Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is het mooiste hondenplekje?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Wat is het mooiste hondenplekje?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat is de mooiste plek om met de honden naar toe te gaan? En waarom?

Ik ben altijd wel op zoek naar nieuwe wandelgebieden, dus kom maar op!

Zelf vind ik Vlieland de ultieme hondenplek. Het is autovrij, hondvriendelijk en heeft gevarieerde natuur (duinen, strand, bos, vijvertjes). Helemaal geweldig :ok:
Afbeelding
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Hier in de omgeving vind ik Bussloo en perfecte plek.
Het is ruim, overzichtelijk, zit vrijwel geen wild (behalve een paar konijnen) Je kunt er met gemak 2 uur wandelen, er is water in overvloed, het is redelijk veilig (qua omliggende wegen)

Vlieland ben ik heeeeel vaak geweest, ben helemaal verliefd op het eiland. Wij stonden vroeger altijd op camping stortemelk.
Met de honden ben ik er nog nooit geweest, op de camping laten ze geen honden toe.
Maar wie weet, ga ik ooit nog wel eens een weekend Vlieland wandelen met honden.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bij ons vind ik dat voor de honden toch wel de Hoornseplas.
Als de honden zien dat we daarheen gaan dan worden ze helemaal gek.
Het is een groot meer waar je omheen kunt wandelen met aan de ene kant van het meer een hondenstrand (groot hondenstrand) met daartussen een fort van houten palen, nou de honden vinden het geweldig om aan het einde van de wandeling nog ff door dat fort te racen.
Daarbij dus enorm veel water, gras, bomen, zand, heel veel andere hondjes (als het mooi weer is) dus ja dat is toch wel erg leuk.
Plus dat er dus geen auto's kunnen komen en fietsers zijn in de periode dat de honden er los mogen (in de winter) verboden.....ideaal dus....

Voor onszelf vind ik Zuidlaren erg leuk wandelen. Lekker veel bos met een mooi militairterrein waar de honden op allerlei dingen kunnen springen, overheen kunnen springen en door tunneltjes heen kunnen lopen....
Je komt er weinig andere honden tegen en je kunt alle kanten op.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

In de duinen van Camperduin/Hargen heb ik toch ook altijd wel een erg leuke en mooie wandeling :ok: Eerst bos met redelijk wat heuvels, dan een stuk mooi open, ook met heuvels en heide en een prachtige groot duinmeer waar ze heerlijk kunnen waden en zwemmen. Meestal loop ik dan via de heide ook weer terug, rennen ze omdat je ver zicht heb heerlijk ver voor me uit! De waddeneilanden zijn idd ook favoriet hier :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier in de omgeving heb je niet zo heel veel 'hondengebieden'. Wel mooie bossen; zoals het voorsterbos en het kuinrebos. Ook heb je hier de castalijnsplas waar de honden lekker kunnen zwemmen. Maar op de meeste wandelingen moet je hond eigenlijk aan de lijn, en dat is wel weer jammer. :19:
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

Het roggebotsebos, nabij Kampen.

Groot stuk om te lopen, ook een vijver aanwezig zodat de honden kunnen zwemmen.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Afbeelding

Het is helaas nogal ver weg maar het waarom spreekt voor zich.
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heel makkelijk ik kom er dagelijks
onze eigen achtertuin
nou ja ik moet hem wel delen met de buurd

van af balkon zo
Afbeelding
Afbeelding
en ruby haar fafo zwemplas
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

daar zou sammy zelfs los kunnen! :wink:

we gaan daar wonen! waar is het?? :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

massam schreef:daar zou sammy zelfs los kunnen! :wink:

we gaan daar wonen! waar is het?? :mrgreen:

Afbeelding
In Noorwegen, zo richting Lillehammer.
AfbeeldingAfbeelding
Mika
Actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mika »

Zal meestal wel sneeuw liggen dan.
Maarre er gaat niks boven friesland.
Bakkeveen, Appelscha en Beetsterzwaag zijn erg mooie gebieden om te wandelen.
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier staat nog steeds het strand bovenaan.
Lekker rennen en zwemmen!!!!!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij hebben geen favoriet. We willen gewoon zoveel mogelijk verschillende plekken. Als we maar genoeg water tegenkomen dan is het goed :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Onze honden gaan voor de Brunsummerhei en het Leenderbos. Het zijn niet zo'n zwemmers en aan strand hebben ze weinig, dus bos en hei staat hier op nummer 1.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Ik vind het Zandenbos bij Nunspeet nog steeds een ideale wandelplek. Het is een enorm groot bos en de honden mogen er overal los. Je kunt er echt uren wandelen.
Een nadeel (voor mij) is dat er wild zit...

Het Roosendaalse Veld bij Velp vind ik ook schitterend om te wandelen. Groot en overzichtelijk.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Scooby schreef:Het Roosendaalse Veld bij Velp vind ik ook schitterend om te wandelen. Groot en overzichtelijk.
Vind ik als mens mooi lopen. Voor de honden moet er echt nog een rondje bos achteraan (waar die IJslanders lopen), anders hebben ze geen water gezien :wink:
Tinkel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinkel »

de gorsselse hei, kan je een flink eind lopen. Ze mogen er officieel niet los lopen, maar iedereen doet het gewoon :mrgreen:

Hier een paar sfeer plaatjes van afgelopen zondag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tinkel
Actief
Contacteer:

En niet te vergeten de posbank :ok: . Daar ben ik al heeeeeel lang niet geweest, maar we gaan er binnenkort weer een keer met tinkel naar toe
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Voor mij is dat het Amsterdamse bos, en dan in het bijzonder om de 2 bosvijvers heen.....
Daar heb je lekker veel ruimte waar de honden kunnen spelen, komt regelmatig langs een watertje en het wisselt heerlijk af met een stukje bos. En: er loopt geen wild of iets, volgens mij wel af en toe een haas of zo want soms smeert hij hem in de bosjes...... Ja er lopen soms wel koeien en bizons, maar dat gebied is dan afgezet/omheind, en moet je eerst over een bruggetje en door een deur, dus staat duidelijk aangegeven.

Ben ook beetje huiverig om richting veluwe ofzo te gaan omdat hij zeker weten achter van alles en nog wat aangaat en het opjaagt.... En hij dan dus niet luistert..............
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tinkel schreef:de gorsselse hei, kan je een flink eind lopen. Ze mogen er officieel niet los lopen, maar iedereen doet het gewoon :mrgreen:
Hoi Hilde,

De Gorsselse Hei is inderdaad erg mooi (ben er eergisteren nog geweest met de dogjes), maar persoonlijk vind ik het wat klein voor een lekkere wandeling...
Tinkel
Actief
Contacteer:

Ik heb er 2,5 uur gelopen. Was eigenlijk al te lang voor mn lichaam. Meer red ik niet, dus voor mij groot zat :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tinkel schreef:Ik heb er 2,5 uur gelopen. Was eigenlijk al te lang voor mn lichaam. Meer red ik niet, dus voor mij groot zat :wink:
Hoi Hilde,

Dan heb je òf heel langzaam gelopen òf heel erg gezigzagd, want zo groot is die hei toch echt niet. Ik ben er in een dik half uur helemaal omheen gelopen... :denken:
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

brunssumerheide wel erg druk op zondag maar groot en mooi,

mechelse heide ingang duivelsberg weg naar zutendaal , vanaf de autoweg E313 afslag maasmechelen onderaan de afrit rechts en dan eerste straat rechts stukje rijden en dan aan de rechterkant.
je komt er bijna nooit iemand tegen alleen de zondag met mooi weer
mooi ,groot, beekjes en poeltjes er lopen wel fjorden los dus veel drollen overal voor de rest kom je ze niet zo vaak tegen.
wel veel reeën en konijnen.
loopt wel een autoweg langs vind ik wel jammer.

bij de efteling in de buurt is een heel mooi wandelgebied ik weet even niet hoe het heet daar.

zo ken ik nog wel een hele hoop plekjes maar dat is of in de ardennen, frankrijk of gewoon kleine mooie wandelplekjes.

en natuurlijk het strand en dan vooral de westkust van frankrijk ong. 100 km ten zuiden van de loire heerlijk via de bossen en wouden op verlaten stranden uitkomen voor onze honden dikke pret lekker door het zand en de zee rennen en de baasjes naakt rondhuppelen en golven opvangen met de blote billen heerlijk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Scooby schreef:
Tinkel schreef:Ik heb er 2,5 uur gelopen. Was eigenlijk al te lang voor mn lichaam. Meer red ik niet, dus voor mij groot zat :wink:
Hoi Hilde,

Dan heb je òf heel langzaam gelopen òf heel erg gezigzagd, want zo groot is die hei toch echt niet. Ik ben er in een dik half uur helemaal omheen gelopen... :denken:
Jij hebt doggen, die hebben veel langere benen :pffff:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:bij de efteling in de buurt is een heel mooi wandelgebied ik weet even niet hoe het heet daar.
Dat zijn de Drunense Duinen. Daar kun je inderdaad ook heel mooi wandelen en mogen de honden overal los.
Tinkel
Actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Hoi Hilde,

Heb de tijd ervoor genomen. Maak graag onderweg ook mooie foto's :wink:

En ik was verdwaald :mann:
sacajawea
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sacajawea »

:roll: het is misschien voor dogs, te klein :denken: maar ginkelse heide ook erg mooi hoor, ook een stuk los loop gebied, en natuurlijk hier in het veen, een gedeelte van een park, maar voor snellopers [ :smile: ]
helemaal niets aan, voor natuur genieters wel, is nog helemaal ongerept, met bomen struiken { die door mijn honden graag gesnoeit worden { vooral de berk } die woekerd daar lustig er op los, dus dat mag, en een vijver waar ze zich helemaal in uit kunnen leven,

mijn honden houden van alles, zee, strand, graven { vooral :wink: } bos waar ze vooral randy de stukken boomstronk mee sleept naar de auto
{ en ik heb echt geen openhaard :(: jammer genoeg } en ZWEMMEN !!! volgens mij zijn ze afkomstig van de ZEEHOND, :U:

dus wie woont er bij mij in de buurt ???. ik zou het wel leuk vinden, en mijn honden natuurlijk ook, lekker ravotten

ik hoor het wel, wie durft :wink:

:zwaai sacajawea en 2 DH`s
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Scooby schreef:
irstas schreef:bij de efteling in de buurt is een heel mooi wandelgebied ik weet even niet hoe het heet daar.
Dat zijn de Drunense Duinen. Daar kun je inderdaad ook heel mooi wandelen en mogen de honden overal los.
Het zijn inderdaad de Drunense duinen maar de honden mogen niet overal los. Er zijn twee losloopplekken, eentje aan de zuid-oost kant. bij hotel-restaurant Bosch en Duin. Dat is echt een gebied maar het is niet heel groot. Met een beetje mazzel staat er in het midden een plas water, maar in droge tijden is die opgedroogd. Aan de noord-west kant, vlakbij de Efteling, is een uitgezetten hondenwandeling die om een ven heen loopt. Duurt max. 3 kwartier maar de honden kunnen er naar hartelust zwemmen. De wandeling is in ieder geval heel mooi!

Mijn favo-wandeling is uiteraard hier, in de Cantal. Er is boven Saignes, een dorp op 5 km. afstand, een uitgezette botanische wandeling met bordjes bij de bomen enzo. Je bent zó een uur bezig met het betere klim- en klauterwerk (de honden vinden dat echt geweldig) door lekker ruig bos. Hier en daar prachtige uitzichten. Er is alleen geen water om te drinken of te zwemmen. Enne....honden mogen hier overal los!
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
caelybliss
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door caelybliss »

Wij gaan het liefst naar het Zwolse Bos bij Heerde, Heerderstrand, Bussloo, 't Leesten...Maasplassen in Limburg...allemaal erg de moeite waard :ok:
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Gewoon met hem naar het strand, dat vindt ie nog het allerleukste en is overzichtelijk, in het bos ben ik toch veel op me hoede voor andere honden, maar op het strand kan hij zelfs los.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”