Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over hond van een kennis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Vraag over hond van een kennis

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Hij vroeg mij om raad, maar kom er niet goed uit alleen. Dus vandaar ff hier.

Het is een kruizing herder/dogachtig/greyhound van ongeveer 3 jaar, hij gedraagt zich als een grote pup.
Hij vreselijk onderdanig (bang) van de baas. Maar ook weer niet ... :denken:
Ik zal het uitleggen.
Als baasje rustig zit zegt, vliegt hij op zijn reet, helemaal wit van ogen, oren strak naar achter (angst, ik doe het toch wel goed??)
Als je em wilt aaien gaat ie gelijk op zijn rug en slaat met zijn poten (vind me liefffff) Als hij iets niet goed doet en je tilt de riem omhoog (om korter te pakken) schrikt hij zich rot.
Kortom, hij kan wel wat zelfvertrouwen gebruiken. Maar aan de andere kant, is hij vrij dominant, want hij gaat wel tegen je aan staan e.d.

Hoe ga je om met zo'n hond? Ik heb het gevoel dat ie als hij de kans krijgt, wel hoger in rang wil komen. Maar zo'n angstige hond is ook niet fijn...
Wat laat je wel en niet toe in huis?
Hoe train je met zo'n hond?

Ikzelf heb aangegeven hem te trainen met negeren en belonen, maar hij komt hier niet echt verder mee.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Mischien kunnen ze beter eens met hem naar een goede hondenschool gaan waar de hond eerst even privé bekeken wordt. Die scholen zijn er gelukkig.
Tegen je aan gaan staan is meestal om steun te zoeken, dat doet Tomas ook altijd. Als hij heel bang is gaat hij zelfs tegen mijn rug op staan (het scooby-doo effect :mrgreen: )
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik had er nog even bij moeten zeggen dat het een herplaatser is, hij heeft de hond nu bijna een half jaartje.
Dat steun zoeken, lijkt het wel op, maar soms gaat het gepaard met grommen,(vooral bij iedereen behalve zijn baasje) al lijkt het wanhopig grommen.
Bubba&Dana
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bubba&Dana »

:denken: ik denk dat het hondje nog veel vertrouwen in zijn nieuwe baasje moet krijgen
en denk ook indd dat je hier beter mee naar een erkende hondeschool kunt gaan om dit op te lossen
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Klinkt niet als dominant, meer angst en zeer onzeker.
Misschien een gedragstherapeut erbij halen zodat je 1 op 1 kan trainen, meestal bij een hondenschool zit je toch in een groepje en heb je kans dat de hond zich daar niet prettig invoelt.
Ik heb zelf ook een hond met een heel naar verleden en haar kan je bijna niets aanleren omdat ze dan angstig word en heel erg nerveus, dus dat doe ik dan maar niet, maar ik neem aan dat dat geen optie is voor je kennis/vriend.
Ik zou een gedragstherapeut inschakelen, die kan meteen het gedrag en de omgangsvormen van hond naar baas en weer terug analyseren in huiselijke omgeving.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”