Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijvoeren bij kvv
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
bijvoeren bij kvv
Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar ik voer nu vanaf februarie carnibest. Maar wat ik me afvraag zijn er mensen die buiten de kvv hun hond met iets bijvoeren, bv yoghurt, ei, pens enz enz.
En soms maak ik me wel eens zorgen ondanks dat ik heeeeeeeeeel tevreden ben over het voer of ze echt wel alles binnen krijgen wat ze binnen moeten krijgen zoals vitaminen, mineralen enz enz. Kortom krijgen ze op langer termijn geen tekorten.
Gr Linda
En soms maak ik me wel eens zorgen ondanks dat ik heeeeeeeeeel tevreden ben over het voer of ze echt wel alles binnen krijgen wat ze binnen moeten krijgen zoals vitaminen, mineralen enz enz. Kortom krijgen ze op langer termijn geen tekorten.
Gr Linda
-
- Erelid
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Linda,
Als je Carnibest voert, kun je er van uitgaan dat daar alles in zit wat een hond binnen hoort te krijgen. Je hoeft er dus niets bij te voeren, maar wat lekkers tussendoor mag natuurlijk altijd. Maar alle vitaminen, mineralen, enz. die je hond binnen moet krijgen, zitten in de Carnibest, hoor.
Als je Carnibest voert, kun je er van uitgaan dat daar alles in zit wat een hond binnen hoort te krijgen. Je hoeft er dus niets bij te voeren, maar wat lekkers tussendoor mag natuurlijk altijd. Maar alle vitaminen, mineralen, enz. die je hond binnen moet krijgen, zitten in de Carnibest, hoor.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- stefanie
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
Ik maak me dan ws voor niets wat zorgen. Laatst las ik nl ergens dat er bv een visolie in de carnibest zat maar dat ze dat wel nodig hebben. Ik weet het gewoon soms ff niet meer. Wil gewoon het allerbeste voor ze en niet dat ik mezelf naar een paar jaar voor mijn kop moet slaan omdat ik ze tekort heb gedaan.
Gr linda
Gr linda
-
- Erelid
- Contacteer:
hangt helemaal van je hond af en wat die doet..honden die veel energie verbruiken hebben er niet genoeg aan.purkie schreef:Ik maak me dan ws voor niets wat zorgen. Laatst las ik nl ergens dat er bv een visolie in de carnibest zat maar dat ze dat wel nodig hebben. Ik weet het gewoon soms ff niet meer. Wil gewoon het allerbeste voor ze en niet dat ik mezelf naar een paar jaar voor mijn kop moet slaan omdat ik ze tekort heb gedaan.
Gr linda
daar moet je het voer voor aanpassen.

blijf gewoon kijken hoe je hond het op een voer doet en ga er niet zomaar van uit dat je hond alles er voor JOUW hond inzit wat die nodig heeft!
succes.

-
- geregistreerd lid
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: bijvoeren bij kvv
ik kom even terug op je vraagpurkie schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar ik voer nu vanaf februarie carnibest. Maar wat ik me afvraag zijn er mensen die buiten de kvv hun hond met iets bijvoeren, bv yoghurt, ei, pens enz enz.
Gr Linda

ten 1ste
ja je kan gewoon bij kvv bijvoeren. doe een pensdag,een ontbijtje met yoghurt en ei enz enz..er zijn heel veel mensen die dit doen!

en ten 2e
waarom maak je je zorgen?
omdat iemand anders dan jijzelf bepaalt wat je hond nodig heeft?

en ten 3e..voor lange termijn is er gewoon nog niet veel bekend

als het om kvv gaat.

-
- geregistreerd lid
zoals een rauw eitje of yoghurt geef ik inderdaad wel eens. Ook heel zelden eens restjes van ons avondeten, maar dit gebeurt niet bepaald vaak.
Jammer dat er nog niets bekend is over het langer termijn, tenminste dat lijkt me dan niet als kvv nog maar 5 jaar bestaat.
Soms twijfel ik gewoon heel erg, misschien gewoon ongegrond hoor. Ben gewoon een beetje onzeker hierover. In de trand van, moet ik er geen brokken bij gaan voeren zodat ze toch van alles wat krijgen ed.
Desalniettemin ik wel echt heel tevreden ben over de carnibest. Ze zijn er zo van opgeknapt.
Ik wil gewoon niet dat ik later spijt krijg van deze voedingsmethode.
Gr linda
Jammer dat er nog niets bekend is over het langer termijn, tenminste dat lijkt me dan niet als kvv nog maar 5 jaar bestaat.
Soms twijfel ik gewoon heel erg, misschien gewoon ongegrond hoor. Ben gewoon een beetje onzeker hierover. In de trand van, moet ik er geen brokken bij gaan voeren zodat ze toch van alles wat krijgen ed.
Desalniettemin ik wel echt heel tevreden ben over de carnibest. Ze zijn er zo van opgeknapt.
Ik wil gewoon niet dat ik later spijt krijg van deze voedingsmethode.
Gr linda
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik geef ook wisselend soorten KVV om te zorgen dat ze niet teveel op 1 soort blijven zitten. Ik ben er van overtuigd dat het keurig uitgebalanceerd is, net als brokjes, alleen niet tot prut gekookt en daarna tot brokje geperst. Dus een soort astronautenvoer, zeg maar. De honden krijgen alles binnen wat ze in de basis nodig hebben. Maar het is in mijn optiek inderdaad de basis. Daarnaast geef ik ze dan ook extraatjes, zoals karnemelk (tegen vlooien en andere beestjes), eitjes voor de extra hoogwaardige vitamientjes (B12), vis (hoogwaardige eiwitbron) en groente/fruitmix (voor de volwassen honden niet zoveel, voor mijn oude hond wel wat meer want die geeft echt aan daar behoefte aan te hebben)
Ook krijgen ze 3 a 4 keer per week extra visolie (in Carnibest zit lijnzaadolie dus de plantaardige kant, visolie voor de dierlijke variant)voor hun vacht en weerstand (vooral bij de oude hond werkt dat perfect) en regelmatig in plaats van KVV een penslap of een maaltijdje kippennekken of lamsbotten of orgaanvlees gemengd met GF mix.
Tot nu toe heb ik niet het idee dat mijn honden tekort krijgen of teveel.
Ik zorg er wel voor dat ik niet teveel van 1 soort bij elkaar gooi. Dus geen stapel eiwitten uit spiervlees dagenlang achter elkaar, maar afwisseling met GF mix maaltijden. En ook geen dagenlang alleen maar orgaanvlees, terwijl ze juist ook spiervlees nodig hebben.
Je hoeft het zeker niet zo te doen als ik, maar een beetje afwisselen is denk ik wel goed. Elke KVV producent heeft zijn eigen ideetjes over wat belangrijk is in het voer, dus er zullen zeker inhoudelijk verschillen in zitten. De een gebruikt groente door het vlees en de ander pens door het vlees. Als je daar al lekker mee wisselt hoef je niet zo bang te zijn voor tekorten.
En wat ik je echt aan kan raden zijn goede boeken over voeding.
Ik heb zelf (op aanraden van Ineke) het boekje van prof. Donath gekocht (kan je alleen nog tweedehands kopen bij de Slegte of op marktplaats) Die man geeft perfecte informatie over de samenstelling en waardes van allerlei producten die een hond nodig heeft. Het is een oud boekje, maar ik heb er nog steeds lol van.
En daarnaast heb ik het E-book van Mogens Eliasen: Rauwe voeding voor honden gekocht. En dat vind ik ook echt een aanrader omdat je daarmee een goede handleiding krijgt bij het voeren van je hond (zelfs als je alleen KVV geeft maar gewoon meer wilt weten over wat een hond nodig heeft)
Ik was ook zo bang voor tekorten en of ik het nou wel goed deed, maar juist door me er meer over in te lezen kreeg ik het gevoel dat ik gewoon goed bezig ben. Inderdaad, de tijd zal het leren. Alleen op de termijn zal je merken of het wel of niet echt goed is voor je hond. Maar in mijn optiek kan het nooit slechter zijn dan brokjes. Het is in principe hetzelfde, alleen dan rauw en niet helemaal stukgepureerd (alhoewel er merken zijn, die aardig die kant op gaan)
Ook krijgen ze 3 a 4 keer per week extra visolie (in Carnibest zit lijnzaadolie dus de plantaardige kant, visolie voor de dierlijke variant)voor hun vacht en weerstand (vooral bij de oude hond werkt dat perfect) en regelmatig in plaats van KVV een penslap of een maaltijdje kippennekken of lamsbotten of orgaanvlees gemengd met GF mix.
Tot nu toe heb ik niet het idee dat mijn honden tekort krijgen of teveel.
Ik zorg er wel voor dat ik niet teveel van 1 soort bij elkaar gooi. Dus geen stapel eiwitten uit spiervlees dagenlang achter elkaar, maar afwisseling met GF mix maaltijden. En ook geen dagenlang alleen maar orgaanvlees, terwijl ze juist ook spiervlees nodig hebben.
Je hoeft het zeker niet zo te doen als ik, maar een beetje afwisselen is denk ik wel goed. Elke KVV producent heeft zijn eigen ideetjes over wat belangrijk is in het voer, dus er zullen zeker inhoudelijk verschillen in zitten. De een gebruikt groente door het vlees en de ander pens door het vlees. Als je daar al lekker mee wisselt hoef je niet zo bang te zijn voor tekorten.
En wat ik je echt aan kan raden zijn goede boeken over voeding.
Ik heb zelf (op aanraden van Ineke) het boekje van prof. Donath gekocht (kan je alleen nog tweedehands kopen bij de Slegte of op marktplaats) Die man geeft perfecte informatie over de samenstelling en waardes van allerlei producten die een hond nodig heeft. Het is een oud boekje, maar ik heb er nog steeds lol van.
En daarnaast heb ik het E-book van Mogens Eliasen: Rauwe voeding voor honden gekocht. En dat vind ik ook echt een aanrader omdat je daarmee een goede handleiding krijgt bij het voeren van je hond (zelfs als je alleen KVV geeft maar gewoon meer wilt weten over wat een hond nodig heeft)
Ik was ook zo bang voor tekorten en of ik het nou wel goed deed, maar juist door me er meer over in te lezen kreeg ik het gevoel dat ik gewoon goed bezig ben. Inderdaad, de tijd zal het leren. Alleen op de termijn zal je merken of het wel of niet echt goed is voor je hond. Maar in mijn optiek kan het nooit slechter zijn dan brokjes. Het is in principe hetzelfde, alleen dan rauw en niet helemaal stukgepureerd (alhoewel er merken zijn, die aardig die kant op gaan)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Kvv is iets te generaliserend, Rodi b.v. bestaat alwel veel langer dan 5 jaar, 20 komt eerder, daar zijn al hele volkstammen groot en oud op geworden.ien schreef:purkie schreef:en ten 3e..voor lange termijn is er gewoon nog niet veel bekend
alles is nu gebaseerd op korte termijn. denk zo de laatse 5 jaar [??]
als het om kvv gaat.
-
- Erelid
- Contacteer:
Rodi bestond hoofdzakelijk als basis voer, niet kompleet en die volkstammen werden daar groot op omdat er buiten die rodi nog veel toegevoegd werd door honden eigenaren zelf.Angelique25 schreef:ien schreef:Kvv is iets te generaliserend, Rodi b.v. bestaat alwel veel langer dan 5 jaar, 20 komt eerder, daar zijn al hele volkstammen groot en oud op geworden.purkie schreef:en ten 3e..voor lange termijn is er gewoon nog niet veel bekend
als het om kvv gaat.

- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Zelf heb ik nu 20 jaar honden en in die tijd is er altijd Rodi compleet geweest en waren er ook zat mensen die alleen Rodi gaven zonder andere dingen erbij.ien schreef:Angelique25 schreef:Rodi bestond hoofdzakelijk als basis voer, niet kompleet en die volkstammen werden daar groot op omdat er buiten die rodi nog veel toegevoegd werd door honden eigenaren zelf.ien schreef:Kvv is iets te generaliserend, Rodi b.v. bestaat alwel veel langer dan 5 jaar, 20 komt eerder, daar zijn al hele volkstammen groot en oud op geworden.purkie schreef:en ten 3e..voor lange termijn is er gewoon nog niet veel bekend
als het om kvv gaat.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat afwisseling het beste recept is naar een betere compleetheid dan een wettelijke compleetheid.
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Op papier zullen ze geen tekorten krijgen. Wel zou ik in jouw geval zowiezo een vettevisdagje inlassen. Dat is toch wel heel gezond en geen kvv die iets biedt op dat gebied. De dingetjes die je zelf al noemt mogen er zeker bij, eitje, pensje, hapje groente, lamsribje voor de tandjes enz. enz.purkie schreef:Misschien een hele stomme vraag hoor. Maar ik voer nu vanaf februarie carnibest. Maar wat ik me afvraag zijn er mensen die buiten de kvv hun hond met iets bijvoeren, bv yoghurt, ei, pens enz enz.
Gr Linda