Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor een maatje heeft jou hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Er passen veel makke schapen in een hok
Ik heb het idee dat er dan toch best nog een groter type bij past hoor Pasja zit nu gewoon erg ruim....

Hahahaha ja die neemt mooi de ruimte inderdaad. En het klopt, van MAKKE schapen gaan er veel van in een hok maar of pasja zo mak is?? :Q: dat moet ik nog zien.
Maar ik snap het niet want het is toch echt een station maar de ruimte valt me zo tegen. Het is trouwens een reunault laguna station.
Als ik straks m'n rijbewijs heb en een of ander barrel dat nog rijdt kan de hond(en) gewoon wel op de achterbank enzo maar mijn vriend wil ze in zijn auto alleen in de achterbak hebben. (opzich zijn goed recht, het is zijn auto en hij is gewoon erg zuinig op *mannen!! :wall: * dat ding is z'n trots zeg maar dus o wee als hij vies wordt :piew: ) maar goed.
We zullen wel zien. Ik moet maar gewoon snel m'n rijbewijs halen en een autootje aanschaffen.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

huh wat heb ik nog gedaan met dat berichtje hierboven?? :oohja: ik ben zooooo technisch!! :lol:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

pasja85 schreef:huh wat heb ik nog gedaan met dat berichtje hierboven?? :oohja: ik ben zooooo technisch!! :lol:
Je hebt het in een quote getypt :mrgreen:
Als je iemand wilt quoten moet dat zo:druk op de quote-knop bovenaan het bericht en als je de wuote wilt eindigen typ je [/quote].

Wil je dan nog een ander stukje tekst quoten doe je zo:druk op de quote-knop in het witte veldje en als je de quote wilt eindigen tik je weer [/quote] :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier loop een middelgrote keeshond rond, en een jack russell kruising :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Hier 1 Amerikaanse Akita en 1 Staffordshire Bullterrier en 1 Franse Bulldog...
Dit gaat tot nu toe allemaal perfect...

Leeftijden van de honden zijn :

Amerikaanse Akita 11 jaar
Staffordshire Bullterrier bijna 5 jaar
Franse Bulldog 1 jaar
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Hier lopen rond:

1 Duitse Herder reu van 6 jaar
1 Mechelse Herder teef van 7 jaar
1 kruising DH x MH reu van 2 jaar
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Hier stuiteren twee ruwharige Jack Russeltjes rond en een dwergpinscher. :jump1: En warempel, ze luisteren allemaal, dus ook de JRT's! Alhoewel, Jacky wordt stokdoof, is twaalf jaar. Dus hij wil wel, maar kan niet! :mrgreen: Een terrier zal wel leven in de brouwerij brengen!
Groetjes, Monique

Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hier 1 Dogo Argentino en 1 York/ Chihuahua. Quincy (het mengelmoesje) wil nooit echt met andere honden spelen. En waar Quasar nu het allerliefste mee speelt is toch wel ...de bank :N:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

ik heb maar 1 hond (bull terrier)
maar pas wel eens op het hondje van een vriend van me. dat is een dwergpincherXchihuahua, die kleine is uiteraard de baas :mrgreen:
spelen doen ze niet, mijn bull is veels te lomp en die kleine laat goed merken dat hij daar niet van gediend is
ze leven langs elkaar heen, behalve als er iemand voor de deur staat, dan zijn ze samen m'n inbraak beveiliging

ze gaan trouwens samen prima in de tram (ik heb geen auto)
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

hier hebben ze een soortgenoot als vriendin

alletwee Ridgebacks
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik heb zelf een Duitse herder en een Rottweiler, en vooral de Rottweiler speelt vaak met de hond van m'n zus, een Boerboel.
De Herder speelt niet echt met andere honden, die wil alleen maar de boel "regelen".
Zelf rijd ik in een Rover station, en daar passen met gemak 3 honden in.
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Een rottweiler, een labrador en een maltezer.
Kunnen makkelijk achterin in een Opel Astra break, zou er zelfs nog drie kunnen bijzetten op de achterbank... :N:
De rottie en het maltezertje spelen dikwijls met mekaar, echt heel leuk om te zien!
Ons labje is helaas te oud geworden daarvoor, hij is zo goed als doof, hij weet het soms allemaal niet zo goed meer, en zijn stramme gewrichten willen echt niet meer mee. Hij bekijkt die twee dan ook dikwijls met een blik van :roll: :piew: :mrgreen:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Linda--
nieuw lid

Ongelezen bericht door Linda-- »

Wij hebben een Amerikaanse Bulldog en een Friese Stabij.
Friese Stabij is nu 13, dus die moet er niet zoveel van weten als Sidney wil spelen. Sidney is 2.
Maar verder gaat het heel goed. Als Sonja komt te overlijden willen we er graag een amerikaanse bulldog pup bij.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is een amstaff en is nu nog alleen.

Als ik mijn zin kan doordrijven bij mijn vriend komt er over een jaar een airedale terriër teefje bij :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Hahaha :smile: fantastisch een rotweiler die met een maltezer speelt. Wat lijkt me dat een bijzonder gezicht! Maar komen daar geen ongelukken van? Want asl ik bedenk hoe een rotweiler speelt en daarnaast hoe 'breekbaar' een maltezer is?? Of is er nooit iets mis gegaan, heb je een onbreekbare maltezer?? Toch lijkt 't me wel een leuk gezicht!!
Ik hoop dat ik m'n vriend zoveer kan krijgen voor een cairnterrier. Ik vind ze zoooo leuk!!!! (er lopen er een paar bij ons op cursus, ook een pupje :I: ) Alleen ik geloof da m'n vriend er niet echt warm voor loopt. Maar wie weet!! Ik hoop 't wel!! :W:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Twee Maltezers, die heerlijk samen kunnen spelen.

Past ook prima samen bij de voeten van de bijrijder in de auto :pffff:
Afbeelding
bdevocht
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bdevocht »

wij hebben een aussie en een aussie :mrgreen: en daar kan nog een aussie bij desnoods, maar we houden het wel bij twee :ok:

babs
http://spaces.msn.com/members/bdevocht/
http://spaces.msn.com/members/bdevochtII/

Afbeelding

My Australian Shepherd Dog is smarter than your honor student!
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

een golden retriever reu van 3 jaar en een mastiffteefje van 6 maanden.
Ik wil er graag nog een hollandssmoushondachtighondje bij.
en als puck een beetje aardig opdroogt komt er nog een mastiffteefje bij als ons huis klaar is
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

hier een amerikaanse bulldog eeb beetje groot uitgevallen en een kruising boxer..het gaat al vanaf dag 1 prima samen ...ow en ze zitten gezellig saampjes op de achterbank van mij ford fiesta :mrgreen: ow en soms heb ik nog twee logeetjes erbij (ook op de achterbank) en dat zijn een mechelse herder en een toller ...past precies tenminste als er een op de ambull gaat liggen :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

wij hebben groot 71cm,middel ,en klein 27 cm, af en toe met wild spelen word hij wel eens omver gelopen dan geeft hij even een grom maar hij laat zich niet afschrikken en speelt gewoon weer net zo vrolijk mee.
ook een x terrier bij ons is het alleen de kat die af en toe een kaal rechthoekje heeft.
en ze zijn echt niet kapot te krijgen.

we hebben eerst een ford stationwagen gehad maar omdat onze rus daar een beetje te hoog voor was hebben we een bestelwagen gekocht en nu hebben we een camper.plaats genoeg dus.
Milou85
Zeer actief

ja daarom zou ik ook voor een terrier gaan zant (meestal) zijn ze niet kapot te krijgen ( :smile: wat een uitspraak, wel grappig maar 't klink zo materialistisch). Maar je hebt gelijk, noiet kampot te krijgen terriers en ze staan hun mannetje wel.

Onze hond heeft trouwens gister voor het eerst een jack russel gepakt. (eindelijk!!) Deze mensen laten hem constand los lopen en als hij onze hond ziet vliegt hij erop af en grijpt hem heel vaak (zelf een keer tot in ons huis aan toe!) En pasja maar kwispelen, en gister ging de jack russel te ver denk ik want pasja greep wel terug (En terecht!!)
Maar die vrouw die haar hondje op kwam halen omdat hij toch niet luisterd en alleen maar vals doet naar anderen honden (laat hem dan niet los bij huis lopen!! :devil: ) die was helemaal neidig op ons :denken: .
Ik dacht echt waaaaat?!?! Wat maak je me nou??? Dan moet je die hond maar bij je houden want de volgend keer laat ik die van ons ook los, want de een los en de ander aan de riem is niet eerlijk!! Want hoe dan ook je trekt je hond weg maar volgende keer laat ik 'm gaan hoor mevrouw!! (weet niet of ik dacht echt zou doen, maar heb 't wel gezegt)
En ik denk dat ik groot gelijk heb, maar dat deze vrouw dan boos durft te worden op mij vond ik het toppunt!!
Eerder vond pasja kleine hondjes alleen maar leuk, wat ze ook deden pasja wou alleen maar spelen.
Ik hoop niet dat deze mevrouw met haar valse hondje daar verandering in heeft gebracht!!
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

pasja85 schreef:Hahaha :smile: fantastisch een rotweiler die met een maltezer speelt. Wat lijkt me dat een bijzonder gezicht! Maar komen daar geen ongelukken van? Want asl ik bedenk hoe een rotweiler speelt en daarnaast hoe 'breekbaar' een maltezer is?? Of is er nooit iets mis gegaan, heb je een onbreekbare maltezer??
Hahaha, tja je zou het haast gaan denken... :mrgreen:
Binno kan een echte bulldozer zijn, maar gelukkig houdt ze zich toch een beetje in als ze met Snow speelt, en Snow is dan wel klein, maar speelt hapt en gromt terug dat het niet normaal meer is, bijt in de rottie haar poten, loopt er onderdoor... Echt fantastisch die twee, maar ze zijn dan ook opgegroeid met mekaar, kennen mekaar door en door. Snow was al 8 jaar toen Binno erbij kwam maar hij was ook al gewend om met onze vorige rottie te spelen.
Met vreemde honden durf ik dat risico meestal niet te nemen, veertig kilo hond tegenover vijf kilo, één speelse poot, één misrekening van één van de twee, en het kan mis gaan.
Hier zijn ze echt zo op mekaar ingesteld dat het wel goed gaat, meestal dan toch. Gelukkig nog geen zwaar gewonden gehad. :mrgreen:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

pasja85 schreef: Dan moet je die hond maar bij je houden want de volgend keer laat ik die van ons ook los, want de een los en de ander aan de riem is niet eerlijk!! Want hoe dan ook je trekt je hond weg maar volgende keer laat ik 'm gaan hoor mevrouw!! (weet niet of ik dacht echt zou doen, maar heb 't wel gezegt)
Zou ik niet doen, tenminste niet als je niet zeker weet dat het bij een correctie bijft. In hondengevechten altijd deëscalerend te werk gaan en niet de andere hond en je eigen hond de dupe laten zijn van andermans onbenulligheid.
Afbeelding
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Wij hebben 2 labrador reuen, 1 border collie teef, 2 konijnen, 1 parkiet en 1 goudvis. Combinaties genoeg dus :smile:
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

2 Duitse herders, 1 van 9,5 jaar en eentje van 6 maanden. 2 teven en het gaat super :cheer:
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

Afbeelding

deze 3 heb ik en het gaat super
die kleine is de baas over die 2 grote
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

leuke combinatie! 2 new foundlanders en een ??? shih tzu? Die kleine weet zit ook wel staande te houden tijdens spelen? Of doen ze dat niet?
Ik vind het altijd een leuk gezicht van die grote lobbesen met zo'n klein bij de hand hondje die inderdaad meestal nog de baas is ook!! :mrgreen:

Ik denk wel (dat als ik 'm los zou laten, zal het echt niet snel doen) dat het bij een correctie blijft.
Maar dat betekend niet dat ik 't vind kloppen dat mensen hun hond maar gewoon los laten lopen (tijdens uit laten of tijdens het binnen halen/ roepen van de kinderen, of als je de container binnenhaalt o.i.d.) Dit was namelijk van deze jack russel al de 4e keer, en ook andere baasjes die hun hond niet onder appel hebben of gewoon niet opletten als er een andere hond aan komt. Daarom laat ik onze hond ook niet vaak los, omdat hij gewoon niet goed genoeg luisterd en ik weet hoe hij tegen sommige honden kan zijn!
Laatst 2 keer achter elkaar, 1 keer tijdens het fietsen een labrador die niet naar z'n vrouwtje luisterde en hij vliegt uit het niets mijn hond aan!!(fijn als je op de fiets zit!) En mijn hond kan zich niet verdedigen omdat hij aan de riem zit. Hetzelfde met een ridgeback, ik zag de man aankomen lopen en ook uit het niets die hond uit de struiken ook pasja aanviegen!! Ik denk dat dit soort situaties enorme invloed hebben op het gedrag van onze hond tegenover anderen (hij is tenslotte pas anderhalf) en hij heeft een 'onbekend' verleden (asiel hond). Hoewel dit topic hier eigenlijk niet overgaat wil ik wel even te kennen geven dat ik dit soort dingen echt heel erg vervelend vind en bang ben dat je hier niks aan kunt doen als iemand wel iets weet te doen ik hoor het graag!!!
Afbeelding
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Wij hebben een Hollandse Herder, 2 Duitse Doggen, een VW Transporter en een 2CV :mrgreen:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

een labrador en een kruising labrador
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
regina

Ongelezen bericht door regina »