Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bandit?
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heeft niet alleen met de maaginhoud te maken, Ineke, ook met het land waarop ze staan. Er mogen dus ook geen niet-biologische of chemische zooi gebruikt worden om bijvoorbeeld de groei van het gras te bevorderen. Dus bijvoorbeeld geen bemesting met mest van niet biologische varkens of koeien.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
http://www.skal.com/
Ter info.
Als je dan kijkt bij Bio controle zie je in de tekst een linkje staan naar de SKAL certificatiegroindslagen biologische producten Nederland.
Dit staat er onder andere:
Ter info.
Als je dan kijkt bij Bio controle zie je in de tekst een linkje staan naar de SKAL certificatiegroindslagen biologische producten Nederland.
Dit staat er onder andere:
2. Op het moment van het van kracht worden van deze Certificatiegrondslagen vielen
onder de werkingssfeer van Verordening (EEG) Nr. 2092/91 en het
Landbouwkwaliteitsbesluit biologische productiemethode:
a. Onverwerkte plantaardige landbouwproducten;
Skal-Certificatiegrondslagen Biologische Productie Nederland Skal-R21
Stichting Skal 16 september 2005 pagina 4 van 29
b. Dieren en onverwerkte dierlijke producten met uitzondering van aquacultuur en
producten van aquacultuur1;
c. Verwerkte plantaardige landbouwproducten en dierlijke producten bestemd voor de
menselijke voeding;
d. Diervoeders, mengvoeders en voedermiddelen met uitzondering van diervoeders
voor gezelschapsdieren, pelsdieren en aquacultuurdieren,
voor zover deze zijn gekenmerkt met een naar de biologische landbouw verwijzende
aanduiding en/of het in de bedoeling ligt deze hiermee te kenmerken.
3. Producten en hun voortbrengingsprocessen die op het moment van het van kracht
worden van deze Certificatiegrondslagen niet vielen onder de werkingssfeer van
Verordening (EEG) Nr. 2092/91 en het Landbouwkwaliteitsbesluit biologische
productiemethode:
a. Verwerkte plantaardige landbouwproducten en dierlijke producten niet bestemd
voor de menselijke voeding met uitzondering van diervoeders, mengvoeders en
voedermiddelen (bijvoorbeeld: huisdierenvoeders, zeep, preparaten op basis van
plantenextracten);
b. Aquacultuur van dieren en producten daarvan;
c. Dierlijke mest;
d. Gecomposteerd organisch materiaal;
e. Cateringproducten.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Nee hoor, niet voor diervoeders. Vraag het SKAL.Dibbes schreef:het is gewoon verboden om de term biologisch te gebruiken als je product en bedrijf niet zijn goedgekeurd door stichting Skal. Daar staan echt boetes op.Scooby schreef:Hoi Geer,Geer schreef:Ik zou de fabrikant van Bandit anders even een mailtje sturen. Ik ken hem en beetje en weet een ding zeker: alles wat in Bandit zit is puur biologisch, ik geloof eerder dat het met de kosten van een keurmerk te maken heeft... Maar nogmaals, dat is aan hem, niet aan mij...
Hmm..., nou ik vind het erg bijzonder als iemand die beweert een 100% puur biologisch product op de markt te zetten, niet wil investeren in zo'n keurmerk. Met zo'n keurmerk draag je iets uit en zou het ook geloofwaardiger over komen. Het feit dat Bandit al een paar jaar bestaat en het keurmerk nog steeds niet heeft, maakt dat de geloofwaardigheid bij mij vragen oproept.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat voor een vleeslappen geef je zoal? En de botten ben ik ook wel nieuwschierig naar. Als ik botten hoor, denk ik al gauw al buffelhuid botjes of iets dergelijks, maar ik denk dat je verse botten bedoeld toch?Geer schreef:Ik zou de fabrikant van Bandit anders even een mailtje sturen. Ik ken hem en beetje en weet een ding zeker: alles wat in Bandit zit is puur biologisch, ik geloof eerder dat het met de kosten van een keurmerk te maken heeft... Maar nogmaals, dat is aan hem, niet aan mij...Scooby schreef:Hoi,Dibbes schreef:"Biologisch" is een beschermde term en mag je niet zomaar gebruiken. Alle biologische producten staan onder controle van stichting Skal. Op de verpakking moet dus het skal-nummer staan waaronder ze geregistreerd staan.
Dat klopt, daar ben ik inmiddels ook achter. Bandit heeft dit keurmerk echter niet?!
Verder ben ik ook voor variatie. Ik ben zelf een armetierige student, maar probeer vers voornamelijk af te wisselen met botten, vis, andere soorten spiervlees... Ik wissel eigenlijk liever KVV af met verschillende soorten zelfmaakmaaltijden dan verschillende soorten KVV met elkaar, of brokken met KVV... Het enige nadeel van KVV vind ik inderdaad dat de samenstelling altijd nagenoeg hetzelfde is (saaaaaiiii!) en dat het zo fijngemalen is... Dus als ik afwissel, dan meestal met andere vleessoorten, botten en grotere lappen vlees...

Ik wil ook een beetje gaan barfen naast kvv, maar weet niet goed waar ik moet beginnen

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi, nee, geen buffelhuidjes. Gewoon, rauwe botten... Ribben, nekken, staarten, karkassen (kwartel, kip, kalkoen, andersoortig gevogelte
), penslappen, runderlappen, lamsvleesgedoetjes, zalmkoppen, forel, sardines en andere zwemmers, kuikens, vleugels, konijntjes (aaah, zielig!)... Gewoon langzaam beginnen, begin anders eens met kippenekken, die kunnen ze bwv gewoon inslikken zonder te kauwen, dan nog gaat er niets mis. Dan vleugeltjes of andere zachte botjes, eventueel even platslaan, en als je doorhebt dat je hond goed kauwt, dan kan je in principe alle soorten botten geven. Ik voer alleen geen dragend bot (dus geen poten, knieen, schouders etc.). Op de dagen dat ik geen KVV geef, geef ik het liefst dingen waar ze A. Flink op moeten knagen en B. dingen die niet echt in de KVV zitten (andere vleessoorten bijvoorbeeld...of vis)

- Dibbes
- Zeer actief
d. Diervoeders, mengvoeders en voedermiddelen met uitzondering van diervoedersAngelique25 schreef:Nee hoor, niet voor diervoeders. Vraag het SKAL.Dibbes schreef:het is gewoon verboden om de term biologisch te gebruiken als je product en bedrijf niet zijn goedgekeurd door stichting Skal. Daar staan echt boetes op.Scooby schreef:Hoi Geer,Geer schreef:Ik zou de fabrikant van Bandit anders even een mailtje sturen. Ik ken hem en beetje en weet een ding zeker: alles wat in Bandit zit is puur biologisch, ik geloof eerder dat het met de kosten van een keurmerk te maken heeft... Maar nogmaals, dat is aan hem, niet aan mij...
Hmm..., nou ik vind het erg bijzonder als iemand die beweert een 100% puur biologisch product op de markt te zetten, niet wil investeren in zo'n keurmerk. Met zo'n keurmerk draag je iets uit en zou het ook geloofwaardiger over komen. Het feit dat Bandit al een paar jaar bestaat en het keurmerk nog steeds niet heeft, maakt dat de geloofwaardigheid bij mij vragen oproept.
voor zover deze zijn gekenmerkt met een naar de biologische landbouw verwijzende

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Dibbes schreef:d. Diervoeders, mengvoeders en voedermiddelen met uitzondering van diervoedersAngelique25 schreef:Nee hoor, niet voor diervoeders. Vraag het SKAL.Dibbes schreef:het is gewoon verboden om de term biologisch te gebruiken als je product en bedrijf niet zijn goedgekeurd door stichting Skal. Daar staan echt boetes op.Scooby schreef: Hoi Geer,
Dit haalde Roelfien net van de site van Skal.
Ja, je kunt wel een keurmerk aanvragen op diervoeders, maar je mag een diervoeder biologisch noemen zonder SKAL-goedkeuring/keurmerk. Dat is niet verboden en er staan ook geen boetes op zoals eerder in dit topic geopperd werd.
-
- Zeer actief
Oke dank je wel!Geer schreef:Hihi, nee, geen buffelhuidjes. Gewoon, rauwe botten... Ribben, nekken, staarten, karkassen (kwartel, kip, kalkoen, andersoortig gevogelte), penslappen, runderlappen, lamsvleesgedoetjes, zalmkoppen, forel, sardines en andere zwemmers, kuikens, vleugels, konijntjes (aaah, zielig!)... Gewoon langzaam beginnen, begin anders eens met kippenekken, die kunnen ze bwv gewoon inslikken zonder te kauwen, dan nog gaat er niets mis. Dan vleugeltjes of andere zachte botjes, eventueel even platslaan, en als je doorhebt dat je hond goed kauwt, dan kan je in principe alle soorten botten geven. Ik voer alleen geen dragend bot (dus geen poten, knieen, schouders etc.). Op de dagen dat ik geen KVV geef, geef ik het liefst dingen waar ze A. Flink op moeten knagen en B. dingen die niet echt in de KVV zitten (andere vleessoorten bijvoorbeeld...of vis)

- Roelfien
- Zeer actief
Door toeval vandaag een bakje Bandit meegekregen om mijn te laten proeven. Nou, of het nou wel of niet echt biologisch was, ze vonden het in in ieder geval zalig. Ik had wat kipfilet over en de honden aten eerst Bandit en daarna de kip pas.
Maar 500 gram kost 2,50 euro en dus vind ik het wel leuk om ze het af en toe te geven, maar zeker niet als regelmatige maaltijd. Dat kan bruin niet trekken.

Maar 500 gram kost 2,50 euro en dus vind ik het wel leuk om ze het af en toe te geven, maar zeker niet als regelmatige maaltijd. Dat kan bruin niet trekken.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Balou
- Actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oké, je mag een diervoeder misschien biologisch noemen zonder Skal certificaat, maar de ingrediënten komen van de dieren die ook wij eten. Inprincipe zouden ze in iedergeval een certificaat van de Skal moeten hebben, wat aantoont dat de ingrediënten biologisch zijn. Anders ben ik benieuwd hoe ze aan slacht afval komen zonder dat het voor mensen geschikt is en ook nog biologisch is. Wat ik ook niet snap is dat je dan niet de moeite doet om een simpel certificaat bij Skal aan te vragen, zodat alle vragen uit de wereld zijn.... Zo duur is skal ook weer niet.
Ben ik nog te volgen?
Ben ik nog te volgen?

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Twanneke,Balou schreef: Wat ik ook niet snap is dat je dan niet de moeite doet om een simpel certificaat bij Skal aan te vragen, zodat alle vragen uit de wereld zijn.... Zo duur is skal ook weer niet.
Ben ik nog te volgen?
Je bent zeker nog te volgen! En ik snap dus ook niet waarom Bandit niet de moeite doet en geld investeert in dat Skal-keurmerk als ze zichzelf willen profileren als zijnde: biologisch...

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraagje he?! Heeft iemand dat nu al bij Bandit zelf nagevraagd? Nee zeker? Ik heb niet zoveel zin om hier Bandit te verdedigen, ik heb verder niets met het merk te maken namelijk, maar het kost ECHT veel geld. Per smaak moet je om het aan te vragen (dus per variant, zeg dat er 10 smaakvarianten zijn, moet je die alle 10 apart aanvragen) een flink bedrag betalen. Hoeveel precies weet ik niet, maar boven de 1000 euro...per smaak dus. En dan moet je per jaar ook nog een aanzienlijk bedrag blijven betalen, per smaak. En je moet van al je winst iets van 5% overdragen.
Dus het is echt geen kwestie van 'we lappen effe een tientje en plakken een stickertje erop'...
Dus het is echt geen kwestie van 'we lappen effe een tientje en plakken een stickertje erop'...