Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baasje plagen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

baasje plagen

Ongelezen bericht door Zoie »

mag natuurlijk niet, maar soms doe ik het toch :mrgreen:

B.v als Spok aan het spelen is met een andere hond die niet naar zijn baas wil komen. Dan blijf ik stil staan en laat ik ze lekker gaan :smile2:

Haha, beken, wie plaagt er wel vaker een ander baasje, en hoe doe je dat dan ?
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ikke ben soms héél deugeniet.
Als iedereen zit te eten ga ik de dweil opeten, de nieuwe badmatten zijn ook wel lekker :mrgreen:

En lekker aan baasjes zoon zijn kousen pulken als ie zit te eten,
mijn lappielap op de voeten van baas gooien enzo, dat is erg leuk.
Ik eet nu eenmaal sneller dan zij, dus ze mogen wel eens opschieten :pffff:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zoie
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:Ikke ben soms héél deugeniet.
Als iedereen zit te eten ga ik de dweil opeten, de nieuwe badmatten zijn ook wel lekker :mrgreen:

En lekker aan baasjes zoon zijn kousen pulken als ie zit te eten,
mijn lappielap op de voeten van baas gooien enzo, dat is erg leuk.
Ik eet nu eenmaal sneller dan zij, dus ze mogen wel eens opschieten :pffff:
ohhhhh Luka toch :neenee:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb me er ook weleens schuldig aan gemaakt.

Vegas was aan het dollen met een hond waar het fantastisch mee klikte. Het baasje wilde echter doorlopen maar de hond luisterde niet. Ik ben toen ook blijven staan want ik was zo blij dat Vegas weer eens kon spelen. Ik kom niet vaak een echte match voor hem tegen dus in dit geval was het:
Niet goedschiks............dan maar kwaadschiks :mrgreen:

Ze hebben nog een tijdje gespeeld want het baasje had al door dat ik niet ging meewerken en de hond vond het ook veel te gezellig.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan. Vind het eerlijk gezegd ook een knap lullige streek. Draai het eens om, jij roept Spok en iemand ondermijndt jouw gezag t.o.v. hem door zijn/haar hond te laten spelen met hem terwijl ze doorhebben dat je hem roept.
Op zijn zachtst gezegd ben je dan not amused.
Nee, zou het dan niet leuk vinden dus hoor ik het ook een ander niet te flikken.
Laatst gewijzigd door Branka op 06 okt 2005 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik zeg wel heel vaak tegen mijn honden (als we een baasje met opdringerige, blaffende of vervelende honden tegenkomen): "Kom maar jongens, jullie zijn wel braaf he?"
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik vind trouwens wel dat Branka gelijk heeft met wat ze hierboven heeft geschreven en op deze manier zou ik het ook nooit doen.

Het baasje uit mijn verhaal kon er wel om lachen en we hebben nog een tijdje staan praten maar als ik zie dat iemand druk bezig zijn hond mee te krijgen dan zou ik zoiets ook zeker niet doen :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik doe het alleen als ik vindt dat de baas op een vreselijke foute manier met zijn hond omgaat, en de hond daarvan de dupe is. Maar allemaal onschuldig hoor :mrgreen:

Er loopt hier een iemand met een middenslag hond. Heel leuk beest, vreselijk energiek, maar krijgt te weinig beweging en training. Baas vindt het niet leuk als het hondje gaat zwemmen, hondje wel.
Hondje springt graag achter Moos en Saar aan het water in. Ik weet dat Moos en Saar best terug te roepen zijn als ze richting water gaan, en dat die hond dan ook achter hun aan komt rennen, weg van het water. Maar ik roep Moos en Saar dan expres niet terug als het baasje van die hond wanhopig naar haar hond staat te roepen dat ze het water niet in mag, want dan wordt ze zo viehiessss.
En dan plonzen ze met zijn allen het water in, terwijl ik het had kunnen voorkomen door mijn hondjes terug te roepen.
Laatst gewijzigd door Moos op 28 jan 2007 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Branka schreef:Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan. Vind het eerlijk gezegd ook een knap lullige streek. Draai het eens om, jij roept Spok en iemand ondermijndt jouw gezag t.o.v. hem door zijn/haar hond te laten spelen met hem terwijl ze doorhebben dat je hem roept.
Nee, zou het dan niet doen dus hoor ik het ook een ander niet te flikken.
Nou, in het geval van spelen zou ik het persoonlijk niet erg vinden, en als er een dringende reden zou zijn het spel toch te stoppen, zou ik even met de andere baas overleggen, dat kan ook.

Maar je hebt gelijk hoor, het is niet helemaal correct, vandaar ook dat ik zeg dat het niet mag, maar een knap lullige streek vind ik nu ook weer iets te zwaar aangezet in dit geval.
Afbeelding
Branka
moderator

Zoie schreef:
Branka schreef:Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan. Vind het eerlijk gezegd ook een knap lullige streek. Draai het eens om, jij roept Spok en iemand ondermijndt jouw gezag t.o.v. hem door zijn/haar hond te laten spelen met hem terwijl ze doorhebben dat je hem roept.
Nou, in het geval van spelen zou ik het persoonlijk niet erg vinden, en als er een dringende reden zou zijn het spel toch te stoppen, zou ik even met de andere baas overleggen, dat kan ook.

Maar je hebt gelijk hoor, het is niet helemaal correct, vandaar ook dat ik zeg dat het niet mag, maar een knap lullige streek vind ik nu ook weer iets te zwaar aangezet in dit geval.
Als ik met de honden een keer een kort rondje loop omdat ik weg moet (soms komt dat voor) dan vind ik het dus uiterst onprettig als iemand mijn gezag t.o.v. de honden probeert te ondermijnen door zijn/haar hond met ze te laten spelen terwijl ze merken dat ik de honden bij mij roep. En zelf vind ik een knap lullige streek in dat geval dus niet te zwaar aangezet.
Als ik vind dat de jongens mogen spelen dan roep ik ze niet, heel simpel.

Verder zou ik dus in zo'n geval het tegenovergestelde doen: ik wacht tot de baas bij zijn/haar hond is om die aan te lijnen. Indien nodig roep ik de jongens bij mij. Persoonlijk vind ik dit een kwestie van een beetje behulpzaam zijn naar elkaar toe.

En blijkbaar ben ik vrij rechtlijnig: als ik het zelf niet prettig vind om iets dergelijks te ervaren, dan zal ik het dus ook niet bij een ander doen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Branka schreef:
Zoie schreef:

Als ik met de honden een keer een kort rondje loop omdat ik weg moet (soms komt dat voor) dan vind ik het dus uiterst onprettig als iemand mijn gezag t.o.v. de honden probeert te ondermijnen door zijn/haar hond met ze te laten spelen terwijl ze merken dat ik de honden bij mij roep. En zelf vind ik een knap lullige streek in dat geval dus niet te zwaar aangezet.
Als ik vind dat de jongens mogen spelen dan roep ik ze niet, heel simpel.

Verder zou ik dus in zo'n geval het tegenovergestelde doen: ik wacht tot de baas bij zijn/haar hond is om die aan te lijnen. Indien nodig roep ik de jongens bij mij. Persoonlijk vind ik dit een kwestie van een beetje behulpzaam zijn naar elkaar toe.

En blijkbaar ben ik vrij rechtlijnig: als ik het zelf niet prettig vind om iets dergelijks te ervaren, dan zal ik het dus ook niet bij een ander doen.
Kom, kom zeg. Het is toch in de eerste plaats je eigen verantwoordelijkheid je hond bij je te kunnen roepen. Als je daarbij medewerking van de andere baas nodig hebt, oke, heb ik zo vaak gevraagd, en ik zal het nog vaak genoeg doen.

En zoals gezegd, ik zou me in een dergelijk geval niet over de andere baas opwinden.
Afbeelding
Branka
moderator

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Want inderdaad die hulp van een andere baas is nu net waar het m.i. hier om gaat. Als je aan het pesten bent ben je alles behalve behulpzaam.

Zoals ik al zei: ik doe het niet en ik vind het niet prettig als een ander het bij mij doet. Mijn honden, mijn verantwoording en daar hoort een ander niet tussen te gaan zitten omdat hij/zij het toevallig zo leuk vindt dat zijn/haar hond met die van mij speelt.
Het wordt inderdaad anders als iemand vraagt of het nog even kan omdat het zo leuk is. Dan heb ik tenminste de gelegenheid om uit te leggen waarom ik het op dat moment niet wil.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Tja ligt aan de situatie. Ik was eergisteren met Malou aan het oefenen op fietsers die voorbij gingen. Ik zag een man met een herdershond niet op tijd aankomen en was te laat om de situatie te vermijden. Malou ging dus vreselijk tekeer. Niet denken dat die man een meter omloopt. Met een grijns op zijn smoel liep hij vlak langs ons heen. Mij aankijkend van wat heb jij een rot hond moet je zien hoe netjes die van mij mee loopt.

Ik was zelf even aan de andere kant van de straat gaan lopen in zo'n situatie. Of had even de ander de tijd gegeven om zijn hond weer onder controle te krijgen. Die man is tot niets verplicht dat weet ik ook wel maar die grijns had niet gehoeven om mij. Dat vind ik geen leuke grappen.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoie
Zeer actief

Branka schreef:Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? Want inderdaad die hulp van een andere baas is nu net waar het m.i. hier om gaat. Als je aan het pesten bent ben je alles behalve behulpzaam.

Zoals ik al zei: ik doe het niet en ik vind het niet prettig als een ander het bij mij doet. Mijn honden, mijn verantwoording en daar hoort een ander niet tussen te gaan zitten omdat hij/zij het toevallig zo leuk vindt dat zijn/haar hond met die van mij speelt.
Het wordt inderdaad anders als iemand vraagt of het nog even kan omdat het zo leuk is. Dan heb ik tenminste de gelegenheid om uit te leggen waarom ik het op dat moment niet wil.
plagen is iets anders dan pesten. Als ik zie dat iemand compleet over z'n toeren raakt of zo, dan is het weer iets anders. Het is dus ook net hoe die andere baas het opvat.

Nogmaals, baas heeft ook een mond, en hij kan ook gewoon even iets zeggen als, ja, ik heb een beetje haast ofzo.

En nu ga ik echt mijn hond uitlaten.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Mark-fryslan schreef:Tja ligt aan de situatie. Ik was eergisteren met Malou aan het oefenen op fietsers die voorbij gingen. Ik zag een man met een herdershond niet op tijd aankomen en was te laat om de situatie te vermijden. Malou ging dus vreselijk tekeer. Niet denken dat die man een meter omloopt. Met een grijns op zijn smoel liep hij vlak langs ons heen. Mij aankijkend van wat heb jij een rot hond moet je zien hoe netjes die van mij mee loopt.

Ik was zelf even aan de andere kant van de straat gaan lopen in zo'n situatie. Of had even de ander de tijd gegeven om zijn hond weer onder controle te krijgen. Die man is tot niets verplicht dat weet ik ook wel maar die grijns had niet gehoeven om mij. Dat vind ik geen leuke grappen.

Groetjes Mark
Dat herken ik helaas maar al te goed. Er loopt hier af en toe een exemplaar die zich met geen enkele hond verdraagt. Onze honden worden duivels als ze hem spotten. Ik ga er dus, om ze niet op te hitsen, met een boog omheen. Maar hij zoekt me juist op en staat dan misselijk te grijnzen als ik mijn honden bijna niet kan houden. De volgende keer zijn ze dan dus allemaal, ook die van hem, nog pissiger.
Laatst was de hond een keer los en vloog op mijn aangelijnde stel af. Als hij erbij was geweest had ik ze misschien losgelaten (baasje pesten?) maar zijn zoontje liet de hond uit en ik wilde dat het jongetje niet aandoen.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

BeëlzeBubble schreef:Ik zeg wel heel vaak tegen mijn honden (als we een baasje met opdringerige, blaffende of vervelende honden tegenkomen): "Kom maar jongens, jullie zijn wel braaf he?"
:mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij laten Buffy regelmatig los als we een meneer met een bordercollie zien die nooit mag spelen (ze moet van die meneer op de baas letten). Ze zijn zo gek met elkaar dat de meneer dan toch de bordercollie maar los laat, het helpt toch niks als hij doorloopt, dan blijft zijn hond janken en piepen.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Branka schreef: Nee, zou het dan niet leuk vinden dus hoor ik het ook een ander niet te flikken.[/color]
Het ligt er precies aan bij wie :mrgreen: Bij zo iemand als Moos beschrijft kan het imo dus wel, heeft die hond ook nog eens schik. Het baasje van de hond waar ik het over heb is precies zo iemand. Gelukkig betert het de laatste tijd, hij zit ook op cursus bij ons op de hondenschool en daar hebben ze hem aangeraden de hond meer te laten gaan.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 06 okt 2005 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Branka
moderator

starfleet schreef:
Branka schreef: Nee, zou het dan niet leuk vinden dus hoor ik het ook een ander niet te flikken.
Het ligt er precies aan bij wie :mrgreen:

Anne
Ehmmm ..... :idea:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Oh ik begreep de vraag verkeerd ik zat al te denken wat mijn honden doen om mij te plagen. Een kilo blok kaas van het aanrecht pakken als ik de deur voor mijn zoontje open doe :boos:
Buiten doe ik dat niet als ik iemand kan helpen bij als hun hond niet wil komen dan doe ik dat gewoon. Ik zal wel moeten anders heb ik er straks 3 in huis in plaats van twee.
Maar het is mooi weer ik ga ook even wandelen :cheer:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Reini schreef:Ik heb me er ook weleens schuldig aan gemaakt.

Vegas was aan het dollen met een hond waar het fantastisch mee klikte. Het baasje wilde echter doorlopen maar de hond luisterde niet. Ik ben toen ook blijven staan want ik was zo blij dat Vegas weer eens kon spelen. Ik kom niet vaak een echte match voor hem tegen dus in dit geval was het:
Niet goedschiks............dan maar kwaadschiks :mrgreen:

Ze hebben nog een tijdje gespeeld want het baasje had al door dat ik niet ging meewerken en de hond vond het ook veel te gezellig.
Dit maak ik ook vaak mee en dan vraag ik gewoon aan het baasje of de hond niet even mag spelen. Meestal mag het wel, of de hond moet een medische reden hebben dat hij/zij niet naar ballen mag duiken. Weet ik dat eenmaal dan zal ik ook in de toekomst voorkomen dat diezelfde hond achter de bal aan gaat door het gooien even te stoppen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:ik vind overigens niet, branka, dat jan in zijn voorbeeld het gezag van dat andere baasje ondermíjnt. dat gezag is er overduidelijk al niet, het enige wat je dan nog doet is dat even in de verf zetten.
Precies, gezag ondermijnen vind ik dat al helemaal niet. Welk gezag?
Wel laat ik de hond dan even gezellig meelopen, en kom hem 5 minuten later vriendelijk bij de roepende, schreeuwende baas terug brengen. Tesamen met mijn twee loslopende dollende dames. Die dan net zo dollend met mij weer weglopen, en baas ziet dan maar hoe hij zijn hond bij zich houdt. Twee keer ga ik de hond niet terugbrengen.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Bij een vriendin wel. Kijken met wie die hond meegaat. Vaak eerst een stuk met mij, en dan ziet hij dat het baasje weg is en scheurt hij heel hard achter haar aan.

Verder bij niemand. Wil ik ook niet dus doe ik het ook niet bij iemand anders.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Marion. schreef:
Inge O schreef:ik vind overigens niet, branka, dat jan in zijn voorbeeld het gezag van dat andere baasje ondermíjnt. dat gezag is er overduidelijk al niet, het enige wat je dan nog doet is dat even in de verf zetten.
Precies, gezag ondermijnen vind ik dat al helemaal niet. Welk gezag?
Wel laat ik de hond dan even gezellig meelopen, en kom hem 5 minuten later vriendelijk bij de roepende, schreeuwende baas terug brengen. Tesamen met mijn twee loslopende dollende dames. Die dan net zo dollend met mij weer weglopen, en baas ziet dan maar hoe hij zijn hond bij zich houdt. Twee keer ga ik de hond niet terugbrengen.
Ja en dat vind ik dan weer geen pesten maar treiteren.

Als je blijft staan en de hond gaat niet met het baasje mee, dan kan diegene in ieder geval nog zien waar zijn hond is. Dus dat valt bij mij nog onder de categorie "plagen uit een soort meligheid.". Maar als je met een hond in de leeftijd tot 2 jaar loopt gebeurt het wel eens dat ze niet luisteren als je roept, gewoon heel normaal en dat gebeurt iedereen.

Dan vind ik het treiterig als je zo'n hond 5 minuten meeneemt en het baasje een hartverzakking bezorgt. Ik wordt dan ook heel kwaad en heb zolang ik honden heb om dit soort acties twee keer mensen verrot gescholden. Je kan me niet kwader maken dan hiermee.

Ik weet dan niet waar mijn hond mee naar toe loopt, voor hetzelfde loopt hij een straat over ofzo.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Nee heb ik nog nooit gedaan. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

nee eigenlijk niet ben heel braaf :engel:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”