Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piepen bij zitten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Piepen bij zitten

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram heeft weer wat nieuws hoor. Sinds gisteren gaat hij piepen als hij moet zitten. Bijv. bij een weg laat ik hem zitten, dan gaat hij heel zielig zitten piepen. Hij gaat dus wel zitten. Ik negeer het en hij mag pas vrij als hij opgehouden is met piepen.

Doet hij dat om z'n ongenoegen te uiten?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat zou mijn gok wel zijn ja.

Saar deed het als pup heel erg, als ze het ook maar ergens niet mee eens was ging ze piepen om dat te laten blijken. Gek werd ik ervan, maar na een aantal weken stug negeren en juist het tegenovergestelde doen van wat ze wilde was het over.

Misschien dat Bram dan ook een beetje opgewonden is, zo van 'ik wil naar het bos, schiet op!' of 'ik wil naar huis, schiet op!' en dat hij daarom ook een beetje gaat zitten piepen?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Dat zou mijn gok wel zijn ja.

Saar deed het als pup heel erg, als ze het ook maar ergens niet mee eens was ging ze piepen om dat te laten blijken. Gek werd ik ervan, maar na een aantal weken stug negeren en juist het tegenovergestelde doen van wat ze wilde was het over.

Misschien dat Bram dan ook een beetje opgewonden is, zo van 'ik wil naar het bos, schiet op!' of 'ik wil naar huis, schiet op!' en dat hij daarom ook een beetje gaat zitten piepen?
Ja, ongeduldigheid zou ook kunnen. Dat is hij de afgelopen tijd heel erg. Ik word er af en toe zenuwachtig van :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Die van mij deden dat ook, ongeduldige henkies :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Dat zou mijn gok wel zijn ja.

Ja, ongeduldigheid zou ook kunnen. Dat is hij de afgelopen tijd heel erg. Ik word er af en toe zenuwachtig van :wink:
Dan denk ik dat het een hele fijne mix is van:

-ongeduld
-zeuren
-hormonen in zijn puberfase

Leuk he, een hond? :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Dan denk ik dat het een hele fijne mix is van:

-ongeduld
-zeuren

Waarom heb ik het dan ook niet gewoon bij een konijn gehouden? Die bijt me regelmatig in m'n fikken, maar dat is eigenlijk wel het ergste :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Dan denk ik dat het een hele fijne mix is van:

-ongeduld
-zeuren

Waarom heb ik het dan ook niet gewoon bij een konijn gehouden? Die bijt me regelmatig in m'n fikken, maar dat is eigenlijk wel het ergste :mrgreen:
hahaha, ja, knaagdieren zijn veeeeel makkelijker. Bartholomeus heb ik ook nooit last van :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: hahaha, ja, knaagdieren zijn veeeeel makkelijker. Bartholomeus heb ik ook nooit last van :mrgreen:
Nee Marloes, noem die naam nou niet meer. Dan kan ik je niet meer serieus nemen :piew: :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: hahaha, ja, knaagdieren zijn veeeeel makkelijker. Bartholomeus heb ik ook nooit last van :mrgreen:
Nee Marloes, noem die naam nou niet meer. Dan kan ik je niet meer serieus nemen :piew: :smile:
hahahaha, gelukkig maar dat de hamster B********** heet en de hond Moos, en niet andersom :mrgreen:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Volgens mij doet Bram dat omdat hij nog niet voldoende zelfbeheersing heeft. Hij is nog niet voldoende doordrongen van het feit dat jij hem inderdaad "stop" kunt zetten en dat hij op zulke momenten alles wat hij wil maar even moet vergeten.

Je doet het wel goed trouwens, pas verder gaan als hij gestopt is met piepen. Als het bij een bepaalde hond echt de spuigaten uitloopt met het gepiep dan verbied ik dat gewoon, anders negeer ik totdat de rust weergekeerd is.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als hij wat van een Heidewachtel heeft dan is het waarschijnlijk ongeduld. Ik denk dat dat zowat de enige minder prettige eigenschap van Bruno is, hij piept als hij moet wachten. Altijd en overal en al bijna 12 jaar.
In winkels hoor je dan steevast; och, issie zielig????
Duitse staande kort-en ruwharen schijnen dat ook te doen, langharen niet voor zover ik weet.
Zoek stok!
Zeer actief

Wil de hond schreef: Je doet het wel goed trouwens, pas verder gaan als hij gestopt is met piepen. Als het bij een bepaalde hond echt de spuigaten uitloopt met het gepiep dan verbied ik dat gewoon, anders negeer ik totdat de rust weergekeerd is.
In de auto doet hij het de afgelopen dagen ook. Als het me te veel wordt (hij kan erg overdrijven), zeg ik 'stoppen nou' en dan kruipt hij zielig weg. Maar zolang het een beetje is, negeer ik het. Man man, hij heeft het nog moeilijker met zichzelf dan ik met hem.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef: Je doet het wel goed trouwens, pas verder gaan als hij gestopt is met piepen. Als het bij een bepaalde hond echt de spuigaten uitloopt met het gepiep dan verbied ik dat gewoon, anders negeer ik totdat de rust weergekeerd is.
In de auto doet hij het de afgelopen dagen ook. Als het me te veel wordt (hij kan erg overdrijven), zeg ik 'stoppen nou' en dan kruipt hij zielig weg. Maar zolang het een beetje is, negeer ik het. Man man, hij heeft het nog moeilijker met zichzelf dan ik met hem.
Arme Brammie, hij is net een puberend jongetje van 14, zwaar onder de indruk van al die hormonen die opeens door zijn lijf razen.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoek stok! schreef: Man man, hij heeft het nog moeilijker met zichzelf dan ik met hem.
:smile:
Nou.....dat rest me alleen nog sterkte te wensen aan jullie beiden :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Arme Brammie, hij is net een puberend jongetje van 14, zwaar onder de indruk van al die hormonen die opeens door zijn lijf razen.
Och god, een puberende jongen van 14. Dan wil ik helemaal niet weten wat Bram 's nachts in de keuken doet :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Zoek stok! schreef: Man man, hij heeft het nog moeilijker met zichzelf dan ik met hem.
:smile:
Nou.....dat rest me alleen nog sterkte te wensen aan jullie beiden :mrgreen:
:denken: Hm, dat kan bijna niet he, dat hij het nog moeilijker heeft met zichzelf dan ik met hem :wink:

Nou ja, bijna zo moeilijk dan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Och god, een puberende jongen van 14. Dan wil ik helemaal niet weten wat Bram 's nachts in de keuken doet :N:
hahaha, Moos begreef in die periode graag de liefde met zijn knuffelschaap :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
hahaha, Moos begreef in die periode graag de liefde met zijn knuffelschaap :mrgreen:
Misschien kan Bram het botvieren op vriendinnetje Bo (Stabij uit de opvang). Ze zaten zo enorm onder de modder toen ik Bram ophaalde, dat moet van rollebollen komen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Misschien kan Bram het botvieren op vriendinnetje Bo (Stabij uit de opvang). Ze zaten zo enorm onder de modder toen ik Bram ophaalde, dat moet van rollebollen komen :mrgreen:
Ah, ja, daar begint het geflikflooi al!
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Piepen bij zitten

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Doet hij dat om z'n ongenoegen te uiten?
Ik denk het wel.

Anne
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

arm mannetje en natuurlijk arm vrouwtje :evil:

hij weet zich met zichzelf geen raad de hormonen gieren door zijn lijfje

gewoon doen wat je normaal doet en piepen blijven negeren dit gaat echt over ook al is het nu heeeel moeilijk
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”