Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan de ervaren barfers

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nina
Zeer actief
Contacteer:

Vraagje aan de ervaren barfers

Ongelezen bericht door Nina »

Het is zover! We hebben een grote vrieskist gekregen en nu wil ik dus steeds meer zelf voer samenstellen. Nu krijgt Baloe 5 dagen in de week KVV (wissel af met AHV, Rodi, Duck en Carnibest) en twee dagen stel ik zelf samen. Op die dagen eet hij dan kippenekken, -vleugeltjes of -hartjes, lamsribben, kalfsstaart, pens, lamshart, spiervlees of vis (hele vis of bv. zalm- of kabeljauwkop). Niks erbij verder. Nu ik het hem meer ga geven, wil ik het wel uitbreiden, hij is gek op groente en fruit.
Nu ben ik n.a.v. een tip van Ien net naar de slager geweest en heb daar wat dingen uitgekozen (met hulp van de slager, die dankzij Ien nogal wat ervaring met barfende honden leek te hebben :mrgreen: ). Ik heb nu een kilo kalfsnek-dingetjes (bot met vlees, ongeveer 50-50 qua verhouding) en kalfsribben, welke meer vlees dan bot zijn. Dit zijn stukjes bot van 5x2 cm met een behoorlijk stuk vlees eromheen. Kan Baloe dit al aan denken jullie? Of is dit nog te hoog gegrepen voor hem?
Baloe weegt 7 kilo en krijgt 100-150 gram KVV per dag, ik vind het best moeilijk om te bepalen hoeveel ik hem nu dan moet geven, want een bot met wat vlees weegt al snel meer dan 100 gram natuurlijk. Als ik er dan ook nog groente e.d. bij wil geven, dan wordt het gewoon teveel lijkt mij. Hoe doen anderen dit met kleine honden? :denken:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik geef mijn kleintjes gewoon de enige dag een groot kalfsrib of lamsrib en de andere dag krijgen ze dan bijv. maar twee kippenekjes met een eitje over of een bakje karnemelk, soms krijgen ze een hele kippepoot en de andere dag dan niets. Ik voer op oog en gevoel :wink:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Dankje voor je reactie, Addy! Dat kan ik natuurlijk ook gewoon doen, als ik een dag een groot stuk geef, de volgende dag wat minder. Mijn schuldgevoel steekt dan de kop op, want Baloe is zó gek op zijn eten, maar het zal allemaal wel meevallen.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Vraagje aan de ervaren barfers

Ongelezen bericht door ien »

baloe2004 schreef:Nu ben ik n.a.v. een tip van Ien net naar de slager geweest en heb daar wat dingen uitgekozen (met hulp van de slager, die dankzij Ien nogal wat ervaring met barfende honden leek te hebben :mrgreen: ).
De Cuyp?? :)
Ik heb nu een kilo kalfsnek-dingetjes (bot met vlees, ongeveer 50-50 qua verhouding) en kalfsribben, welke meer vlees dan bot zijn. Dit zijn stukjes bot van 5x2 cm met een behoorlijk stuk vlees eromheen. Kan Baloe dit al aan denken jullie? Of is dit nog te hoog gegrepen voor hem?
Baloe weegt 7 kilo en krijgt 100-150 gram KVV per dag, ik vind het best moeilijk om te bepalen hoeveel ik hem nu dan moet geven, want een bot met wat vlees weegt al snel meer dan 100 gram natuurlijk. Als ik er dan ook nog groente e.d. bij wil geven, dan wordt het gewoon teveel lijkt mij. Hoe doen anderen dit met kleine honden? :denken:
Ik heb met kleine honden geen ervaring..maar als je naar de Cuyp bent geweest zijn het w.s stukje kalfsborstbeen met vlees. en die wegen vaak zo rond 200 gram.zoek voor de 1ste keer even wat kleinere stukjes uit.
geef s'morgens anders een prakje gfmix met wat huttenkase of yoghurt of een eitje en s'avond botje met vlees.
misschien eet die daar niet alles van op en anders ruil je met een plakje worst of zo als je denkt dat het teveel is.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
baloe2004 schreef:Nu ben ik n.a.v. een tip van Ien net naar de slager geweest en heb daar wat dingen uitgekozen (met hulp van de slager, die dankzij Ien nogal wat ervaring met barfende honden leek te hebben :mrgreen: ).
De Cuyp?? :)
Jep! Wat een feest daar, zoveel keuze en ze zijn ook zo behulpzaam! :ok:
ien schreef: Ik heb met kleine honden geen ervaring..maar als je naar de Cuyp bent geweest zijn het w.s stukje kalfsborstbeen met vlees. en die wegen vaak zo rond 200 gram.zoek voor de 1ste keer even wat kleinere stukjes uit.
geef s'morgens anders een prakje gfmix met wat huttenkase of yoghurt of een eitje en s'avond botje met vlees.
misschien eet die daar niet alles van op en anders ruil je met een plakje worst of zo als je denkt dat het teveel is.
Bedankt voor de tip! Jij denkt dus ook wel dat hij dit soort botten met vlees wel al aankan? Tot nu toe hebben we nog nooit gekkigheid gehad, behalve de ene keer dat ik te laat was met een zalmkop afnemen en hij er gewoon veel te veel van op had, dat werd diarree van die vette vis.... :eek:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

baloe2004 schreef:[
Jep! Wat een feest daar, zoveel keuze en ze zijn ook zo behulpzaam! :ok:
ja..zijn echt schatjes daar..Marion vond het ook een heeel byzonder winkeltje :smile:
Bedankt voor de tip! Jij denkt dus ook wel dat hij dit soort botten met vlees wel al aankan? Tot nu toe hebben we nog nooit gekkigheid gehad, behalve de ene keer dat ik te laat was met een zalmkop afnemen en hij er gewoon veel te veel van op had, dat werd diarree van die vette vis.... :eek:
als hij een hele zalmkop op gegeten heeft kan die zeker dit vleesbotje wel aan!
Gewoon even bijblijven en kijken hoe hij het eet.
meestal knagen ze eerst het vlees er tussen uit en beginnen dan aan het bot.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef: als hij een hele zalmkop op gegeten heeft kan die zeker dit vleesbotje wel aan!
Ehhh... ja. :denken: Was niet de bedoeling, want zo'n hele kop is natuurlijk wat veel. Ik was even weg gelopen, want hij doet het zo goed met botten kluiven enzo dat dat wel veilig leek, en toen ik terug kwam (10 minuten later), was die hele kop weg... Ik heb het hele huis en de tuin doorzocht, want ik kon het me niet voorstellen: mijn hondje van 7 kilo eet een zalmkop op die half zo groot is als hijzelf... :N:
Maar blijkbaar is het hem gelukt. :eek: Hij had dus wel diarree daarna, maar ik had er meer buikpijn van dan hij, zo had ik lopen zoeken en op mezelf vloeken dat die hele kop pleite was. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ien schreef:ja..zijn echt schatjes daar..Marion vond het ook een heeel byzonder winkeltje :smile:
Yep, en Marion gaat binnenkort weer een middagje Amsterdam plannen. Alleen kan ik het winkeltje nooit meer zelf terugvinden, dus Ien..... please :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

sosimple ..op de Cuyp :mrgreen:
na 15 oktober heb ik wel weer ruimte. :cheer:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

ien schreef:sosimple ..op de Cuyp :mrgreen:
na 15 oktober heb ik wel weer ruimte. :cheer:
Ja, ergens aan het eind ja. Bij Tannetje linksaf en dan een stukje door.

Ik ga dat niet niet vinden. Wij gaan gewoon weer even leuk winkelen met elkaar binnenkort :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”