Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dwergpinscher

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Hoi, wij zijn net terug uit Thailand en hebben in totaal 4 dwerpinchers gezien. Twee op Koh Samet en 2 in Pattaya.
Welk gedeelte woon jij op Thailand?
Zelf hebben we ook een dwergpincher en is nu 15 maanden, Max is erg lief en ook waaks.
Op internet las ik bij de eigenschappen dat het absoluut geen schoothondjes zijn maar Max zit altijd bij ons om te kroelen.
Hier een paar foto's: http://www.hondenplaza.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3965
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Hoi Mirri! Wat leuk dat je in Thailand op vakantie bent geweest! Is het goed bevallen? Wij wonen in het zuiden van Thailand op het eiland Koh Samui. Onze Leklek is ook erg waaks. Ze is de hele dag druk doende om vlinders, vogels en eekhoorntjes uit de tuin te jagen. Pas 's avonds is ze zo moe, dat ze tijd heeft om bij ons op schoot uit te rusten. Overdag heeft ze daar echter helemaal geen tijd voor! Bij ons op het eiland lopen veel pinschertjes rond. Maar daar zitten ook van die hele kleine exemplaren tussen met van die bolle oogjes. Die vind ik persoonlijk niet zo mooi! Leuke foto's trouwens! En wat leuk dat jullie er ook een Jack Russel bij hebben (of is die niet van jullie?). Wij hebben er ook nog twee Jack Russels bij (ruwharige). Ze zijn allebei twaalf jaar maar nog vol energie. Max is net zo oud als Leklek!!!
Mirri
Zeer actief

Hoi wat leuk dat je op Koh Samui woont, daar zijn wij vorig jaar geweest.
Erg leuk dat je hier op het forum prikt. De JR is van mijn ouders en de dwergpincher Max is van ons, hij was daar te logeren toen wij op vakantie waren.
Anneke
Actief

Ongelezen bericht door Anneke »

Wilma jullie nieuwe aanwinst ziet er heel lief uit... :I:
Mirri was het mooi op thailand? Wat heb je allemaal gedaan? Je zult max wel gemist hebben of niet?

Mitmig jouw leklek is ook een super hondje. Mika is wat groter uitgevallen geloof ik, ze is vrij groot voor een vrouwtje. Wij moeten ook oppassen met wat we haar te eten geven want ze houdt net als wij van lekkere dingen! :smile:

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Ik zit ook op een engelstalig forum Globalpaw.com. Is ongeveer gelijk aan dit forum, alleen kun je er heel veel foto's op kwijt. Toch is het leuker om in je moerstaal te kunnen 'chatten'. Er is ook een officiele minpintopic onder de 'toy' honden, maar daar gebeurt al enige tijd nix meer :boos: Ben dus blij dat er in Nederland ook nog dwergpinschers rondlopen.
Wilma Dekker
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Wilma Dekker »

Charlie ziet er niet alleen lief uit maar is ook lief !

De afgelopen 2 dagen heeft ze veel geslapen maar vandaag is ze weer helemaal uitgeslapen en loopt te rennen en te springen dor het huis, ze springt zelfs bovenop de tuintafel :denken:
Het is heerlijk om te zien dat ze zich weer lekker kan uitleven en als ze uitgespeelt is dan kruipt ze tegen je aan en gaat dan lekker slapen.

De plasjes die ze in huis zou doen vallen ook erg mee, alleen als je haar enthousiast begroet dan laat ze een klein beetje plas lopen, weemoed plasjes zoals de DA zei, we negeren haar nu als we haar uit de bench laten of als we thuis komen en dat werkt goed al valt het niet mee om zo'n vrolijk springend hondje te negeren :19:

Maandag zijn we met haar naar de DA geweest en ze is ingeent omdat ze volgens haar entingsboekje pas 1 puppieenting had gehad :evil: over 3 weken moet ze weer een enting hebben en dan is ze volledig geent, verder vond de DA haar een erg leuk hondje waar we veel plezier van zullen hebben

groetjes wilma
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Wilma! Blij om te horen dat het goed gaat met Charlie! Dus dat is ook al zo'n stuiter :jump1: Sta er nog steeds van te kijken hoe hoog zo'n hondje springen kan! Heb vandaag aan 't strand weer wat foto's proberen te maken van het drietal. Had pijn aan mijn knieen van het kruipen door het zand! Zal proberen ze in de fotohoek te plaatsen.

Groetjes, Monique
Groetjes, Monique

Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hoi allemaal! Heb net een aantal foto's op de fotohoek gezet (kiekeboe en bah, ik wil niet zwemmen). Al zeg ik 't zelf, ze zijn goed gelukt :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

Ik heb de foto's gezien ze zijn erg leuk.

Kunnen jullie honden ook zo hoog springen? Als ik met mika met een bal ga spelen dan springt ze heel hoog bijna tot mijn heup zo hoog.
Iedereen moet altijd heel hard lachen om haar als ze aan het springen is. Ook kan ze heel hard rennen. En jullie charlie, leklek en max???

Soms gaat ze mee een stukje met de fiets. Ze rent dan voor de fiets uit als je te langzaam fietst, gek beest. haha. Ja ik weet dat het voor kleine hondjes niet goed is om lange stukken hard te lopen, maar we doen het ook niet al te vaak! Maar ze vind het nou eenmaal prachtig om te doen. :mrgreen:

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Wilma Dekker
geregistreerd lid

Die 2 van mij kunnen ook zo hoog springen, het zijn ook van die stuiterballen :gjump: en klimmen kunnen ze ook als de besten, Jip noem ik ook weleens Klipgeit :19:

Toen we bij de fokker van Jip waren stonden er zo'n 10 pinchers tegen me aan te springen, mijn kleding kon gelijk in de wasmachine.

Volgens mij hebben die kleine hondjes best wel veel uithoudingsvermogen, ze zijn goed gebouwd en kunnen menige hond eruit lopen zonder dat ze echt moe zijn.

groetjes wilma
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

ik heb zelf geen dwergpincher, maar ik pas wel eens op een dwergpincherXchihuahua. superleuk hondje met een groot ego.
hij is de baas over mijn bull terrier! (beide reuen)

op deze foto speelt hij met Kobus van Baloutjuh (waar ik ook de foto van gepikt heb)
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

aaaaaaaah ja dat is ook een hele mooie dwergpincher :ok:
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Oh, dat is een leuk pinschertje Floortje! Hoe oud is ie? Vind bullterriers ook zo mooi! Hier in de petshop op het eiland zit al heel lang zo eentje. Een witte met een zwart oog!! Maar dat is allang geen pup meer, zolang zie ie er al. En ik mag geen honden meer van mijn man!! :boos: Hij is bang dat ik net als onze vriendin helemaal doorsla. Zij heeft er namelijk al 18!!! (volgens de laatste telling, wie weet wat ze vandaag is tegengekomen :wink: )

Leklek kan inderdaad hoog springen. Soms zijn de mensen daar helemaal niet op bedacht. En hard rennen kan ze ook (zit iets van windhond in van oorsprong meen ik ergens gelezen te hebben). Jacky neemt af en toe helemaal de moeite niet meer om achter z'n bal aan te gaan, omdat Leklek hem steeds voor is! Die arme oude kameel; het is al een opaatje (12 jaar)! Moet Lek af en toe vasthouden zodat Jacky ook aan z'n trekken kan komen. Sjarlie rent niet, dat is haar te veel werk. Ja, ze wil wel eens rennen als een krab dreigt te ontsnappen die ze net heeft opgegraven. Die vreet ze op met huid en haar! Echt een gourmethondje!

Leklek heeft het niet zo op vreemden. Herkennen jullie dit van jullie pinscher? Als er iemand op bezoek komt, staat ze meteen te blaffen en ze laat zich niet dichterbij lokken. Later, als ze gewend is, komt ze wel snuffelen. Maar ze blijft argwanend. Verder is het een heerlijk dier en kan ze goed overweg met alle honden, ook met de straathonden hier.
Groetjes, Monique

Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

En dit gebeurt er dus mocht Jacky onverhoopt de bal als eerste hebben .. madam pikt 'm in en gaat ermee op de loop!

Afbeelding
Groetjes, Monique

Afbeelding
Wilma Dekker
geregistreerd lid

Hier zijn ze ook wel argwanend tegenover vreemden, vooral Charlie die laat zich ook niet pakken, Jip wel die is al snel vriendjes en iedereen vindt hem ook erg lief.
Maar buiten zal hij alleen maar naar bekenden lopen, als een vreemde hem roept dan loopt hij weg :wink:

groetjes wilma
Mirri
Zeer actief

Klopt dit is heel herkenbaar, staat een dwergpincher ook om bekend.
Ze hechten zich erg aan hun baasje.
Max zal ook nooit naar een vreemde lopen, wel als hij de mensen kent.
Als ik met hem wandel en ze willen hem aaien zeggen oh dat is een bang hondje :boos: :boos:
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gz »

Het is een schitterend ras .... enige nadeel vindt ik dat ze zo klein zijn :mrgreen:
Mirri
Zeer actief

Dat is nou juist het fijne, je kunt ze bijna overal mee naar toe nemen :ok:
Anneke
Actief

Ja precies je kunt ze bijna overal mee naar toenemen. Vind ik ook een groot voordeel.
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Ja precies je kunt ze bijna overal mee naar toenemen. Vind ik ook een groot voordeel.
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Wilma Dekker schreef:Hier zijn ze ook wel argwanend tegenover vreemden, vooral Charlie die laat zich ook niet pakken, Jip wel die is al snel vriendjes en iedereen vindt hem ook erg lief.
Maar buiten zal hij alleen maar naar bekenden lopen, als een vreemde hem roept dan loopt hij weg :wink:

groetjes wilma
Mika heeft dat ook heel erg hoor. Als er vreemden binnen komen dan slaat ze aan en blaft ze heel erg, maar zodra iemand vaker bij ons is geweest dan doet ze dat niet meer en is ze zelfs heel blij aan het doen.

Net wat mirri zegt het is heel typerend voor een dwergpincher.

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het ook handig dat ze zo klein zijn, vooral als ze zich vies hebben gemaakt. Ze zijn zo gewassen! En je kunt ze inderdaad overal mee naar toenemen. Meeste mensen voelen zich echter geroepen om iets op te merken over haar formaat!! :boos:

Bang?? :neenee: Helemaal niet! Ze kijken eerder de kat uit de boom. Wilde af en toe dat Leklek niet dacht dat ze een Ierse Wolfshond is :wink:

Enige 'nadeel' is dat ik nu twee 'shadows' heb!!! Voordat Leklek kwam, had ik Jacky constant achter me aanlopen. Nu is Leklek erbij gekomen! Kan niet eens rustig op de w.c. zitten, zonder dat ze me op de hielen zitten!! :smile: Jacky is nu echter zo doof als een noot (soms denk ik dat ie oostindisch doof is), zodat ik af en toe stiekum kan wegsluipen zonder dat ie het in de gaten heeft! Zo zielig, we kunnen af en toe thuiskomen zonder dat meneer het in de gaten heeft. Ligt dan lekker door te pitten! :slaap: Gelukkig waakt Leklek goed.
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mirri
Zeer actief

En of ze waaks zijn, echt wel :cheer:
Anneke
Actief

Ja waaks zijn ze zeker.
Ik had gister een verjaardag bij mijn ouders. En we hadden mika meegenomen. In het begin blaffen toen er veel mensen binnen kwamen, echt niet grappig. Maar later was het allemaal goed en was ze heel lief. Alleen ze wilden helaas niet naar sommige mensen toe, dan rook ze even aan de hand van die gene en ging ze er snel weer vandoor of ze dook achter mij. Maar bij andere was ze heel lief en konden ze haar gewoon aaien en zo.
's avonds lag ze even bij mij op schoot en mijn tante kon haar zo aaien terwijl ze lag te slapen (ze keek wel even op, maar vond het prima). En mijn tante zei al dat ze een lief karakter had.

En ja wij krijgen ook vaak opmerkingen over haar formaat. :boos: :boos: Mijn vriend kan zich daar zo over opfokken he. Ik denk altijd: Laat maar! Ze weten niet dat het een grote hond in een kleine verpakking is. En het karakter van de dwergpinscher vind ik juist goed. Lekker pittig en niet voor een gat te vangen en erg aanhankelijk aan de baasjes. Ze loopt ook heel vaak los, ze loopt altijd bij je in de buurt. Soms een beetje opletten met andere honden, ze is nieuwsgierig haha.

Helaas heb ik geen foto's kunnen maken op die verjaardag, want mijn ouders hun hond (westie (spikey heet hij)) en Mika die waren aan het spelen met een soort lang bot. Ieder aan een kant, en maar grommen haha. Toen trok mika spikey mee en andersom ook. En ze deden elkaar niks en speelde alleen maar echt heel leuk om te zien.

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Anneke! Vind 't ook altijd leuk als ik Leklek met de andere honden zie spelen! Ze is zo snel dat de grotere honden haar niet bij kunnen houden. Zelfs voor onze ogen is ze te snel. Sta ik buiten te roepen dat ze naar binnen moet komen, staat ze al achter me!!! :denken:

Gisteren op het strand had ze 'n krab te pakken waar ze mee heeft 'gespeeld'. Had ik natuurlijk het fototoestel niet bij me :boos: De eerste ervaring met een krab was voor haar niet leuk, maar wij lagen in een deuk! Ging ze aan die krab staan snuffelen, sloeg die ineens z'n scharen in haar neus! Rende ze met dat beest aan haar neus over het strand! Daarna is ze veel voorzichtiger geworden!

Raar he, dat ze sommige mensen mogen en anderen niet. Hier heeft ze vooral moeite met Thaise mensen, maar dat hebben de meeste honden. Denk dat die Thais angst uitstralen, want zodra ze Leklek op het strand zien, blijven ze stokstijf staan van schrik! Ze zijn echt als de dood voor honden en ik denk dat onze honden dat aanvoelen en dan uitproberen hoe bang zie die Thais wel niet kunnen maken :smile: .

Leuk dat Mika het goed kan vinden met Spikey! :I:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

mitmig schreef:Hoi Anneke! Vind 't ook altijd leuk als ik Leklek met de andere honden zie spelen! Ze is zo snel dat de grotere honden haar niet bij kunnen houden. Zelfs voor onze ogen is ze te snel. Sta ik buiten te roepen dat ze naar binnen moet komen, staat ze al achter me!!! :denken:
Ja ik ken het haha. Mika is ook erg snel, ze rent mee aan de fiets.

mitmig schreef:Gisteren op het strand had ze 'n krab te pakken waar ze mee heeft 'gespeeld'. Had ik natuurlijk het fototoestel niet bij me :boos: De eerste ervaring met een krab was voor haar niet leuk, maar wij lagen in een deuk! Ging ze aan die krab staan snuffelen, sloeg die ineens z'n scharen in haar neus! Rende ze met dat beest aan haar neus over het strand! Daarna is ze veel voorzichtiger geworden!

Raar he, dat ze sommige mensen mogen en anderen niet. Hier heeft ze vooral moeite met Thaise mensen, maar dat hebben de meeste honden. Denk dat die Thais angst uitstralen, want zodra ze Leklek op het strand zien, blijven ze stokstijf staan van schrik! Ze zijn echt als de dood voor honden en ik denk dat onze honden dat aanvoelen en dan uitproberen hoe bang zie die Thais wel niet kunnen maken :smile: .

Leuk dat Mika het goed kan vinden met Spikey! :I:
Ja ben ik ook heel blij mee.

haha geweldig met die krab, aan de andere kant ook wel weer zielig voor Leklek, ze zal wel pijn aan haar neus hebben.

Ik geef ze groot gelijk, maak die grote mensen maar bang hoor :smile: :smile: , moeten ze maar niet bang zijn.

Maar degene waar ze het niet naar toe ging vonden haar juist wel lief, en waren absoluut niet bang voor haar. Ik heb ze wel gezegt dat ik het niet leuk vond dat ze het echt zo'n paris hilton hondje vonden!!! grrrrr, ze lijkt er in de verste weg nog niet eens op.
:boos: :boos:

Groetjes
Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Maar dat is 'n chihuahua (of hoe schrijf je dat), lijkt er in de verte niet op! Is echt zo'n hollywoodhondje geworden! Vind 't maar arme beestjes, als je ziet wat ze met die uitspoken! Geef mij maar een hondje dat van zijn vrijheid kan genieten, zonder een designjasje!!! :mrgreen:

O jee, daar zul je wel commentaar op krijgen dat dat arme kleine hondje naast de fiest mee moet rennen! Ken ik nog van de tijd dat de JRT's naast de fiets meerenden! Terwijl wij ze helemaal niet konden bijhouden! Wie is er dan zielig :denken: !

Leklek staat nu de hele tijd tegen de vissenbak op buiten! Want ze heeft haar 'broertje' vanmiddag een stunt zien uithalen! Jacky z'n bal vloog ineens midden in die bak en voor ik 't wist was die ouwe kerel, hupsakee, zo in die bak gesprongen tussen al die vissen in!!! Was zo in paniek om 'm er op tijd uit te halen, dat ik helemaal niet eraan gedacht heb om een foto te nemen! :boos: Maar ja, dan was ie misschien verzopen! Maar nu denkt Leklek natuurlijk dat daar wat te halen valt! Ben benieuwd hoelang 't duurt voordat ik haar eruit moet vissen!

Afbeelding
Groetjes, Monique

Afbeelding
Anneke
Actief

mitmig schreef:Maar dat is 'n chihuahua (of hoe schrijf je dat), lijkt er in de verte niet op! Is echt zo'n hollywoodhondje geworden! Vind 't maar arme beestjes, als je ziet wat ze met die uitspoken! Geef mij maar een hondje dat van zijn vrijheid kan genieten, zonder een designjasje!!! :mrgreen:

O jee, daar zul je wel commentaar op krijgen dat dat arme kleine hondje naast de fiest mee moet rennen! Ken ik nog van de tijd dat de JRT's naast de fiets meerenden! Terwijl wij ze helemaal niet konden bijhouden! Wie is er dan zielig :denken: !

Leklek staat nu de hele tijd tegen de vissenbak op buiten! Want ze heeft haar 'broertje' vanmiddag een stunt zien uithalen! Jacky z'n bal vloog ineens midden in die bak en voor ik 't wist was die ouwe kerel, hupsakee, zo in die bak gesprongen tussen al die vissen in!!! Was zo in paniek om 'm er op tijd uit te halen, dat ik helemaal niet eraan gedacht heb om een foto te nemen! :boos: Maar ja, dan was ie misschien verzopen! Maar nu denkt Leklek natuurlijk dat daar wat te halen valt! Ben benieuwd hoelang 't duurt voordat ik haar eruit moet vissen!
Haha Mika zou precies hetzelfde doe als leklek. Zo nieuwsgierig!!

En van de chihauhau vind ook heel zielig. Die hondjes kunnen er niks aan doen. De sterren van tegenwoordig doen er alles mee, alleen maar om aardig gevonden te wordenen om erbij te horen omdat ze zo'n lief hondje hebben. Echt zielig vind ik dat. :N:

Maar goed je doet er niks aan.
Mika is een skatje
Afbeelding
Anneke
Actief

Ik zal maar eens een foto plaatsen van mij en mika, heb je een beetje een idee tegen wie jullie praten. Lijkt me leuk als jullie dat ook doen.

Afbeelding

Hier zijn we op vakantie in port zelande in zeeland. Mika heeft zich behoorlijk vermaakt.

Ik zal binnenkort eens even kijken of ik nog leuke foto's kan maken met ons fototoestel (is niet al te snel ding met foto's maken, wil je iets leuk fotograven is het al voorbij als dat ding een foto maakt) Zodra dat gelukt is zet ik het hier wel op het forum.

Groetjes Anneke
Mika is een skatje
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”