Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat voor een maatje heeft jou hond?
Moderator: moderatorteam
- Milou85
- Zeer actief
Wat voor een maatje heeft jou hond?
Ik vroeg me af wat voor een 'combinaties' mensen allemaal in huis hebben.
Bijvoorbeeld een herder met een jack russel of een maltezer met een ?? weet ik 't?
Wij hebben onze mechelse herder x akita inu van anderhalf nu dik half jaar en eigenlijk zouden wij er nu wel graag een pupje bij nemen. En nu vroeg ik me af wat daar voor een leuk hondje bij zou kunnen. Ik zit namelijk te denken aan een wat kleiner (want er past niet nog een formaat labrador of herder bij in de auto) hondje (teefje, pasja is een reu en hij pikt gewoon meer van teefjes) dat tegen een stootje kan (i.v.m. pasja's lompe spelen). Dus ik dacht tja een jack russel of een cairn terrier ofzo?? Of hebben jullie nog leuke ideen?? Ben wel benieuwd!!
Groetjes milou en pasja
Bijvoorbeeld een herder met een jack russel of een maltezer met een ?? weet ik 't?
Wij hebben onze mechelse herder x akita inu van anderhalf nu dik half jaar en eigenlijk zouden wij er nu wel graag een pupje bij nemen. En nu vroeg ik me af wat daar voor een leuk hondje bij zou kunnen. Ik zit namelijk te denken aan een wat kleiner (want er past niet nog een formaat labrador of herder bij in de auto) hondje (teefje, pasja is een reu en hij pikt gewoon meer van teefjes) dat tegen een stootje kan (i.v.m. pasja's lompe spelen). Dus ik dacht tja een jack russel of een cairn terrier ofzo?? Of hebben jullie nog leuke ideen?? Ben wel benieuwd!!
Groetjes milou en pasja
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een foxje!!!
Als je het tenminste geen probleem vindt dat je herder soms wat plukken haar uit zijn vacht mist.
Ze kunnen tegen een stootje,kunnen een herder goed bijhouden, houden van spelen en lange wandelingen, zijn makkelijk te trainen en lekker handzaam qua grootte.

Als je het tenminste geen probleem vindt dat je herder soms wat plukken haar uit zijn vacht mist.

Ze kunnen tegen een stootje,kunnen een herder goed bijhouden, houden van spelen en lange wandelingen, zijn makkelijk te trainen en lekker handzaam qua grootte.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Milou85
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- MJ
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
3 (en nu even 4) Bullmastiffs en een Basset Hound. De Basset is er het laatst bijgekomen als speelmaatje voor de meiden. Het moest dus een hond zijn die tegen een stootje kon en niet al te klein was. Het is een lekkere stevige jongen en als de meiden hem zat zijn gaan ze gewoon op hem zitten
. Ik reed (is het weekend overleden) in een VW Passat Station met de bank opgeklapt en nu tijdelijk in een Peugeot 206, en ik kan je vertellen, DAT VALT NIET MEE! 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij mijn ouders hebben ze de combinatie boxer met x-ing Maltezer, gaat al 9,5 jaar prima.
Hier een boxer met een Hollandse Herder en een mechelse herder pup

Hier een boxer met een Hollandse Herder en een mechelse herder pup

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Erelid
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
In een stationcar passen toch met gemak 2 grote hondenpasja85 schreef:WOW!!!! wat hebben sommige mensen veel grote honden?!? Hoe gaat dat in een auto???Want ik vind grotere honden ook heel leuk maar (ondanks dat we station hebben) past er denk ik geen grote hond bij in (ze mogen niet op de achterbank want m'n vriend is heel zuinig met z'n auto)?

Zelfs in mijn pas gestolen Suzuki Alto passen 3 middelgrote honden als je de achterbank wegklapt

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een Spaanse podenco achtige miks en een borderterrier/herder nog wat miks. Die gaan perfect samen en kunnen flink spelen en rennen samen.
Precies even hoog vanaf de grond en ongeveer even oud.
Hiervoor had ik nog een hond (herder/bouvier zie avator) maar die kon niet met de andere twee samen. Deze twee zijn van mijn vriend en als we samen waren moest er om en om een van de twee honden uit logeren

Hiervoor had ik nog een hond (herder/bouvier zie avator) maar die kon niet met de andere twee samen. Deze twee zijn van mijn vriend en als we samen waren moest er om en om een van de twee honden uit logeren

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Gittje
- Zeer actief
- Milou85
- Zeer actief
In een stationcar passen toch met gemak 2 grote honden
Zelfs in mijn pas gestolen Suzuki Alto passen 3 middelgrote honden als je de achterbank wegklapt
Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo. Heel ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dus dat dat niet echt handing is.
IK moet wel zeggen dat ik het heel leuk vind dat er zoveel reacties komen want ik heb deze vraag ergens anders ook een keer gesteld en (ik weet niet waarom) daar kreeg ik om de een of andere reden geen enkele reactie.
Ik denk dat het toch iets wordt van een jackrussel, fox terrier, cairn of iets anders kleins dat denkt dat ie heel groot is.
Dus mocht het zover zijn wordt het gewoon heeeeel vee trainen. Ik hou er namelijk wel van dat een hond een beetje luistert en dat hij als het even kan ook los kan lopen. (ik moet zeggen dat ik waarempel gister een jack russel zag die echt luisterde
hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen???) 
Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo. Heel ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dus dat dat niet echt handing is.
IK moet wel zeggen dat ik het heel leuk vind dat er zoveel reacties komen want ik heb deze vraag ergens anders ook een keer gesteld en (ik weet niet waarom) daar kreeg ik om de een of andere reden geen enkele reactie.
Ik denk dat het toch iets wordt van een jackrussel, fox terrier, cairn of iets anders kleins dat denkt dat ie heel groot is.
Dus mocht het zover zijn wordt het gewoon heeeeel vee trainen. Ik hou er namelijk wel van dat een hond een beetje luistert en dat hij als het even kan ook los kan lopen. (ik moet zeggen dat ik waarempel gister een jack russel zag die echt luisterde

- Janou
- Vaste gebruiker
-
- Erelid
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Er passen veel makke schapen in een hokpasja85 schreef: Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo.

Ik heb het idee dat er dan toch best nog een groter type bij past hoor

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gittje
- Zeer actief
Nee hoor, onze Max jr. was bij adoptie volledig zwart. Met het verouderen kleuren z'n poten onderaan wat roestig en beginnen onderaan z'n kin de eerste witte haartjes te komengranny schreef:Ziet die van jou er ook net zo uit als die van mijn?Gittje schreef:Hier een kruising labrador x rotty (48 kg)

foto's : zie http://home.scarlet.be/baudrez/gallery.htm
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Meestal kun je die tussenbalk er wel uit halen hoorpasja85 schreef:In een stationcar passen toch met gemak 2 grote honden
Dus mocht het zover zijn wordt het gewoon heeeeel vee trainen. Ik hou er namelijk wel van dat een hond een beetje luistert en dat hij als het even kan ook los kan lopen. (ik moet zeggen dat ik waarempel gister een jack russel zag die echt luisterdehoe ze dat voor elkaar hebben gekregen???)

En ja hier 2 akita's, zou er hier nooit een terrier tussen zetten, niet echt ideale combi vind ik..
- Belle
- Zeer actief
Ik heb ook zo'n ding in mijn auto (een Nissan Primera station), maar dat kun je (tenminste bij mij) gewoon loshalen. Dat ding ligt bij mij gewoon op de vloer en als ik hem wil gebruiken (zelden), klik ik het er weer tussen.pasja85 schreef: Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo. Heel ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dus dat dat niet echt handing is.
Ik heb drie honden, een kleintje van ongeveer 40 cm., een van ruim 70 cm. en een grote in wording, maar dat past er prima in, nog zelfs nog zonder dat de achterbank naar voren geklapt is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Angeniet
- Erelid
- Living XL