Vegas is nu bijna 7 maanden en de hormomen gieren door zijn lijf.
Hij ontwikkeld een duidelijke voorkeur voor middelgrote tot grote, jonge teven. Favoriet zijn herders en rottweilers van een jaar of twee.
Wat ik erg vervelend vind is dat hij zeer opdringerig kan zijn. Het valt me steeds meer op dat hij naar teven toe baasje wil spelen al zijn ze twee keer zo groot als hem
Als ik zie dat hij opdringerig wordt en de teef is er niet van gedient dan roep ik hem mee en lopen we door. Hij komt gelukkig altijd dus tot nu toe werkt het goed.
Gister kreeg hij een snauw van een bordercollie teef maar dat weerhield hem er niet van haar nog een keer zeer dominant te benaderen. Ik riep hem bij me en op dat moment snauwde de teef nog een keer. Hij koos eieren voor zijn geld en kwam achter me aan.
Een stukje verderop kwamen we een herderteef tegen. De eerste ontmoeting verliep goed en ze waren lekker aan het rennen. Vegas gooide haar twee keer met een flinke smak op de grond en toen heb ik hem meegeroepen. Ik zag aan de herder dat ze het niet leuk meer vond want haar staart ging steeds lager. Vegas kwam keurig achter me aan en we zijn naar de auto gegaan.
Gaat dit goed zo? Hij mag van mij gewoon normaal kennis maken maar als ik zie dat de teef er niet van gedient is dan roep ik hem bij me.
Ik wil niet dat hij gaat dwingelanden.
Naar andere reuen vertoont hij dit gedrag overigens helemaal niet. Dan is het meestal gewoon spelen of doorlopen.