Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Joggen met de hond

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

ninjazina
Vaste gebruiker
Contacteer:

Joggen met de hond

Ongelezen bericht door ninjazina »

:ok: :ok: :ok:

Titel: Joggen met de hond
Link: http://blog.Seniorennet.be/ninjazinavincent
Categorie: Hondensport

Omschrijving:

Een leuke hondensport is "CANICROSS" Eén "muisclick" ben je de dag van vandaag verwijderd van de meest uiteenlopende informatie. De wereld rondsurfen of even een e-mail verzenden naar je buurman, collega, familielid of vriend, het zijn handelingen geworden waarmee we allemaal vertrouwd zijn geraakt alsof de "hightech" altijd tot ons patrimonium behoorde. Het is in feite onvoorstelbaar welke hoeveelheid informatie je in de huiskamer kan binnenhalen via het intussen vertrouwd geworden PC scherm.

Wat is canicross?

Canicross is een jogging met de hond. De hond is aangelijnd. Het mooie van deze sport is dat zowel de jeugd, senioren, vrouwen en mannen kunnen deelnemen. Iedereen, zowel de topatleet als de recreant, ongeacht de leeftijd, kan deelnemen. Alle hondenrassen en rasloze honden zijn toegelaten. Er is ook een speciale reeks voor kinderen jonger dan 9 jaar! De olympische gedachte "Deelnemen is belangrijker dan winnen" is hier een zeer gepaste slogan. Mens en dier dichter bij elkaar brengen door middel van een samen uit te voeren sport is toch het mooiste wat er is!

Naam van de Webmaster: ninjavincent
Email van de Webmaster: ninjavincent@hotmail.com

:denken: :denken: :denken:
(img)Wat betekent canicross? Als je weet dat "cani" komt van "hond, dan heb je snel door dat een canicross een veldloop is voor hond en baasje samen. Beide sportievelingen gaan dan zo snel mogelijk een parcours langs hoofdzakelijk veld- en boswegen afleggen in een korst mogelijke tijd. Een soort tijdrit dus!!!(/img)http://home.scarlet.be/~annvdp/images/grappen1.jpg
ninjazina
Vaste gebruiker
Contacteer:

joggen met de hond

:ok: :ok: :ok:

U kunt op verschillende manieren gaan hardlopen met uw hond.

Natuurlijk kunt u uw hond meenemen als u een recreatief rondje gaat joggen. Houd er wel altijd rekening mee dat de conditie van uw hond goed genoeg moet zijn om mee te lopen. Als u gewend bent te trainen voor marathons en u besluit op een dag om uw niet-getrainde Labrador mee te nemen, dan moet u absoluut rekening houden met het feit dat uw hond geen uren kan lopen.

U heeft uw conditie moeten opbouwen en dat geldt ook voor uw hond. In principe kan iedere hond hardlopen, maar niet iedere hond zal het even leuk vinden. En lol in de sport is wel belangrijk natuurlijk, anders is het geen ontspannende bezigheid.

Neem dus de proef op de som om te kijken of uw hond hardlopen leuk vindt. Kies daarvoor verschillende terreinen: hardlopen in de stad is totaal iets anders dan hardlopen in het bos.Behalve dat u de conditie van uw hond goed in de gaten moet houden, is het ook niet onbelangrijk om de voetzolen van uw hond af en toe te (laten) controleren.

Sommige honden zijn zo enthousiast dat ze rustig hun eigen voetzolen kapot lopen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

http://www.blog.Seniorennet.be/ninjazinavincent

(img)Wat betekent canicross? Als je weet dat "cani" komt van "hond, dan heb je snel door dat een canicross een veldloop is voor hond en baasje samen. Beide sportievelingen gaan dan zo snel mogelijk een parcours langs hoofdzakelijk veld- en boswegen afleggen in een korst mogelijke tijd. Een soort tijdrit dus!!!(/img)http://home.scarlet.be/~annvdp/images/grappen1.jpg
ninjazina
Vaste gebruiker
Contacteer:

canicross=joggen met dehond

:ok: :cheer: :blah:

Ik doe mijn best...

Ik doe mijn best in de canicross
En elke keer
Beter dan dit
Kan echt niet meer...

Telkenmale het naar de zin van mijn baasje maken
Dat lukt me toch nooit
Daar heb ik in mijn kort leven
Al teveel energie naar vergooid

Ik loop tijdens de wedstrijd gewoon mijn gang
Of hij nu tevreden is of niet
Laat de boel maar waaien
Ik ben gelukkig bij het rennen en geniet.

Ik doe gewoon mijn best
Dat weet iedereen die me kent
Loop ik niet goed, niet mijn probleem
Dan zoekt hij maar een ander systeem

Ninja :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”