ik heb 6 honden, allemaal hun eigen karakter, en ze gaan prima met elkaar ( ach nou ja af en toe een akkefietje, maar niks blijvends of naars)
nou heb ik dus ook Moja... 18 maanden.. luisterd over het algemeen goed, lief enz enz. maar...... wat ze dus doet, als we in het bos zijn en de honden lopen los, zodra er een hond gaat rennen, of wanneer ik ze loslaat van de riem... gaat ze ernaast lopen en er tegen blaffen, soms zelf ff pitten... meestal zodra de andere hond een snauw geeft stopt ze wel, maar dus niet altijd, en dit kan weer lijden tot meer serieus snauwen... ze doet het uiteraard alleen als ze een stukje van me af is... soms reageert ze wel op een brul van mij.. maar ja niet altijd dus en het is praktisch elke wandeling weer zo... ook als ik ze bv even tussendoor heb aangelijnd en daarna weer los... opzich snap ik haar gedrag best.. ze wil een stuk controle hebben, ze zit ook in een leeftijd dat ze zeker aan het proberen is om een betere status in de roedel te krijgen.. maar goed vervelend is het af en toe wel, en ik vraag me dus af hoe andere mensen hier mee omgaan , ik laat haar meestal al even later los dan de rest, dan hebben de andere de eerste joepie ik ben los run er al op zitten en dan valt er voor haar niet zoveel na te rennen...