mensen wat hulp zoeken en dat lijkt me altijd leuk om dan te kunnen helpen dmv wandelen of mn hedders ter beschikking te stellen haha maar ja dat verdomde Groningen ook he!!! :boos:
Moos
Zeer actief

estelle schreef:Vind ik ook wel jammer hoor.
Je leest wel meer hier dat mensen wat hulp zoeken en dat lijkt me altijd leuk om dan te kunnen helpen dmv wandelen of mn hedders ter beschikking te stellen haha maar ja dat verdomde Groningen ook he!!! :boos:
Ja, hahaha, en dat verdomde Schoorl in die kop van Noord-Holland ligt ook al in zo'n uithoek!
Laatst gewijzigd door Moos op 25 sep 2005 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Frederique schreef:Ik heb alleen je berichtje gelezen en dus niet alle reakties van anderen.
Deze methode heb ik met Saar ook gehanteerd, en Saar luistert inderdaad 99% van de tijd, en houdt mij beter in de gaten dan ik haar.
Maarrrrr ik ben er van overtuigd dat dat ook gewoon aan Saars karakter ligt. Moos had namelijk als heel klein pupje al zoiets van 'nou, deze mensen vind ik ook leuk, dan ga ik wel met hen en die leuke hond mee naar huis, doeiiiiiii'
Die was/is gewoon heel zelfstandig.

Saar is juist er afhankelijk van mij, en houdt mij daarom zo goed in de gaten, niet alleen door de door mij gehanteerde methode. Ik kon bij Saar die methode hanteren omdat ze altijd voor mij koos. Bij Moos kon dat niet, want die ging niet zo lief met andere mensen mee naar huis.
Ben ik het mee eens. Ik denk dat Bram uiteindelijk wel komt, maar dan ben ik al 10 km verder. Hij raakt niet in paniek als hij mij niet ziet. Ik heb me laatst een hele tijd verstopt terwijl hij aan het spelen was met een andere hond. Maar meneer kijkt helemaal niet meer!!

Het is helemaal niet slecht bedoeld (ga ik maar vanuit), maar hij is dan zo bezig met die andere honden dat hij mij letterlijk vergeet. Bram is altijd al zelfstandig geweest, zelfs als pupseltje.

Het is dus ook een stuk karakter van de hond. Ik denk dus dat ik weg ga lopen, maar dat ik hem dan nog wel even roep. Zodat hij tenminste ziet dat ik wegloop :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

estelle schreef:
jidde schreef:Hier hetzelfde "probleem" :smile:
Tuana vind andere honden erg leuk (wel een beetje eng) en loopt ook dus naar alle honden toe. Meestal lijnen we haar wel aan voordat zij de hond ziet, maar dat lukt niet altijd.
Wij rennen dan gillend en vrolijk de andere kant op, dan kiest ze toch voor ons. Niet dat ze netjes voorkomt, maar ze rent wel onze kant op :mrgreen:

Ik zou me er niet druk over maken. Het is alleen soms vervelend als de andere hond niet zo van honden houdt. Dan loop ik er wel snel heen of ren heeeeeeeeel hard weg :pffff:
Ik denk dat je daar toch wel mee op moet passen.
Als jullie gillend wegrennen bij het zien van andere honden kan Tuana (die dus al wat onzeker is tov honden) wel de verkeerde indruk krijgen....baasjes rennen weg dus kennelijk is er iets.....

Ik zou gewoon een zijpad nemen o.i.d. maar niet hysterisch gaan rennen.
Tja, ze heeft dus al een keer gehad dat ze op een hond afrende die dus lelijk deed tegen haar (dezelfde hond die 4 jaar geleden Nanni gebeten had) :19: En gillend wegrennen, bedoel ik dus gewoon vrolijk, zodat ik leuker ben dan de andere hond
En als het een grote afstand is, kan ik ook gewoon weglopen en 1x roepen, maar gister stond er opeens eentje voor mijn neus, moest ik dus wle wat meer uit de kast halen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Moos schreef:
estelle schreef:
Zoek stok! schreef:

Dat is bij Utrecht.
Waarom woon jij dan ook zo ver weg :jank:

Ik wil met Saar ook graag gebruik maken van 1 of 2 van jouw enge Hedders, maar we wonen ongeveer zover bij elkaar vandaan als maar kan geloof ik....
je mag nanni wel een keer lenen, die vind kleintjes wel prima :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Wat Bram doet is vrij normaal voor een jonge hond van die leeftijd; helemaal voor een hondje zoals Bram dat dol is op andere honden.
Maar toch kom ik nooit iemand tegen die dat ook heeft. Alle honden die ik zie, komen gewoon mee als de baas roept. Ja soms moeten ze twee keer roepen, maar niet zoals bij mij dat ik gewoon niet besta. Of is het dat die mensen die hetzelfde hebben als ik niet los gaan lopen met hun hond in het bos??
Je hebt nog nooit met die van mij gewandeld merk ik wel :mrgreen:
Ik heb het er bij Bruno nooit uitgekregen en dat heeft hem zelfs een deel van een oor gekost maar uiteindelijk heb ik me er voor een deel in geschikt en is het ook redelijk hanteerbaar geworden.Bruno is nu op een leeftijd dat hij dat niet meer doet maar Tomas heeft het overgenomen.Als er teveel honden zijn laat ik hem niet meer los.Ik loop liefst op tijden dat er verder niemand in de buurt is.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Volgens mij hebben alle honden wel zo'n periode en volgens mij komt het met de meeste honden naderhand weer goed. Ik heb ook aardig wat voor Jan met de korte achternaam gestaan met Jack hoor. :roll:

Wat ik ervan geleerd heb:
- niet bij je roepen als hij midden in het spel zit. Goeie kans dat hij toch niet luistert, en je wilt juist voorkomen dat hij niet luistert als je roept. Dus pas roepen als hij net even om zich heen gaat staan kijken wat er nog meer voor leuks is.

- Leuk zijn, lekkere dingen en spannende speeltjes bij je hebben en flink belonen als hij komt (duh)

- Niet lief blijven, maar ook never nooit niet straffen als hij wel komt. Als hij hoort dat je roept, je gewoon recht aankijkt en dan weer dingen voor zichzelf gaat doen, ja hallo, dat pikken we niet. In zo'n geval loop ik dus vloekend en tierend op Jack af, en *zodra* hij dan een tikje timide naar me toe komt draai ik om als een blad aan een boom, dan is het goedzo en koekies.

- Niet gaan 'vangen'. Ik ken bazen die dat uit pure wanhoop gingen (proberen te) doen bij hun hond, en die honden kunnen dus bijna niet meer los.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”