Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor een maatje heeft jou hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

Wat voor een maatje heeft jou hond?

Ongelezen bericht door Milou85 »

Ik vroeg me af wat voor een 'combinaties' mensen allemaal in huis hebben.
Bijvoorbeeld een herder met een jack russel of een maltezer met een ?? weet ik 't?
Wij hebben onze mechelse herder x akita inu van anderhalf nu dik half jaar en eigenlijk zouden wij er nu wel graag een pupje bij nemen. En nu vroeg ik me af wat daar voor een leuk hondje bij zou kunnen. Ik zit namelijk te denken aan een wat kleiner (want er past niet nog een formaat labrador of herder bij in de auto) hondje (teefje, pasja is een reu en hij pikt gewoon meer van teefjes) dat tegen een stootje kan (i.v.m. pasja's lompe spelen). Dus ik dacht tja een jack russel of een cairn terrier ofzo?? Of hebben jullie nog leuke ideen?? Ben wel benieuwd!!
Groetjes milou en pasja
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een foxje!!! :cheer: :cheer:
Als je het tenminste geen probleem vindt dat je herder soms wat plukken haar uit zijn vacht mist. :mrgreen:
Ze kunnen tegen een stootje,kunnen een herder goed bijhouden, houden van spelen en lange wandelingen, zijn makkelijk te trainen en lekker handzaam qua grootte.
:mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb een combi van kruising westie, kruising shih tzu x maltezer en een border collie achtig iets. Misschien is een border terrier iets?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij hebben twee fila's een boxer en daar was tot voor kort ook nog een mastino bij en een heel klein fel spaans pepertje van een centimeter of 20 hoog en die is ze allemaal de baas :mrgreen:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

zie onderschrift......... :mrgreen: 1x Duitse Dog en de andere 2 zijn kruisingen van iets.... :mrgreen:
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

WOW!!!! wat hebben sommige mensen veel grote honden?!? Hoe gaat dat in een auto??? :denken: Want ik vind grotere honden ook heel leuk maar (ondanks dat we station hebben) past er denk ik geen grote hond bij in (ze mogen niet op de achterbank want m'n vriend is heel zuinig met z'n auto)?
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Uhm... durf het bijna niet te zeggen maar ik heb:

2 Duitse Herders
1 Cocker Spaniel
1 Beagle
1 Chihuahua

En het past allemaal net in de Twingo :wink:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Chatterbox schreef:Uhm... durf het bijna niet te zeggen maar ik heb:

2 Duitse Herders
1 Cocker Spaniel
1 Beagle
1 Chihuahua

En het past allemaal net in de Twingo :wink:
Wie rijdt er dan???? :smile: :smile: :smile:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Een maltezer en een van-alles-nog-wat-kruising van 40 cm hoog. :mrgreen:

Spelen doen ze eigenlijk niet met elkaar, daar vinden ze zichzelf te goed voor denk ik :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

3 (en nu even 4) Bullmastiffs en een Basset Hound. De Basset is er het laatst bijgekomen als speelmaatje voor de meiden. Het moest dus een hond zijn die tegen een stootje kon en niet al te klein was. Het is een lekkere stevige jongen en als de meiden hem zat zijn gaan ze gewoon op hem zitten :mrgreen: . Ik reed (is het weekend overleden) in een VW Passat Station met de bank opgeklapt en nu tijdelijk in een Peugeot 206, en ik kan je vertellen, DAT VALT NIET MEE! :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Kruising jack russel met boerenfox is ook leuk, grote hond in kleine verpakking, kan tegene een stootje, je moet hem zelfs goed in de gaten houden vergeet wel eens dat ze kleiner zijn dan een rottie of een dobermannetje :mrgreen:

Jacqueline
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier kruising boxer/am.bulldog reu en een ruwharige Jack Russel teef. Gaat prima samen :ok: De kleine is uiteraard de baas :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij mijn ouders hebben ze de combinatie boxer met x-ing Maltezer, gaat al 9,5 jaar prima. :wink:
Hier een boxer met een Hollandse Herder en een mechelse herder pup :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Hier 2x een kruising Rottweiler/Labrador en 1x een kruising Cairn/Cocker.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Heidewachtel en Langhaar, een perfect team :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mix Cocker/Labrador en een Drentsche Patrijshond :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

pasja85 schreef:WOW!!!! wat hebben sommige mensen veel grote honden?!? Hoe gaat dat in een auto??? :denken: Want ik vind grotere honden ook heel leuk maar (ondanks dat we station hebben) past er denk ik geen grote hond bij in (ze mogen niet op de achterbank want m'n vriend is heel zuinig met z'n auto)?
In een stationcar passen toch met gemak 2 grote honden :eek:
Zelfs in mijn pas gestolen Suzuki Alto passen 3 middelgrote honden als je de achterbank wegklapt :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een Spaanse podenco achtige miks en een borderterrier/herder nog wat miks. Die gaan perfect samen en kunnen flink spelen en rennen samen. :ok: Precies even hoog vanaf de grond en ongeveer even oud.

Hiervoor had ik nog een hond (herder/bouvier zie avator) maar die kon niet met de andere twee samen. Deze twee zijn van mijn vriend en als we samen waren moest er om en om een van de twee honden uit logeren :roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

2 staffordjes.. dus geen andere rassen :19:
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Hier een kruising labrador x rotty (48 kg) en een Franse bulldog (15 kg).

Geen probleem met beide honden in de wagen : bij een Honda Jazz kan je nl. ook het zitgedeelte van de achterste zetels opklappen :wink:
Milou85
Zeer actief

In een stationcar passen toch met gemak 2 grote honden
Zelfs in mijn pas gestolen Suzuki Alto passen 3 middelgrote honden als je de achterbank wegklapt

Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo. Heel ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dus dat dat niet echt handing is.
IK moet wel zeggen dat ik het heel leuk vind dat er zoveel reacties komen want ik heb deze vraag ergens anders ook een keer gesteld en (ik weet niet waarom) daar kreeg ik om de een of andere reden geen enkele reactie.
Ik denk dat het toch iets wordt van een jackrussel, fox terrier, cairn of iets anders kleins dat denkt dat ie heel groot is.
Dus mocht het zover zijn wordt het gewoon heeeeel vee trainen. Ik hou er namelijk wel van dat een hond een beetje luistert en dat hij als het even kan ook los kan lopen. (ik moet zeggen dat ik waarempel gister een jack russel zag die echt luisterde :denken: hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen???) :wink:
Afbeelding
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

Wij hebben maar 1 hond, maar zijn beste vriendje is toch wel de olde english bulldog van de buren!!!
Daar speelt ie iedere dag mee. :N: (dat is oppassen geblazen)
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Gittje schreef:Hier een kruising labrador x rotty (48 kg)
Ziet die van jou er ook net zo uit als die van mijn?
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
marian*
Erelid
Contacteer:

pasja85 schreef: Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo.
Er passen veel makke schapen in een hok :wink:
Ik heb het idee dat er dan toch best nog een groter type bij past hoor :mrgreen: Pasja zit nu gewoon erg ruim....
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

granny schreef:
Gittje schreef:Hier een kruising labrador x rotty (48 kg)
Ziet die van jou er ook net zo uit als die van mijn?
Nee hoor, onze Max jr. was bij adoptie volledig zwart. Met het verouderen kleuren z'n poten onderaan wat roestig en beginnen onderaan z'n kin de eerste witte haartjes te komen :wink:

foto's : zie http://home.scarlet.be/baudrez/gallery.htm
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

pasja85 schreef:In een stationcar passen toch met gemak 2 grote honden
Zelfs in mijn pas gestolen Suzuki Alto passen 3 middelgrote honden als je de achterbank wegklapt

Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo. Heel ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dus dat dat niet echt handing is.
IK moet wel zeggen dat ik het heel leuk vind dat er zoveel reacties komen want ik heb deze vraag ergens anders ook een keer gesteld en (ik weet niet waarom) daar kreeg ik om de een of andere reden geen enkele reactie.
Ik denk dat het toch iets wordt van een jackrussel, fox terrier, cairn of iets anders kleins dat denkt dat ie heel groot is.
Dus mocht het zover zijn wordt het gewoon heeeeel vee trainen. Ik hou er namelijk wel van dat een hond een beetje luistert en dat hij als het even kan ook los kan lopen. (ik moet zeggen dat ik waarempel gister een jack russel zag die echt luisterde :denken: hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen???) :wink:
Meestal kun je die tussenbalk er wel uit halen hoor :wink:

En ja hier 2 akita's, zou er hier nooit een terrier tussen zetten, niet echt ideale combi vind ik..
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

pasja85 schreef: Nou ik vraag het me af, als ik pasja zie zoitten in de achterbak denk ik niet dat daar nog een wat grote hond bij past. En wat betreft de achterbank neer klappen, dat zou inderdaad een hoop schelen maar dat is niet echt practisch want wij hebben een of ander schuifding voor de kofferbak (dat als je die uit schuift dat je niet ziet dat er iets in de kofferbak ligt, zeg maar)En die zit net achter de stoelen dus als je de stoelen weg klapt heb je nog een soort balk in het midden ofzo. Heel ingewikkeld allemaal. Maar ik denk dus dat dat niet echt handing is.
Ik heb ook zo'n ding in mijn auto (een Nissan Primera station), maar dat kun je (tenminste bij mij) gewoon loshalen. Dat ding ligt bij mij gewoon op de vloer en als ik hem wil gebruiken (zelden), klik ik het er weer tussen.
Ik heb drie honden, een kleintje van ongeveer 40 cm., een van ruim 70 cm. en een grote in wording, maar dat past er prima in, nog zelfs nog zonder dat de achterbank naar voren geklapt is.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb gewoon de achterbank standaard neergeklapt en achter de voorstoelen een hondenrek geplaatst.
Zo passen in mijn Toyota Starlett (toch ook een kleinere auto) met gemak mijn 2 grote middelmaat honden. Ze hebben alle ruimte om uitgestrekt te liggen en te gaan verliggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Mijn 2 grote honden zitten gezellig samen op de achterbank van de Suzukie Alto. Gaat best! :pffff:
Ze zijn elkaars beste speelmaatjes, hoewel Izzy -een Spaanse husky/hedder/nogwat-kruising- nog wel eens vreemd wil gaan.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Hier 2 Am. Staffs (reuen) met 1 Mastiff (teef)
en dat gaat in een VW Caddy.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”