Het is zover! We hebben een grote vrieskist gekregen en nu wil ik dus steeds meer zelf voer samenstellen. Nu krijgt Baloe 5 dagen in de week KVV (wissel af met AHV, Rodi, Duck en Carnibest) en twee dagen stel ik zelf samen. Op die dagen eet hij dan kippenekken, -vleugeltjes of -hartjes, lamsribben, kalfsstaart, pens, lamshart, spiervlees of vis (hele vis of bv. zalm- of kabeljauwkop). Niks erbij verder. Nu ik het hem meer ga geven, wil ik het wel uitbreiden, hij is gek op groente en fruit.
Nu ben ik n.a.v. een tip van Ien net naar de slager geweest en heb daar wat dingen uitgekozen (met hulp van de slager, die dankzij Ien nogal wat ervaring met barfende honden leek te hebben

). Ik heb nu een kilo kalfsnek-dingetjes (bot met vlees, ongeveer 50-50 qua verhouding) en kalfsribben, welke meer vlees dan bot zijn. Dit zijn stukjes bot van 5x2 cm met een behoorlijk stuk vlees eromheen. Kan Baloe dit al aan denken jullie? Of is dit nog te hoog gegrepen voor hem?
Baloe weegt 7 kilo en krijgt 100-150 gram KVV per dag, ik vind het best moeilijk om te bepalen hoeveel ik hem nu dan moet geven, want een bot met wat vlees weegt al snel meer dan 100 gram natuurlijk. Als ik er dan ook nog groente e.d. bij wil geven, dan wordt het gewoon teveel lijkt mij. Hoe doen anderen dit met kleine honden?